Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry

Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny poradnik Śródziemie: Cień Wojny

Sprawdź wszystkie umiejętności oraz najlepsze umiejętności w Shadow of Mordor.

W tym rozdziale poznasz spis wszystkich umiejętności Taliona, wraz z dostępnymi ulepszeniami. Zwróć uwagę na to, że w danym momencie, możesz wybrać tylko jedno ulepszenie do danej umiejętności.

Walka

Umiejętności oparte na walce, zwiększa twój potencjał bojowy. - Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Umiejętności oparte na walce, zwiększa twój potencjał bojowy.

Egzekucja - gdy wskaźnik mocy jest pełny, możesz wybrać wroga i dokonać na nim egzekucji, która zada bardzo dużo obrażeń.

Dostępne ulepszenia:

Ponura determinacja - zdobywasz moc za każdym razem, gdy odniesiesz obrażenia w walce.

Sekretna moc - zdobywasz moc za każde zabójstwo z ukrycia.

Śmiertelna moc - za celne ciosy mieczem zdobywasz więcej mocy.

Idealna kontra - kontra wykonana w odpowiednim momencie powala wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Deszcz strzał - kontra wykonana w odpowiednim momencie przywraca 1 elfią strzałę.

Przejęcie mocy - zdobywasz moc po każdej kontrze.

Śmiertelna kontra - kontra wykonana w odpowiednim momencie natychmiastowo zabija słabych wrogów.

Trafienie krytyczne - ataki wręcz mogą spowodować trafienie krytyczne, które wywołują więcej obrażeń.

Dostępne ulepszenia:

Odpłata - im mniej twoja postać ma życia, tym większa szansa na trafienie krytyczne.

Niepowtrzymany - szansa na trafienie znacząco wzrasta, gdy seria ciosów wynosi ponad 20.

Elfia precyzja - jeśli naciśniesz ponownie przycisk odpowiedzialny za atak, tuż gdy cios sięgnie wroga, znacząco zwiększyć szansę na trafienie krytyczne.

Egzekucja powalonego - skraca czas potrzebny na egzekucję powalonych wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Furia - egzekucja powalonego pozwala na zasypanie go gradem ciosów przed zabicie. Dzięki atakom zyskujesz moc.

Upiorna tarcza - upiór może kontrować ataki wrogów, kiedy wykonujesz egzekucję powalonego.

Wyssanie powalonego - możesz wysysać powalonych wrogów.

Brutalna napaść -wskaźnik mocy może zostać podwójnie naładowany, co pozwoli ci wykonywać brutalne egzekucje, na widok których wrogowie uciekną w popłochu.

Dostępne ulepszenia:

Upiorna egzekucja - w czasie wykonywania egzekucji możesz nacisnąć przycisk, by wyeliminować dodatkowego wroga.

Nieskończona moc - umiejętności wymagające mocy nie zużywają już wszystkich pkt. mocy.

Odwet - wykonanie w idealnym momencie ostatniej szansy natychmiastowo zabije wroga, który próbuje cię wykończyć. Nie działa na silniejszych wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Stanowczość - zyskujesz dodatkową ostatnią szansę.

Mściwe wyssanie - odwet wysysa twojego napastnika.

Przypływ mocy - perfekcyjne wykonana ostatnia szansa naładuje cały wskaźnik mocy.

Drapieżnik

Umiejętności z gałęzi drapieżnika, to przede wszystkim zwiększona mobilność i skrytobójczość. - Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Umiejętności z gałęzi drapieżnika, to przede wszystkim zwiększona mobilność i skrytobójczość.

Elfia zwinność - przeskakując przeszkodę, lądując lub wspinając się, zyskujesz przyspieszenie. Z biegiem czasu odblokujesz również "podwójny skok".

Dostępne ulepszenia:

Lekkonogi - Bieganie sprintem nie robi hałasu.

Widmowy zwrot - podczas skradania możesz pokonać krótki dystans lub natychmiast znaleźć się przy wrogu. Pochłania to jednak skupienie.

Brutalny mord - możesz dokonać przerażającego zabójstwa z ukrycia, na widok którego pobliscy wrogowie uciekną w popłochu, a ty zwiększysz moc i serię ciosów.

Dostępne ulepszenia:

Niepohamowana wściekłość - brutalne morderstwo przyznaje premię do mocy i serii ciosów.

Ślepa nienawiść - brutalne morderstwo sprawia, że ucieka więcej wrogów.

Nitki trucizny - wyceluj w beczkę grogu, a następnie zatruj grog na odległość.

Dostępne ulepszenia:

Wybuchowa toksyna - wrogowie, którzy napili się z zatrutej beczki, po śmierci wybuchną i zatrują pobliskich wrogów.

Zaraza - wrogowie, którzy napili się grogu wpadają w szał, atakując wszystkich w pobliżu i roznosząc truciznę.

Włącznik zbliżeniowy - wyceluj w klatkę, przynętę lub gniazdo much z Morgai, aby dany obiekt został aktywowany, gdy zbliży się do niego wróg.

Upiorna seria - podczas zabójstwa z ukrycia możesz zaatakować dodatkowego wroga. Akcja ta pochłania skupienie.

Dostępne ulepszenia:

Łowca potworów - zabójstwa z ukrycia mogą być używane przeciw bestiom.

Mroczne ostrze - pierwsze zabójstwo w serii ataków z ukrycia nie pochłania skupienia.

Zabójcza zjawa - po przywabieniu wroga możesz pozostawić upiora, który zabije cel.

Dostępne ulepszenia:

Przerażająca istota - Twój upiór brutalnie zamorduje swój cel

Upiorne wyssanie - Twój upiór wyssie swój cel

Groźba śmierci - za pomocą kapusia możesz przekazać wybranemu kapitanowi, że po niego idziesz. To zwiększy szansę na zdobycie przedmiotu wysokiej jakości po zabiciu wroga, któremu groziłeś.

Dostępne ulepszenia:

Los gorszy niż śmierć - zhańbienie zrujnuje umysł twojego celu, co znacząco obniży jego poziom doświadczenia lub sprawi, że cel postrada zmysły. Istnieje mała szansa, że cel stanie się szaleńcem i zyska dodatkową siłę.

Przysięga przemocy - dodaje do gróźb śmierci cel dodatkowy, za wykonanie którego zyskasz dodatkowe nagrody.

Z Dystansu

Znajdziesz tutaj umiejętności zasięgowe, takie jak np. doskok do wroga. - Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Znajdziesz tutaj umiejętności zasięgowe, takie jak np. doskok do wroga.

Detonacja - możesz uderzyć ognisko mrocznym ciosem, co wywoła eksplozję i podpali pobliskich wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Wybuchowa strzała - strzel w ognisko, aby wywołać eksplozję bez konieczności użycia mrocznego ciosu.

Pajęcza pieśń - wywołaj eksplozję ogniska i zwab pająki.

Woń królowej - wywołaj eksplozję ogniska i zwab ghule.

Przyszpilenie - strzelanie wrogowi w nogę unieruchamia go w miejscu.

Dostępne ulepszenia:

Przeraźliwe zimno - przyszpilenie sprawi, że pobliscy wrogowie cofną się w popłochu.

Dziki lód - przyszpilenie działa na Olog-hai i bestie.

Głębokie zamrożenie - przyszpilenie trwa dwa razy dłużej.

Powietrzne skupienie - przebywając w powietrzu możesz spowolnić czas i wycelować. Pochłonie to skupienie.

Dostępne ulepszenia:

Orli wzrok - skupienie zużywa się wolniej podczas przebywania w powietrzu.

Uderzenie szpona - podczas spadania możesz wycelować w ziemię i wyprowadzić atak obszarowy, który obłuszy pobliskich wrogów.

Potężny strzał - gdy wskaźnik mocy jest pełny, możesz wystrzelić wybuchającą strzałę.

Dostępne ulepszenia:

Ognista burza - potężny strzał wywołuje ognistą eksplozję.

Eksplozja mrozu - potężny strzał wywołuje zamrażającą eksplozję.

Jad - potężny strzał wywołuje trującą eksplozję.

Mroczny cios - możesz błyskawicznie doskoczyć do wroga i go zabić lub ogłuszyć. Akcja pochłania elfią strzałę.

Dostępne ulepszenia:

Łańcuch cieni - możesz nacisnąć podczas zadawania mrocznego ciosu, aby uderzyć dodatkowych wrogów, za cenę skupienia.

Mroczny cios - przyciągnięcie - przyciągnij do siebie wybranego wroga.

Mroczna dominacja - możesz błyskawicznie doskoczyć do wroga i go zdominować.

Upiór

Upiór odblokowuje bardzo silne i spektakularne umiejętności. - Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
"Upiór" odblokowuje bardzo silne i spektakularne umiejętności.

Szybki rzut - wykonasz szybki rzut sztyletem, który zrani i odrzuci wroga.

Dostępne ulepszenia:

Ząbkowane ostrze - rzucone sztylety mogą spowodować trafienie krytyczne.

Chyże ostrza - możesz błyskawicznie rzucić trzeba sztyletami.

Deszcz ostrz - możesz rzucić pięcioma sztyletami naraz i trafić wielu wrogów.

Elfie światło - gdy wskaźnik mocy jest pełny, możesz wyprowadzić potężny atak obszarowy, który ogłuszy i oślepi wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Oczyszczający płomień - elfie światło podpala wrogów.

Tchnienie zimy - elfie światło zamraża wrogów.

Trujący wybuch - umiejętność zatruwa wrogów.

Burza lodowa - zamroź wrogów, a potem zasyp ich gradem ciosów mieczem.

Dostępne ulepszenia:

Lodowy deszcz - możesz zamrozić wszystkich wrogów przed sobą. Im dłuższa seria ciosów, tym większe pole rażenia.

Odmrożenie - cios kończący burzy lodowej powoduje trafienie krytyczne.

Druzgocące uderzenie - cios kończący burzy lodowej rozbija cel na kawałki, na widok czego wrogowie uciekają w popłochu.

Pochłonięcie - gdy wskaźnik mocy jest pełny, możesz wybrać wroga i wyssać go podczas walki.

Dostępne ulepszenia:

Łańcuch dusz - możesz wycelować podczas pochłonięcia i wyssać dodatkowego wroga.

Pan gniewu - pochłonięcie zwiększa poziom gniewu.

Władca ologów - pochłonięcia można używać na ologach.

Łowca skarbów - automatycznie zbierasz łupy upuszczone przez pokonanych wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Wprawne oko - zwiększa szanse na upuszczenie przedmiotów wysokiej jakości przez orków o randze kapitana lub wyższej.

Łamacz umysłów - zwiększa szybkość dominacji

Poszukiwacz - zwiększa szanse na zlezienie u pokonanych wrogów klejnotów wyższej jakości. (odnajdź wszystkie gondorskie artefakty, by zdobyć te umiejętność).

Jeździec

Możesz odblokować umiejętność latania na drakach! - Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Możesz odblokować umiejętność latania na drakach!

Jeździec karagorów - możesz zdominować i dosiadać złamanego karagora.

Dostępne ulepszenia:

Pioronujący atak - pożeranie wrogów z ukrycia przywraca karagorowi więcej życia.

Zwierzęcy szał - możesz dokonać egzekucji, by przywołać więcej karagorów, jeśli jeśli nie masz pełnego paska mocy. Pochłonie to w zamian część punktów życia twojego wierzchowca.

Jeździec graugów - możesz zdominować i dosiadać złamanego grauga.

Dostępne ulepszenia:

Pożerająca siła - gdy dosiadasz grauga, wykonywane egzekucje leczą twojego wierzchowca.

Wściekły atak - ataki podstawowe grauga dodają więcej pkt. mocy.

Wezwanie wierzchowca - możesz wezwać zdominowanego karagora i nakazać mu zaatakować wybranych wrogów.

Dostępne ulepszenia:

Dziki karagor - pozwala wezwać dzikiego karagora.

Wezwanie grauga - pozwala wezwać grauga.

Smocza pieśń - pozwala wezwać draka.

Jeździec cienia - możesz wycelować w złamanego karagora, grauga lub draka za pomocą mrocznego ciosu.

Dostępne ulepszenia:

Tańczący z karagorami - pozwala dosiąść niezłamanych karagorów za pomocą mrocznego ciosu.

Samiec alfa - dosiadanie złamanego karagora za pomocą mrocznego ciosu sprawi, że wszystkie pobliskie karagory zostaną zdominowane.

Smoczy jeździec - możesz zdominować i dosiąść złamanego draka.

Dostępne ulepszenia:

Żelazne łuski - twój drak otrzymuje znacznie mniejsze obrażenia.

Wzbierający szał - twój drak może pluć kulami ognia, nawet jeśli nie masz pełnego paska mocy. Pochłonie to w zamian część punktów życia twojego wierzchowca.

Historia

Umiejętności te odblokujesz wraz z kolejnymi postępami w kampanii. - Umiejętności | Rozwój postaci | Śródziemie Cień Wojny - Śródziemie: Cień Wojny - poradnik do gry
Umiejętności te odblokujesz wraz z kolejnymi postępami w kampanii.

Wyssanie - możesz odzyskać życie wysysając orki i bestię.

Dostępne ulepszenia:

Dominacja - wyssani wrogowie zostaną również zdominowani i będą walczyć po twojej stronie.

Kołczan dusz - wyssanie wroga przywraca elfie strzały.

Gniew świetlistego władcy - wyssanie lub dominacja wroga przywraca pełne życie i podnosi poziom gniewu.

Widmowa glewia - możesz przyzwać glewię i wykonać z jej pomocą zamaszysty, silny atak.

Dostępne ulepszenia:

Mocarny zamach - atak naładowaną glewią generuje moc za każdego trafionego wroga.

Zabójczy wymach - możesz naładować podwójnie glewię, aby móc wyprowadzać więcej ataków.

Ruch cienia - możesz wykonywać podwójny skok, co pozwoli ci pokonywać większe odległości.

Dostępne ulepszenia:

Młot Eregionu - możesz przeskoczyć nad urukiem i go zamrozić.

Wody Lorien - ulepsz unik, aby błyskawicznie przemykać obok wrogów. Pochłania skupienie.

Orle gniazdo - możesz przeskakiwać nad wrogami, odbijać się od ich głów i wykonać podwójny skok.

Wezwanie popleczników - możesz wezwać grupę wojowników, którzy będą walczyli u twego boku.

Dostępne ulepszenia:

Przyboczny - mianuj kapitana swoim przybocznym z poziomu menu armii.

Chmara pająków - wzywasz pająki dysponujące trującymi atakami.

Żelazna straż - przyzwani wojownicy są silniejsi.

Zdominuj kapitana - zdominuj kapitana, którego wola została złamana.

Dostępne ulepszenia:

Zniszcz popleczników - możesz powodować, aby głowy pobliskich popleczników eksplodowały, na widok czego wrogowie uciekną w popłochu.

Życiodajna krew - możesz uleczyć wszystkich pobliskich popleczników.

Rozwściecz popleczników - możesz rozwścieczyć pobliskich przyjaznych kapitanów. Pochłania to gniew.