Wiedźmin - poradnik

Szczegółowy opis przejścia, dokładne mapy, wyszczególnione zadania poboczne, lista recept alchemicznych. Poradnik jest na bieżąco aktualizowany oraz dodawane są do niego kolejne części.

27 lipca 2009Autor solucji: Shuck (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC

Ważne: Niniejszy poradnik, przez wzgląd na zawarte w nim treści, przeznaczony jest wyłącznie dla czytelników pełnoletnich.

Przygotowanie poradnika do Wiedźmina kosztowało mnie bardzo wiele godzin pracy - Wiedźmin - poradnik do gry

Przygotowanie poradnika do Wiedźmina kosztowało mnie bardzo wiele godzin pracy. W związku z powyższym chciałbym potwierdzić informację, jakoby oba miecze wiedźmińskie były na potwory - z tym, że stalowy jest na potwory w ludzkiej skórze. Na przykład na pasożytujące na człowieku Upierdliwce, które lubią zauważyć, że poradnik jest do niczego, bo czegoś w nim brakuje czy coś się da zrobić inaczej, niż to zostało opisane. :-) A teraz zapraszam do poznania dalszych dziejów Geralta z Rivii.

Borys "Shuck" Zajączkowski

Uwaga 1: Przeczytanie opowiadań i Sagi o Wiedźminie nie jest potrzebne, by odnaleźć się w grze, niemniej znajomość wątków i postaci z książek w wielu miejscach gry pozwoli cieszyć się z zaszytych w niej smaczków - aluzji, ironii, pozwoli lepiej zrozumieć intrygi pewnych osób.

Prolog

Prolog stanowi w zasadzie tutorial do gry. Pamiętaj jednak, że możesz w nim zginąć, jeśli się szczególnie nie popiszesz. Z drugiej strony elementy nauki będą się pojawiać również później w grze, w miarę potrzeb. Warto bardzo sumiennie przejść ten tutorial i przyswoić wszystkie jego fragmenty.

Wybór poziomu trudności jest bardzo istotny - później nie będziesz go w stanie zmienić, a może się okazać po wielu godzinach gry, że zbyt ciężkie lub zbyt łatwe walki zaczną Cię nużyć - Wiedźmin - poradnik do gry

Wybór poziomu trudności jest bardzo istotny - później nie będziesz go w stanie zmienić, a może się okazać po wielu godzinach gry, że zbyt ciężkie lub zbyt łatwe walki zaczną Cię nużyć. Różnice w poszczególnych poziomach dotyczą głównie siły i wytrzymałości przeciwników oraz punktów doświadczenia, jakie będziesz dostawać za ich pokonywanie, gdyż na najwyższym poziomie trudności punktów tych dostajesz... mniej. Walk w Wiedźminie jest bardzo dużo, więc wyższy poziom trudności przede wszystkim znacznie (dwukrotnie, przynajmniej) wydłuża czas gry - każda walka trwa dłużej, a ryzyko śmierci i związanego z nią wracania do wcześniejszego zapisu gry zwiększa się. Polecam normalny poziom trudności.

Uwaga 2: Na najwyższym poziomie trudności informacja o właściwym czasie, w którym należy kliknąć, by przedłużyć atak (bodaj najistotniejszy element walk), jest zubożona. (Kursor nie zmienia kształtu - trzeba bacznie obserwować kolor smugi pozostawianej przez miecz).

Wybór sterowania na początku gry nie ma żadnego znaczenia - w dowolnym momencie możesz się przełączać pomiędzy trzema dostępnymi za pomocą klawiszy: F1, F2 i F3 - Wiedźmin - poradnik do gry

Wybór sterowania na początku gry nie ma żadnego znaczenia - w dowolnym momencie możesz się przełączać pomiędzy trzema dostępnymi za pomocą klawiszy: F1, F2 i F3. Uważam jednak widok znad ramienia (F3) za najwygodniejszy do prowadzenia walk, a jednocześnie oferujący najlepsze wrażenia z zabawy.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Wiedźmin - poradnik zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 27 lipca 2009.

gra Wiedźmin

Wiedźmin

The Witcher

RPG

Komentarze Czytelników (217)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
30.09.2008 14:34
odpowiedz
Adijos7
1
Junior

według mnie wiedźmin nie jest tak dobry jak klasyki cRPG takie jak two worlds, gothic czy morrowind to wszystko to tylko chwilowa ekstaza.

06.10.2008 22:25
odpowiedz
slawek071421
1
Junior

mam pytanie jak znaleźć 10 sefir, ten który otwiera wieżę maga na bagnach??, chodzi o ten, który mamy znaleźć przez przypadek.

01.11.2008 19:17
odpowiedz
Jocker94
3
Junior

Super poradnik. Na pewno ułatwi mi życie w trudnych momch ;)

01.11.2008 19:36
odpowiedz
Cainoor
173
Mów mi wuju

Adijos7
"według mnie wiedźmin nie jest tak dobry jak klasyki cRPG takie jak two worlds"
- Mistrz :-)

01.11.2008 19:38
odpowiedz
MistrzGrzegorz
0
Generał

Kto miał najlepszy miecz w grze? Nie chodzi mi o sihila tylko o ten najlepszy co ma Jakub de Aldersberg alias Alvin...chce zobaczyć scrren jak wyglada na plecach Geralta...

01.11.2008 19:46
odpowiedz
MistrzGrzegorz
0
Generał

slawek071421 --->nie bój sie znajdziesz ją bo tak jest w głównym wątku fabularnym...nie zdradze szczegółów...

nie mogłem już edytować dlatego pisze w nowym poście...

19.01.2009 18:17
odpowiedz
wsciekly12
1
Junior

jak znajde kryjowke salamandry Wyzimie Handlowej Da mi ktos odpowiedz

28.01.2009 16:48
odpowiedz
xybbvsp
2
Junior

Według jakiegoś fragmenru z książki Geralt miał zobaczyć swoją twarz tą, jak był młodszy. To właśnie ten człowiek w końcowym filmiku to on. Przyjżyjcie się ma ją podobne oczy.

27.04.2009 11:10
odpowiedz
Trader185902413
26
Pretorianin

Pytanie do graczy -----> czy ktoś z Was trafił na Kultystów Lwiogłowego Pająka w kanałach pod Wyzimą? Jeżeli nie to wiem gdzie są. Znalazłem ich dopiero jak drugi raz przechodziłem grę (znaczy się przechodzę). Warto tam się udać bo dużo kosztowności można znaleść. Polecam przejść grę 2 razy bo np. ja jak przechodziłem grę pierwszy raz to (teraz już to wiem) przegapiłem parę questów pobocznych.

A w pierwszym akcie gry zdobyłem 4 100 orenów (za pierwszym razem jak kończyłem 1 akt miałem niecały 1000!)

04.05.2009 15:02
odpowiedz
abecetyk
1
Junior

Poradźcie proszę. Jak zabić Dagona, bo już nie mogę. Z góry dzięki

04.05.2009 15:06
odpowiedz
dranzer8
68
EXTERMINATE!!!

Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale trzeba chyba zabijać te mniejsze a po jakimś czasie Dagon sam padnie.

04.05.2009 15:48
odpowiedz
wiedzmino
1
Junior

mam problem.... nie moge zalatwic baraniny, co mam zrobic???

07.05.2009 21:10
odpowiedz
Anastazja87
1
Junior

Przeszłam już całą grę zajeło mi to dokładnie 9 dni, gra świetna ale, dla mnie troszke krótka :( Czy jest może druga część na PC??

07.05.2009 21:19
odpowiedz
Rod1
8
Generał

Anastazja87 -> Ponad 90 h gry to dla Ciebie mało? Wiedźmin jest jednym z dłuższych RPG'ów, w które przyszło mi grać.
I nie, nie ma drugiej części. Przynajmniej na razie... :)

08.05.2009 14:21
odpowiedz
Anastazja87
1
Junior

Rod1-> dla mnie to widicznie za malo :) Lubie długie gry :) kupiłam sobie Gothika II, grałeś w tą grę?? Pozdr

24.05.2009 15:38
odpowiedz
marcin142
1
Junior

mam kłopot w misji "Elegancki Przyjęcie" to księżniczka Adda (czy jakoś tak) chce żebym przyniusł jej mięso

Ale jakie????

help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

27.07.2009 21:36
odpowiedz
feder
1
Junior

jak zabić golem takiego tużego bo niemoge

30.07.2009 15:18
odpowiedz
lisek1488
1
Junior

Witam fanow gry, ludzie niewiem czemu wy zadajecie pytania jak cos przejsc w tej grze, tam wszystko jest opisane czytac ludzie wystarczy czytac. za pierwszy razem jak ukaczylem gre nawet 1 sie nie zawiesile i niemiale probleow z niczym , gram od nowa na najtrudniejszym poziomie niewidze wiekszej roznicy w trudnosci gry . za pierszym raze pomagalem waskodupcom(elfy) i nieludziom teraz bede pomagal zakonowi rozy. CZY KTOS MI MOZE POWIEDZIEC BO SLYSZALEM ZE SA 3 RODZAJE ZAKONCZEN GRY, CZY W ZALEZNOSCI KOMU BEDE POMAGAL, BADZ BEDE NEUTRALNY TO ZAKONCZENIE GRY BEDZIE INNE?????? BO NIEWIEM CZY GRAC W TO ZNOWU ????
TAK NA MARGINESIE GRAJCIE NA NAJWZSZYM POZIOMIE GRA DAJE WIECEJ FRAJDY BO NA NIZSZYCH WSZYSTO JEST ZA LATWE I GRA ROBI SIE NUDNA. glhf

30.07.2009 15:21
odpowiedz
Qverty™
0
Legend

A po co wogóle poradnik GOLa jak do każdego oryginału dołaczony jest elegancki, drukowany obszerny poradnik...

lisek--->to chyba logiczne że po każdej stronie jest inne zakończenie...

30.07.2009 15:27
odpowiedz
lisek1488
1
Junior

Qverty™ moze i logiczne ale niezawsze sie sprawdza w grach ale mniejsza z ty zdaje sie ze bede mial rece pelne roboty .... teraz wiem ze warto ukonczyc gre 3 razy dzieki i powodzenia

29.12.2009 09:12
odpowiedz
mati55
1
Junior

Prosze o pomoc dopiero zaczelem grac ale mam problem niby wszystko zrobilem a nie moge dokonac wyboru czy mam wydac wiedzme czy nie niema wcale tych ludzi niewiem czy za wczesnie czy za pozno poszedlem pomocy

24.09.2011 16:34
odpowiedz
Crod4312
60
Weteran

Gdzie jest ta jaskinia pod chatą Abigail nie mogę jej znaleść pomocy

04.07.2013 14:57
odpowiedz
kosa_furai
30
Centurion

hehhehe zajebisty wstęp pozdro

20.08.2013 17:12
odpowiedz
sledge
1
Junior

cała przygoda polega na tym aby samemu dojść do celów jakie stawia tam życie delikatnie się sobie pomóc w ostateczności "tylko trzeba baczyć na szczegóły tam dużo pisze tylko trzeba czytać i rozumieć przekaz i giera jest ciekawsza trzeba ruszać mózgiem a nie wymachiwać mieczem nie każdy zasługuje na śmierć taki jest motyw gry

24.03.2014 13:25
odpowiedz
daggi2
1
Junior

Witam, mam problem z zabiciem królowy kikimor.W którą podpore w ostatniej jaskini uderzyć?Pozdrawiam

28.11.2014 15:21
odpowiedz
szymonz0o
4
Legionista

Siema, mam problem z uruchomieniem gry.
Mam win8, kartę greficzną GeForce 840M, proc. i5, a po odpaleniu gry wyskakuje mi błąd "Uwaga minimalne wymagania sprzętowe nie zostały spełnione", co robić?

19.12.2014 19:58
odpowiedz
koala1991
1
Junior

Siema doszymonzuo- tez mialem taki problem meczylem sie 3 h asz znalazłem na yt masz filmik mosisz usunąć skrót w systemie gry potem dac znów utwóz skrót i w nazwie gry na końcu dać spacje pauze i da==wcisnać prawy i wkleić potem dac zastosuj i otworzyc z tg skrota.. prosze bardzo a ja mam problem w pierwszym rozdziale gdzie mg znalesc kryjówke salamadry chodze juz z 3 h i nie mg znalesc ... zaraz mnie rozwali a co chwile sie pytaja na forach o to a nikt nie odpisuje ....

14.06.2015 19:53
odpowiedz
wisniA85
1
Junior

@lisek1488 mam to w chuju ktory raz grasz w to komu pomagales a komu bedziesz pomagal i nie mow nikomu jak maja grac bo to kazdego indywidualna sprawa a jak masz z tym problemto ci wysle sznur

08.03.2016 21:55
odpowiedz
KamilW.ab6
3
Junior

Witam. Mam problem z ezbroją kruka. Jestem neutralny i zebrałem wszystko co zadanie ode mnie wymagało. Teraz mówi mi, że muszę oddać części kalksteinowi ale nie mogę. w opcjach rozmowy nie pojawia się taka, która by mi to umożliwiła. POMOCY :C

15.05.2016 10:24
odpowiedz
danik12
3
Junior

Czy może mi ktoś pomóc? Gdy włączam grę pisze włóż orginalną płytę aplikacji ,,The Witcher" chociaż mam włożoną płytę (orginalną nie piracką) i nic. Proszę o pomoc bo w instrukcji nic nie ma.