The Elder Scrolls V: Skyrim okładka

The Elder Scrolls V: Skyrim Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.
więcej informacji o grze fantasyFPPsandboxThe Elder ScrollsTPP

poradniki
The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Poradnik do The Elder Scrolls V: Skyrim zawiera nie tylko solucję do wszystkich zadań i misji dostępnych w grze, ale również listę wszystkich ksiąg umiejętności, krzyków, receptur alchemicznych i kowalskich oraz setki map i przydatnych porad. poradnik do gry

gramy dalej
Testujemy Falskaar - świetnego moda do gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Testujemy Falskaar - świetnego moda do gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Ile zapału i inwencji twórczej może mieć dziewiętnastolatek, który decyduje się na stworzenie czegoś tak dużego i ambitnego jak Falskaar – najbardziej obszerny mod do popularnej gry The Elders Scrolls V: Skyrim. gramy dalej

recenzje
The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim - recenzja - mamy grę roku?

The Elder Scrolls V: Skyrim uderzył mocno i na tyle skutecznie, że straciliśmy dla niego głowy. Czy nowy produkt Bethesdy jest murowanym kandydatem do tytułu gry roku? Na to pytanie odpowiadamy w recenzji. recenzja

video
5:34

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

fragment rozgrywki z modyfikacji Falskaar

2:09

Video The Elder Scrolls V: Skyrim

wsparcie dla Kinect


1:09

The Elder Scrolls V: Skyrim

Update 1.5 Trailer

1:56

The Elder Scrolls V: Skyrim

Creation Kit & Skyrim Workshop

1:42

The Elder Scrolls V: Skyrim

The Animation of Skyrim

news
Skywind – zobacz nowy gameplay z Morrowinda na silniku Skyrima

Skywind – zobacz nowy gameplay z Morrowinda na silniku Skyrima

Do sieci trafił nowy, ponad 13-minutowy zapis rozgrywki z wczesnej wersji Skywind – modyfikacji, która umożliwi wszystkim grę w TES III: Morrowind na silniku Skyrima. Opublikowany gameplay to materiał nagrany podczas streamowanej sesji na Twitchu. Pomimo stosunkowo słabej jakości, niewątpliwie zainteresuje on wszystkich fanów serii The Elder Scrolls. wiadomość

Skywind – wkrótce grywalna alfa moda odtwarzającego Morrowinda na silniku Skyrima

Skywind – wkrótce grywalna alfa moda odtwarzającego Morrowinda na silniku Skyrima

Grupa TES Renewal Project wypuściła nowy film z modyfikacji Skywind, odtwarzającej zawartość gry The Elder Scrolls III: Morrowind na silniku ostatniej odsłony tej samej serii, Skyrima. Materiał wideo obrazuje zmiany wprowadzone w wersji 0.9.4 i zapowiada publiczne udostępnienie moda w niedługim czasie. wiadomość

The Elder Scrolls V: Skyrim po latach znowu liderem. Top 10 Steam (15 - 21 czerwca)

The Elder Scrolls V: Skyrim po latach znowu liderem. Top 10 Steam (15 - 21 czerwca)

The Elder Scrolls V: Skyrim dzięki letniej wyprzedaży na Steamie, najpopularniejszej platformie cyfrowej dystrybucji, wrócił na tron w całkiem niezłym stylu. Zapraszamy do zapoznania się z listą bestsellerów ubiegłego tygodnia. wiadomość

pliki
artykuły
Survival w Skyrim - najlepsze hardkorowe modyfikacje do The Elder Scrolls V

Survival w Skyrim - najlepsze hardkorowe modyfikacje do The Elder Scrolls V

Wybieraliśmy już najlepsze ogólne mody do The Elder Scrolls V. Tym razem zbieramy coś dla prawdziwych hardkorów - oto modyfikacje, które znacznie utrudnią wam życie w Skyrim. TES V nigdy wcześniej nie był taki wymagający. publicystyka

tvgry.pl

Skyrim: Wyrmstooth – smoki kontratakują w modyfikacji o wielkości DLC

Smoki znowu w natarciu, ale jesteśmy na to gotowi.

Najbardziej absurdalne mody do Skyrim - część druga

Druga część absurdu!


5 najbardziej absurdalnych modów do Skyrim

Trololololo...

Gramy w Skyrim - misja fabularna

Przygody ciąg dalszy.

Gramy w Skyrim - walka ze smokiem

Smocze gody.

galeria
The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225237The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225236The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225235The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225234The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225233The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225232The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225231The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225230The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225229The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225228The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225227The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225226
PC
X360
PS3

komentarze czytelników (3360)


esese  2014-09-29 - 11:20

Z jednej strony gra dobra, ale z drugiej sporo rzeczy jest co najmniej dziwnych. Pomijając fabułę i questy, które osobiście są dla mnie średnie, cały świat w którym gramy jest kiepski. Może to szczegóły, ale budują atmosferę gry. Świat jest dość pusty. Wchodząc do miasta w Wiedźminie, czuliśmy się jak w średniowiecznej metropolii. Tutaj jest skromnie. Samo Skyrim to epoka kamienia. Mieszkańcy nic nie potrafią wybudować z innego materiału niż drewna. Miasta się sypią, pomimo tego, że czasy są niespokojne, więc przynajmniej mury miejskie by się przydały. Jedyne co potrafią to zapchać dziury drewnianymi balami. Trochę to niepoważne. Twierdze - ok. Może już nie są potrzebne, ale mam wrażenie, że nawet w czasach świetności te budowle bardziej budziły śmiech niż podziw. W przypadku niektórych, do zajęcia murów nie trzeba drabiny. Wystarczy zwykły taboret. Mury szersze niż wyższe - po jaką cholerę ktoś tak sobie ubzdurał - miały się oprzeć broni palnej? Blanki to też szczyt architektury, którego nie opanowali tamtejsi mieszkańcy, a nawet dzieci je rysują żeby podkreślić, że to jest właśnie zamek. Takie z tych budowli forty, jak ze stodoły pałac. No i oczywiście potężne 3-4 metrowe mury ...

bizon1807  2014-09-29 - 16:10

Esese Wchodząc do miasta w Wiedźminie, czuliśmy się jak w średniowiecznej metropolii. Samo Skyrim to epoka kamienia. Mieszkańcy nic nie potrafią wybudować z innego materiału niż drewna. Miasta się sypią, pomimo tego, że czasy są niespokojne, więc przynajmniej mury miejskie by się przydały. Jedyne co potrafią to zapchać dziury drewnianymi balami. Trochę to niepoważne Bo wiedźmin dzieje się o wiele wiele lat później. Burj Khalifa też nie został postawiony w średniowieczu... No i te samotne domy. Wszędzie grasują wampiry i inne paskudztwa, a tu mamy domek w środku lasu gdzie za zwykłymi drzwiami sobie ludzie śpią. No to mi klimatu nie buduje. Nie obraź się ale powiem Ci tylko tyle że masz dziwne podejście do gier. Idziesz ciemnym lasem w środku nocy gdzieś na odludziu i nagle widzisz domek i to takie dziwne że ktoś tam mieszka? Dla mnie dziwne by było gdyby tam siedzieli sami nieumarli a tak mamy spokojną rodzinkę którą...można okraść >:D i nawet o tym nie wie bo wszyscy śpią :D Nie czepiam się już, że miecz waży więcej od zbroi Ja się z tym nie spotkałem, latam z żelaznym młotem bojowym o wadzę chyba 30 a zbroja jaką mam (ćwiekowana, skórzana) waży chyba 15 czy 20 no ale ...

marcin0218  2014-09-30 - 08:43

grzesiekf - z tego co pamiętam to Morrowind miałwymagania: : 500 MHz Intel Pentium III, Celeron, or AMD Athlon i 128MB RAM :) więc chyba dobrze napisałeś że POCINAŁEŚ. Pewnie klatkowało ci jak jasna cholera lub pomyliły ci się gry :D

esese  2014-10-02 - 09:17

bizon1807 --> Chodzi mi o to, że w tak niebezpiecznym świecie ludzie powinni żyć w większych skupiskach, a nie, tu walczę z potworem, a 10 metrów dalej domek z całą rodzinką, w dodatku niezamknięty. Nie kupuję tego po prostu. Sytuacja z wczoraj. Jakieś poboczne zadanie w drodze do Pękniny. Zdobądź fort i otwórz bramę. Wejdź tylnym wejściem. Oczywiście mur przeskoczyłem po kamieniach, bo jak wcześniej wspomniałem - projektanci obiektów w Skyrim nie popisali się zbytnio. Bandyci wyskoczyli na mur i zaczęli się ostrzeliwać z łuków (i magii) między zleceniodawcami zadania, którzy rozpalili ognisko 20 metrów od fortu. No sorry. Ale takie bezsensowne sytuacje nie budują klimatu gry. Co do różnicy w czasie - Wiedźmin - Skyrim. To bez znaczenia. Chodzi o to, że tu na siłę jest wszystko zniszczone. Niby cudowne domy, nowoczesne wykończenia wnętrz. Wspaniałe kowalstwo itd, ale murowane obiekty na siłę zniszczone, a w dodatku beznadziejnie zaprojektowane. Kolejna fascynująca misja ze zdobyciem fortu przez cesarskich. Po jakiego grzyba gromowładi zajmowali w ogóle ten fort? Bramy otwarte, a mury nie dają żadnego schronienia. Mogła być fajna misja a wyszło wielkie nic. To wszystko i ...

bizon1807  2014-10-02 - 16:23

esese Coś mi się wydaje że Ty w ogóle modów nie używasz. Jak tak patrzysz na szczegóły to ściągnij sobie mod dodający całkiem inną fabułę i mapę (mod Falskaar). Chodzi mi o to, że w tak niebezpiecznym świecie ludzie powinni żyć w większych skupiskach, a nie, tu walczę z potworem, a 10 metrów dalej domek z całą rodzinką, w dodatku niezamknięty. Nie kupuję tego po prostu. Gdzie taka sytuacja? Gram już trochę w skyrima i trochę też pozwiedzałem i nie zdarzyło mi się nawalać z np gigantem lub mamutem w mieście. A jak Cię tak razi zachowanie innych istot to w Skyrimie możesz dzięki modom zmienić SI praktycznie wszystkiego pod własne preferencje. Możesz sprawić by wilki atakowały w grupach np 10 a nie po 2-óch (wilki atakują w watahach a nie w pojedynkę czy dwójkę). Forty widzę też Cię denerwują, w takim razie ściągnij sobie moda become king of Riverhelm, dzięki temu modowi masz własny zamek (nie od razu, najpierw trzeba zostać królem a to można kupić za 50k) który jest ogromny, w jego murach stoi nie tylko sam zamek ale też miasto Riverhelm, inne funkcje moda to też własne lochy, armia, błazen itp itd. Świat Skyrim jest strasznie sztuczny. ?! W jaki sposób? Mogę śmiało stwi ...

ezheal  2014-10-02 - 17:30

ScovyT 2014-09-27 - 22:36 " Niektóre mody wymagają SKSE, to też już mam. Tylko teraz mam problem. Jak odpalam grę pod steam to nie uruchamia się z SKSE, więc część modów nie działa. Jak odpalam grę ze skrótu SKSE, wszystko się odpala ładnie. Tylko czy wtedy działaja też te mody które były zainstalowne poprzez warsztat steam? Nie będzie to jakoś kolidować?" Zainstaluj i używaj LOOT, link na nexusie znajdziesz. I zauważ, że jak odpalasz przez SKSE a masz wyłączonego klienta steam to Ci go włącza automatycznie...

ScovyT  2014-10-03 - 14:49

@ezheal Wiesz co? Odpalam grę ze skrótu SKSE mając włączonego klienta STEAM. Wtedy w prawym dolnym roku pojawia mi się to okienko "dołącz do społeczności Steam" Więc chyba działa wszystko jak należy. Pochodziłem też po Rzecznej Puszczy i widzę,że poprawki graficzne jak i zbroje do wykucia zainstalowane przez Warsztat Steam a także z Nexusa też działają. Ale dzięki za chęć pomocy :)

7.0

Yarovit  2014-10-03 - 21:13

@bizon1807 Nie żebym się czepiał, ale ciężko o sztuczniejszy od Skyrim świat. Miasta małe, strażników więcej niż mieszkańców, wymienione przez esese architektoniczne "problemy". A rytm dnia i nocy nowy nie jest, najstarsza z nim gra, jaka mi do głowy przychodzi, to Gothic 2. Strażnicy komentują wyciągniętą broń? Super! W G2 żądają, byś ją schował! Do tego te cholerne ataki smoków i wampirów. Bez moda 4 lvl mieszkańcy szarżują na 40 lvl wampiry, by bohatersko zostać ubitymi. Wygląd broni i zbroi to żadna nowość, większość gier prezentuje zbroje które albo by nie chroniły, albo były zbyt niepraktyczne, by je nosić, i bronie, które albo by się połamały po dwóch ciosach, albo byłyby za ciężkie, by je unieść. W Skyrim nie jest tak źle, ale i tak nie umywa się do uzbrojenia w Wiedźminie 2... Za sam ekwipunek Aryana La Valette'a dałbym 10/10.

yarocorpse  2014-10-06 - 21:30

Pewnie to kogoś rozbawi albo zadziwi, ale po 65-ciu godzinach grania Skyrim zaczął mi się podobać. Dla rozjaśnienia sytuacji jestem na etapie wojny z Cesarstwem. Odzyskałem dla Gromowładnych Białą Grań i Falkret.

kylo19  2014-10-06 - 21:52

Yarovit---> Grałeś z modami? Grałeś w poprzednie części TES? Czy jesteś tu tylko po to, aby stwierdzić wyższość Wiedźmina nad TES? Jeśli tak, to twoja wypowiedź jest warta niewiele.

Yarovit  2014-10-07 - 11:41

Tak, grałem z modami, mam ich około setki. Jakbym chciał udowodnić wyższość Wiedźmina nad Skyrim, to bym napisał coś w stylu "Skyrim nie dorasta Wiedźminowi do pięt". Po prostu W2 ma najlepiej wykonane uzbrojenie, jakie widziałem w grach, a moja ocena Skyrima wynika z faktu, że niezmodowana gra jest przeciętna i koszmarnie zbugowana. Dopiero zainstalowanie tej setki modów sprawia, że TESV zbliża się do poziomu tych wszystkich nagród i wyróżnień, jakie dostał. W poprzednie TES-y nie grałem, więc nie oceniam przez pryzmat poprzednich części.

kylo19  2014-10-07 - 15:13

Niemniej jednak powinno się unikać porównań różnych gier ze sobą, bo mija się to z celem. Ja pomimo, że jestem fanem Wiedźmina, to nigdy nie chciałbym, żeby twórcy TES kierowali się pomysłami z Wiedźmina, bo to dwie inne (obydwie znakomite) serie. TES ma ogromy potencjał, niezwykle ciekawe lore i zaprojektowanie całego Nirnu. A jeśli chodzi o uzbrojenie to (podkreślam) moim zdaniem to te Skyrimowskie jest super! Prezentuje mocno fantastyczne zbroje i uzbrojenie, które nie mają się "wpisywać" w te średniowieczne oryginały. A co do Wiedźmina, to lepszy poziom ubioru i uzbrojenia prezentowała jedynka, gdzie właśnie te przypominały średniowieczne oryginały. Zbroje w dwójce są pomalowane farbami, ponadto zdarzają się takie anomalia jak bandyta na golasa z mieczem u boku. Nie stać go na gacie, a ma miecz. O to można się przyczepić.

yugolex  2014-10-07 - 15:16

Zdecydowanie gra zasługuje na swoją ocenę. Dla mnie - nokaut dla innych, nokaut dla tych wcześniejszych i ustawienie poprzeczki na niezmiernie wysokim poziomie dla przyszłych tego typu gier. Mimo że pierwsze moje gry w tej tematyce kończyłem jeszcze w latach 90-ych (i do tej pory czule je wspominam) - Skyrim po prostu urzeka, powala, wciąga głęboko do swojego świata i nie pozwala się od niego oderwać. Rzecz jasna nie jest wolny od jakichś drobnych niedopatrzeń, glitchy itp... - zasadniczo tylko to przychodzi mi na myśl zastanawiając się nad tym czy gra mogłaby być jeszcze lepsza. Graficznie - gra po prostu prezentuje się pięknie, surowość klimatu potrafi niekiedy zmrozić, ale jakże często znajdziemy się w otoczeniu tak pięknym że chciałoby się tam zostać... Gram w wersję PS3, więc grafika tym bardziej cieszy, że wyświetlana jest z TV a nie z monitora. Polecam wersję Legendary Edition - dodatki być może nie są niezbędne, ale wnoszą sporo ciekawego. Sam sprzedałem zwykłego Skyrima i przesiadłem się na wersję z DLC, polecam :) Fabularnie - gra również trzyma baaardzo przyzwoity poziom. OK - wiele questów owija się wokół schematu intryga - znalezienie winnego - wysłuchanie (lub nie ...

kylo19  2014-10-07 - 15:24

yugolex---> Mnie również dzisiejsze RPGi śmieszą swoim archaizmem. Skyrim niestety też trochę taki jest. Wiele rzeczy zostało wykastrowanych z gry bądź mocno uproszczonych, gdybyśmy zestawili piątkę chociażby z czwórką i trójką. (O dwójce i jedynce nawet nie wspominam). Sporo z tych rzeczy można przywrócić i naprawić modami, ale to nie zmienia faktu, że rzeczywiście Skyrim pomimo uproszczeń i archaizmów jest grą świetną. Niesamowita immersja i wczucie się w grę gwarantuje zawsze (przynajmniej u mnie) znakomitą zabawę. I pomimo, że nie jest on takim dziełem jak chociażby wyżej wspominany Morrowind, to w zestawieniu z większością dzisiejszych gier naprawdę przygniata klimatem i możliwościami. Ode mnie (w wersji zmodowanej oczywiście; zawsze oceniam gry już po modyfikacjach i poprawkach) TES V Skyrim dostaje mocne 9+/10. Ocena tylko podkreśla to, że gra dla mnie jest znakomita.

Trygław  2014-10-07 - 17:09

Skyrim w wersji 'oem' jest ....dobry ale dopiero po ciężkim tunningu modami robi się miodny.

hemsworth  2014-10-08 - 08:36

siema ludzie..polecicie jakieś fajne mody dla łucznika/łowcy?a i jeszcze jedno..gram w skyrima drugi raz..za pierwszym podejściem zainstalowałem wiele modów w tym hialgoboost bez którego nie wyobrazam sobie grania jednak gdy wczoraj znowu zainstalowałem skyrima i mod wyżej opisany nie chce on działać..wciskam podczas gry f10 i nic..instalowalem go przez nexusa i ręcznie ale nic nie pomaga

Yarovit  2014-10-11 - 21:07

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12615/? Mod użyteczny niezależnie od Twojego stylu walki

kylo19  2014-10-14 - 10:20

Based Blue 44----> Widać, może nie dla Ciebie są sandboxy. Weź się za jakiegoś rozbudowanego, miodnego fabularnie RPGa. Mile spędzisz czas :)

10

Krzesuo  2014-10-16 - 09:24

Absolutne 10. Najlepsza gra w jaką kiedykolwiek grałem.

madmec  2014-10-17 - 10:41

Ta gra zasluguje na mocne 8.5. Teraz, po kilku latach, spatchowana, z DLC i z kilkoma niezbednymi modami (SkyUI i mody poprawiajace bura, brzydka grafike). Po ponad 100 godzinach ta gra nadal oferuje dobra zabawe. Trzeba tylko wiedziec czego oczekiwac. W momencie wyjscia, gdy spedzilem z nia ok. 60 godzin ocenialem ja nizej, jakies 7.5. Glowny watek mialki i nudny, NPC niewarte zapamietania, ilosc questow nie przekladajace sie na jakosc. Takie wtedy mialem wrazenia. Wiekszosc czasu wtedy spedzone z ta gra to bylo oczekiwaniem, ze moze jednak ten nastepny quest bedzie ciekawszy, znajde unikalny przedmiot albo zacznie sie dziac cos nieprzewidywalnego. Nic takiego sie nie stalo, poza kilkoma wyjatkami. Teraz, w uaktualnionej wersji i z moimi mniejszymi oczekiwaniami gra jest dobra i zalety przewazaja. Otwarty swiat, swoboda, budowanie swojej siedziby, dobre mody i ogolna miodnosc sa wazniejsze od lenistwa czy niemoznosci developerow.