Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

War Thunder - poradnik dla początkujących

War Thunder - poradnik dla początkujących

SPIS TREŚCI

Tier 4 | Samoloty w War Thunder War Thunder poradnik

Tier 4

Stany Zjednoczone

B-24 Liberator - Tier 4 | Samoloty w War Thunder - War Thunder - poradnik dla początkujących
B-24 Liberator

Na czwartym tierze, czyli przedostatnim są najciekawsze samoloty. Do dyspozycji mamy dwa świetne bombowce - ulepszoną i piękną B-17 w wersji G, oraz nowoczesny bombowiec dalekiego zasięgu, B24 Liberator. Zasada działania na nim jest taka sama jak na B-17. Lecimy jak najwyżej i dopiero jak będziemy widzieć cel to zrzucamy ładunek. Musisz uważać na latanie poniżej chmur, które mogą być na niskim pułapie. Jesteś na IV poziomie, więc jest możliwość zestrzelenia przez odrzutowce bądź inne myśliwce z dużym kalibrem. Liberator to ulepszona Forteca, gdyż posiada większą maksymalną prędkość, nieznacznie ulepszoną prędkość wznoszenia oraz znacznie krótszy rozbieg.

Oprócz tych dwóch maszyn jest do wykorzystania doskonały myśliwiec jakim jest P51D Mustang. Jest to samolot zupełnie inny Mustang niż ten znany w brytyjskim drzewku jako premium. Myśliwiec ten posiada doskonałą prędkość maksymalną bliską 700km/h! Do tego uzbrojenie 6x karabinów M2 12,7mm potrafi podziurawić dosłownie każdego.

Jeżeli wybierzesz drogę do Navy Panther czeka na Ciebie elitarny samolot Bearcat od Grumman'a. W porównaniu do innych samolotów, to od np. Hellcat'a był lżejszy blisko o 20% czy też szybszy o ponad 30%. Corsair jest lepiej uzbrojony, lecz F8F jest bardziej zwrotny oraz ma lepszą prędkość wznoszenia.

Związek Radziecki

I-185 (M-71) - Tier 4 | Samoloty w War Thunder - War Thunder - poradnik dla początkujących
I-185 (M-71)

Na ostatnim tierze samolotów klasycznych nie ma już nic nowego, oprócz nowych Ił-10 i Jak-9. Wszystkie konstrukcje są odnowione i ulepszone w porównaniu do starszych już braci, którzy niestety szybko się starzeją.

Mimo tego nowsze Jak'i w wersji 9, głównie różnią się uzbrojeniem, oraz czasem pełnego zakrętu. Na każdym z nich jest taktyka taka sama jak na wcześniejszych maszynach. Niestety, ale do samolotów ze Związku Radzieckiego nie ma jednolitej taktyki, jedni wolą lecieć w pierwszej linii, inni zaś wolą atak z góry. Dlatego sam musisz zdecydować jaki plan jest dla Ciebie najbardziej skuteczny.

Ciekawostką jest I-185 w wersji M-71, który prowadzi do wspaniałego Mig'a 15. Jest to projekt będący kontynuacją po Czajce. Jest dłuższy oraz lepiej uzbrojony. Dopiero wersja M-71, a nie protoplasta z III tieru daje najwięcej frajdy z latania. Tutejsza zasada latania jest taka sama jak na I-153, czyli pojawić się na ogonie przeciwnika, i strzelać tyle ile się da. Prędkość jest bardzo dobra, a mobilność prawdopodobnie jeszcze lepsza.

Ił-10 to samolot z typu Ground Attack, czyli samolot szturmowy nastawiony na ataki naziemne z możliwością ciężkiego ostrzału maszyn powietrznych. Wersja 10 w odróżnieniu do '2 różni się lepszym poszyciem szkieletu oraz mocniejszym uzbrojeniem, gdzie np. w wieżyczce zamontowano działko 20mm z samolotu Jak-3P. Przez to maszyna wystrzeliwuje prawie dwa razy większą masę pocisków na sekundę w porównaniu do Ił-2. W celach modernizacji zamontowano wydajniejsze silniki.

Wielka Brytania

Lancaster - Tier 4 | Samoloty w War Thunder - War Thunder - poradnik dla początkujących
Lancaster

Czwarty tier samolotów to ostatni już poziom silników tłokowych. Znajdziesz tutaj nadzwyczajne samoloty takie jak Tempest z działami 42mm, nowoczesny Mosquito czy też ciężki bombowiec Avro Lancaster.

Tempest Mk. V czy też późniejsza odmiana są jedną rodziną z linii Typhoon'a. Tak jak poprzednicy nie ma tutaj wiele pancerza, łatwo zniszczyć ten samolot, lecz warto znać dobre strony takie jak potężne uzbrojenie, świetna zwrotność oraz prędkość. Rekompensata jest naprawdę duża, lecz trzeba uważać by nie pozostać samemu na polu walki.

Ze Spitfire'ów na samym końcu masz odmianę Griffon, czyli nowoczesny Spitfire Mk IX z silnikiem RR Griffon. Ta wersja przeznaczona jest do walki na naprawdę dużych wysokościach, a nie tuż nad ziemią. Obie te wersje mogły spokojnie walczyć na równi z niemieckim Focke Wulfem Fw 190. Wersja IX posiada 4x karabiny 7.7mm oraz dwa 20mm, zaś szybszy Griffon ma już 4x 20mm.

Mimo wszystko najciekawszą maszyną jest Lancaster, ze względu że dorównuje Latającej Fortecy, a w pewnych momentach jest nawet lepszy. Warto tutaj rozważyć jakie cele się najczęściej bombarduje. Możesz zamontować dwie bomby ~1800kg by szybko zniszczyć wrogie lotnisko, lub też 14x 226kg do bombardowania celów takie jak czołgi. Mimo iż jest to bombowiec, to jest naprawdę przyjemny. Warto użyć tutaj taktyki takiej jak na Latającej Fortecy. Przy szkoleniu załogi warto skupić się na strzelcach pokładowych.

Japonia

Ki-84 hei - Tier 4 | Samoloty w War Thunder - War Thunder - poradnik dla początkujących
Ki-84 hei

Czwarty tier jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla Japonii. Nie ma tutaj maszyny najlepszej ze względu na to, iż wszystkie samoloty są godne uwagi.

Ostatnia wersja A6M5 otsu oraz N1K2-ja mogą walczyć z Ki-84 hei o miano najlepszego samolotu tego tieru. "Zero" jest myśliwcem Marynarki Wojennej więc będzie maszyną, która potrzebuje mniejszego dystansu do wystartowania. Jest też znacznie gorzej uzbrojony od N1K2. Ten zaś lepiej się wznosi i jest bardziej "przyjazny". Mimo to z drugiej strony masz do zabawy Ki-84 w elitarnej wersji hei. Obie maszyny jak też i wcześniejsze wersje tych samolotów mogą przenosić ładunki wybuchowe, lecz 84'wórka ma mniejsze ładunki. Prędkość wznoszenia też nie jest duża, lecz w praktyce samolot jest bardzo przyjemny.

Elitarnym bombowcem jest G8N1 Renzan. Jest to ciężki bombowiec gotowy walczyć z Lancasterem i Liberatorem. Jest to bombowiec bardzo zwrotny i dobrze opancerzony, szybki pozwalający ładnie się rozpędzić i szybko wznieść ku niebiosom. Ładunek jaki jest transportowany jest bardzo duży gdyż są to tonowe bomby, lecz w porównaniu do innych nacji trudno jest wycelować i trafić w cel. Na pewno lepiej się nim lata niż Shinzanem.

Niemcy

Ta 152 H-1 - Tier 4 | Samoloty w War Thunder - War Thunder - poradnik dla początkujących
Ta 152 H-1

Ostatni poziom samolotów klasycznych daje powiew świeżości.

Teraz masz możliwość skorzystać ze świetnie rozwiniętych maszyn. Wspaniałe Bf 109, zwłaszcza w wersji K-4 pozwala walczyć dosłownie z każdym. Prędkość maksymalna K-4 wynosi 671km/h, co daje wspaniałe możliwości. W porównaniu z przeciwnikami, Twój Bf 109 K-4 może okazać się super samolotem, lub bezużytecznym fragiem. Jeżeli chcesz naprawdę wyczuć ten samolot, spróbuj to zrobić podczas lotu testowego, staraj się wykonać jak najwięcej manewrów, graj ze znajomymi w edytorze. Dopiero taki trening przygotuje Cię do walki. Samolot jest świetny, uzbrojenie w działko 30mm oraz dwa karabiny 13mm daje Ci dostęp do szybkiego zwycięstwa.

Mimo tych maszyn najciekawsza jest ta wyjątkowa. Jest to Ta 152 H-1, maszyna będąca rozwinięciem Fw 190. Samoloty z serii Fw już nie są tak groźne jak na tierze 2-3. Dlatego powstał Ta 152 H-1. Myśliwiec ten rozpędza się do 720km/h! Jest to o 50km/h więcej od brata Bf 109 K-4. Nie jest jednak tak mobilny jak Bf 109 K-4, lecz za to może wyżej latać i wykonywać taktykę ataku z większego pułapu z większą prędkością od przeciwnika.

Na tym tierze główną rolę mają myśliwce, gdyż bombowce już nie są zbyt efektywne. Dopiero następny, bombowiec odrzutowy pozwala bardzo szybko zniszczyć wrogi cel.