
Data wydania: 23 października 2007
Oficjalna kontynuacja Painkillera, czyli popularnej strzelaniny FPP z 2004 roku. W przeciwieństwie do pierwszej odsłony cyklu, za stworzenie opisywanej produkcji nie odpowiada polskie studio People Can Fly, lecz czeski zespół Mindware Studios. Gracze nie wcielają się też w Daniela Garnera, czyli głównego bohatera poprzedniego tytułu, aczkolwiek wydarzenia przedstawione w opisywanej pozycji częściowo rozgrywają się przed jego samotną krucjatą.
Gracze
Steam
Painkiller: Overdose jest oficjalną kontynuacją wydanej w 2004 roku strzelanki FPP, przygotowanej przez polskie studio developerskie People Can Fly. Za opracowanie sequela odpowiedzialna jest jednak inna firma, a mianowicie czeskie Mindware Studios. Developer ten znany jest dzięki takim produkcjom jak Voodoo Nights (PC, X360), czy Cold War: Behind The Iron Curtain (PC, XBX). Kontynuacja Painkillera nie wprowadza do rozgrywki żadnych rewolucyjnych zmian. Zabawa w dalszym ciągu koncentruje się więc na masowej eksterminacji potworów, przy wykorzystaniu arsenału mniej lub bardziej dziwacznych broni.
Przedstawione w Overdose wydarzenia częściowo rozgrywają się przed opowiedzianą w pierwszej części serii historią. Wcielamy się też w zupełnie nową postać. Podobnie jak wcześniej, fabuła odgrywa jednak zdecydowanie drugoplanową rolę, nie przeszkadzając w dokonywaniu masowej zagłady pojawiających się na ekranie stworów. Na graczy czeka tym razem około 40 różnych rodzajów demonów. Wiele z tych istot pojawia się po raz pierwszy, niektóre znane są już jednak z pierwszej części. Producent zadbał o nowych bossów, wzorowanych na tych z pierwszego Painkillera. Przeciwnicy ci wyróżniają się więc zarówno ogromnymi rozmiarami, jak i dużą siłą zadawanych ciosów.
Przygotowana przez producentów gry kampania dla pojedynczego gracza składa się z szesnastu zupełnie nowych poziomów, które można pokonywać na kilku różnych poziomach trudności. Arsenał dostępnych broni poszerzony został o sześć nowych giwer. Gracz może również liczyć na zdecydowanie potężniejsze karty w zbieranej przez siebie i znanej z pierwszej części serii talii. W grze nie zabrakło odpowiednio rozbudowanego multiplayera. Producent rozszerzył między innymi opcje śledzenia swoich dotychczasowych poczynań. Multiplayer jest ponadto kompatybilny z mapami oraz trybami zabawy z pierwszej części Painkillera. Wizualnie gra przypomina swojego poprzednika, choć dodano oczywiście wiele nowych efektów graficznych. Akcję w dalszym ciągu obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Mindware Studios
Wydawca: Dreamcatcher / The Adventure Comp.
Polski wydawca: CD Projekt SA
Gry podobne:



8GIER
Seria pierwszoosobowych strzelanin (FPS-ów) utrzymanych w klimatach krwawych horrorów.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o Mortal Kombat w wersji na PlayStation Vita, dodatkach DLC do gier Gears of War 3 i Gran Turismo 5 oraz nowej produkcji RPG na PlayStation 3.
gry
Marcin Skierski
18 stycznia 2012 13:03
W tym miesiącu ukaże się Bulletstorm, czyli nowa gra twórców dwóch pierwszych odsłon cyklu Painkiller. Obecny właściciel tej drugiej marki, czyli firma JoWood nie zamierza jednak zaprzestać tworzenia kolejnych kontynuacji. Wydawca właśnie ujawnił, że już wkrótce na rynku zadebiutuje Painkiller: Redemption.
gry
Adrian Werner
3 lutego 2011 10:18
Często zdarza się, że w tajemnicy przed graczami tworzone są produkcje, które nawet nie zostają zapowiedziane i ostatecznie nie ukazują się na rynku. Jednym z takich tytułów jest Come Midnight od polskiego studia People Can Fly.
gry
Marcin Skierski
17 stycznia 2011 09:50
Studio Mindware, znane między innymi z gier Cold War oraz Painkiller: Overdose, ujawniło swój nowy produkt, czyli niezwykle krwawą strzelankę FPP Dreamkiller. Wcielimy się w niej w psychiatrę Alice Drake, która wejdzie do swoich pacjentów, żeby spróbować uratować ich przed wewnętrznymi demonami. Według zapowiedzi produkcja będzie stawiała na bardzo dynamiczną akcję i potężne bronie.
gry
Szymon Liebert
30 czerwca 2009 07:26
Na łamach serwisu IGN opublikowana została oficjalna zapowiedź Painkiller: Resurrection - nowej odsłony popularnego cyklu strzelanin. Za jej produkcję odpowiada austriackie studio deweloperskie Homegrown Games.
gry
Piotr Doroń
10 kwietnia 2009 09:25
Jak poinformowała firma Dreamcatcher, gra Painkiller: Overdose, prequel stworzonej przez polski zespół People Can Fly strzelaniny FPP, która została bardzo dobrze przyjęta przez graczy, trafiła już na amerykańskie półki sklepowe, a za kilka dni, 30 października będzie dostępna za pośrednictwem systemu e-dystrybucji Steam.
gry
Artur Falkowski
24 października 2007 12:51
Firma DreamCatcher Interactive Inc. porozumiała się z wytwórnią Guy Walks Into a Bar w kwestii praw do produkcji filmu, będącego ekranizacją gry Painkiller – oznajmił wczoraj serwis Variety. Oznacza to, że już za kilkanaście miesięcy powinniśmy zobaczyć przygody Daniela Garnera na dużym ekranie.
pozostałe
Krystian Smoszna
1 sierpnia 2007 13:23
Nowa gra z cyklu Painkiller będzie nosić podtytuł Overdose i zadebiutuje na rynku w październiku bieżącego roku, dzięki staraniom koncernu JoWooD Productions Software AG. Za powstanie programu odpowiada czeska firma Mindware Studios, którą niektórzy mogą pamiętać z wydanego dwa lata temu produktu o nazwie Cold War: Szpieg Zimnej Wojny.
gry
Krystian Smoszna
10 lipca 2007 17:05
„Z Painkillerem nie mamy już nic wspólnego” – oświadczył Adrian Chmielarz z warszawskiego studia People Can Fly, gdy poprosiliśmy go o komentarz w sprawie nowych przygód Daniela Garnera, przygotowywanych przez koncern JoWooD Productions Software AG.
gry
Krystian Smoszna
5 czerwca 2007 08:09
JoWooD Productions wyda w stosunkowo niedalekiej przyszłości szereg nowych gier, należących do popularnych marek. Przede wszystkim będzie to czwarta część Gothica, która jest zarazem pierwszą odsłoną tego cyklu, powstającą bez udziału ludzi z Piranha Bytes. Ponadto mamy jeszcze interesujące informacje, dotyczące dwóch innych sequeli.
gry
Radosław Grabowski
4 czerwca 2007 12:55
Popularne pliki do pobrania do gry Painkiller: Overdose.
demo Painkiller: Overdose - - 17 października 2007
patch Painkiller: Overdose - patch #1 - 21 stycznia 2008
trainer Painkiller: Overdose - +4 Trainer - 12 grudnia 2007
trainer Painkiller: Overdose - v1.1 +4 Trainer - 13 marca 2008
mod Painkiller: Overdose - Captaincy - 1 lutego 2015
mod Painkiller: Overdose - Overdose Widescreen HUD Fix v.1.0 - 17 listopada 2018
Wymagania sprzętowe gry Painkiller: Overdose:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce FX 5700 lub lepsza), 2.5 GB HDD, Windows XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 932 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 892 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
SawyerPL Legionista
no napewno mniejsze przywiązanie do fabuły niż w poprzednich częściach
misquamaqus Pretorianin
W porównaniu do Oryginalnego PIERWSZEGO painkillera i Painkillera HD ta gra to skończony crap. Nastawiałem się na choćby cząstkę tego klimatu co w oryginale, ale zawiodłem się totalnie. Ze wszystkich poziomów podobało mi się może 2-3. Reszta jest dnem. Kolejne dno to przeciwnicy, którzy są tak idiotyczni, że aż śmieszni. Dresiarze biegający ze sprejami? Kosmiczne macki? Latające kurczaki? Tak, to nie żart. Do tego ilość tych przeciwników to nastepna kpina. Zamiast prawdziwego zalewu rywali mamy momenty, kiedy wyskakuje na nas raptem kilku lub max kilkunastu. Bronie też na minus. Kilka dobrych giwer zostało zastapionych jakimś gównem. Grę przeszedłem w całości jako fan serii, ale na pewno już do niej nie wrócę.
ludwiczek90 Legionista
Poziom Loony Park się powtórzył z Battle Out of Hell tyle że nie jechaliśmy na końcu kolejką tylko trafiamy na piracki statek (ciekawie bardzo). Mam swoje ulubione poziomy, które zapadły mi w pamięć tak jak w Painkiller Czarna Edycja:
Kataklizm, Japońska masakra, Pustynia, Asteroidy (mam skojarzenie z grą Grand Prix Evolution z 2000 roku futurystyczny klimat), Bagna moczary, Folwark zwierzęcy (ja bym to nazwał rzeźnia), Ragnarok, Nawiedzona dolina (mój ulubieniec kojarzący się z wycieczką do lasu) i Lunapark (znany z Battle Out of hell i później Hell and Damnation). Nie mam zastrzeżeń do tej części. Nie jest to co prawda takie samo jak Black Edition, ale zapadło mi w pamięć. Resurrecion mnie nudziło już (2 razy przeszedłem i wystarczy).