Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry

Poradnik do samodzielnego dodatku do Gothic II: Noc Kruka, w którym znajdziecie opisy zadań z sześciu rozdziałów, tam gdzie to konieczne ilustrowanych mapami lokacji, oraz dokładną prezentację czterech najważniejszych z nich.

25 marca 2005Autor solucji: Krooliq (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Gothic II: Noc Kruka jest tak skonstruowanym dodatkiem, że cała przygoda zaczyna się od początku - Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry

Gothic II: Noc Kruka jest tak skonstruowanym dodatkiem, że cała przygoda zaczyna się od początku. Nowe zadania zostały wplecione pomiędzy stare, a te znane już czasem mają inne możliwości rozwiązania. Podniesiony został poziom trudności, potwory i przeciwnicy stali się twardsi i silniejsi – mają więcej życia i ranią mocniej. Wzmocnienie siły przeciwników pociągnęło za sobą zwiększenie siły rażenia broni. Zadaje ona większe obrażenia, ale na szczęście zbroje też lepiej chronią. Ponadto teraz niektóre rodzaje uzbrojenia dodają punkty do umiejętności walki. Jednak mocniejsze bronie potrzebują więcej siły czy zręczności, żeby móc nimi władać, a o podniesienie tych statystyk jest trudniej niż w Gothic II. Za każdy kolejny poziom rozwoju otrzymujemy do dyspozycji 10 punktów nauki, a zwiększenie o jeden stopień siłę, zręczność czy umiejętności walki potrafi kosztować aż kilka tych punktów. Zatem rozwój tym razem trzeba planować bardzo starannie i rozwijać tylko te cechy, które uznajemy za niezbędne.

Na samym początku gry najlepiej unikać zapuszczania się w okoliczne lasy i jaskinie, ponieważ przeważnie roi się tam od różnego rodzaju bestii, których pokonanie jest nie lada wyczynem. Jeśli chodzi o walkę z przeciwnikami, przynajmniej na początku, to dobrym sposobem jest pojedyncze wywabianie ich z ukrycia.

W całej grze pojawiają się posągi Innosa oraz Beliara, przed którymi można się pomodlić. Innos czasem podniesie nasze atrybuty, najczęściej siłę lub zręczność, ale za to modlitwy do Beliara mają przeważnie opłakane skutki dla naszego bohatera. Ponadto, tak jak w podstawowym Gothicu, w łóżkach śpimy, dzięki temu odzyskujemy zdrowie oraz zasób many, w kuchniach smażymy mięso. Na stołach alchemicznych przyrządzamy mikstury, a przy runicznych runy.

W drugim rozdziale istnieje możliwość nauczenia się prastarych języków budowniczych, dzięki którym można odczytać znalezione kamienne tabliczki, a te podnoszą atrybuty bądź umiejętności bojowe. Można również nauczyć się wydobywania złota i przetapiać je na monety.

Gracz ma do wyboru, tak jak w podstawowym Gothicu, trzy potężne gildie, czyli Magów Ognia, najemników i strażników miejskich. Dołączenie do którejś z nich jest obowiązkowe. Ponadto istnieje możliwość przyłączenia się do gildii złodziei, piratów i bandytów oraz do Wodnego Kręgu i ekspedycji Magów Wody. W zależności od dokonanego wyboru różnią się nieco otrzymywane zadania w trakcie rozgrywki, ale główny przebieg gry pozostaje niezmienny.

W poradniku znajdziecie wszystkie mapy, jakie będą Wam potrzebne oraz dokładny opis czterech najważniejszych z nich. Pojawiające się w tekście odnośniki do lokacji to liczby ujęte w nawiasy, według następujących skrótów: mapa terenów Khorinis [TK], mapa Khorinis [K], mapa Zapomnianej Doliny Budowniczych [ZD] oraz mapa Górniczej Doliny [GD]. Na końcu poradnika znajdziecie również spis wszystkich postaci neutralnych, nauczycieli i sprzedawców.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Gothic II: Noc Kruka - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 25 marca 2005.

gra Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Noc Kruka

Gothic II: Night of the Raven

RPG akcji

komentarze czytelników (178)

pepe ziom  2010-02-01 - 16:00

bomba 16 trzeba njpierw naducic na ludzi zykzak i sloneczko i drzwi sie otworzom a glutek spy jak bedzies za portalem i zabijesz kruka to myxir bedzie w miescie i najierw trzeba pogadac z saturasem po zabiciu kruka

aga day  2010-02-02 - 15:22

Proszę o pomoc.Siedzę już klika dni w tym samym miejscu, jestem magiem ognia i jestem przyjęta do magów wody ale nie mogę wręczyć listu od Vatasa Saturasowi, Lares nie chce i dać ornamentu ani ze mną iść ( pojawia się tylko napis "ucz mnie") Wykonałam zadanie zabicie dextera. Brakuje mi tylko ornamentu od Laresa bo nie mogę dostać mapy od maga Wody do znalezienia ornametów( choć 2 inne mam)

kris bad  2010-04-19 - 16:27

jak chcesz żeby miał zastępstwo vatras to mósisz zabić kruka i zabrać mu szpon beliara i mósisz pujść do saturasa i wtedy on wyśle maxsira na pomoc w mieśće

kris bad  2010-04-19 - 16:33

piszcie do mnie na gg bo ja przeszłem i 1i2 noc kruka mój nr 21311370

embrago  2011-02-23 - 09:59

co trzeba zrobic zeby zostac paladynem?

torphidan  2011-02-23 - 10:02

embrago -> musisz dostać się do górnego miasta do ratusza, tam lord hagen zrobi z Ciebie paladyna

embrago  2011-02-23 - 13:55

no tak. : D ale on cos tam gada ze musze udowodnic ze sie nadaje. jak zrobie to zadanie z gornicza dolina, czyli przyniase mu ten dowod od Garonda, to wtedy mnie zrobi?

embrago  2011-02-23 - 14:03

ja se teraz gram na kodach. dopiero teraz wlasnie zaczelam tak normalnie.

torphidan  2011-02-23 - 14:06

Tu masz -> http://www.gry-online.pl/S043.asp?ID=9827792 ...

embrago  2011-02-26 - 14:18

siem. znalazlam list w takim jakims grobowcu za ta mala jakby swiatynia w majatku ziemskim u Onara. trzeba gdzies go zaniesc cos z nim zrobic?

śmierć18  2011-04-21 - 08:02

ja jednak nie odpowiadam tylko się pytam. jestem jeszcze trawka ale zdaje test na maga ognia i mam zagadkę ten mag ciągle mówi podążaj za ścieżką światłaaa!czy jakoś tak .podajcie mi rozwiązanie tej zagadki ;-]

śmierć18  2011-04-21 - 08:05

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelp

śmierć18  2011-04-21 - 08:19

oprócz tego mam kilka innych pytań Vatras chce zastępstwa no i podobno ma go zastąpić myxir ale ciągle mówi ,,czy chciałbym nauczyć się tego tajemniczego języka'' [znam już cały ten język] więc muszę zabić kruka nie? ale żeby zabić kruka muszę mieć ornamenty a ja je zebrałem i złączyliśmy je a ten ,,gówniarz'' nie chce mi ich dać bo muszę zaimponować Vatrasowi [piszę się Vatras czy watras?] a żeby to zrobić muszę zdemaskować handlarza bronią [sporo tego]no i wiem kto to i poszłem se do martina a on chce dowodów i właśnie w tym tkwi pytanie gdzie są dowody!? czekam na odpowiedz pliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiis!

śmierć18  2011-04-21 - 08:31

ja znowu [odpoowie ktooś wreszcie?!] dalej czekam na odpowiedzi z poprzednich pytań chodzi o ,,oko Innosa'' te durne zjawy je zniszczyły [jeśli to są zjawy] no i naprawiłem mu obróbkę u tego kowala potem do Vatrasa ale on potrzebuje zastępstwa [patrz poprzedni tekst] niech ktoś da mi wskazówkę [proszę] będę wdzięczny!

Naize  2012-03-19 - 17:24

Siemka... ...

Naize  2012-03-19 - 17:30

śmierć18 ...

hunter51  2012-04-30 - 22:18

Śmierć18 odpowiem na twoje pytanie urywkiem z poradnika.25.Handlarz bronią dla bandytów Zadanie zleca: Vatras. W Khorinis jest handlarz bronią, ktory zaopatruje bandytów. Masz ustalić,kto to jest. Pomocny może okazać sie w tym Martin - kwatermistrz paladynów. vatras da ci "amulet szukającego ognika", który przyda ci się w poszukiwaniach handlarza bronią. Udaj się do obozowiska bandytów, które znajduje się w lesie za farmą Sekoba. Zabij bandytów, przeszukaj teren i zbierz przedmioty oraz opróżnij kufry. Znajdziesz tam misę bromora do questa 27, list od luci do questa 28 oraz dowód obciążający Fernanda. Przeczytaj ten dokument i idź do Martina. Musisz mieć też na dowód jeden pałasz bandyty z literą "F". Później idź do Vatrasa i powiedz, co udało ci się ustalić.Myślę że udało mi się ci pomóc.

GavPL  2013-02-05 - 22:09

śmierć18, a więc, żeby ruszyć cokolwiek w twojej sprawie musisz ukończyć zadanie 'Gdzie są zaginieni ludzie?'. Wykonać je możesz, zabijając dawnego skazańca z kolonii, a teraz herszta bandytów Dextera, zabierasz z jego ciała pewną wiadomość, czytasz, dowiadujesz się, że za porwania odpowiedzialny jest dawny magnat Kruk, wszystko... wracasz do Vatrasa i go informujesz... no i najważniejsze, musisz dostarczyć wiadomość Lordowi Hagenowi o swojej głównej misji, czyli dopiero w II rozdziale możesz udać się do Jarkendaru. :)

kuvery  2013-11-03 - 14:35

Brak w poradniku opisu zadań "Sekstans" i "Sprawa Fernanda".

kuvery  2013-11-13 - 13:32

Brak opisu kolejnej króciutkiej misji: "Stara chata Cavalorna" (rozdział drugi-trzeci)