Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Empires Online - poradnik do gry

Age of Empires Online - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Budynki w trakcie rozgrywki | Budynki | Age of Empires Online poradnik Age of Empires Online

Ostatnia aktualizacja: 13 września 2019

Budynki w trakcie rozgrywki

Poniższa lista zawiera wszystkie budowle, które mamy dostępne w AoE Online. Część z nich możemy odblokować w trakcie wykonywania misji szkoleniowych, część natomiast musimy sami wykupić rozdając punkty technologii (Palace). Przy niektórych budynkach umieściłem w nawiasach literę E lub G - oznacza to, że dany budynek jest unikatowy, dostępny jedynie dla Egipcjan lub Greków.

Town Center - podstawowy, najważniejszy budynek Naszej osady. Za Jego pośrednictwem szkolimy i ulepszamy Osadników, a w przypadku Greków również przechodzimy do kolejnego wieku. Obrona tej budowli jest priorytetowym zadaniem bez względu na wszystko. Jest miejscem, do którego znoszone są surowce. Zwiększa limit populacji o dwadzieścia punktów.

I wiek:

House - zwyczajny dom; zwiększa limit populacji o pięć punktów.

Barracks - podstawowy typ koszar, jedyne dostępne w I wieku, służące do szkolenia piechoty (Infantry). Wyjątkiem jest Procarz, który jest strzelcem (Ranged).

Storehouse - podobnie jak w Town Center, Osadnicy mogą tu składować na surowce. Tutaj również dokonujemy ulepszeń dotyczących pozyskiwania surowców.

Dock - centrum budowy łodzi (Boat) oraz jednostek floty (Warship). Służy jako skład na surowce zarówno dla Łodzi Rybackich, jak i Osadników.

Watch post - posterunek o sporym zasięgu widzenia. Posiada słabą obronę, nie atakuje.

Wall - ostrokół, który z czasem możemy ulepszyć do potężnego muru.

Temple of Ra (E) - świątynia, której wybudowanie jest równoznaczne z przejściem do II wieku. Szkoli Kapłanki Ra.

II wiek:

Archery Range (G) - koszary greckie, w których szkoli się jednostki strzeleckie (Ranged).

Stables - miejsce szkolenia jazdy (Cavalary) oraz Rydwanów (u Egipcjan).

Guard Tower - wieża strażnicza potrafiąca razić strzałami ze sporej odległości. Podczas ataku na wroga (po wybiciu jednostek) jest to nasz priorytetowy cel zaraz obok wrogiego Town Center oraz wszelkiego typu koszar.

Farm - farma, czyli nieskończone źródło żywności. Warto w pierwszej kolejności wykorzystać wszystkie alternatywne źródła tego surowca, gdyż uprawa farm to najwolniejszy sposób na Jego pozyskanie.

Armory - jest to zbrojownia oferująca możliwość ulepszenia danego typu jednostek. Bardzo ważny budynek z perspektywy taktyki Boom, a jednocześnie totalnie zbędny w przypadku, gdy zdecydujemy się na Rush.

Market - szkolimy tutaj karawany, które podróżując między Marketem, a Town Center, generują złoto. Ponadto Market umożliwia Nam wymianę surowców.

Academy - centrum zaawansowanych ulepszeń.

Temple of Set (E) - świątynia, której wybudowanie jest równoznaczne z przejściem do III wieku. Szkoli Kapłanków Seta.

III wiek:

Siege Workshop - centrum konstruowania maszyn oblężniczych, nieporównywalnie skutecznych w burzeniu nieprzyjacielskich fortyfikacji.

Temple (G) - grecka świątynia, pozwalająca na szkolenie Kapłana.

Fortress - najpotężniejszy budynek z perspektywy punktów wytrzymałości oraz siły ataku. Centrum szkolenia najsilniejszych jednostek.

Temple of Ptah (E) - świątynia, której wybudowanie jest równoznaczne z przejściem do IV wieku. Szkoli Kapłanków Ptaha.

IV wiek:

Wonder - wspaniały monument zapewniający zwycięstwo.