Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry

Poradnik do samodzielnego dodatku do Gothic II: Noc Kruka, w którym znajdziecie opisy zadań z sześciu rozdziałów, tam gdzie to konieczne ilustrowanych mapami lokacji, oraz dokładną prezentację czterech najważniejszych z nich.

25 marca 2005Autor solucji: Krooliq (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Gothic II: Noc Kruka jest tak skonstruowanym dodatkiem, że cała przygoda zaczyna się od początku - Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry

Gothic II: Noc Kruka jest tak skonstruowanym dodatkiem, że cała przygoda zaczyna się od początku. Nowe zadania zostały wplecione pomiędzy stare, a te znane już czasem mają inne możliwości rozwiązania. Podniesiony został poziom trudności, potwory i przeciwnicy stali się twardsi i silniejsi - mają więcej życia i ranią mocniej. Wzmocnienie siły przeciwników pociągnęło za sobą zwiększenie siły rażenia broni. Zadaje ona większe obrażenia, ale na szczęście zbroje też lepiej chronią. Ponadto teraz niektóre rodzaje uzbrojenia dodają punkty do umiejętności walki. Jednak mocniejsze bronie potrzebują więcej siły czy zręczności, żeby móc nimi władać, a o podniesienie tych statystyk jest trudniej niż w Gothic II. Za każdy kolejny poziom rozwoju otrzymujemy do dyspozycji 10 punktów nauki, a zwiększenie o jeden stopień siłę, zręczność czy umiejętności walki potrafi kosztować aż kilka tych punktów. Zatem rozwój tym razem trzeba planować bardzo starannie i rozwijać tylko te cechy, które uznajemy za niezbędne.

Na samym początku gry najlepiej unikać zapuszczania się w okoliczne lasy i jaskinie, ponieważ przeważnie roi się tam od różnego rodzaju bestii, których pokonanie jest nie lada wyczynem. Jeśli chodzi o walkę z przeciwnikami, przynajmniej na początku, to dobrym sposobem jest pojedyncze wywabianie ich z ukrycia.

W całej grze pojawiają się posągi Innosa oraz Beliara, przed którymi można się pomodlić. Innos czasem podniesie nasze atrybuty, najczęściej siłę lub zręczność, ale za to modlitwy do Beliara mają przeważnie opłakane skutki dla naszego bohatera. Ponadto, tak jak w podstawowym Gothicu, w łóżkach śpimy, dzięki temu odzyskujemy zdrowie oraz zasób many, w kuchniach smażymy mięso. Na stołach alchemicznych przyrządzamy mikstury, a przy runicznych runy.

W drugim rozdziale istnieje możliwość nauczenia się prastarych języków budowniczych, dzięki którym można odczytać znalezione kamienne tabliczki, a te podnoszą atrybuty bądź umiejętności bojowe. Można również nauczyć się wydobywania złota i przetapiać je na monety.

Gracz ma do wyboru, tak jak w podstawowym Gothicu, trzy potężne gildie, czyli Magów Ognia, najemników i strażników miejskich. Dołączenie do którejś z nich jest obowiązkowe. Ponadto istnieje możliwość przyłączenia się do gildii złodziei, piratów i bandytów oraz do Wodnego Kręgu i ekspedycji Magów Wody. W zależności od dokonanego wyboru różnią się nieco otrzymywane zadania w trakcie rozgrywki, ale główny przebieg gry pozostaje niezmienny.

W poradniku znajdziecie wszystkie mapy, jakie będą Wam potrzebne oraz dokładny opis czterech najważniejszych z nich. Pojawiające się w tekście odnośniki do lokacji to liczby ujęte w nawiasy, według następujących skrótów: mapa terenów Khorinis [TK], mapa Khorinis [K], mapa Zapomnianej Doliny Budowniczych [ZD] oraz mapa Górniczej Doliny [GD]. Na końcu poradnika znajdziecie również spis wszystkich postaci neutralnych, nauczycieli i sprzedawców.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 25 marca 2005.

Kody do gry Gothic II: Noc Kruka

gra Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Night of the Raven

RPG

Metin2

Metin2

Zagraj za Darmo!

BiteFight

BiteFight

Zagraj za Darmo!

The Banner Saga + dodatki  - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

The Elder Scrolls V: Skyrim - PC - 53,90 zł

kup w sklepie

PC 53,90 zł

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona - PC - 39,90 zł

kup w sklepie

PC 39,90 zł

Komentarze Czytelników (182)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
06.10.2009 14:55
odpowiedz
Andruskill
66
Megajebutron

Wpewnym momecie pobytu w Jarkendarze mag Myxir karze nam przebudzić byłego władcę Jarkendaru i kasty wojowników o imieniu Quarhodron. Jego grobowiec znajdziemy w skale w okolicach obozu piratów (niedaleko chatki Ermity). Musimy się udać na zachód od pobytu Magów Wody. Po drodze możemy napotkać m.in. gobliny, trolla, orków, harpie. Stojac w jaskini z ołtarzem używamy tablicy od Myxira i przywołujemy Quarhodrona. On zada nam pytania i nie możemy znać odpowiedzi tylko na jedno pytanie(jesli odpowiemy dobrze na wszystkie dostaniemy tablice, dzieki której otworzymi drzwi w swiatyni Adanosa)

Pytania od Quarhodrona:

1.Do której kasty należysz?
odp: Strażnicy Umarłych

2.Kto niegdys bronił mieszkańców Jarkendaru przed wrogimi atakami?
odp: Kasta Wojowników

3.Kto może wydać mi bezposredni rozkaz?
odp: Kapłani

4.Kto jest odpowiedzialny za zło, które na nas spadło?
odp: Kasta Wojowników

5.Kto ma decydujacy głos w radzie pięciu?
odp: Uczeni

6.Kto łagodzi cierpienia i opiekuje się chorymi?
odp: Uzdrowiciele

7.Kto zamknał portal, by uchronić ludzi przed złem?
odp: Skad mam to wiedzieć ? (tak brzmi odpowiedz na ostatnie pytanie

06.10.2009 16:42
odpowiedz
Bomba16
1
Junior

Dzięki ;]

06.10.2009 17:10
odpowiedz
Bomba16
1
Junior

teraz mam drugi problem ;// o co chodzi z tymi przyciskami zawsze zabijają mnie kolce spadajace z gory
jak otworzyć następną bramę ?

06.10.2009 17:17
odpowiedz
Bomba16
1
Junior

Jest ktoś ? ;/

07.10.2009 15:06
odpowiedz
Bomba16
1
Junior

no proszę was odpowiedzcie ;/ nie wiem co robić dalej w gothicu mam tą misję prosze odp

16.01.2010 21:25
odpowiedz
glutek spy
4
Legionista

Vatras chce mi naprawić to oko inosa ale chce kogoś na zmianę w mieście
czytałem że chodzi o Myxira tego co stoi obok tego wielkiego portalu obok tych piramid
a nawet jeśli chodzi o tego Myxira cz jak tam mu było podchodzę do niego i gada tylko o tym
,,Czy chciałbym nauczyć się tego tajemniczego języka''
co mam robić? pomóżcie

01.02.2010 16:00
odpowiedz
pepe ziom
8
Centurion

bomba 16 trzeba njpierw naducic na ludzi zykzak i sloneczko i drzwi sie otworzom a glutek spy jak bedzies za portalem i zabijesz kruka to myxir bedzie w miescie i najierw trzeba pogadac z saturasem po zabiciu kruka

02.02.2010 15:22
odpowiedz
aga day
1
Junior

Proszę o pomoc.Siedzę już klika dni w tym samym miejscu, jestem magiem ognia i jestem przyjęta do magów wody ale nie mogę wręczyć listu od Vatasa Saturasowi, Lares nie chce i dać ornamentu ani ze mną iść ( pojawia się tylko napis "ucz mnie") Wykonałam zadanie zabicie dextera. Brakuje mi tylko ornamentu od Laresa bo nie mogę dostać mapy od maga Wody do znalezienia ornametów( choć 2 inne mam)

19.04.2010 16:27
odpowiedz
kris bad
1
Junior

jak chcesz żeby miał zastępstwo vatras to mósisz zabić kruka i zabrać mu szpon beliara i mósisz pujść do saturasa i wtedy on wyśle maxsira na pomoc w mieśće

19.04.2010 16:33
odpowiedz
kris bad
1
Junior

piszcie do mnie na gg bo ja przeszłem i 1i2 noc kruka mój nr 21311370

23.02.2011 09:59
odpowiedz
embrago
1
Junior

co trzeba zrobic zeby zostac paladynem?

23.02.2011 10:02
odpowiedz
torphidan
29
makczuPikczu

embrago -> musisz dostać się do górnego miasta do ratusza, tam lord hagen zrobi z Ciebie paladyna

23.02.2011 13:55
odpowiedz
embrago
1
Junior

no tak. : D ale on cos tam gada ze musze udowodnic ze sie nadaje. jak zrobie to zadanie z gornicza dolina, czyli przyniase mu ten dowod od Garonda, to wtedy mnie zrobi?

23.02.2011 14:03
odpowiedz
embrago
1
Junior

ja se teraz gram na kodach. dopiero teraz wlasnie zaczelam tak normalnie.

23.02.2011 14:06
odpowiedz
torphidan
29
makczuPikczu

Tu masz -> http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=9827792

Wątek dokładnie odpowiada na Twoje pytanie :)

26.02.2011 14:18
odpowiedz
embrago
1
Junior

siem.
znalazlam list w takim jakims grobowcu za ta mala jakby swiatynia w majatku ziemskim u Onara. trzeba gdzies go zaniesc cos z nim zrobic?

21.04.2011 08:02
odpowiedz
śmierć18
3
Legionista

ja jednak nie odpowiadam tylko się pytam. jestem jeszcze trawka ale zdaje test na maga ognia i mam zagadkę ten mag ciągle mówi podążaj za ścieżką światłaaa!czy jakoś tak .podajcie mi rozwiązanie tej zagadki ;-]

21.04.2011 08:05
odpowiedz
śmierć18
3
Legionista

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

21.04.2011 08:19
odpowiedz
śmierć18
3
Legionista

oprócz tego mam kilka innych pytań Vatras chce zastępstwa no i podobno ma go zastąpić myxir ale ciągle mówi ,,czy chciałbym nauczyć się tego tajemniczego języka'' [znam już cały ten język] więc muszę zabić kruka nie? ale żeby zabić kruka muszę mieć ornamenty a ja je zebrałem i złączyliśmy je a ten ,,gówniarz'' nie chce mi ich dać bo muszę zaimponować Vatrasowi [piszę się Vatras czy watras?] a żeby to zrobić muszę zdemaskować handlarza bronią [sporo tego]no i wiem kto to i poszłem se do martina a on chce dowodów i właśnie w tym tkwi pytanie gdzie są dowody!? czekam na odpowiedz pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!

21.04.2011 08:31
odpowiedz
śmierć18
3
Legionista

ja znowu [odpoowie ktooś wreszcie?!] dalej czekam na odpowiedzi z poprzednich pytań chodzi o ,,oko Innosa'' te durne zjawy je zniszczyły [jeśli to są zjawy] no i naprawiłem mu obróbkę u tego kowala potem do Vatrasa ale on potrzebuje zastępstwa [patrz poprzedni tekst] niech ktoś da mi wskazówkę [proszę] będę wdzięczny!

19.03.2012 17:24
odpowiedz
Naize
1
Junior

Siemka...

To jest poradnik dla tych co nie wiedza jak przejsc probe ognia.
No to tak jezeli juz bedziemy mogli wejsc do biblioteki w klasztorze to idziemy za regal z ksiazkami i tam jest ksiazka czytamy ja idziemy do Parlana on wysyla nas do Pyrokara.
Rzadamy proby ognia.
Zaczynamy:
Pyrokar- kaze nam znalezc kamien runiczny. Niby proste daje nam klucz i kaze isc za znakami swiatla czy jakos tak :P Oczywiscie chodzi o kapliczki Innosa. Idziemy po drodze jezeli idziemy i jest jakas kapliczka innosa to znak ze idziemy w dobrym kierunku :> Idziemy niedaleko tego miejsca gdzie sa zebacze i czarny troll. W takim "zagajniku" jest samotna kapliczka w jej poblizu niczego nie ma tak sie przynajmniej mi wydawalo. Ale wejscie do jaskini jest zarosniete przez rosliny i przechodzimy odnajdujemy nowicjusza ktory go znalazl przed nami. Zabijamy go biezemy kamien i wracamy do Pyrokara. Zadanie wykonane.
Ulthar- bedziemy musieli zrobic rune ognistej strzaly. Potrzebujemy wczesniej znalezionego kamienia runicznego siarki i zwoju z zakleciem ognistej strzaly. Wszystkie rzeczy sa u Goraxa ktore mozemy kupic. Idziemy do Hyglasa w bibliotece on uczy nas formuly idziemy do stolu runicznego robimy rune i koniec. Idziemy do Ulthara. Zadanie wykonane.
Serpentes- bedziemy musieli zniszczyc golema. Niestety... nie zniszczy sie go zwykla bronia potrzebujemy Mlota Innosa. Przed wykonaniem misji zaczepil nas Dyrian i poprosil zebysmy wstawili sie za nim aby zostal w klasztorze. Dostajemy od niego zwoj z zakleciem Snu. Idziemy do miejsca gdzie jest mlot ( w podziemiach klasztoru pilnuje go Nowicjusz) Usypiamy nowicjusza zakleciem biezemy mlot wychodzimy na polowanie na golema. Golem jest po drodze do piramidy gdzie sa magowie wody. Jest na takiej jakby skalnej polce... Niszczymy go wracamy do Serpentesa oddajemy mu mlot i gadamy z Pyrokarem. Brawo wlasnie zostales Magiem Ognia !!! Lepiej jezeli mialbys mozliwosc walki 30% jednareczna i miecz mistrzowski wtedy bedziesz mial mozliwosc zostawienia sobie mikstur many na czarna godzine :)

Mam nadzieje ze pomoglem jezeli niedokladnie napisalem to przepraszam

Pozdro

19.03.2012 17:30
odpowiedz
Naize
1
Junior

śmierć18

Dowodami sa: Pałasz Bandytów ( ma go prawie kazdy bandyta po drodze do przeleczy), Pierscien zamorskiej gildii Araxos (ma go bandyta niedaleko farmy Bengara schodzisz po skalnych schodach za jego farma), List (nie pamietam dokladnie jaki :P) Z przynajmniej dwoma dowodami idziemy do Fernanda on sie przyznaje i idziemy do Martina. Koniec piesni :P

PS: JEZELI KTOS JEST POCZATKUJACY TO RADZE DOUCZYC SIE SILY LUB ZRECZNOSCI TAK ABY NOSIC MIECZ CO NAJMNIEJ 100 OBRAZEN INACZEJ MOGA BYC PROBLEMY :) OCZYWISCIE MOWIE DO TYCH KTORZY SA KOMPLETNIE ZIELONI

Przepraszam za bledy orto :)

Pozdro

30.04.2012 22:18
odpowiedz
hunter51
1
Junior

Śmierć18 odpowiem na twoje pytanie urywkiem z poradnika.25.Handlarz bronią dla bandytów
Zadanie zleca: Vatras. W Khorinis jest handlarz bronią, ktory zaopatruje bandytów. Masz ustalić,kto to jest. Pomocny może okazać sie w tym Martin - kwatermistrz paladynów. vatras da ci "amulet szukającego ognika", który przyda ci się w poszukiwaniach handlarza bronią. Udaj się do obozowiska bandytów, które znajduje się w lesie za farmą Sekoba. Zabij bandytów, przeszukaj teren i zbierz przedmioty oraz opróżnij kufry. Znajdziesz tam misę bromora do questa 27, list od luci do questa 28 oraz dowód obciążający Fernanda. Przeczytaj ten dokument i idź do Martina. Musisz mieć też na dowód jeden pałasz bandyty z literą "F". Później idź do Vatrasa i powiedz, co udało ci się ustalić.Myślę że udało mi się ci pomóc.

05.02.2013 22:09
odpowiedz
GavPL
1
Junior

śmierć18, a więc, żeby ruszyć cokolwiek w twojej sprawie musisz ukończyć zadanie 'Gdzie są zaginieni ludzie?'. Wykonać je możesz, zabijając dawnego skazańca z kolonii, a teraz herszta bandytów Dextera, zabierasz z jego ciała pewną wiadomość, czytasz, dowiadujesz się, że za porwania odpowiedzialny jest dawny magnat Kruk, wszystko... wracasz do Vatrasa i go informujesz... no i najważniejsze, musisz dostarczyć wiadomość Lordowi Hagenowi o swojej głównej misji, czyli dopiero w II rozdziale możesz udać się do Jarkendaru. :)

03.11.2013 14:35
odpowiedz
kuvery
44
Centurion

Brak w poradniku opisu zadań "Sekstans" i "Sprawa Fernanda".

13.11.2013 13:32
odpowiedz
kuvery
44
Centurion

Brak opisu kolejnej króciutkiej misji: "Stara chata Cavalorna" (rozdział drugi-trzeci)

23.02.2015 21:35
odpowiedz
klon012lab
1
Junior

W zadaniu z Okiem Innosa jest błąd ponieważ tam pisze że idziemy zdobyć list do Kapitana Garona
a powinno być do Kapitana Garonda .

15.09.2015 20:04
odpowiedz
Janek1418
1
Junior

Czy mógłby ktoś mi pomóc przejść 3 zadqnia próby ognia? Bylbym bardzo wdzieczny ;)

08.11.2015 13:12
odpowiedz
ygyguyguygyutgh
1
Junior

Jak można uwolnić więźniuw z obozu bandytuw. To znaczy co zrobić jak znajdą się w jaskini. Bo ja ciągle pytałem się Patrika a on ciągle
muwił cytuje ,,tak tylko czekamy na odpowiedni moment'' co zrobić żeby ten ,,odpowiedni moment''się stał. Jakiś quest trzeba wykonać ?

09.11.2015 11:47
odpowiedz
elathir
10
Konsul

Zabić Bloodwina i dostarczyć jego głowę strażnikowi, który ich pilnuje.