
Data wydania: 27 lutego 2009
Wyprodukowany przez polskie studio The Farm 51 FPS z fabułą rozgrywającą się w czasie pierwszej wojny światowej. Twórcy nie silili się jednak na realizm historyczny i wprowadzili elementy nadprzyrodzone, dzięki czemu walczymy z demonami, wampirami i zombiakami. Gra stawia na radosną rozwałkę i zabawa polega głównie na starciach z dużymi grupami wrogów.
GRYOnline
Gracze
Steam
Ukazana z perspektywy pierwszej osoby strzelanina, stworzona przez polskie studio The Farm 51. Wykorzystuje ona ulepszoną technologię, zapożyczoną z innego rodzimego hitu - Painkillera.
NecroVision polskiego studia The Farm 51 to przedstawiciel gatunku FPS, z akcją rozgrywającą się w czasie pierwszej wojny światowej. Z tymże, ponieważ sprzęt bojowy z tamtych czasów jest trochę zbyt mało efektowny jak na wymogi współczesnych FPS-ów, autorzy postanowili dodać kilka elementów nadających grze specyficznego, nadnaturalnego charakteru. Mowa o mocach nadprzyrodzonych, wampirach, demonach czy zombie. Do stworzenia NecroVision, programiści z Farm 51 użyli nieco podrasowanego silnika, zastosowanego wcześniej w grze Painkiller.
Fabuła przenosi nas do początku dwudziestego stulecia, a konkretnie do roku 1916. Ludzkość, stojąca w obliczu globalnego konfliktu, nie zdaje sobie sprawy, że głęboko pod ziemią rozwija się cywilizacja wampirów. Ukryta przed słońcem, zajmująca się wydobywaniem cennych surowców, rasa krwiopijców, przez wiele lat trwała niezauważona. Niestety, wraz z jej rozwojem technologicznym przyszła fascynacja czarną magią. Te niebezpieczne zabawy zaowocowały otwarciem portalu do wymiaru zamieszkanego przez Demony. Piekielne stwory, z zapałem właściwym swemu gatunkowi, zabrały się do eksterminacji wampirów. Wybuchła wielka wojna, w której szala zwycięstwa przechylała się coraz bardziej na stronę najeźdźców. Armie Demonów okazały się tak silne, że nawet specjalne, wampiryczne jednostki – Shadow Warriors – zaczęły ustępować pola. Jedynym ratunkiem było szukanie pomocy wśród wojsk ludzi, stacjonujących na frontach pierwszej wojny światowej. Specjalnie oszołomieni żołnierze są porywani i rzucani do walki przeciw hordom Demonów. Gracze wcielają się w rolę jednego z uczestników tych starć.
Naszym zadaniem jest przetrwanie w tych niezwykle trudnych warunkach i jednoczesne wykonanie szeregu zróżnicowanych zadań. Zamiarem twórców było stworzenie gry niebanalnej, takiej która się nie znudzi po kilku misjach. W czasie rozgrywki walczymy z zarówno żywymi, ludzkimi żołnierzami, jak i hordami zombie i nieumarłych. Stawiamy też czoła samym Demonom. Na drodze stają nam także olbrzymie wozy bojowe oraz potwornie silni bossowie. Twórcy NecroVision, wychodząc z założenia, że początek dwudziestego wieku był okresem poszukiwania coraz bardziej przerażających broni masowego rażenia, sami popuścili nieco wodzy fantazji. Poskutkowało to stworzeniem serii wojowników, będących pewnego rodzaju cyborgami – złożonymi z części ciał, maszyn parowych i pierwszych karabinów maszynowych. Pamiętano jednak o specyficznym klimacie i trzymaniu się (oczywiście w miarę możliwości), realiów historycznych, dlatego też owe stwory bardziej przypominają te znane z Silent Hill niż Quake 4.
Przetrwanie w takich okolicznościach do łatwych nie należy, dlatego też gracze muszą wykazać się mistrzostwem w używaniu dostępnych narzędzi walki. A zestaw jest całkiem pokaźny, począwszy od autentycznych, używanych podczas I wojny światowej broni, rewelacyjnej w walce wręcz, a na sprzęcie tworzonym przez wampirzych naukowców skończywszy. Bardzo ciekawym pomysłem jest możliwość wykonywania kombosów, zwiększających skuteczność walki kontaktowej (kombinacje z użyciem ataków bagnetem, kopnięciem i uderzeniem kolbą karabinu), karabinów maszynowych (szczególnie celna seria może nawet przeciąć rywala na pół) i snajperskich (celny strzał wytrąca broń przeciwnikowi, czyniąc go niemal bezbronnym). To jednak tylko standardowy arsenał, stanowiący wstęp do tajemniczej rękawicy o nieprzeciętnych, magicznych właściwościach.
Tryb multiplayer nie został potraktowany po macoszemu, a nawet wprost przeciwnie. Mapy do rozgrywki wieloosobowej dzielą się na dwa rodzaje: odzwierciedlające jak najwierniej pola walki I Wojny Światowej oraz fantastyczne, położone w krainie wampirów i demonów. Przy okazji tych pierwszych możemy bawić się na kilka sposobów (tradycyjny deathmatch, lub misje zakładające wykonanie jakiegoś zadania). Druga grupa map daje nam szansę wcielenia się we wszystkie występujące w grze rasy i używania ich specjalnych broni. Niezależnie od rodzaju mapy, rozszerza się zakres sposobów eksterminacji rywala. W trybie multiplayer zwiększa się ilość kombosów, pojawiają się takie elementy jak możliwość zakładania pułapek, użycia gazu bojowego, czy wezwania wsparcia artyleryjskiego.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 27 lutego 2009Polskie napisy i dialogi
Xbox 360 AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
Recenzja GRYOnline
NecroVision to stworzona polskimi rękami gra, w której wielu widzi potencjalnego następcę Painkillera. Jednak o tym nie może być mowy, choć pograć można.
26 stycznia 2014
I wojna światowa to wśród twórców gier konflikt na wpół zapomniany. Przyglądamy się powodom tego stanu rzeczy oraz przypominamy najciekawsze produkcje osadzone w tym okresie.
29 grudnia 2008
Na gliwickiej Farmie 51, mieszczącej się w samym sercu pozornie sennego i leniwego Śląska, powstaje produkt niezwykły – prawdopodobnie jedna z najdynamiczniejszych gier akcji w całej historii pecetów.
21 sierpnia 2008
NecroVision zabierze nas do okopów z czasów I wojny światowej. Ale nie będzie to do końca takie sobie zwykłe miejsce. Pola bitew przemierzają żołnierze zamienieni w zombie, a pod ziemią znajduje się królestwo wampirów.
17 czerwca 2008
Największy rosyjski wydawca - 1C - coraz śmielej wypowiada się o podbijaniu europejskiego i światowego rynku gier pecetowych i konsolowych. Prague-n-Play 2008 dowodzi, że roszczenia giganta nie są bezzasadne.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o terminie QuakeCon 2011, Plants vs Zombies na PS3, planach Cryteka względem serii TimeSplitters, a także plotkach o nowej odsłonie SSX. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
31 stycznia 2011 13:54
Coraz większymi krokami zbliża się premiera gry NecroVision: Lost Company (która w Polsce ukaże się z jako NecroVisioN: Przeklęta Kompania). Dzięki otwartej właśnie oficjalnej stronie wiemy już jakim sprzętem będziemy musieli dysponować by bezstresowo cieszyć się tą produkcją.
gry
Adrian Werner
23 stycznia 2010 09:14
1C Company, rosyjski wydawca gier (m.in. IL-2 Sturmovik: Birds of Prey) poinformował oficjalnie o pracach nad prequelem NecroVision. Wcześniej tytuł miał zostać zaprezentowany na targach gamescom, ale wbrew zapowiedziom tak się nie stało. Nad nową częścią, podobnie jak nad „jedynką”, pracuje polskie studio deweloperskie The Farm 51.
gry
Katarzyna Pochowska
9 września 2009 13:07
Targi Gamescom 2009 już za miesiąc i wiele firm z branży elektronicznej rozrywki dopina na ostatni guzik listę tytułów, które chce zaprezentować graczom na pięciodniowej imprezie w Kolonii. W podobny sposób czyni rosyjska firma 1C Company, która przygotowuje dla odbiorców aż dziewięć nowości - wśród nich nowy projekt z cyklu NecroVision.
gry
Marek Grochowski
20 lipca 2009 12:05
Kto by pomyślał – w ubiegłym tygodniu do polskich sklepów trafiło dwanaście premierowych gier, z czego aż siedem zagościło na poczciwych blaszakach. Także w planach wydawniczych rodzimych dystrybutorów pojawiło się kilka interesujących pozycji, w sam raz na nadchodzącą wiosnę. Szczegółowe informacje znajdziecie w poniższym zestawieniu.
gry
Marek Grochowski
9 marca 2009 11:57
„Witam w poradniku poświęconym NecroVision. Poza drobiazgowym rozwiązaniem gry, znajdziesz w nim niezbędne informacje na temat sekretów oraz porady dotyczące walki w prestiżowej sali wyzwań."
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
5 marca 2009 18:18
Ruszyła już oficjalna strona NecroVision, a na niej oprócz informacji o grze, galerii i filmików możemy znaleźć także wymagania sprzętowe pecetowej edycji.
gry
Dorota Drużko
5 lutego 2009 11:39
Firma 505 Games w kooperacji z rosyjskim 1C Company, poinformowała o najnowszych planach wydawniczych względem trzech, interesująco się zapowiadających się gier - Cryostasis, NecroVision oraz Men of War. Na rynek europejski, trafią one w tym samym momencie - dwudziestego lutego tego roku.
gry
Daniel Kazek
15 stycznia 2009 11:49
Kolejny dzień lipskich targów Games Convention za nami. Dzisiaj było nieco spokojniej, z racji tego, iż żaden „rekin” branży elektronicznej rozgrywki nie zorganizował większej konferencji. Nie oznacza to jednak, iż w Lipsku wiało nudą – o, nie, nie, nie – wprost przeciwnie.
gry
Maciej Myrcha
21 sierpnia 2008 19:54
Gracze śledzący z uwagą poczynania rosyjskiego koncernu 1C Company zauważyli z pewnością, że na imprezie E3 Media & Business Summit wspomniana firma zaprezentowała line-up złożony z dziesięciu tytułów. Z tego też względu dziwić może fakt, iż z myślą o targach Games Convention spółka ze Wschodu przygotowuje zaledwie pięć produktów.
gry
Marek Grochowski
14 sierpnia 2007 15:18
Popularne pliki do pobrania do gry NecroVision.
demo NecroVision - PL - 6 lutego 2009
trainer NecroVision - v1.2 +7 Trainer - 31 marca 2010
patch NecroVision - v.1.2 PL - 30 czerwca 2009
trainer NecroVision - +2 Trainer - 13 marca 2009
patch NecroVision - v.1.2 US - 10 czerwca 2009
trainer NecroVision - v1.1 +2 Trainer - 2 kwietnia 2009
mod NecroVision - Sui's Extended Necrovision Menu - 19 listopada 2018
Wymagania sprzętowe gry NecroVision:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 1.8 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP SP2/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1180 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 1284 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Daniel Kazek
Recenzent GRYOnline.pl
2009.03.02
NecroVision to stworzona polskimi rękami gra, w której wielu widzi potencjalnego następcę Painkillera. Jednak o tym nie może być mowy, choć pograć można.
Janczes
Ekspert
2016.11.27
Skrzyżowanie Dooma 3 z painkillerem w klimatach 1 wojny światowej.Przyjemna gierka, choc duzo bardziej podobala mi sie czesc na froncie 1 wojny niz w piekle z demonami. I ci niemcy gadajacy po Polsku xD
MadtPL
Ekspert
2018.12.09
Butryk89
Ekspert
2018.05.26
1_ArnolD_1 Legionista
Mamy 2021 rok a ja ukończyłem grę kilkukrotnie i szczerze powiem że takich gier już się teraz nie robi.... jedna z najlepszych gier w jakie grałem i przydał by się jakiś remake!
remag Konsul
A ci z redakcji nie wiem czemu dali grze 5.5/10. Gra jak najbardziej nawet dziś warta uwagi.
rafalgames Centurion
Jak dla mnie lepszy jest painkiller. Tutaj mamy dziwne połączenie wojny, call of duty i painkillera. Gra nieprzypasowla mi. Mogliby skupić się bardziej zrobić coś na podobieństwo painkillera, a nie odmienna i udziwniona grę. Ale sami odpalcie i zobaczcie.
Chevrolet Chevelle Legionista
+ Silnik Painkillera, Graficznie dużo do zmiany, płynność rozgrywki, ale jak jest standardowa ikona to po odpaleniu gry przy ładowaniu z save miałem czarny ekran z celowniczkiem lol, a jest też i 2 ikonka DX10 i wszystko jest już ok, czyli możliwe że tamta bez DX10 jest DX9? xd
+ Gra przypomina mi: Wolfenstein 2009, Iron Storm 2002/mechanika wykonywania misji, Singualarity/rękawica mocy xd, Sniper Elite V2/ nazi zombie xd, Blood rayne 1/chodzenie mechem xd, painkillera xd
+ Przyjemne strzelanie
+ Łączenie pistoletu/ lewa ręka/prawa z białą bronią lub granatem/dynamitem lub 2 pistolety xd
+ Ciągła akcja, w kółko coś sie dzieje
+ Podzielony świat I wojna światowa ze światem Necro, 1 i 2 połowa gry
+ Połowa broni: Najlepiej mi sie chodziło z: Nr1 Snajperka, Karabin Nr2 Mauser88/bagnet/granatnik, Nr3 Strzelba, no i lepszy moim zdaniem jest pistolet luger/Parabellum od colta
+ Szybkie ładowanie broni, prócz maszynówki na magazynek boczny bębnowy/wooooolne ładowanie, ale czasem ładuje ją w 2 sekundy szybko, nie wiem czemu xd
+/- Bronie w świecie Necro: pistolet maszynowy dziadostwo, strzelba spoko, wyrzutnia rakiet spoko, miotacz ognia ujdzie/ przy masie wrogów traci gra płynność lol
+/- Moce ręki: ręka może rozwalać w świecie Necro zamknięte przejścia/wrota zbędne dziadostwo, dodatkowo ma moce: kula ognia ok, wyrzucanie jakiś kołków krótkich jak kołkownica 1 strzałowa w painkilerze xd ok, zamrażanie jak 2 tryb przy strzelbie w painkilerze xd ok, i puszczanie łańcuchów na wrogów i przyciąganie ich/filmy hellraiser xd ok
+ Spowolnienie czasu
+ Fajne combosy brońmi/ bagnetem przyczepionym do mausera88 czy strzelba
+ Zaliczanie strzałów w głowe xd
+ Można ćwiartować ciała wrogów
+/- Sala wyzwań gdzie rozwalmy wrogów na czas, by odblokować bronie lub moce czy tarcze z którymi zaczynamy standardowo rozgrywke w singlu jak dobrze zrozumiałem xd, prócz 1 wyzwania ostatniego "poważny wujek sam" zabicia 500 wrogów gdzie czasu mi nie starcza i brakuje z około 61 wrogów do 500
+ Wersja premierowa Polska/brak star-force xd
- Świat Necro średnio ciekawy
- Czasami gdzieś wejde czy do wody pod mostem bo chciałem przejść, czy gdzieś cofnąć sie GAME OVER lol
- Ostatni boss Wielki diabeł/za dużo życia
- I wojna światowa, wole II
- Połowa broni: Karabin maszynowy z bocznym magazynkiem bębnowym/chaotyczne strzelanie z karabinów maszynowych automatycznych/odrzut paździerzowy, ciężki karabin maszynowy z magazynkiem pudełkowym/2 ciężkie maszynówy paździerz x2 xd
- Czasami jak strzela sie z pistoletu/standardowy strzał bo jest tylko taki xd, zmienia pozycje tego pistoletu na bok, chociaż moc strzału/celność jest taka sama, przypomina mi gre Clive Barker's Jericho/ksiądz 2 deagle xd