Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl g40st ocenia - Zemsta jest słodka

01.04.2011 08:27
Radanos
1
Radanos
116
Szczęść Boże

Większość punktów to raczej przepis na crapa. No ale znalazłem kilka, których można przypiąć do AC1 ;)

01.04.2011 11:41
Matekso
2
odpowiedz
Matekso
96
Generał

AC1 miał zamysł i fabułę. zmiany jakie przynieśli nowi twórcy w AC2 nie do końca odpowiadają spójnej kontynuacji wątku Desmonda, wszystko gdzieś się rozproszyło i zmieniło tok gry na bardziej zręcznościowy niż historyczny. AC3 w nowym jorku aka spoiler może być fajnie, na fabułę. Choć nie widzę sensu ciągnąć wątku Lucy i przyjaciół już w brotherhoodzie wątek został wyczerpany dość mocno i kolejna zmiana na inne mc. bazy jest kiepskim rozwiązaniem. AC musi zmienić czasy i zrobić coś z obiektem 16 który jest taki tajemniczy już od początku

01.04.2011 15:10
Harry M
3
odpowiedz
Harry M
187
Master czaszka

Świetna gra. Jak przejdę to przeczytam spoiler :)

01.04.2011 16:40
😊
4
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

Brotherhood jest IMO na 9 :)

01.04.2011 17:36
kwiść
5
odpowiedz
kwiść
129
Generał

Ja jeszcze w "dwójke" nie grałem, więc w porównaniu z "jedynką" dla mnie brotherhood to 9-9.5. Może fabuła słabe, ale za to jak przyjemnie się skacze po Rzymie ;)

01.04.2011 19:07
6
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

Fabuła nie jest aż taka słaba, ale w porównaniu do 1 czy 2 faktycznie wypada nie najlepiej. ;)

01.04.2011 19:19
raziel88ck
7
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

No niby nie, ale zamiast dowiedziec sie czegos wiecej, mamy wieksza ilosc pytan, strasznie pomalu rozwijaly sie watki, szkoda, ale spodziewalem sie tego po Bractwie. Mam nadzieje, ze w 3 czegos takiego nie zrobia i zrezygnuja ze 100% synchronizacji. Wczoraj przeszedlem gre na 100%, odblokowalem wszystko, nawet w wyscigu wirtualnym mam same zlota.

Mam tez nadzieje, ze bedzie miala znacznie lepsza oprawe wizualna oraz przede wszystkim sterowanie, bo to przy wyscigach w wirtualnym treningu slabo sie spisywalo, czesto Ezio nie robil tego, co powinien zrobic i jest taki sztywny miejscami i powolny, czuc konwersje z konsol.

01.04.2011 20:20
kwiść
8
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@raziel88ck
Nie podoba ci się 100% synchronizacji w całej grze (totla synchro), czy w poszczególnych misjach? Moim zdaniem pomysł z synchronizacją w kazdym zadaniu jest genialny. Wreszcie trzeba troche pokombinować, a nie biec tylko na przód i siekać wszystko na swojej drodze ;)

01.04.2011 20:55
😜
9
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

Fakt, fabuła w Brotherhoodzie trochę zawodzi, a głównie dlatego że jest strasznie krótka. Gdyby nie te "pierdółki" którymi wypełniona jest cała gra, można by ją ukończyć w 5-6 godzin...
Niemniej ostatnio postanowiłem sobie trochę poczytać na temat tła historycznego AC II oraz dodatku, i muszę przyznać że jestem pod niezłym wrażeniem pracy scenarzystów. Spodziewałem się, że skoro w grze mamy takie cuda jak rajskie jabłko czy objawiającą się boginkę, to twórcy całkowicie puszczą wodze fantazji i zaserwują nam jakąś bajerancką historyjkę z wykopem, acz całkowicie oderwaną od rzeczywistości i realizmu. A tu jednak zdziwienie, bo UbiSoft w bardzo wielu miejscach trzymał się prawdy historycznej, i aż dziw że tak sprawnie wpletli ją w opowieść o naszym dzielnym assasynie. A zgadza się całkiem sporo, od takich drobnostek jak choćby wygląd Cesare, aż po fakt że Leonardo rzeczywiście pracował dla rodziny Borgia jako wynalazca i konstruktor militarny (choć nie wiadomo czy pod przymusem, jak twierdził w grze)...

01.04.2011 20:59
10
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

raziel88ck -> Co do grafiki to się nie zgodzę ;) ta obecna w AC bardzo mi się podoba. Poza tym AC3 wyjdzie pewnie jeszcze na te konsole, więc znów różnice będę nie wielkie... Chyba ,że UbiSoft kupi od Crytek'a CE3 ,ale to niemożliwe.
Co do synchronizacji to bardzo mi się spodobało to rozwiązanie. Teraz trzeba się po prostu bardziej wysilić, gra nie jest już tak banalna jak poprzednio :)

01.04.2011 21:29
raziel88ck
11
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

kwiść - 100% synchronizację mogę jeszcze znieść w głównych misjach, zaś we wszelakich pobocznych już nie. Nie dość, że denerwujące to jeszcze tak sztucznie dodane.

Podam pewien niezwykle irytujący przykład. Misje Leonarda, a właściwie najbardziej irytowała mnie misja z tym "czołgiem". Aby spełnić warunki gry nie można stracić życia. Sęk w tym, że po wczytanym checkpoincie jesteśmy i tak pokrzywdzeni, bo pełna synchronizacja zostaje utracona. Nie byłbym jednak wkurzony z tego powodu gdybym nie musiał zaczynać całej misji od początku. Po jakiego wała mam od nowa się skradać, uwalniać, walczyć, skoro etap synchronizacji dotyczy tylko od momentu pojawienia się Ezio za sterami tegoż pojazdu? Nie jestem w stanie tego zrozumieć, serio.

Lukas172_Nomad_ - Moim zdaniem za bardzo kombinowali i nie wszystkie pomysły przypadły mi do gustu. Tak czy siak bawiłem się dobrze, nie zawiodłem się, ale i nie spełniła całkowicie moich naprawdę wygórowanych oczekiwań. Co do grafiki... Pomijając, że nie wygląda świeżo, dodam też, że nie jest w pełni dopracowana. Jest wiele miejsc, które rażą moje oczy za sprawą kiepskiego wykonania. Cały czas mam wrażenie, że poza np. wodą reszta wygląda gorzej niż w dwójce. Niebo jest niechlujnie zrobione, wystarczy spojrzeć w górę. Mniejsza o grafikę, sterowanie wkurzało, aż z ciekawości podłączyłem pada i szybko powróciłem do klawiatury i myszki. ;)

Osobiście chciałbym aby seria na trójce definitywnie się zakończyła, aby nie było to drugie Call of Duty. Jeśli zaś będą ciągnęli serię w nieskończoność robiąc kolejne części na podstawie "dodatków" i celowo sprawią, że fabuła będzie się ślimaczyć czy stanie się poroniona, to będę miał żal do Ubisoftu.

Już tak kombinowali z Prince of Persia. I co z tego wyszło? Gra, która nie spełniła oczekiwań finansowych i nie tylko tych. Następna miała być powrotem, ale tez im coś nie wyszło. Mniejsza oto. Chodzi mi o taka rzecz, że po dwóch wpadkach finansowych Ubisoft prawdopodobnie pożegna się z serią, a tym bardziej z odsłona z 2008 roku, która nie ma zakończenia!

Jeśli to samo stanie się z Assassin's Creed to będę zażenowany.

01.04.2011 22:05
12
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

Mi tam akurat najnowsza Prince of Persia się podobała, gdyby nie prosta jak budowa cepa walka byłaby to gra naprawdę świetna, a tak jest naprawdę dobra ,ale mogła być znacznie lepsza.
AC jak dla mnie może wychodzić co rok, tylko musi trzymać poziom ;) ta seria ma na tyle duży potencjał ,że zapewne powstanie jeszcze bardzo dużo gier sygnowanych tym logiem.

A i jeszcze co do grafiki.. To już na pierwszy rzut oka widać ,że w Brotherhood ulepszono modele postaci, i opcji graficznych też jest chyba więcej (np. cienie można ustawić wyżej) .

02.04.2011 02:31
😈
13
odpowiedz
zanonimizowany507660
52
Generał

Też jestem za tym aby AC było jak najwięcej ;). Jeżeli za każdym razem będę otrzymywał PRZYNAJMNIEJ tyle ile w Brotherhoodzie, to mogę wykładać 120zł nawet co miesiąc ;].

Pomysł z synchronizacją mi się podobał, choć w jednym się zgadzam - checkpointy powinny zapisywać również to, czy pełna synchronizacja jest ciągle możliwa. Bo wychodzi trochę bez sensu, np. masz się gdzieś dostać bez wykrycia. Pokonujesz kolejne odcinki bez wpadki, gra się zapisuje. Wystarczy jednak jeden błąd, by wszystko się posypało. I nie wystarczy wczytać ostatniego kawałka, trzeba robić całe wspomnienie od nowa (co bywa bardzo irytujące).

A seria PoP napewno się jeszcze nie skończyła. Nikt nie urwie kurze złotych jaj ;].

02.04.2011 02:59
rog1234
14
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

Ciężko mi znaleźć słowa jak bardzo uwielbiam tę serię, jak dobrze bawiłem się przy przechodzeniu na 100% Brotherhood i jak potwornie kręci mnie "ta właściwa" fabuła, ale... pora kończyć. Ubi, wyjmijcie wreszcie Desmonda z Animusa, dajcie mi nim polatać po współczesnych miastach na świecie, dobrać się Vidicowi do tyłka i... skończyć tę serię. Moim prawdziwym marzeniem byłoby żeby po prostu teraz zrobili "trójkę", wyjaśnili wszystko i skończyli.

02.04.2011 09:28
kwiść
15
odpowiedz
kwiść
129
Generał

@raziel88ck
Ale czy ktoś cię zmusza do przechodzenia wszystkiego na 100%? :) Na tym polega cała zabawa, żeby umieć zrobić wszystko bezbłędnie. Emocje są też dużo większe, bo nie chce się od nowa wszystko wczytywać ;) Ostatnio się śmiałem jak przechodziłem wersje na PC, że misję z którymi męczyłem się wczęsniej na konsoli, teraz zrobiłem bez problemu na 100%, bo mi na synchro nie zależało. Zamiast zastanawiać się 5 min jak zabić jakiegoś kolesia będąc niezauwazonym, poprostu pobiegłem prosto, zabijałem go od tyłu i po kłopocie ^^ IMO synchronizacje to największa zaleta Btotherhood. Niektóre są bardzo trudne, ale jednocześnie nieobowiązkowe. Czego chcieć więcej :)

02.04.2011 10:17
raziel88ck
😊
16
odpowiedz
raziel88ck
195
Reaver is the Key!

RedCrow - Co to za kura, ktora sprzedaje sie gorzej niz Sniper: Ghost Warrior? Prince of Persia wygasl wraz z Dwoma Tronami.

rog1234 - Mam dokladnie to samo podejscie co ty. Ksiecia tez ladnie zakonczyli Dwoma Tronami, nie wiem co pozniej im odstrzelilo, bo ten z 2008 moglby sie nazywac calkiem inaczej, a Zapomniane Piaski choc dzieja sie pomiedzy Piaskami Czasu, a Dusza Wojownika, psuja renome marki.

kiwść - Tak, moj charakter mnie zmusza. ^^

Co do potencjalu serii, moze i ma, ale te pomysly moglyby zasilic nowa serie, badz Beyond Good & Evil 2. Pozniej Assassin's Creed moze byc slaby fabularnie. Tego chcecie? Natomiast rozgrywka moze sie nie zmieniac i bede mial wrazenie jak w przypadku Call of Duty, ze co roku to samo wychodzi.

I choc Black Ops mial interesujaca fabule to sam gameplay juz mnie nie rajcowal. Obecnie po wyprobowaniu alternatywy, stwierdzilem ze zmieniam oboz. W sumie tylko jedna seria pozwolila mi odczuc to czego pragnalem, a wlasciwie pewna gra w tych klimatach - Battlefield: Bad Company 2.

02.04.2011 13:13
rog1234
17
odpowiedz
rog1234
77
Dragon Install

raziel88ck
Porównanie do Księcia trafne, rzeczywiście Dwa Trony pięknie "spinały" serię, zbierały to co najlepsze z poprzednich części i kończyły serię z klasą (choć nadal moją ulubioną częścią jest WW). Dalsze PoPy... 2008 bardzo, bardzo mi się podobał, choć mogli to wydać pod innym szyldem, a Zapomniane Piaski to taka zapchajdziura.

Dołączę się do zwolenników 100% synchronizacji, niektóre były upierdliwe (nacisk na maszyny Leonarda i konieczność resetowania, bo checkpointy nie cofały synchronizacji), ale pomysł jest świetny, choć bałem się że sztucznie... ograniczy. W AC zawsze była ta wolność i w ogóle masa sposobów na wykonanie zadania, ale w Brootherhood zrobili to o tyle dobrze, że cele są... ciekawe. Nie dać się wykryć to w ogóle bajka, ile czasem trzeba pokombinować co i jak zrobić, poza tym zadania na "stówkę" często sprawiały że używałem ficzerów gry których normalnie bym nie użył, jak np. grup do wynajęcia.

Żeby powiedzieć co mi się tu nie podobało musiałbym przyczepiać się do prawdziwych szczegółów... no, może fabuła "Aniumusowa" była ciekawsza poprzednio (choć tu też parę fajnych motywów się znalazło), grunt że "ta prawdziwa" wyrabia normę serii (tajemnicza, stawiająca pytania niemal nie dając odpowiedzi, wciągająca)... no ale, przede wszystkim kiepsko opisane są niektóre zadania gildii, musiałem posilić się FAQ żeby dowiedzieć się o co chodzi, na mapie brakuje jakiegoś wyraźnego sposobu żeby zaznaczyć czy budynek który tam mamy jest jeszcze nie odnowiony czy jest niżej/wyżej niż my... to takie czepialstwo, ale przy grach które lubię najbardziej widzę najwięcej takich małych wad. Za sam single dałbym 9/10.

BTW
Pisze się ktoś na jakieś granie w multi na PC? :) Może jakiś wątek do tego?

gameplay.pl g40st ocenia - Zemsta jest słodka