Wiedźmin - poradnik do gry

Szczegółowy opis przejścia, dokładne mapy, wyszczególnione zadania poboczne, lista recept alchemicznych. Poradnik jest na bieżąco aktualizowany oraz dodawane są do niego kolejne części.

19 listopada 2007Autor solucji: Shuck (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Ważne: Niniejszy poradnik, przez wzgląd na zawarte w nim treści, przeznaczony jest wyłącznie dla czytelników pełnoletnich.

Przygotowanie poradnika do Wiedźmina kosztowało mnie bardzo wiele godzin pracy - Wiedźmin - poradnik do gry

Przygotowanie poradnika do Wiedźmina kosztowało mnie bardzo wiele godzin pracy. W związku z powyższym chciałbym potwierdzić informację, jakoby oba miecze wiedźmińskie były na potwory - z tym, że stalowy jest na potwory w ludzkiej skórze. Na przykład na pasożytujące na człowieku Upierdliwce, które lubią zauważyć, że poradnik jest do niczego, bo czegoś w nim brakuje czy coś się da zrobić inaczej, niż to zostało opisane. :-) A teraz zapraszam do poznania dalszych dziejów Geralta z Rivii.

Borys "Shuck" Zajączkowski

Uwaga 1: Przeczytanie opowiadań i Sagi o Wiedźminie nie jest potrzebne, by odnaleźć się w grze, niemniej znajomość wątków i postaci z książek w wielu miejscach gry pozwoli cieszyć się z zaszytych w niej smaczków - aluzji, ironii, pozwoli lepiej zrozumieć intrygi pewnych osób.

Prolog

Prolog stanowi w zasadzie tutorial do gry. Pamiętaj jednak, że możesz w nim zginąć, jeśli się szczególnie nie popiszesz. Z drugiej strony elementy nauki będą się pojawiać również później w grze, w miarę potrzeb. Warto bardzo sumiennie przejść ten tutorial i przyswoić wszystkie jego fragmenty.

Wybór poziomu trudności jest bardzo istotny - później nie będziesz go w stanie zmienić, a może się okazać po wielu godzinach gry, że zbyt ciężkie lub zbyt łatwe walki zaczną Cię nużyć - Wiedźmin - poradnik do gry

Wybór poziomu trudności jest bardzo istotny - później nie będziesz go w stanie zmienić, a może się okazać po wielu godzinach gry, że zbyt ciężkie lub zbyt łatwe walki zaczną Cię nużyć. Różnice w poszczególnych poziomach dotyczą głównie siły i wytrzymałości przeciwników oraz punktów doświadczenia, jakie będziesz dostawać za ich pokonywanie, gdyż na najwyższym poziomie trudności punktów tych dostajesz... mniej. Walk w Wiedźminie jest bardzo dużo, więc wyższy poziom trudności przede wszystkim znacznie (dwukrotnie, przynajmniej) wydłuża czas gry - każda walka trwa dłużej, a ryzyko śmierci i związanego z nią wracania do wcześniejszego zapisu gry zwiększa się. Polecam normalny poziom trudności.

Uwaga 2: Na najwyższym poziomie trudności informacja o właściwym czasie, w którym należy kliknąć, by przedłużyć atak (bodaj najistotniejszy element walk), jest zubożona. (Kursor nie zmienia kształtu - trzeba bacznie obserwować kolor smugi pozostawianej przez miecz).

Wybór sterowania na początku gry nie ma żadnego znaczenia - w dowolnym momencie możesz się przełączać pomiędzy trzema dostępnymi za pomocą klawiszy: F1, F2 i F3 - Wiedźmin - poradnik do gry

Wybór sterowania na początku gry nie ma żadnego znaczenia - w dowolnym momencie możesz się przełączać pomiędzy trzema dostępnymi za pomocą klawiszy: F1, F2 i F3. Uważam jednak widok znad ramienia (F3) za najwygodniejszy do prowadzenia walk, a jednocześnie oferujący najlepsze wrażenia z zabawy.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Wiedźmin - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 19 listopada 2007.

komentarze czytelników (214)

xybbvsp  2009-01-28 - 16:48

Według jakiegoś fragmenru z książki Geralt miał zobaczyć swoją twarz tą, jak był młodszy. To właśnie ten człowiek w końcowym filmiku to on. Przyjżyjcie się ma ją podobne oczy.

Trader185902413  2009-04-27 - 11:10

Pytanie do graczy -----> czy ktoś z Was trafił na Kultystów Lwiogłowego Pająka w kanałach pod Wyzimą? Jeżeli nie to wiem gdzie są. Znalazłem ich dopiero jak drugi raz przechodziłem grę (znaczy się przechodzę). Warto tam się udać bo dużo kosztowności można znaleść. Polecam przejść grę 2 razy bo np. ja jak przechodziłem grę pierwszy raz to (teraz już to wiem) przegapiłem parę questów pobocznych. ...

abecetyk  2009-05-04 - 15:02

Poradźcie proszę. Jak zabić Dagona, bo już nie mogę. Z góry dzięki

dranzer8  2009-05-04 - 15:06

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale trzeba chyba zabijać te mniejsze a po jakimś czasie Dagon sam padnie.

wiedzmino  2009-05-04 - 15:48

mam problem.... nie moge zalatwic baraniny, co mam zrobic???

Anastazja87  2009-05-07 - 21:10

Przeszłam już całą grę zajeło mi to dokładnie 9 dni, gra świetna ale, dla mnie troszke krótka :( Czy jest może druga część na PC??

Rod1  2009-05-07 - 21:19

Anastazja87 -> Ponad 90 h gry to dla Ciebie mało? Wiedźmin jest jednym z dłuższych RPG'ów, w które przyszło mi grać. I nie, nie ma drugiej części. Przynajmniej na razie... :)

Anastazja87  2009-05-08 - 14:21

Rod1-> dla mnie to widicznie za malo :) Lubie długie gry :) kupiłam sobie Gothika II, grałeś w tą grę?? Pozdr

marcin142  2009-05-24 - 15:38

mam kłopot w misji "Elegancki Przyjęcie" to księżniczka Adda (czy jakoś tak) chce żebym przyniusł jej mięso ...

feder  2009-07-27 - 21:36

jak zabić golem takiego tużego bo niemoge

lisek1488  2009-07-30 - 15:18

Witam fanow gry, ludzie niewiem czemu wy zadajecie pytania jak cos przejsc w tej grze, tam wszystko jest opisane czytac ludzie wystarczy czytac. za pierwszy razem jak ukaczylem gre nawet 1 sie nie zawiesile i niemiale probleow z niczym , gram od nowa na najtrudniejszym poziomie niewidze wiekszej roznicy w trudnosci gry . za pierszym raze pomagalem waskodupcom(elfy) i nieludziom teraz bede pomagal zakonowi rozy. CZY KTOS MI MOZE POWIEDZIEC BO SLYSZALEM ZE SA 3 RODZAJE ZAKONCZEN GRY, CZY W ZALEZNOSCI KOMU BEDE POMAGAL, BADZ BEDE NEUTRALNY TO ZAKONCZENIE GRY BEDZIE INNE?????? BO NIEWIEM CZY GRAC W TO ZNOWU ???? TAK NA MARGINESIE GRAJCIE NA NAJWZSZYM POZIOMIE GRA DAJE WIECEJ FRAJDY BO NA NIZSZYCH WSZYSTO JEST ZA LATWE I GRA ROBI SIE NUDNA. glhf

Qverty™  2009-07-30 - 15:21

A po co wogóle poradnik GOLa jak do każdego oryginału dołaczony jest elegancki, drukowany obszerny poradnik... ...

lisek1488  2009-07-30 - 15:27

Qverty™ moze i logiczne ale niezawsze sie sprawdza w grach ale mniejsza z ty zdaje sie ze bede mial rece pelne roboty .... teraz wiem ze warto ukonczyc gre 3 razy dzieki i powodzenia

mati55  2009-12-29 - 09:12

Prosze o pomoc dopiero zaczelem grac ale mam problem niby wszystko zrobilem a nie moge dokonac wyboru czy mam wydac wiedzme czy nie niema wcale tych ludzi niewiem czy za wczesnie czy za pozno poszedlem pomocy

Crod4312  2011-09-24 - 16:34

Gdzie jest ta jaskinia pod chatą Abigail nie mogę jej znaleść pomocy

kosa_furai  2013-07-04 - 14:57

hehhehe zajebisty wstęp pozdro

sledge  2013-08-20 - 17:12

cała przygoda polega na tym aby samemu dojść do celów jakie stawia tam życie delikatnie się sobie pomóc w ostateczności "tylko trzeba baczyć na szczegóły tam dużo pisze tylko trzeba czytać i rozumieć przekaz i giera jest ciekawsza trzeba ruszać mózgiem a nie wymachiwać mieczem nie każdy zasługuje na śmierć taki jest motyw gry

daggi2  2014-03-24 - 13:25

Witam, mam problem z zabiciem królowy kikimor.W którą podpore w ostatniej jaskini uderzyć?Pozdrawiam

szymonz0o  2014-11-28 - 15:21

Siema, mam problem z uruchomieniem gry. Mam win8, kartę greficzną GeForce 840M, proc. i5, a po odpaleniu gry wyskakuje mi błąd "Uwaga minimalne wymagania sprzętowe nie zostały spełnione", co robić?

koala1991  2014-12-19 - 19:58

Siema doszymonzuo- tez mialem taki problem meczylem sie 3 h asz znalazłem na yt masz filmik mosisz usunąć skrót w systemie gry potem dac znów utwóz skrót i w nazwie gry na końcu dać spacje pauze i da==wcisnać prawy i wkleić potem dac zastosuj i otworzyc z tg skrota.. prosze bardzo a ja mam problem w pierwszym rozdziale gdzie mg znalesc kryjówke salamadry chodze juz z 3 h i nie mg znalesc ... zaraz mnie rozwali a co chwile sie pytaja na forach o to a nikt nie odpisuje ....