Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Nie to, żeby poradnik musiał od razu mieć wstęp - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Słów kilka na dobry początek

Nie to, żeby poradnik musiał od razu mieć wstęp. Rzecz w tym, Miły Czytelniku, że należy się kilka wyjaśnień czy też uzgodnień, bowiem w przypadku gry tak niezwykle wszechstronnej i rozbudowanej jak "Arcanum" ów poradnik nie jest w stanie stać się stricte poradnikiem. Jest tak dlatego, że autorom gry udało się osiągnąć to, co stanowi zwykle niedoścignione marzenie twórców komputerowych erpegów - zdołali stworzyć świat. To, jaką część tego świata dane będzie Ci zwiedzić i poznać, zależeć będzie niemal wyłącznie od Twojej woli i możliwości, gdyż sama fabuła gry wprawdzie przegoni Cię po Arcanum od wschodu do zachodu i od północy do południa, to jednak przygody, których przyjdzie Ci zaznać po drodze będą niezwykle zależne od rasy, charakteru, profesji a nawet wyglądu zewnętrznego, jaki sobie zgotujesz. Z jednej strony prowadzi to do rzeczy absolutnie wspaniałej - przez kilka kolejnych wycieczek w świat Arcanum mieć będziesz szansę na niepowtarzalną grę, na spotkania i questy, których nie doświadczyłeś uprzednio. Z drugiej strony zaś fakt ten czyni niemal niemożliwym podanie pełnej recepty (tu mam na myśli raczej zbiór takich recept) na to, jak grać, żeby wygrać, a co gorsza opis świata również staje pod znakiem zapytania o swoją kompletność. Nic to jednak nie szkodzi. Instrukcja do gry doskonale odpowiada na większość pytań natury: "jak przeżyć", ja natomiast stawiam sobie niniejszym za cel opisać jak najwięcej miejsc, które warto zwiedzić oraz jak najwięcej misji, które będziesz mógł wykonać. Powstrzymałem się również od szczegółowego wypunktowywania przedmiotów znajdowanych w określonych miejscach, gdyż nawet te różnią się między poszczególnymi rozgrywkami.

Oto jak zdecydowałem się skomponować mój pamiętnik z podróży po Arcanum - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gryMoje doświadczenia z erpegami do przede wszystkim takie tytuły jak: "Betrayal at Krondor", "Stonekeep", "Fallout", "Fallout 2" i "Baldur's Gate", z których najwyżej cenię sobie "Fallouta", jednak nawet w nim od charakteru postaci nie zależało tak wiele jak w "Arcanum". Tutaj, czy postać jest dobra czy zła, technologiczna czy magiczna, jest człowiekiem czy pół-orkiem, włada mieczem, karabinem, łukiem, czarami czy rzemiosłem złodziejskim, wszystko to ma wpływ nie tylko na styl prowadzenia walk i na podejście do rozwiązywania kolejnych questów, lecz przede wszystkim w drastyczny czasem sposób dyktuje miejsca, które postać będzie w stanie odwiedzić, inne postaci, które spotka na swojej drodze, zadania, które jej przyjdzie wykonać, a nawet styl i sam sposób zakończenia gry. Dlatego niniejszy poradnik, nieskromny przecież rozmiarem, postrzegam jako swoją drobną klęskę w opisie świata Arcanum, gdyż sam nie jestem pewien, ile jeszcze nie doświadczyłem z tego, co twórcy gry przygotowali. Choć wykonałem blisko pięćdziesiąt map (w efekcie nie wszystkie z nich uznałem za niezbędne, inne połączyłem ze sobą w jedną całość) i opisałem aż 136 questów, pozostało co najmniej kilka wątków, których podejrzewam o istnienie, lecz żadną ze swoich postaci nie byłem w stanie ich napocząć (czasem ze wstydem wspominam o czymś, czego nie udało mi się szerzej rozwinąć) i zapewne drugie tyle takich, o których istnieniu nic nie wiem.

Oto jak zdecydowałem się skomponować mój pamiętnik z podróży po Arcanum. Najbardziej zgrubnym podziałem całości na rozdziały rządzić będą wizyty w kolejnych miastach. Tak się bowiem składa, że szedłszy zgodnie z fabułą przyszło mi odwiedzić wszystkie większe osiedla ludzkie i nie tylko ludzkie, dlatego taki podział jawi się jako najbardziej naturalny. Każdy rozdział zaś zaczynać się będzie od części, z której dowiesz się, Miły Czytelniku, co w danym mieście musiałem zrobić, by posunąć się dalej w dochodzeniu, któremu początek dał umierający Stenn... Preston Radcliffe. Następnie starać się będę opisać wszystkie inne zdarzenia, spotkania i misje, które przyszło mi wykonać, lecz które nie miały bezpośredniego wpływu na główny wątek gry. W każdym takim przypadku, w miarę możliwości postaram się opisać wykonanie poszczególnego questa od początku do końca - czasem jednak będę musiał go rozbić na kilka części i powracać do niego w kolejnych miastach. Jeśli wykonanie jakiegoś zadania zmusiło mnie do opuszczenia miasta i udania się w jakieś odleglejsze miejsce (samo nie będące innym miastem), wówczas jego opis znajdzie się razem z opisem tegoż zadania.

Czasami może się zdarzyć, że opis jakiegoś miejsca, czy zadań w nim wykonanych nie będzie bezpośrednio wynikał z moich poczynań w danym mieście, lecz samemu miejscu wypadło znajdować się nieopodal - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gryZawsze, gdy w tekście znajdzie się odniesienie do konkretnego miejsca na załączonej mapce, w nawiasach okrągłych pojawi się odpowiednia liczba, wskazująca na nie. Podobnie zdecydowałem się wyróżnić i ponumerować na własny oraz Twój użytek kolejne wykonane przeze mnie zadania - te numery znajdować się będą w nawiasach kwadratowych. Jeśli opis danego zadania nie będzie się kończyć w jednym miejscu, wówczas w nawiązaniu do niego, powtórzę jego numerek poprzedzony ukośnikiem.

Czasami może się zdarzyć, że opis jakiegoś miejsca, czy zadań w nim wykonanych nie będzie bezpośrednio wynikał z moich poczynań w danym mieście, lecz samemu miejscu wypadło znajdować się nieopodal. W takim razie opis ów znajdzie się w tym samym rozdziale, na samym końcu.

Chciałoby mi się jeszcze udzielić Ci, Miły Czytelniku, jakiejś dobrej rady, żeby nie rzec: absolutnego sposobu na łatwe i przyjemne przejście gry od początku do końca. Niestety (oj, na szczęście) takiego nie ma - wszystko zależy od Twoich własnych upodobań, zamiłowań i aspiracji. Oczywiście kilka dobrych rad zawsze się znajdzie:

  • Generalnie łatwiej się gra postacią magiczną, niż technologiczną, co wynika z szybszego rozwoju tej pierwszej (naukę kolejnych czarów ograniczają jedynie poziom doświadczenia i willpower).
  • Decydując się na konkretny charakter swojej postaci, należy się go trzymać i z całą należną konsekwencją podążać raz utartą ścieżką, żeby postać stawała się coraz silniejsza w granicach swoich możliwości. Uczenie się raz tego a raz tego zaowocuje tak, że we wszystkich umiejętnościach lub czarach postać będzie słaba.
  • Oszczędzać pieniądze na poważne zakupy - większość niezbędnego rynsztunku i tak przyjdzie znaleźć lub zdobyć, a poza tym może Ci się zdarzyć, Miły Czytelniku, że na pewnym etapie gry zmuszony będziesz wyłożyć okrągłe 50 tysięcy sztuk złota na zakup statku.
  • Czymkolwiek by się postać nie trudniła i jakkolwiek pacyfistycznie nie byłaby do życia nastawiona - musi umieć skutecznie zabijać w obojętnie jaki sposób, jeśli ma zamiar grę ukończyć, gdyż z żywiołem ognia, na przykład, nic perswazją nie osiągnie. Musi również umieć zabijać na kilka sposobów, albowiem na cielskach niektórych z istot zamieszkujących Arcanum miecze będą się łamać, na inne nie będą działać czary (tak, tak, spotkasz na swojej drodze nawet roboty), a na jeszcze inne potrzebna będzie straszliwa siła, żeby je położyć.
  • I to wszystko tytułem wprowadzenia, Miły Czytelniku - Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gryPostać, którą mi się najłatwiej grało to elf jedynak, którego wyćwiczyłem w robieniu uników oraz w walce wręcz, a także nauczyłem czarów ze szkół: conveyance, divination i force. Nie znaczy to jednak, że największy pożytek z niniejszego poradnika mieć będą postaci nastawione do życia magicznie i obdarzone czystym sercem, gdyż druga postać, która mi pomagała w mojej misji była wychowanym wśród orków człowiekiem o nieprzeciętnych umiejętnościach technicznych, a o sercu tak złym, jak się tylko dało. Nauczyłem go rusznikarstwa, kowalstwa, elektryki oraz po trosze zielarstwa, a wyszkoliłem przede wszystkim w posługiwaniu się bronią palną i wyposażyłem w, moim zdaniem najdoskonalszą broń strzelcką - snajperkę, bo choć istnieją bronie i dwukrotnie potężniejsze, to jednak jedynie snajperka daje całkowitą pewność bolesnego zranienia każdego przeciwnika. Polecam Ci także, Miły Czytelniku, zagrać choć raz postacią o bardzo niskiej inteligencji, gdyż urok prowadzenia rozmów z napotkanymi osobami nie daje się przecenić. Absolutnie musisz usłyszeć Virgila, który powoli, głośno i wyraźnie sylabizuje: "YOU ARE HERE TO SAVE US" - z resztą, jeśli nie lubisz prowadzić długich i skomplikowanych rozmów, to jest to coś dla Ciebie.
  • Nie wszystkie opisane przeze mnie zadania uda Ci się wykonać w podanym przez mnie momencie, niektórych nie uda Ci się wykonać w ogóle i z całą pewnością natrafisz na takie, które mnie ominęły. Na tym właśnie polega urok Arcanum.
  • W miejscach, które nie posiadają własnej mapy zwracaj baczną uwagę, Miły Czytelniku, na ścieżki w terenie, gdyż one właśnie doprowadzą Cię zawsze do celu, oszczędzając irytującego błądzenia w kółko po okolicy.

I to wszystko tytułem wprowadzenia, Miły Czytelniku. Zatem, bez dalszych pogaduszek, polecam zagłębić się w jedyny w swoim rodzaju świat Arcanum. Oto moja z niego opowieść...

Informacje o Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Autor : Borys Shuck Zajączkowski

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 31, ilustracje: 41 .

Popularne strony w Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4972Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4971Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4970Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4969Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4968Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4967Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4966Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4965Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - screen - 2001-05-30 - 4964

Komentarze Czytelników (24)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
01.10.2001 20:23
Majin
18
Generał

Troszkę mnie panowie zawiedliście. Miałem nadzieję, że ten poradnik to nie będzie kolejny bezmyślny 'walkthrough', w stylu "A teraz weź przedmiot 'x' i zanieś go panu 'z'. Pan 'z' stoi obok budynku 'y', tego z czerwonym kominem. Dooooobrze, a teraz dostaniesz banana...". Wybaczcie proszę ten lekko ironiczny ton, ale spodziewałem się czegoś więcej ('czegoś więcej' czyt. np. co ciekawszych 'przepisów' na konstrukcję broni etc.) Rozumiem, że takie poradniki też są potrzebne (strasznie nienawidzę 'zacinać' się w jednym miejscu), ale w najlepszym polskim site'cie o grach (wazelinka, wazelinka ;]) wolałbym ujrzeć trochę bardziej 'zaawansowane' porady. Mam tylko nadzieję, że w kolejnych częściach o tym, oraz innych zagadnieniach, będzie coś szerzej napisane :)

A dla tych którzy także łakną takich porad proponuje zajrzeć pod poniższy link. Znajdziecie tam to, oraz wiele innych intersujących rzeczy na temat Arcanum :)

Pozdro
Wieczny Malkontent
Majin

02.10.2001 15:43
odpowiedz
Kacper
1
Konsul

Majin -> moim zdaniem poradnik jest zajebisty, chociaz przydalby sie dokladny opis kreacji postaci, ktora to kreacja jest chyba najciekawszym elementem gry.

Jedna rada od mnie. Nie zakladajcie magicznej pulapki na portal w Liam's Workshop. To miejsce to kopalnia punktow doswiadczenia. Potwory pojawiaja sie na okraglo, ty je na okraglo zabijasz i w efekcie po kilkunastu takich seansach skaczesz w gore o kilka poziomow. Fakt jednak, ze wylazace z portalu stwory sa nieprzyjemne, ale nie mialem klopotow z wykanczaniem ich zarowno wojownikiem, jak i technologiem.

02.10.2001 15:52
odpowiedz
Kacper
1
Konsul

Aha, i rowniez przydalby sie opis tajnych schematow, bo zawsze zastanawiam sie co moge jeszcze ciekawego znalezc w sklepach.

02.10.2001 16:17
odpowiedz
Adamus
194
Gladiator

Kacper --> Taaaa, kremacja postaci to rzeczywiście ważna sprawa ;-)))).
A tak na poważnie, to jak grałem w demo, to zrobiłem sobie chyba z pięć różnych postaci i nimi przechodziłem to demko do bólu, musi maniak jaki, albo fanatyk ;-))).
Do poradnika nie zaglądam żeby sobie nie psuc zabawy, bo a nóż coś mi wpadnie w oko i przykro później będzie.

02.10.2001 17:16
odpowiedz
zarith
180

Nie róbcie tego! Mam na myśli traktowanie portalu u Liama jako kop[alni xp'ów. Przeczedłem Arcanum 3 razy (i gram 4-ty i nadal jest super) i za każdym razem osiągałem 50 level (maxymalny - to dla niekumatych) w połowie, góra 3/4 gry. A gra z maxem jest nudna... Obecnie moja strategia polega na NIE ZDOBYWANIU doświadczenia - szczególnie że finalny boss jest żałosny - jak wparowałem do niego po raz pierwszy, rzuciłem tempus fugit i przywołałem 4 ogrów - destroyerów (byłem po pagan god's quest - daje m.in. +100 żyćka i fatygi) to biedaczyna usiadł w kąciku i się popłakał z przerażenia :-))).

02.10.2001 18:59
odpowiedz
kiowas
1
Legend

kacper ---> a po co nabijac sobie doswiadczenie skoro jak sluyszalem limit osiagasz i tak na dlugo przed koncem???

02.10.2001 19:52
odpowiedz
Majin
18
Generał

Kacper, ja nie twierdzę, że poradnik jest zły! Wręcz przeciwnie, tak jak napisałeś jest zajebisty. Ale pisałem to z perspektywy gościa, który raczej stroni od wszelkiej maści "solucji", które prowadzą ich czytelnika za rączkę od punktu A do punktu B. Po prostu wolę tą droge odkryc sam. Więc taki poradnik traci dla mnie jakikolwiek sens. A czepiam się, bo też chciałbym skorzystać na jego pojawieniu się na GO, a z wiadomych względów nie mogę (w zasadzie nie chcę ;]) I faktycznie, przydałoby się coś więcej o 'kremacji' postaci ;)))

Pozdro
Majin

03.10.2001 11:12
odpowiedz
Kacper
1
Konsul

Majin -> ja tez nie czytam poradnika w tych fragmentach, do ktorych nie doszedlem w grze. Ale czytam o tym, co bylo przedtem i porownuje czy wszystko poszlo mi tak jak to opisal autor, czy tez inaczej.
Zarith, Kiowas -> sa takie momenty w grze, ze bardzo ale to bardzo potrzebujesz punktow doswiadczenia. Zwlaszcza jak sie gra technologiem, ktory ciagle wymaga zeby mu gdzies dodac do zdolnosci, czy cech. Poza tym uwazam, ze stawianie "czapek" jest swinstwem i glupota i tak jak cheatowanie uwazam za raczej godne pozalowania, tak w przypadku Arcanum sadze, ze trzeba "czapke" zdjac.
zarith -> czy moglbys w kilku slowach nakreslic jak rozwijales maga?

22.10.2001 22:50
odpowiedz
tymczasowy2338
3
Junior

Pelne rozwiazanie questu w Quintarze - smierc czarodzieja jest nastepujace :
czarodziej popelnil samobojstwo aby zemscic sie na kochankach, wiedzial ze podejrzenie padnie na aptekarza i zostanie on wykluczony ze spolecznosci elfow. Mialo to unieszczesliwic kobite , ktora go wczesniec odrzucila i zamieszkala z aptekarzem

22.10.2001 22:53
odpowiedz
tymczasowy2338
3
Junior

aha i jeszce jedno za tekie rozwiazanie otrzymujemy punkt losu

06.11.2001 20:02
odpowiedz
jedroos
4
Legionista

Prosze napiszcie gdzie znalezc krysztal kathornu jak ktos wie to niech wysle maila jedroos@go2.pl

07.11.2001 00:15
odpowiedz
NicK
155
Smokus Multikillus

Maijn ---> masz prawie te same uwagi które ja miałem. Tylko zamiast do poradnika (który wtedy był jeszcze nie skończony) przyczepiłem się do stronki dedykowanej Arcanum. Też chciałem aby zawarto na niej więcej "mięsa", czyli porad dotyczących rozwoju postaci, plusów i minusów oraz porad dotyczących drogi maga i technologa, udostępnienia patchy, porównania broni, zbroi itp. Ale do tej pory nikt tego nie raczył uwzględnić, mało tego, strona cały czas sprawia wrażenie jakby była stworzona dawno temu i wszyscy o niej zapomnieli. Przecież dział "beta test" powinien być zastąpiony "testem" wersji oficjalnej, ponieważ niektóre kwestie mogą się różnić. Ewenntualnie można nie zamazywać beta testu, a jedynie dodać test wersji komercyjnej. Itd, itp...

16.12.2001 17:38
odpowiedz
tymczasowy7156
1
Junior

Nie wiem jak inni ale ja mam mayly klopocik na lokacji Ancient Maze.Jest tam miczyk w pomieszczeniu do ktorego nie moge sie dostac.Pomozcie.Z gory dzieki

05.01.2002 15:32
odpowiedz
tymczasowy8330
1
Junior

Gdzie mozna dostać smal steam engine? Czy mógłby ktoś mi pomóc?

05.01.2002 17:23
odpowiedz
Holy wood
15
Pretorianin

Majin zajrzyj do porodniku Evil island. Wtedy zobaczysz co to znaczy "bezmyślny 'walkthrough'"

21.01.2002 12:58
odpowiedz
tymczasowy9190
2
Junior

Uważam, że solucja do Arcanum jest naprawdę OK i autor odwalił kawał dobrej roboty. Znalazłem jednak parę możliwości, o których autor solucji nie wspomniał. Być może te możliwości wynikały z posiadania przez moją postać wysokiej charyzmy i perswazji. Po pierwsze: można dogadać się na Isle of Despair z Ogdinem, by nam pozwolił wejść bez konieczności staczania walk. Ogdin w pewnej chwili twierdzi, że miło jest rozmawiać z kimś tak elokwentnym i spokojnie dopuszcza nas do swego szefa. Po drugie: w Tulli można dogadać się z Albertem, by oddał nam klejnot wmawiając mu, że Tulla jest zbyt cienkim miejscem dla kogoś takiego, jak on. Po trzecie: grupę geodetów pod wodzą Williama Bencha (zadanie od Raven) również da się przekonać, by zrezygnował z badań. W tym przypadku należy ostro podpierać się imieniem pana Batesa. Po czwarte - w Caladonie nie trzeba zabijać strażników strzegących budki do podziemi. Mój sposób załatwienia tej sprawy był taki: najpierw rozmowa ze strażnikiem w miejscu pierwszej zbrodni inaczej inspektor Henderson w ogóle nie chciał ze mną rozmawiać), potem wizyta u inspektora, badanie miejsca zbrodni, kolejne spotkanie z inspektorem, badanie miejsca zbrodni w gospodzie i odkrycie tajemniczego napisu na podłodze, kolejne spotkanie z inspektorem i rozmowa o napisie, wizyta w Tarancie u profesora demonologii, misja od profesora w celu znalezienia sztyletu, powrót do Caladon i powtórna wizyta u inspektora Hendersona, który poleca straznikom mnie przepuścić. Byś może którąś wizyt u inspektora można sobie odpuścić.

07.02.2004 15:40
odpowiedz
tymczasowy287832
1
Junior

POMUŻCIIE!!!!!!!!!!!
Skond sciągnąć polską wersje patcha do arcanum???????? (najnowszy patch)
POMUŻCIE!!!!!!!!!!!!

07.02.2004 17:04
odpowiedz
AK
25
Senator

zarith, kiowas - a zapodajcie sobie patcha usuwającego limit doświadczenia. Ja skończyłem grę ze dwa razy na 1którymś poziomie. Poza tym, szybkie nabicie expów przed zabraniem się za główną linię przygodową pozwala graczowi np. zdobyć szybko perswazję, czy nauczyć się rozkładać przeciwników mieczem, zaś perswazja dodaje w dialogach nowe opcje. Nawet Kergnaha na końcu można przegadać :)

Kacper - niestety, stwory w końcu się kończą - sprawdzane doświadczalnie :) To samo w podziemiach Ashbury - jest na samym dole jakiś większy licz, który przywołuje strażników, ale tez nie bez końca. Prawdziwą kopalnią doświadczenia jest cmentarz w Ashbury - tam zombiaki nie kończą się nigdy - ale powyżej 40 poziomu ich tłuczenie staje się mało opłacalne. Pod koniec gry lubię jeszcze wyskoczyć na Tanathosa i powybijać troszkę miejsową faunę :)

19.12.2004 07:10
odpowiedz
dziadziunio
31
Chorąży

Pomimo że to stara gra to ją kupiłem i byłem nią zachwycony do momentu gdy osiągnąłem 50 poziom. Jestem dopiero w połowie fabuły i już nie mogę się dalej rozwijać, bo 50-ty poziom to maksymalny jaki założyli twórcy tej gry. Dalsza gra traci sens. Całkowite dno. Jak można taką fajną grę tak zepsuć. Całkowita kompromitacja twórców tej gry!!!

16.05.2005 16:30
odpowiedz
Rea Sylvia
1
Junior

Witam :)
Czy ktos pomoze polelfce z zadaniem z Tulli?
Chodzi o naklonienie tego ducha przy studni do milej konwersacji
Jak mniemam zadanie ma zwiazek z tajmniczymi znakami nakreslonymi na ziemi jak i na obrazie, ale moze ktos moglby udzielic mi dokladniejszych wskazowek?

P.S. Czytalam ogolny i dostepny (o radosci ;) )bezplatnie poradnik to arcanum - i nasuwa mi sie refleksja ze tyle poradnikow ile graczy. zgadzam sie ze warto dbac o pieniezki, ale odkladanie 50tys. na stateczek koniecznym nie jest - wystarczy za porada kapitana Teecha(czy jak mu tam) odnalezc ducha niegdys zlego pirata, wykonac dla niego 3zadania(przy czym ostatnie rzeczywiscie sprawia troche klopotu) a tym samym uwolnic go od klatwy i statek jest juz nasz. Poza tym w/w kapitan wsominal tez o innych metodach zdobycia statku
Poza tym zachecam do rozwijania perswazji naprawde dobra rzecz no i koniecznie trzeba pamietac o najpotezniejszym z czarow SAVE GAME :D

26.10.2006 08:45
odpowiedz
potrzebujacy
4
Legionista

pytanko ziomki jak zdobyć amulet malochańskiej ręki nie szukając tych dziwaków po całej mapie lub jak dostać się bez użycia siły i bez amuletu do Tsen-Ang

01.11.2006 13:15
odpowiedz
Aen
160
Anesthetize

To i ja sie dopisze - Pamietam ze kiedys, podczas wedrowki, trafilem do kamiennego labiryntu, w ktorym poza fajnymi itemami byly niezle potworki - Byl tam tez chyba jakis grob. Teraz odswiezam sobie gre, ale za chiny nie pamietam gdzie sie miejsce to znajduje, a przydaloby sie, bo to dopiero poczatek i warto sie nachapac. Help?

08.11.2006 12:04
odpowiedz
potrzebujacy
4
Legionista

dobra teraz mam inny problem. jestem w otchłani chce pomóc aronaxowi teraz jak tego dokonać lub jak z tego syfu wyjść?

08.11.2006 12:09
odpowiedz
potrzebujacy
4
Legionista

w tulii są takie zamknięte domki trzeba je otworzyć a tam bedą książki i podobne znaki na ścianie jakie są przy studnii Trzeba stanąc na znaku przy studnii i przeczytać te książki na odpowiednich znakach w odpowiedniej kolejności.