Metroidvania - Gry PlayStation 3 po premierze - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Gry po premierze o tematyce metroidvania na platformę PS3 ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Batman: Arkham Origins Blackgate - The Deluxe Edition
Akcji 1 kwietnia 2014
Opracowana przez studio Armature poboczna odsłona rozwijanej przez firmę Warner Bros serii o przygodach Batmana, stworzona pierwotnie z myślą o konsolach przenośnych. Fabuła gry kontynuuje wątki zapoczątkowane w Batman: Arkham Origins, a podczas zabawy poznajemy kolejne przygody Batmana z okresu zanim został on Mrocznym Rycerzem. Miejscem akcji jest zaś tytułowe więzienie Blackgate, nasz protagonista zostaje wezwany, by stłumić bunt osadzonych tam przestępców.
Strider
Akcji 18 lutego 2014
Produkcja typu metroidvania, należąca do popularnego cyklu sygnowanego logo firmy Capcom. Dzieło studia Double Helix Games roztacza przed graczem ponurą wizję przyszłości, w której Ziemią rządzi okrutny dyktator – Arcymistrz Meio. Jako Hiryu, czyli młody wojownik, który osiągnął rangę „Super A” jako najmłodszy agent w historii tytułowej organizacji, musimy położyć kres rządom twardej ręki i zamordować Meio. Pomimo że oprawa graficzna Stridera jest w pełni trójwymiarowa, akcję obserwujemy z boku.
Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate HD
Zręcznościowe 30 października 2013
Osadzona w realiach fantasy platformówka studia MercurySteam, będąca produkcją poboczną w stosunku do Castlevania: Lords of Shadow. Fabuła Mirror of Fate rozpoczyna się 25 lat po wydarzeniach ukazanych w grze macierzystej, kiedy szukający zemsty Dracula pragnie zgotować ludzkości prawdziwe piekło, a powstrzymać może go tylko jego własny syn.
Guacamelee!
Zręcznościowe 9 kwietnia 2013
Humorystyczna platformówka osadzona w meksykańskich klimatach. Podróżujemy między różnymi wymiarami, dążąc do uratowania porwanej Córki El Presidenta z rąk Złego Szkieletu Charro. Udział w zabawie mogą wziąć dwie osoby grające na podzielonym ekranie.
Terraria
Zręcznościowe 26 marca 2013
Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Terraria nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli.
Knytt Underground
Zręcznościowe 18 grudnia 2012
Knytt Underground to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana przez Nifflas Games. Zabawa polega głównie na eksploracji świata i walce z nieprzyjaciółmi. Każda mapa jest olbrzymia oraz w dużym stopniu otwarta. Rozgrywkę wzbogacają elementy logiczne.
Castlevania: Symphony of the Night
Akcji 10 października 2012
Kolejna odsłona popularnej serii o losach łowców wampirów. Castlevania: Symphony of the Night reprezentuje gatunek metroidvania i jest rozbudowaną dwuwymiarową grą akcji z licznymi elementami platformowymi i wyzwaniami zręcznościowymi.
Castlevania: Harmony of Despair
Zręcznościowe 27 września 2011
Kolejna odsłona jednej z najpopularniejszych serii gier firmy Konami, zrealizowana w klasycznej formule dwuwymiarowej platformówki z elementami hack'and'slash. Mechanika gry Castlevania: Harmony of Despair nie odbiega w sposób znaczący od tego, do czego zdążyły przyzwyczaić nas poprzednie części cyklu.
Outland
Akcji 14 czerwca 2011
Przygotowana przez studio Housemarque dla koncernu Ubisoft dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi. W grze wcielamy się w postać młodzieńca, który dręczony wizjami potężnej bitwy postanawia wyruszyć w głąb tajemniczej dżungli, by znaleźć odpowiedzi na nurtujące go pytania. Czerpiąc inspiracje z klasycznych gier platformowych, Outland niesie ze sobą własne, oryginalne rozwiązania. Nasz bohater może przeobrażać się z formy jasnej w ciemną i odwrotnie.