97. Gry RPG PC Windows - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 97. Gry z gatunku rpg na platformę PC ułożone według daty premiery.
RPG. Gatunek gier, w skład którego wchodzą wszelkie produkcje z przeważającą liczbą elementów rozwoju prowadzonego bohatera (bądź grupy bohaterów) i rozbudowanych statystykach postaci, a także cechujące się wielowątkową fabułą i wielowątkowymi questami. Zaliczmy do niej zarówno klasyczne gry RPG bazujące na walce turowej i zasadach rodem z "papierowych gier RPG" (Baldur's Gate, Fallout), jak i RPG akcji z dynamiczną walką toczoną w czasie rzeczywistym (seria Gothic) oraz jRPG, czyli bardzo charakterystyczne tytuły bazujące na stylistyce i kulturze państw dalekiego wschodu, w tym anime i mandze (cykle Final Fantasy i Kingdom Hearts).
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Amberstar
RPG 21 kwietnia 1990
Amberstar to gra RPG, która przeniesie Cię do fantastycznego świata o nazwie Lyramion. Twoim zadaniem jest odnalezienie 13 kawałków tytułowego talizmanu, który złożony w jedną całość pomoże unicestwić złego Lorda Tarbosa, zagrażającemu pokojowi w królestwie. Ów jegomość został już niegdyś pokonany przez mieszkańców Lyramionu, ale teraz szykuje zemstę, która może doprowadzić do tragedii.
J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings, Vol. I
RPG 4 kwietnia 1990
The Lord of the Rings, vol. 1, to gra cRPG, oparta o fabułę powieści „Władca Pierścieni” J.R.R. Tolkiena. Obejmujemy w niej kontrolę nad grupą bohaterów (początkowo tylko hobbitów), którzy wyruszają w niebezpieczną misję do krainy Mordor, aby zniszczyć tytułowy pierścień o niewyobrażalnej mocy. Jeśli dostanie się on w łapska złego Saurona, całą krainę Śródziemia i wszystkie wolne ludy czeka nieuchronna zagłada...
Bad Blood
RPG 11 marca 1990
Postnuklearna rzeczywistość i konieczność przetrwania garstki ocalonych mieszkańców w niegościnnym świecie była już tematem wielu gier komputerowych. Swoje trzy grosze w tej kwestii postanowił dorzucić także Origin, który na bazie atomowego holokaustu stworzył uproszczony RPG o nazwie Bad Blood.
Wizardry 6: Bane of the Cosmic Forge
RPG 2 stycznia 1990
Następna, szósta z kolei odsłona legendarnej serii RPG Wizardry. Produkcja firmy Sir-Tech oferuje sprawdzoną mechanikę rozgrywki, uzupełnioną całą masą nowych rozwiązań. Tym razem drużyna gracza wkracza na teren ponurego zamczyska, gdzie przed wieloma laty stworzono magiczne pióro, mające moc zmieniania słów w rzeczywistość.
Crystals of Arborea
RPG 1 stycznia 1990
Klasyczna gra cRPG autorstwa studia Silmarils, która stała się prekursorką kultowej serii Ishar. Wcielamy się w księcia Jarela, aby wraz ze złożoną z 6 śmiałków drużyną odnaleźć legendarne kryształy – jedyną broń zdolną powstrzymać Mogrotha, bóstwo chaosu szerzące swą zemstę za wygnanie z panteonu bogów.
The Dark Heart of Uukrul
RPG 20 września 1989
Miasto Eriosthe było niegdyś perłą królestwa. Życie toczyło się tu leniwie a jego mieszkańcy wykazywali się niespotykaną gdzie indziej gościnnością i szczerym zrozumieniem dla uwikłanych w różne problemy przybyszów. Nic jednak nie trwa wiecznie. Do krainy dotarł potwór o imieniu Uukrul, który z pomocą swoich mrocznych sługusów zaatakował miasto i przeobraził je w prawdziwe piekło. Z misją poskromienia zła zostało oddelegowanych czterech śmiałków.
Curse of the Azure Bonds: Fantasy Role-Playing Epic Vol. II
RPG 15 czerwca 1989
Druga część epickiej sagi w świecie Forgotten Realms przenosi nas do miasta Tiverton, gdzie nasza drużyna musi odszukać księżniczkę Nacację oraz odkryć tajemnicę ażurowych znaków.
Dungeon Master
RPG 19 kwietnia 1989
Dungeon Master to jedna z najsłynniejszych gier RPG (tzw. „dungeon crawler”), która powstała w 1987 roku z myślą o komputerze Atari ST. Pecetowa konwersja zadebiutowała dwa lata później. Fabuła programu koncentruje się na wyprawie nieustraszonych śmiałków, gotowych stawić czoła Mrocznemu Władcy, zamieszkującego najniższy poziom olbrzymiego pod względem rozmiarów lochu.
Wizardry V: Heart of the Maelstrom
RPG 31 grudnia 1988
Piąta pełnoprawna odsłona serii Wizardry, stanowiąca powrót do rozwiązań wykorzystanych w pierwotnej trylogii. Gracz staje ponownie na czele drużyny śmiałków, która musi przemierzyć podziemne korytarze celem odnalezienia i przywołania Gatekeepera, uwięzionego przez złą czarodziejkę Sorn.
Wizardry IV: The Return of Werdna
RPG 15 grudnia 1988
Czwarta część kultowej serii RPG Wizardry, przynosząca sporą ilość zmian w mechanice rozgrywki. Gracze wcielają się w postać pokonanej w pierwszej części gry czarodziejki Werdny, która odzyskując swe moce postanawia zemścić się za doznane krzywdy. W grze zrezygnowano z systemu zdobywania doświadczenia, zastępując go koniecznością zbierania magicznych pentagramów, pozwalających na przyzywanie coraz silniejszych potworów.
Might and Magic II: Gates to Another World
RPG 1 grudnia 1988
Kontynuacja ciepło przyjętej gry RPG studia New World Computing, uznanej za jeden z kamieni milowych w rozwoju gatunku. Akcja Might and Magic II: Gates to Another World toczy się bezpośrednio po wydarzeniach znanych z pierwszej części serii. Kiedy okazuje się, że nikczemny Sheltem dzięki tajemniczemu portalowi zbiegł do świata Cron, zadaniem drużyny bohaterów jest podążyć jego śladem i powstrzymać go po raz wtóry, w czym pomoże im jego największy wróg – znany z poprzedniczki Corak.
Ultima V: Warriors of Destiny
RPG 15 czerwca 1988
Odnalezieni księgi Codex of Ultimate Wisdom przywołało trzech władców ciemności, zaprzeczających trzem najważniejszym przymiotom Avatara – Prawdzie, Miłości i Odwadze.
Pool of Radiance: Fantasy Role-Playing Epic Vol. I
RPG 15 czerwca 1988
Pierwsza gra komputerowa oparta o zasady AD&D przenosi nas w świat Forgotten Realms, gdzie w mieście New Phlan nasza drużyna musi zmierzyć się z tajemniczym przeciwnikiem i jego hordami potworów.
The Bard's Tale II: The Destiny Knight
RPG 23 kwietnia 1988
Mimo, że zniszczenie potęgi Mangara Mrocznego przyniosło mieszkańcom Skara Brae upragniony spokój, fantastyczny świat znany z gry The Bard’s Tale wciąż znajdował się w niebezpieczeństwie. Tym razem prowodyrem nieszczęścia okazał się inny czarnoksiężnik – Lagoth Zanta.
Wasteland
RPG 1 stycznia 1988
Postapokaliptyczna gra z gatunku RPG, zaprojektowana przez Briana Fargo i założoną przez niego firmę Interplay Productions. Obejmujemy tu kontrolę nad drużyną i zwiedzamy zrujnowany w wyniku wojny nuklearnej świat.
Phantasie
RPG 30 sierpnia 1987
Opowieści o fantastycznych krainach, które musiały ugiąć się pod wpływem demonicznych wrogów, to niemal codzienność w komputerowych RPG. Nie inaczej jest w Phantasie, produkcie zasłużonej dla gatunku firmy Strategic Simulations, Inc.
Wizardry III: Legacy of Llylgamyn
RPG 27 czerwca 1987
Trzecia odsłona klasycznej trylogii RPG, zapoczątkowanej przez studio Sir-Tech na komputerach Apple II. Tym razem drużyna śmiałków spróbuje odzyskać z rąk straszliwego smoka magiczną kulę, zdolną powstrzymać niszczące Llylgamyn siły natury.
Ultima Trilogy
RPG 15 czerwca 1987
Trylogia rozgrywając się w okresie The Age of Darkness, opowiadająca o walce z czarnoksiężnikiem Mondaine i jego sługami, próbującymi zachwiać równowagę świata znanego jeszcze pod nazwą Sosaria.
The Bard's Tale (1987)
RPG 20 marca 1987
The Bard’s Tale to pierwsza gra RPG z cyklu Tales of the Unknown, w której przygotowaniu maczała palce para legendarnych projektantów: Michael Cranford oraz Brian Fargo. Akcja programu przenosi nas do spokojnej osady Skara Brae, która jak to zwykle bywa, znalazła się w kręgu zainteresowań złego czarnoksiężnika – Mangara Mrocznego.
Might and Magic Book One: Secret of the Inner Sanctum
RPG 15 października 1986
Łącząca elementy fantasy i science fiction pierwszoosobowa gra RPG autorstwa amerykańskiego studia New World Computing. Główny wątek Might and Magic Book One obraca się wokół rozwiązania zagadki uświęconego miejsca zwanego Inner Sanctum. Akcja osadzona jest w krainie VARN, którą przemierzamy sześcioosobową drużyną bohaterów, wykonując rozmaite zadania i mierząc się z różnej maści potworami.
Wizardry II: The Knight of Diamonds
RPG 4 lipca 1985
Druga część popularnego cyklu RPG, który przenosi nas do miasta Llyngamyn. Drużyna dowodzona przez gracza musi odnaleźć potężny artefakt, tytułową zbroję, która umożliwi odzyskanie magicznej laski patronki miasta, Gnildy.
Ultima IV: Quest of the Avatar
RPG 15 czerwca 1985
W czwarta część serii, rozpoczynającej Erę Oświecenia w Britanni, musimy posiąść osiem cnót aby stać się Avatarem i odnaleźć tajemną księgę Codex of Ultimate Wisdom.
Wizardry: Proving Grounds of the Mad Overlord (1984)
RPG 3 czerwca 1984
Pierwsza odsłona kultowej serii komputerowych RPG, stworzona przez Andrew Greenberga i Roberta Woodheada w 1981 roku na komputery Apple II (PeCetowa reedycja ukazała się trzy lata później). Gracz pokieruje drużyną złożoną maksymalnie z sześciu bohaterów a jego głównym zadaniem będzie zabicie złego czarnoksiężnika Werdny i odzyskanie potężnego amuletu, który niegdyś należał do Trebora, tytułowego Mad Overlorda.
Ultima III: Exodus
RPG 15 czerwca 1983
Ostatni rozdział Ery Ciemności Sosarii kończy walka z Exodusem, dzieckiem czarnoksiężnika Mondaina i Minax, które w głębinach Wielkiego Oceanu czeka na sprzyjający moment do rozpoczęcia ataku.