Legend of Grimrock - poradnik do gry

Poradnik do gry Legend of Grimrock to solucja wsparta opisami sekretów takich jak kryształy życia (Crystals of Life) czy żelazne drzwi (Iron Doors). Poradnik bazuje na mapach, na których wprowadzone zostały wszelkie niezbędne i szczegółowe oznaczenia.

4 maja 2012Autor solucji: MaxiM (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC
Poradnik do gry Legend of Grimrock to szczegółowa solucja wzbogacona opisami sekretów m - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Poradnik do gry Legend of Grimrock to szczegółowa solucja wzbogacona opisami sekretów m.in. takich jak Żelazne Wrota (Iron Doors) czy lokalizacji wszystkich skarbów (Treasures). Poradnik bazuje na mapach, na których zostały oznaczone sekrety oraz wszystkie kroki niezbędne do uporania się z danym poziomem.

  • Dokładne mapy – poradnik bazuje na mapach, szczegółowa legenda tłumacząca oznaczenia znajduje się w następnym rozdziale.
  • Spis sekretów – poradnik zawiera lokalizację sekretów takich jak np. takich jak Żelazne Wrota (Iron Doors), Skarby (Treasures), Czaszki (Skulls) i Notatki Tooruma (Toorum's Notes).
  • Rozwiązania zagadek – wszystkie trudniejsze zagadki zawierają odpowiednio oznaczoną ilustrację, która pomoże w ich rozwiązaniu.
  • Lista zaklęć – znajdziesz na niej wszystkie kombinacje run, nawet te, które nie są udokumentowane zwojami w grze.
  • Receptury alchemiczne – szybka ściąga dla początkujących farmaceutów.
  • Lista najpotężniejszych artefaktów – pełny opis, wygląd oraz lokalizacja najlepszych dostępnych w grze broni, zbroi i biżuterii.
  • Bestiariusz – szczegółowy opis potworów wraz z przykładowymi taktykami ich pokonania.
  • Osiągnięcia – pełna lista osiągnięć wraz z opisami oraz filmikami ułatwiającymi ich odblokowanie.

Po przejściu gry zgodnie z naszym opisem, Twoje statystyki znajdziek i sekretów będą kompletne.

Piotr „MaxiM” Kulka (www - Legend of Grimrock - poradnik do gry

Piotr „MaxiM” Kulka (www.gry–online.pl)

LEGEND OF GRIMROCK – PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry–online.pl.

DZIENNIK ZMIAN

4 maja – dodano rozdziały z poradami, opisującymi tryby gry, magię, alchemię. Dodano Bestiariusz oraz zestawienie najlepszych przedmiotów dostępnych w grze. Prace nad poradnikiem zostały zakończone.

2 maja 2012 – dodano opis przejścia poziomów od 8 do 13 i zakończono prace nad solucją.

26 kwietnia 2012 – dodano opis przejścia poziomu 7 – Ancient Chambers (Starożytne Komory).

25 kwietnia 2012 – dodano opis przejścia poziomu 6 – Trapped (W Potrzasku).

24 kwietnia 2012 – dodano opis przejścia poziomu 5 – Hallways (Korytarze).

23 kwietnia 2012 – opis przejścia pierwszych czterech poziomów gry.

Wymagania Sprzętowe

Minimalne

Zalecane

Procesor

Dual Core 2 GHz Intel / 2.8 GHz AMD

Quad Core 2.66 GHz Intel / 3.2 GHz AMD

Pamięć RAM

2 GB

4 GB

System operacyjny

Windows XP Service Pack 3

Windows Vista / Windows 7

Karta graficzna

ATI Radeon X1600 / NVIDIA GeForce 7600

ATI Radeon HD 2900 / NVIDIA GeForce 8800

Miejsce na dysku

1 GB

1 GB

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Legend of Grimrock - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 4 maja 2012.

komentarze czytelników (31)

Falco22  2012-05-01 - 03:43

czy sa jakies kody albo trainery do tej gry prosze o odpowiedz

MaxiM_82  2012-05-01 - 22:50

Poradnik + trainer? To nie lepiej już obejrzeć jakiegoś "let's play" na YouTube? ;]

weedpoz  2012-05-03 - 15:09

Nie ja wolę przeglądać poradnik w pdf niż szukać na you tube.

jamaka  2012-05-06 - 12:11

przepraszam że pytam ale przeszedłem ten Legend of Grimrock a nie wiem gdzie znaleźć te "aczki" chodzi mi o to gdzie można obczaić ile z nich odkryłem (chodzi mi o te 40 aczków) gdzie to w ogóle można obczaić jakie mam itp

jamaka  2012-05-06 - 12:13

sorki małe sprostowanie (mój błąd) chodzi mi nie tylko o aczki ale ogólnie o osiągnięcia gdzie można te "osiągnięcia" znaleźć

redcoat  2012-05-06 - 13:24

Taka dodatkowa informacja - Goromorgi mają pole siłowe, które chroni je przed atakami zarówno magicznymi jak i fizycznymi. Trzeba zwyczajnie kilka razy trzasnąć w nie (najlepiej bronią do walki w zwarciu, żeby nie marnować magii i amunicji) i pole się w końcu wyczerpie. A wtedy można je już siec. I padają dość łatwo :) BTW - bardzo dobry poradnik!

Infectious Drakon  2012-05-06 - 17:53

Czemu nie ma opisu przejścia Toorum mode?

SpecShadow  2012-05-06 - 18:13

Tyle że poradnik na GameBanshee ma parę nieścisłości np. pewna zagadka (nieobowiązkowa co prawda) z dwoma przyciskami i dwoma dźwigniami. Niby opis ustawień miałem ale i tak kombinować musiałem samemu bo się nie zgadzał. Prócz tego poradnika z GameBanshee dobry jest jeszcze ten kanał YT http://www.youtube.com/user/dD3jviDb szczególnie pomógł mi z Maze of Madness Mi na razie zostało montowanie części na 12 poziomie. Teraz za bardzo jestem podjarany przejściem F:NV aby dokończyć grę. [18] czemu miałby się znaleźć? Zresztą tryb jest dostępny po przejściu gry wiec siłą rzeczy byłby on zbędny.

SpecShadow  2012-05-06 - 19:02

Edycja się skończyła... Opisy pojemników się zdublowały. „Zarządzanie inwentarzem"? To w grze będziemy hodować zwierzęta? Farmville widocznie nie wystarcza. Do tego warto w niektórych momentach obniżać detale, zwłaszcza gdzie liczy się czas i szybkość. Przyda się przy łapaniu kul w Dungeon Hero.

Bohaterowicz  2012-05-06 - 19:47

SpecShadow, zgadzam się z tymi detalami, choć mój komputer spełnia z lekkim nadmiarem mocy wymagania zalecane, to jednak mam lekkie opóźnienie, co jest wręcz zabójcze w Dungeon Hero, lub gdy chcesz zdobyć miecz Nex bez spadania, różnica jest naprawdę wyczuwalna, jak zaczynałem grę to czułem że moja postać chodzi trochę ciężko, gdy zmniejszyłem detale poczułem jak by mojej drużynie ktoś odwiązał kule od nóg, no może przesadzam ;) poradnik spoko, ale jest jeden błąd, Otóż w pokoju w szachownicę, nie pamiętam który lvl pisze że jest 9 kratek i na czterech trzeba coś położyć, ale tak naprawdę jest 12 kratek i na 7 trzeba coś położyć ;/ taka mała poprawka ;)

SpecShadow  2012-05-06 - 21:03

Co do tego "Check room" czy jak to się zwie - nie wiedziałem co oznacza (check=warcaby?) taki pokój (pomieszczenie kontrolne?) i utknąłem. Dopiero ktoś w komentarzu gdzieś powiedziało związku z warcabami. Potem z górki.

Tangelqq  2012-05-07 - 15:02

Mam prośbę mógłby mi ktoś przejść ten moment gdyż mój komputer się muli i nie mogę przejść bo opóźnia chód moich bohaterów. http://hostuje.net/finished_g7.php?upload_id=92f70dd50988d8a0a6c0d225792f02ae Z góry dziękuję

Bohaterowicz  2012-05-07 - 22:27

Mała porada spróbuj zmniejszyć detale do najniższych, jak mówiłem mi też lekko muli na najwyższych, dlatego przy zagadkach wymagających prawdziwej precyzji wszystko robiłem na najniższe ;) Co do savea, bo pewnie to nam wysłałeś, (no chyba że jest tam jakiś paskudny trojan) to może jutro może pojutrze zobaczę, ale pewnie znajdą się osoby które zrobią to przede mną ;) no ale póki nie ma odpowiedzi to jak mówiłem zmniejsz detale do minimum, i wyłącz wszystkie bajery, to powinno śmigać, a jeśli nie to... cóż ty w ogóle uruchamiasz tą grę?

Tangelqq  2012-05-07 - 23:41

http://www.sendspace.pl/file/53ad010472c28e223b66da9 wrzucam jeszcze raz. Nie mam już sił żeby to przejść. Nawet próbowałem zdejmując cały ekwipunek i zmniejszyłem detale. Tam gdzie trzeba było znaleźć miecz nexa jeszcze dałem rade po 30min. Wiec niech ktoś mi przejdzie ten moment :D

Tangelqq  2012-05-07 - 23:44

A mam taki problem że gra śmiga tylko że gram na laptopie(nagrzewa się jak nie wiem od gier) i karta zintegrowana i po jakiś 2h już się tnie. Ten save to jest zagadka z końca 7 lvl.

WrednySierściuch  2012-05-08 - 01:16

^ łapaj, za drugim razem, jakąś minutę to zajęło :p Moment strasznie prosty, choć sporo osób ma tu problem. Jak się odbyło intensywny trening na ruskich igruszkach w stylu "łap jajka" czy też grając w Tetrisa/Klejnoty/Puzzle Questy to to jest barszcz btw włącz sobie Vsync w opcjach, Grimrock jest o tyle zabawny że potrafi sfajczyć najpotężniejszy sprzęt > bo uwaga nie ma ogranicznika liczby klatek na sekundę, Lol > a przy 200fps to już nawet 580 wchodzi w max overload btw 2 grasz na standardowej drużynie? Umm, to jest że tak powiem MOCNO nie polecane -.-' http://www.sendspace.pl/file/da8c8c309aac138d4b04e51

Tangelqq  2012-05-08 - 12:32

Dzięki Wielkie. Ale na poziomie normalnym nie ma jakiś wielkich wymagań wiec nie mam co się martwić, że nie dam rady w następnych etapach.

jamaka  2012-05-10 - 10:26

ponawiam pytanie gdzie można obczaić jakie się ma osiągnięcia ??

Bohaterowicz  2012-05-10 - 16:47

Osiągnięcia są na steamie, (shift + Tab) i pojawi ci się okienko steama i tam jest zakładka osiągnięć ;) a jak jest bez steama to kliknij w grze Esc, i tam są statystyki

Agral666  2013-07-31 - 19:53

Jak mogę zdobyć klucz do pokoju "25"?