Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Jak zacząć naukę grafiki 3D i Concept Artu?

10.01.2021 16:51
1
Kondzio_one20
45
Centurion

Jak zacząć naukę grafiki 3D i Concept Artu?

Dzień dobry wszystkim. Chodzę do czwartej klasy technikum informatycznego. Już 2. rok się zajmuję grafiką komputerową (2D). Teraz chciałbym się wziąć za grafikę 3D i Concept Art, bo te dziedziny grafiki mają bardzo duże znaczenie w produkcji gier komputerowych i filmów animowanych. Powiem szczerze, że to są trudne dziedziny grafiki komputerowej. Jak ja mogę sobie ułatwić naukę grafiki 3D i Concept Artu?

10.01.2021 18:35
Bociek69
2
odpowiedz
Bociek69
37
Byle do Wiosny

Jak jestes w technikum informatycznym to skup sie na programowaniu, ewntualnie jakimis sprawami przy silnikach graficznych.

Concept artem i grafika to sie zajmuja goscie po ASP a nie "informatycy".

post wyedytowany przez Bociek69 2021-01-10 18:36:42
10.01.2021 19:21
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Malaga
134
ma laga

concept art i 3d to odrębne dziedziny. Najprosciej rzecz ujmując na podstawie concept artów tworzone są modele/sceny 3d, więc jeśli ogarniasz photoshopa, paintera czy co tam jeszcze jest do rysowania to "pozostaje" ci tylko uczyć się rysunku. Trzeba było iść do liceum plastycznego, a nie pchać się do technikum inf. gdzie niczego pożytecznego w żadnej z tych dziedzin się nie nauczysz.

10.01.2021 21:15
3.1
Kondzio_one20
45
Centurion

Po liceum nie ma się zawodu. A po technikum mam zawód na zapleczu.

11.01.2021 16:06
3.2
1
Malaga
134
ma laga

i co w związku z tym? :) na rozmowie kwalifikacyjnej pokażesz potencjalnemu pracodawcy świadectwo i "zawód" w ręku? ;)
jak chciałeś mieć zawód po szkole średniej to trzeba było do zawodówki iść :)

10.01.2021 19:47
4
odpowiedz
1 odpowiedź
DUNCAN_83
167
Generał

Malaga nic bardziej mylnego... concept art i 3d plynnie sie przenikaja. Topowi graficy koncepcyjni nawet jak pracuja tylko w 2D takze posluguja sie programami 3D zazwyczaj do perspektywy, czy blokowania sceny. Faza koncepcyjna to przede wszystkim oszczednosc czasu (jak wszedzie, ale tu jest to kluczowe) wiec wlasciwa perspektywa sceny z upozowanymi modelami uzyskana w krotkim czasie jest juz wymogiem. Dodatki jak podstawowe (i poprawne) oswietlenie to tylko wisienka na torcie.

Kondzio_one20 Jestes w technikum wiec masz jeszcze troche czasu na eksperymenty i dojscie do tego czym tak naprawde chcesz sie zajmowac i co ci wychodzi. Zacznij od darmowych programow jak Blender do stricte 3D. 3D coat + Photoshop to popularne combo do Concept Artu.

Najlepiej zarejestruj sie na jakiejs stronce freelancerskiej, ustaw niskie ceny i nabieraj doswiadczenia... po czasie sam bedziesz wiedzial, co ci najbardziej podchodzi i w czym jestes dobry, a za tym pojda programy jakich powinienes uzywac (I bedzie cie na nie stac, jak juz zrobisz troche projektow dla ludzi). Ogolne zalozenia grafiki sa podobne we wszystkich programach wiec czas poswiecony na eksperymentowanie i doksztalcenie w jakimkolwiek powaznym programie nie pojdzie na marne.

post wyedytowany przez DUNCAN_83 2021-01-10 19:50:35
11.01.2021 16:04
4.1
Malaga
134
ma laga

przenikają się tak samo jak webdesigner i webdeveloper. Można być 2 w 1, ale jedna i druga dziedzina mogą działać oddzielnie i na każdym etapie może być do tego oddelegowany inny fachowiec.

10.01.2021 20:10
Bociek69
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Bociek69
37
Byle do Wiosny

Pierwsze zadaj sobie pytanie czy masz bardziej umysl scisly czy plastyczny. Bo lata 90 sie skonczyly kiedy to "informatyk" robil do gier, stron www grafiki bo umie obsluge komputera. A tu widze ze w polskim szkolnictwie dalej takie przekonanie niestety.

Jak plastyczny i kreci cie concept art to ASP i ostre cisniecie po 8h dzien/noc rysynku malowania zeby cos sie sensownego umiec i nadrobic stracony czas i wogole konkurowac z osobami ktore juz od gimnazjum plastycznego ostro trenuja.

Jak masz umsyl scisly ogarniasz matme, logike to tak samo ostre cisniecie nonstop programowania i uczenie jezykow.

Ogolnie trzeba ostro cwiczyc, konkurencja ogromna, nieustannie rozwijac. Zalozenie ze zrobie pare tutoriali i jakis kursik w weekend i sie "naucze" cos tam potroszke wszystkiego nic ci nie da. Bo inni juz maja w tym czasie 10.000 godzin ostrego nap#*$lania i to oni dostaja prace a swiat stawia na waskie specjalizacje.

Ogolnie wszystkiego mozna sie naczyc z pominieciem szkol i uczelni. Grunt to ostra harowa nonstop.

post wyedytowany przez Bociek69 2021-01-10 20:15:17
10.01.2021 21:21
5.1
Kondzio_one20
45
Centurion

Mam bardziej plastyczny. Z programowaniem mam trochę problemów. Natomiast grafika sprawia mi przyjemność. Umiem już bardzo dobrze obsłużyć photoshopa i illustratora. Nauczyciel grafiki mi powiedział, że ja wykonuję bardzo dobre prace.

10.01.2021 21:24
Alba_Longa
6
1
odpowiedz
Alba_Longa
87
Generał
Forum: Jak zacząć naukę grafiki 3D i Concept Artu?