Syberia - poradnik do gry

Prawniczka Kate Walker przybywa do francuskiej wioski Valadilene aby sfinalizować przejęcie fabryki zabawek. Po niespodziewanej śmierci dotychczasowej właścicielki musi odszukać jej prawowitego spadkobiercę. Tutaj dowiecie się krok po kroku jak to zrobić.

23 grudnia 2002Autor solucji: Sio (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Kate Walker, prawniczka z Nowego Yorku została przysłana do francuskiej wioski Valadilene aby sfinalizować przejęcie fabryki zabawek - Syberia - poradnik do gry

Fabuła

Kate Walker, prawniczka z Nowego Yorku została przysłana do francuskiej wioski Valadilene aby sfinalizować przejęcie fabryki zabawek. Niestety sprawa skomplikowała się, ponieważ właścicielka Anna Voralberg umiera przeddzień przyjazdu Kate. Zmarła pozostawia po sobie list, w którym wyznaje, że jej brat Hans żyje. Zadaniem Kate jest odszukanie spadkobiercy fabryki, aby było możliwe sfinalizowanie transakcji. I tu zaczyna się nasza przygoda.

Polecenia wydajemy lewym przyciskiem myszki. Prawy służy do pokazania zawartości kieszeni. Aby obejrzeć lub użyć (oko lub ręka) dokumentów zebranych w trakcie gry rozwijamy kieszeń wciskając przycisk strzałki. Przedmioty wybieramy klikając na nie, pokazują się one w lewym dolnym rogu ekranu gotowe do użycia. W kieszeni mamy także notatnik - Kate dowiadując się czegoś ważnego wpisuje słowo na listę. Telefon komórkowy służy do pchnięcia akcji w kilku miejscach gry. Mimo że gra jest niezbyt skomplikowana radzimy uważnie śledzić kursor. Zmienia on kształt w zależności od sytuacji, ruszając szybko myszką łatwo można przeoczyć owe zmiany;

tak wygląda podczas obsługiwania różnych urządzeń - Syberia - poradnik do gry

tak wygląda podczas obsługiwania różnych urządzeń

informuje, że można się przyjrzeć bliżej - Syberia - poradnik do gry

informuje, że można się przyjrzeć bliżej

możemy z kimś porozmawiać - Syberia - poradnik do gry

możemy z kimś porozmawiać

można coś podnieść - Syberia - poradnik do gry

można coś podnieść

informuje o możliwości zwiedzenia innych lokacji - Syberia - poradnik do gry

informuje o możliwości zwiedzenia innych lokacji

Garść Tipsów

(Dla Odważnych Pragnących Skończyć Grę Bez Solucji)

Jeśli jakieś drzwi są zamknięte a Kate informuje nas ze nie musi tam wchodzić - nie zaprzątajmy sobie nimi głowy. Raz użyty przedmiot znika nam z kieszeni, jeśli został - znaczy, że będzie jeszcze potrzebny. Nie da się stworzyć nowego przedmiotu z posiadanych w kieszeni. Czytajcie wszystkie dokumenty jakie wpadną w łapkę - zawierają niekiedy ważne informacje. Nie wszystkie postaci spotkane w grze pchną akcje do przodu. Czasem trzeba kilka razy pytać o interesującą nas rzecz, aby osiągnąć sukces. Dialogi przyspieszamy prawym przyciskiem myszki.

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Syberia - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 23 grudnia 2002.

Patche (łatki) do gry Syberia

Star Wars: The Old Republic

Star Wars: The Old Republic

Zagraj za Darmo!

Dark Orbit

Dark Orbit

Zagraj za Darmo!

Scooby Doo: Pierwsze Strachy - PC - 34,90 zł

kup w sklepie

PC 34,90 zł

Bioshock 2 - Pomarańczowa Kolekcja Klasyki - PC - 29,90 zł

kup w sklepie

PC 29,90 zł

Bolek i Lolek - Alfabet i nauka czytatnia - PC - 9,90 zł

kup w sklepie

PC 9,90 zł

Komentarze Czytelników (69)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
11.04.2007 14:11
odpowiedz
fifi06
1
Junior

Hej! Mam parę pytań odnośnie gry z I miasta:
1. Co zrobić aby, ten robot Oskar miał nogi? (dobre)
2. Jak otworzyć grobowiec Hansa i co tam będzie?
3. Po co to nagranie z pozytywki, z fabryki?

04.05.2007 20:31
odpowiedz
NiQa
2
Junior

Hej! Chcę odpowiedzieć na pytanko "gusia114". mówisz a raczej piszesz, ze nie możesz wejść do przebieralni, Wiesz gdzie ona jest ale jest zamknięta? Porozmawiaj najpierw z restauracji z robotem Heleny. Później pójdź do przebieralni. Jak będą cały czas zamknięte to porozmawiaj jeszcze raz. Jek i to nie poskutkuje to sprawdź czy to napewno te drzwi...

04.05.2007 20:44
odpowiedz
NiQa
2
Junior

a teraz do fifi06 ;p
1.masz to w poradniku !!!
2. To też masz w poradniku!! (tym tu na gry-online)
3.zebyś wiedział co się tam u Hansa I anny dzieło ;P

13.07.2007 10:47
odpowiedz
Asia_05
1
Junior

Mam do Was prośbe. Jestem już przy końcu w grze Syberia 1 i nie moge znaleść tego atramentu. Prosze pomóżcie mi !

19.07.2007 19:34
odpowiedz
nora789
1
Junior

niech ktoś mi powie gdzie jest klucz do śluzy w Barockshtadt prosze

19.07.2007 20:35
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Aby „uwolnić” barkę musimy skorzystać z konsoli sterującej śluzą. Kapitan daje nam klucz, który następnie umieszczamy w konsoli. Kate nie umie obsługiwać śluzy, dlatego dzwoni z komórki na podany na plakietce numer (27666742)

24.07.2007 12:33
odpowiedz
klaudia1221
1
Junior

czy mógłby mi ktoś pomóc?? nie wiem jak zrobić tego drinka dla Heleny Romański. Odpowiedzi piszcie tutaj, albo na numer gg: 284403. prosze o szybką odpowiedź. z góry dziękuję.

24.07.2007 16:31
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Między rurkami maszyny znajduje się mały zwitek papieru – instrukcja obsługi. Maszynerie włączamy pierwszą gałką z lewej strony .Aby użyć jakiegoś rodzaju alkoholu należy wybrać najpierw odpowiedni „klucz” wiolinowy lub basowy, a następnie odpowiedni klawisz na miniaturowej klawiaturze. I tak żeby wybrać wódkę ustawiamy przełącznik w lewo (na klucz basowy) i naciskamy drugi od lewej klawisz, natomiast żeby nalać blue-curacao ustawiamy przełącznik w prawo ( na klucz wiolinowy) i naciskamy trzeci klawisz od lewej. Przyrządzając drinka należy zachować odpowiednią kolejność składników, więc najpierw lejemy raz wódkę, blue-curacao, następnie miód (gałka ze stylizowanym plastrem miodu – 6 brązowych kropek), cytrynę (gałka z rysunkiem cytryny), lód (gałka ze śnieżką) i na koniec mieszamy (ostatni gałka po prawej stronie). W ten sposób podajemy również przyrządzonego drinka.

30.07.2007 19:55
odpowiedz
buttercake
1
Junior

Proszę o pomoc!

Utknęłam przy maszynie do nakręcania pociągów w Barockstadt. Pociąg kest chyba nakręcony (wróciłam do gry po ponad roku przerwy), bo kiedy chcę użyć maszyny ponownie, Kate mówi, że nie trzeba tego robić znowu. Mamu stoi na swoim miejscu, ale nie wiem co zrobić, żeby pociąg ruszył ! W poradnikach pisze, że należy pogadać z Oskarem. A kiedy chcę poraozmawiać na temat "misja" nie ma dźwięku ani napisów. :( A może jeszcze czegoś nie zrobiłam? Będę wdzięczna za pomoc...

30.07.2007 20:20
odpowiedz
Vidos
99
Legend

Barrockstadt/Pociąg

Spróbuj wysiąść. Porozmawiaj z Oscarem. Wyjdź na peron.

Barrockstadt/Peron

Idź w lewo tak długo aż spotkasz kolejarza. Podnieś hak leżący przed nim. Porozmawiaj. Wróć i pójdź w prawo póki nie dojdziesz do skrzyżowania schodów. Idź w prawo dwa razy, później w lewo. Dojdziesz do konsoli zamykającej i otwierającej śluzę.

Barrockstadt/Peron/Konsola

Spójrz na panel z przyciskami. Spójrz na numer telefonu zapisany na tabliczce nad zepsutym aparatem. Zadzwoń na ten numer, spisz instrukcje. Aby podnieść poziom wody: #41*, aby obniżyć #42*. Wróć do pociągu.

Barrockstadt/Peron/Mur

Skieruj się w prawo, później cały czas prosto aż dojdziesz do muru z wielka brama i przytwierdzonym doń śmigłem. Wróć do, Oscara który cię wola.

Barrockstadt/Peron/Platforma

Powie Ci o rektorach uniwersytetu. Wyjdź z pociągu.

Barrockstadt/Peron/Barka

Po przeciwnej stronie konsoli obsługującej śluzę jest zejście. Pójdź tam, a zobaczysz barkę, na której stoi para. Porozmawiaj z nimi wybierając HELP. Wróć po schodach i skieruj się w prawo do uniwersytetu.

Barrockstadt/Uniwersytet

Wejdź przez główne drzwi budynku. Wewnątrz skieruj się w prawo później w lewo. Wejdziesz do biblioteki.

Barrockstadt/Uniwersytet/Biblioteka

Zejdź w dol. i weź niebieska książkę znajdująca się na stoliku po prawej. Przeczytaj ja. Wejdź po schodach na balkon i poszukaj drabiny. Wespnij się po niej. Weź żółta książkę z prawej strony. Przeczytaj. Wyjdź z biblioteki. Skieruj się w prawo. Wejdź do pokoju rektorów.

Barrockstadt/Uniwersytet/Pokój rektorów

Porozmawiaj z nimi. Wybierz MONEY i SAUVIGNON. Wyjdź z pokoju.

Barrockstadt/Uniwersytet/Profesor

Pójdź w dol. ekranu póki nie spotkasz profesora (ogłada szkielet mamuta). Porozmawiaj z nim. Wybierz HANS i SAUVIGNON.

Barrockstadt/Peron

Wróć do kolejarza. Porozmawiaj z nim wybierając SAUVIGNON. Skieruj się w stronę uniwersytetu. Na skrzyżowaniu schodów znów spotkasz kolejarza. Porozmawiaj z nim ponownie wybierając SAUVIGNON. Wróć do pociągu, Weź lalkę mamuta, zanieś ja profesorowi do uniwersytetu. Daj mu lalkę.

Barrockstadt/Uniwersytet/Laboratorium

Wejdź do laboratorium. Spójrz na polki po lewej. Weź cylinder z trzeciej polki. Pójdź w dol. ekranu, spójrz na zlew po prawej stronie. Weź butelkę YANGALA COLA i szczypce. Porozmawiaj z profesorem wybierając SAUVIGNON.

Barrockstadt/Peron

Wróć i porozmawiaj z kolejarzem, wybierz SAUVIGNON.

Barrockstadt/Uniwersytet/Pokój rektorów

Pójdź do rektorów, porozmawiaj wybierając SAUVIGNON.

Barrockstadt/Peron

Ponownie porozmawiaj o SAUVIGNON z kolejarzem. Pójdź w lewo przejdź przez skrzyżowanie schodów. Wejdź w ścieżkę prowadząca do zamkniętego ogrodu. Idź prosto póki nie spotkasz kolejarza.

Barrockstadt/Peron/Ogród

Wejdź do ogrodu. Idź w lewo póki nie zobaczysz czerwonych jagód. Weź trochę.

Barrockstadt/Peron

Wróć do schodów, nie wchodząc na nie skieruj się w lewo. Zobaczysz ptaki. Rzuć im owoce. Wespnij się po drabinie. Spójrz na mechanicznego ptaka. Szczypcami Weź wyróżniające się jajko. Wróć na podwórze uniwersytetu.

Barrockstadt/Uniwersytet

Stoi przed nim automat przedstawiający skrzypków. Obejdź automat póki nie dotrzesz do drzwi. Na pustej szali ułóż jajko. Obróć koło. Wejdź. Zejdź na dol., przełącz dzwignie. Pójdź do rektorów, wybierz MONEY.

Barrockstadt/Peron/Barka

Wróć do pary na barce. Daj im sakiewkę z pieniędzmi. Dostaniesz klucz. Weź go. Wróć po schodach. Podejdź do konsoli sterującej śluza.

Barrockstadt/Peron/Konsola

Na konsoli kliknij na klawiaturę numeryczna. Użyj klucza. Wciśnij #42*

Barrockstadt/Peron/Barka

Pójdź do pary na barce i porozmawiaj z nimi wybierając LOCKS.

Barrockstadt/Peron/Konsola

Wróć do konsoli i wybierz #41*.

Barrockstadt/Peron

Wróć do pociągu i skieruj się w stronę muru. Spotkasz parę na barce. Porozmawiaj z nimi, wybierz HELP. Użyj haka na łańcuchu. Podejdź do muru. Po telefonie od profesora wróć do uniwersytetu.

Barrockstadt/Uniwersytet

Wejdź do sali wykładowej (schody w gore z głównego hallu). Wejdź do sali. Wróć do laboratorium. Weź notatki i lalkę mamuta ze stołu. Wróć do pociągu i stan na wprost drzwi do niego.

Barrockstadt/Peron

Przejdź przez platformę, która wchodzisz do pociągu. W maszynie nakręcającej sprężyny przekręć korbę a następnie przełącz dzwignie. Wróć do pociągu. Wejdź do niego.

Barrockstadt/Pociąg

Pójdź do pokoju z polkami i połóż lalkę mamuta na odpowiedniej polce. Włóż do fonografu nowy cylinder. Porozmawiaj z Oscarem. Wybierz MISSION. Wyjdź, pójdź w prawo, porozmawiaj z Oscarem.

Barrockstadt/Mur

Pójdź za budkę, pójdź w lewo przejdź przez metalowe drzwi. Wejdź po schodach. Pójdź w dol. ekranu później w lewo. Wejdź do pomieszczenia. Porozmawiaj z kapitanem, wybierz MISSION. Popatrz przez teleskop. Wciśnij czerwony przycisk po prawej póki obraz martwego drzewa nie będzie widoczny. Znów porozmawiaj z kapitanem. Wymierz MISSION. Spójrz na okulary na stół po prawej. Kliknij na nie. Wlej wino do kieliszków. Użyj YANGALA COLI na kieliszku. Weź wizę i zejdź do Oscara. Daj mu dokument, Weź bilety.

Barrockstadt/Pociąg

Wejdź do pociągu. Daj bilet Oscarowi.

03.08.2007 19:22
odpowiedz
KamilN
1
Junior

Proszę o pomoc!!!

Jestem dopiero na pierwszej planszy. Rozmawiam z recepcjonistą i jak mam go poprosić o wniesienie bagażu na górę??? HELP!!!!

03.08.2007 19:31
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik.

Polecam poradnik:
http://www.gry-online.pl/s024.asp?ID=152

03.08.2007 19:41
odpowiedz
KamilN
1
Junior

No tak tylko uruchomiłem ten dzwonek, rozmawiam z portierem i w jednym z poradników jest napisane: "Wciskasz dzwonek, gdy pojawi się portier, rozmawiasz z nim. Prosisz go o pokój i pomoc przy niesieniu walizki. Portier prowadzi Cię do sypialni mieszczącej się w pokoju szóstym." Ale rozmawiam z nim i w rozmowie jest coś o pokoju ale nic nie ma o walizce. I po rozmowie portier nie prowadzi mnie do sypialni. Co mam zrobić aby portier wziął moją walizkę i zaprowadził mnie do sypialni???

03.08.2007 19:44
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

A rozmawiałeś z tym chłopcem? Zabrałeś koła zębate i popatrzyłeś na rysunek na stole? Może wtedy uruchomi się ta opcja dialogu.

03.08.2007 19:47
odpowiedz
KamilN
1
Junior

Nie nie zrobiłem tego bo jak podchodzę do chłopca, rozmawiam z nim i po rozmowie nie ma żadnych kół zębatych na stole i według poradnika te koła zębate są dopiero po wejściu do sypialni i zejściu na dół. Co mam zrobić???

03.08.2007 19:56
odpowiedz
KamilN
1
Junior

Pomoże mi ktoś??? PROSZĘ!!! mirencjum pomóż!

03.08.2007 22:51
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

Tak ma być:

"Kate trafia do hotelu. Tam, w recepcji bierze folder na temat Valadilene. Aby porozmawiać z recepcjonistą należy rozwiązać pierwszą prościutką zagadkę – uruchomić dzwonek na ladzie – trzeba użyć kluczyka leżącego obok i nacisnąć czerwony guzik. Następnie można wyciągnąć niezbędne informacje od recepcjonisty oraz wiejskiego chłopaka Momo. Po chwili Momo ucieka – zostawiając kilka kółek zębatych (oczywiście należy je wziąć jak wszystko co wpadnie nam w łapkę w ciągu tej gry). Na stole jest wyrysowany schemat ich ułożenia.
Następnie Kate prosi recepcjonistę o pomoc w zaniesieniu jej bagażu do pokoju. "

Jak u ciebie jest coś nie tak, to zacznij od początku i rób tak jak napisane.

04.08.2007 12:10
odpowiedz
KamilN
1
Junior

Zrobiłem wszystko tak jak jest napisane. Po porozmawianiu najpierw recepcjonistą a potem z Momo, Momo nie ucieka. W jakim pomieszczeniu mam być żeby Momo uciekł??? Mam być w części pokoju w której jest recepcjonista czy w której jest Momo??? Proszę o odpowiedź.

04.08.2007 12:15
odpowiedz
sebekg
110
Legend

kto by przypuszczal ze Tinej10 to taka madra glowka:)

04.08.2007 12:25
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

KamilN --> Kombinuj, wchodź, wychodź. Podejdź z prawej, z lewej. Szukaj.

04.08.2007 12:47
odpowiedz
KamilN
1
Junior

A ty to przeszedłeś??? Jak tak to czy Momo od razu ci uciekł???

04.08.2007 12:57
odpowiedz
mirencjum
66
Legend

KamilN --> To jest początek gry. Nie miałem żadnych problemów. Musisz wykorzystywać wszystkie opcje w dialogach.

04.08.2007 13:12
odpowiedz
KamilN
1
Junior

To co po kolei robiłeś???

04.08.2007 13:20
odpowiedz
Devil_Son
0
Generał

20000 poradników do syberii we wszystkich językach świata a wam się nie chce szukać.

04.08.2007 13:37
odpowiedz
KamilN
1
Junior

No tak tylko robię wszystko według poradnika i nie idzie

01.08.2008 12:28
odpowiedz
Aylla
1
Junior

yyy...
a gdzie mogę znaleźć ten atrament?

11.08.2008 09:42
odpowiedz
?>?>?>?><?>
1
Junior

Cześć ! Prosze was o pomoc w grze Syberia pierwszej części.Dopiero co wyszedłem z hotelu i mam to dyspozycjii kilka zębatek.Jestem na ulicy ,rozmawiałęm już ze starszym panem na ławce i tym w recepcij teraz nie wiem gdzie jest ten Notariusz .

11.08.2008 09:48
odpowiedz
?>?>?>?><?>
1
Junior

A teraz wszedłem na poradink i tam pisze że trzeba porozmawiać z recepcionistą i o debrać drugi faks ale w jakiej koljności trzeba powiedzieć ??

19.04.2009 18:52
odpowiedz
Agu$$$
1
Junior

A czy ktoś wie, bo dopiero gram 2 dni w tą grę i już skończyłam wszystko w tym domu Voralbergów i w fabryce itd. A nic nie mam na celu więc co mam zrobić???

29.12.2009 23:56
odpowiedz
cookie94
1
Junior

Mam problem. Utknęłam na stacji w Barrockstadt. Nie mogę otworzyć śluzy bo gość jest na urlopie. Mają się odezwać w ciągu 48 h. Nie mam teraz praktycznie żadnego ruchu. Co mam robić? Może mi ktoś pomóc??