Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI

17.07.2019 12:54
Valt
3
10
odpowiedz
Valt
58
Konsul

No różnica tak minimalna, że potrzebna lupy. Jest odrobinę ostrzej, trochę lepiej widać to na drugim przykładzie, gdzie blizny i paznokcie Geralta nie są takie rozmazane.

17.07.2019 13:34
ReznoR666
3
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Różnice są naprawdę niezłe! Chociaż przykłady dość słabo dobrane i nałożony zupełnie niepotrzebnie w kontekście takiego porównania bokeh — to itak widać potencjał. Fajnie, że W2 udaje się w taki sposób modyfikować.

17.07.2019 12:51
Krothul
1
Krothul
59
Generał

Niewiedzę żadnej różnicy między screenami.

post wyedytowany przez Krothul 2019-07-17 12:51:37
17.07.2019 12:53
😐
2
odpowiedz
Robak82
38
Legionista

Może blizny minimalnie ostrzejsze, nic po za tym.

17.07.2019 12:54
Valt
3
10
odpowiedz
Valt
58
Konsul

No różnica tak minimalna, że potrzebna lupy. Jest odrobinę ostrzej, trochę lepiej widać to na drugim przykładzie, gdzie blizny i paznokcie Geralta nie są takie rozmazane.

17.07.2019 12:58
Sorkvild19
1
odpowiedz
Sorkvild19
57
Król Kruków

No szczerze mówiąc to tylko odrobinkę lepsza ostrość no ale zawsze można coś podrasować.

17.07.2019 13:14
JohnDoe666
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
JohnDoe666
55
Legend

Wszystko co przedłuża życie drugiego Wieśka jest zawsze dobrym pomysłem, aczkolwiek określenie że te poprawki są subtelne jest bardzo trafne ;). Z drugiej strony ta część Wiedźmina w moim mniemaniu starzeje się dość godnie i nie jest brzydka nawet w podstawowej wersji.

17.07.2019 14:44
Kaczmarek35
2.1
1
Kaczmarek35
11
Senator

Gra od początku miała roślinność i zasięgi widzenia na dość skromnym poziomie. Same tekstury i efekty natomiast ładnie się prezentowały. Aczkolwiek grałem dwa razy i zawsze wgrywałem 3 mody graficzne:
na lepszą roślinność, większe zasięgi widzenia oraz tekstury lepsze. Nie są to niestety mody, które dają kolosalne różnice w wyglądzie na plus jak mody graficzne do starszych gier.

Co do tych screenów z newsa to sądzę, że bardzo złe porównania ktoś zrobił. Mogę się założyć, że na żywo jak ktoś sprawdzi osobiście bez tego moda i z modem to jednak odczuje bardziej poprawę niż na tych fotach, gdzie praktycznie nic nie widać.

Do niektórych starszych gier modderzy potrafią tekstury czy efekty poprawić bardzo mocno. Przy Resident evil 4 HD Project ma na przykład 16x lepsze tekstury od zwykłej wersji i 8x lepsze od wersji HD.
Zwykła wersja - 256x256
Wersja HD - 512x512
HD Project do wersji HD - 4096x4096

To też pokazuje jak przy remasterach oficjalnych olewają sprawę :)

Największą różnicę odczuwa się jednak, gdy do gry mającej tekstury 64x64 wgra się na przykład tekstury 256x256 lub do gry mającej tekstury 128x128 wbijemy teksturki 512x512.
To już się robią gigantyczne różnice.

Przeskoki na przykład z tekstur 512x512 na 2048x2048 nie robią takiego wrażenia, ale też daje to kopa, bo wszystko jest wyraźniejsze, ostrzejsze.

post wyedytowany przez Kaczmarek35 2019-07-17 14:58:02
17.07.2019 13:34
ReznoR666
3
5
odpowiedz
3 odpowiedzi
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Różnice są naprawdę niezłe! Chociaż przykłady dość słabo dobrane i nałożony zupełnie niepotrzebnie w kontekście takiego porównania bokeh — to itak widać potencjał. Fajnie, że W2 udaje się w taki sposób modyfikować.

17.07.2019 18:05
Jaarvs
3.1
4
Jaarvs
51
Nyoho
Image

Przy pomocy tych algorytmów (nazywanych błędnie AI) to nie tylko Wiedźmina, ale praktycznie każdą grę tak można "modyfikować" co zresztą jest robione.
Tu dla przykładu Doom.

17.07.2019 20:51
AIDIDPl
3.2
AIDIDPl
172
PC-towiec

Taki Doom, albo Brutal Doom z takim wyglądem byłby świetny.

18.07.2019 00:08
ReznoR666
3.3
1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

To mnie tak zadziwia. Co też ludzie nie wymyślą. Niesamowite jest to, że zwłaszcza starsze silniki gier, które nie miały przewidzianego zapasu dodatkowych zasobów pamięci na znacznie większe tekstury niż standardowe, udaje się po latach tak modyfikować dodając większe tekstury, że nie crashują nieprzewidzianie z braku pamięci, której to sytuacji nie mogli przewidzieć oryginalni developerzy silnika (chyba że od początku pisali silnik uniwersalnie i przyszłościowo, aby dynamicznie się dopasowywał do tekstur i pamięci karty).

Jak ktoś nie do końca rozumie to z perspektywy programowania, to warto wspomnieć, że "jedynie dwukrotne" zwiększenie rozmiaru tekstury powoduje czterokrotne zwiększone zapotrzebowanie na pamięć GPU. (gdyż tekstura ma dwa wymiary (2D) a nie tylko jeden - np. 512x512 - dlatego zwiększając jeden wymiar należy też zwiększyć drugi aby było proporcjonalnie). Analogicznie czterokrotne zwiększenie rozmiaru tekstury (czyli np. 512x512 do 2048x2048) powoduje 16x zapotrzebowanie na pamięć GPU. (4x4 = 16). A mowa tu tylko o jednej teksturze, których w grze są przecież setki, tysiące.
Gdy wyszedł W2 (2011), to standardowe rozmiary pamięci GPU w tych czasach były w granicach 512-2048 MB.

Dzisiaj standardy to 4096-8192 MB. (czyli tylko ok. 4x więcej niż wcześniej - bardzo to daleko od 16x!)

Jeśli developerzy silników wzięli pod uwagę ten dynamizm, to tylko wielkie brawa i podziw dla nich i ich wiedzy, doświadczenia i umiejętności.

Tak samo wielkie brawa dla ludzi, którzy wykorzystują wiedzę o Deep Learning do rekonstrukcji obrazów na nowo.

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-07-18 00:17:13
17.07.2019 14:52
4
odpowiedz
xittam
165
Generał

Cienie, kontrast, oświetlenie. A jak wygląda otoczenie (drzewa, górki, pagórki itp)?

17.07.2019 16:12
Miodowy
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Miodowy
90
Nigdy nie był młody

Za każdym razem kiedy czytam o tworach "sztucznej inteligencji" np. poprawiającej tekstury, wyłapujące słabostki itp. ręce mi opadają. Ludzie... to nie AI tylko zwyczajne skrypty, które z automatu podbijają rozdzielczość tekstur i wyostrzają je przez uśrednienie pikseli.

18.07.2019 00:19
ReznoR666
5.1
1
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Nie do końca to takie proste. To co mówisz to zwykłe algorytmy uśredniające typu Bilinear, Bicubic, Lanczos itp. plus ewentualne dodatkowe wyostrzanie (np. Unsharpen). One faktycznie tak właśnie działają. Ale jeśli gdzieś pojawia się nazwa "AI" (nie chodzi o samą nazwę, tylko raczej o zasadę) to już coś innego.
Poczytaj sobie albo posłuchaj na youtube o Deep Learning i na jakiej zasadzie to działa.
https://en.wikipedia.org/wiki/Deep_learning

post wyedytowany przez ReznoR666 2019-07-18 00:27:35
17.07.2019 16:36
Cziczaki
6
odpowiedz
4 odpowiedzi
Cziczaki
183
Renifer

Biedny Gerald w depresji się tnie, ale za to w wysokiej rozdzielczości!

17.07.2019 18:11
Dawko062
6.1
1
Dawko062
100
Pora umierać

Geralt się tnie ale dla tego, że ludzie źle piszą jego imię.

post wyedytowany przez Dawko062 2019-07-17 18:12:19
17.07.2019 19:49
francois
6.2
2
francois
78
Rzeźnik z Blaviken

@Dawko062
A ja tnę się, gdy widzę jak ktoś pisze "dlatego" rozłącznie.

17.07.2019 20:24
Dawko062
😱
6.3
Dawko062
100
Pora umierać

^

O ludzie co mi odwaliło.

Przyznaje - to jest gorsze.

18.07.2019 01:07
panZDZiCH
6.4
panZDZiCH
138
Generał

Jak to było?
"Nie sąććie, a nie bendziecie sąceni"
Czy jakoś tak.

17.07.2019 20:00
Jurkowski
7
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Jurkowski
58
Pretorianin

Co do modyfikacji do Wiedzmina 3 właśnie się ukazała nowa wersja HD Reworked Project 10.0 która poprawia około 1000 tekstur

17.07.2019 20:56
AIDIDPl
7.1
AIDIDPl
172
PC-towiec
Wideo

https://www.youtube.com/watch?v=Rni1W9yFx8o

Świetnie mu to idzie, niektóre poprawki robią ogromne wrażenie i różnicę, zwłaszcza zbroje.

17.07.2019 21:00
A.l.e.X
👍
7.2
A.l.e.X
153
Alekde

Premium VIP

brawo dla hogana że dalej mu się chce :)

17.07.2019 22:28
FireJach
8
odpowiedz
FireJach
90
Generał

? XD

17.07.2019 23:19
Sevek007
9
odpowiedz
Sevek007
79
Lost Heaven citizen

Patrząc na te dwa screeny to zmiany są niewielkie...

18.07.2019 01:12
panZDZiCH
10
odpowiedz
panZDZiCH
138
Generał

Jak ktoś ma problemy z zauważeniem różnicy to albo czas na zmianę monitora CRT 17" na coś nowszego, albo wizytę u okulisty.
Co do moda, to jak nie zmienia wizji artysty to aż mi się oczy świecą. Mój ulubiony to chyba ten do Resident Evil 4, to co tam zostało zrobione to jest majstersztyk. Takie zabawy są jedyną nadzieją dla tych wszystkich gier, jak Final Fantasy VIII np. które łączą tła 2d w bardzo niskiej rozdzielczości z modelami 3d, no może oprócz telewizora kineskopowego albo jakiegoś shadera, który go imituje.

18.07.2019 09:17
Koktajl Mrozacy Mozg
11
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Polecam od siebie - Topaz Gigapixel AI

Moze na screenach mala roznica za to w grze, wszystko zostanie wyostrzone ze niby tak samo ale lepiej. Takie mialem wrazenie jak wrzucilem textury HD do Doom 3 BFG VR - nie czuje duzego skoku ale odczuwam roznice

post wyedytowany przez Koktajl Mrozacy Mozg 2019-07-18 10:05:23
Wiadomość Wiedźmin 2 – Polak stworzył mod z teksturami ulepszonymi przez AI