Syberia - poradnik do gry

Prawniczka Kate Walker przybywa do francuskiej wioski Valadilene aby sfinalizować przejęcie fabryki zabawek. Po niespodziewanej śmierci dotychczasowej właścicielki musi odszukać jej prawowitego spadkobiercę. Tutaj dowiecie się krok po kroku jak to zrobić.

23 grudnia 2002Autor solucji: Sio (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Kate Walker, prawniczka z Nowego Yorku została przysłana do francuskiej wioski Valadilene aby sfinalizować przejęcie fabryki zabawek - Syberia - poradnik do gry

Fabuła

Kate Walker, prawniczka z Nowego Yorku została przysłana do francuskiej wioski Valadilene aby sfinalizować przejęcie fabryki zabawek. Niestety sprawa skomplikowała się, ponieważ właścicielka Anna Voralberg umiera przeddzień przyjazdu Kate. Zmarła pozostawia po sobie list, w którym wyznaje, że jej brat Hans żyje. Zadaniem Kate jest odszukanie spadkobiercy fabryki, aby było możliwe sfinalizowanie transakcji. I tu zaczyna się nasza przygoda.

Polecenia wydajemy lewym przyciskiem myszki. Prawy służy do pokazania zawartości kieszeni. Aby obejrzeć lub użyć (oko lub ręka) dokumentów zebranych w trakcie gry rozwijamy kieszeń wciskając przycisk strzałki. Przedmioty wybieramy klikając na nie, pokazują się one w lewym dolnym rogu ekranu gotowe do użycia. W kieszeni mamy także notatnik - Kate dowiadując się czegoś ważnego wpisuje słowo na listę. Telefon komórkowy służy do pchnięcia akcji w kilku miejscach gry. Mimo że gra jest niezbyt skomplikowana radzimy uważnie śledzić kursor. Zmienia on kształt w zależności od sytuacji, ruszając szybko myszką łatwo można przeoczyć owe zmiany;

tak wygląda podczas obsługiwania różnych urządzeń - Syberia - poradnik do gry

tak wygląda podczas obsługiwania różnych urządzeń

informuje, że można się przyjrzeć bliżej - Syberia - poradnik do gry

informuje, że można się przyjrzeć bliżej

możemy z kimś porozmawiać - Syberia - poradnik do gry

możemy z kimś porozmawiać

można coś podnieść - Syberia - poradnik do gry

można coś podnieść

informuje o możliwości zwiedzenia innych lokacji - Syberia - poradnik do gry

informuje o możliwości zwiedzenia innych lokacji

Garść Tipsów

(Dla Odważnych Pragnących Skończyć Grę Bez Solucji)

Jeśli jakieś drzwi są zamknięte a Kate informuje nas ze nie musi tam wchodzić - nie zaprzątajmy sobie nimi głowy. Raz użyty przedmiot znika nam z kieszeni, jeśli został - znaczy, że będzie jeszcze potrzebny. Nie da się stworzyć nowego przedmiotu z posiadanych w kieszeni. Czytajcie wszystkie dokumenty jakie wpadną w łapkę - zawierają niekiedy ważne informacje. Nie wszystkie postaci spotkane w grze pchną akcje do przodu. Czasem trzeba kilka razy pytać o interesującą nas rzecz, aby osiągnąć sukces. Dialogi przyspieszamy prawym przyciskiem myszki.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Syberia - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 23 grudnia 2002.

Patche (łatki) do gry Syberia

komentarze czytelników (69)

KamilN  2007-08-03 - 19:22

Proszę o pomoc!!! ...

mirencjum  2007-08-03 - 19:31

Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik. ...

KamilN  2007-08-03 - 19:41

No tak tylko uruchomiłem ten dzwonek, rozmawiam z portierem i w jednym z poradników jest napisane: "Wciskasz dzwonek, gdy pojawi się portier, rozmawiasz z nim. Prosisz go o pokój i pomoc przy niesieniu walizki. Portier prowadzi Cię do sypialni mieszczącej się w pokoju szóstym." Ale rozmawiam z nim i w rozmowie jest coś o pokoju ale nic nie ma o walizce. I po rozmowie portier nie prowadzi mnie do sypialni. Co mam zrobić aby portier wziął moją walizkę i zaprowadził mnie do sypialni???

mirencjum  2007-08-03 - 19:44

A rozmawiałeś z tym chłopcem? Zabrałeś koła zębate i popatrzyłeś na rysunek na stole? Może wtedy uruchomi się ta opcja dialogu.

KamilN  2007-08-03 - 19:47

Nie nie zrobiłem tego bo jak podchodzę do chłopca, rozmawiam z nim i po rozmowie nie ma żadnych kół zębatych na stole i według poradnika te koła zębate są dopiero po wejściu do sypialni i zejściu na dół. Co mam zrobić???

KamilN  2007-08-03 - 19:56

Pomoże mi ktoś??? PROSZĘ!!! mirencjum pomóż!

mirencjum  2007-08-03 - 22:51

Tak ma być: ...

KamilN  2007-08-04 - 12:10

Zrobiłem wszystko tak jak jest napisane. Po porozmawianiu najpierw recepcjonistą a potem z Momo, Momo nie ucieka. W jakim pomieszczeniu mam być żeby Momo uciekł??? Mam być w części pokoju w której jest recepcjonista czy w której jest Momo??? Proszę o odpowiedź.

sebekg  2007-08-04 - 12:15

kto by przypuszczal ze Tinej10 to taka madra glowka:)

mirencjum  2007-08-04 - 12:25

KamilN --> Kombinuj, wchodź, wychodź. Podejdź z prawej, z lewej. Szukaj.

KamilN  2007-08-04 - 12:47

A ty to przeszedłeś??? Jak tak to czy Momo od razu ci uciekł???

mirencjum  2007-08-04 - 12:57

KamilN --> To jest początek gry. Nie miałem żadnych problemów. Musisz wykorzystywać wszystkie opcje w dialogach.

KamilN  2007-08-04 - 13:12

To co po kolei robiłeś???

Devil_Son  2007-08-04 - 13:20

20000 poradników do syberii we wszystkich językach świata a wam się nie chce szukać.

KamilN  2007-08-04 - 13:37

No tak tylko robię wszystko według poradnika i nie idzie

Aylla  2008-08-01 - 12:28

yyy... a gdzie mogę znaleźć ten atrament?

?>?>?>?><?>  2008-08-11 - 09:42

Cześć ! Prosze was o pomoc w grze Syberia pierwszej części.Dopiero co wyszedłem z hotelu i mam to dyspozycjii kilka zębatek.Jestem na ulicy ,rozmawiałęm już ze starszym panem na ławce i tym w recepcij teraz nie wiem gdzie jest ten Notariusz .

?>?>?>?><?>  2008-08-11 - 09:48

A teraz wszedłem na poradink i tam pisze że trzeba porozmawiać z recepcionistą i o debrać drugi faks ale w jakiej koljności trzeba powiedzieć ??

Agu$$$  2009-04-19 - 18:52

A czy ktoś wie, bo dopiero gram 2 dni w tą grę i już skończyłam wszystko w tym domu Voralbergów i w fabryce itd. A nic nie mam na celu więc co mam zrobić???

cookie94  2009-12-29 - 23:56

Mam problem. Utknęłam na stacji w Barrockstadt. Nie mogę otworzyć śluzy bo gość jest na urlopie. Mają się odezwać w ciągu 48 h. Nie mam teraz praktycznie żadnego ruchu. Co mam robić? Może mi ktoś pomóc??