Batman: Arkham City - poradnik do gry

Poradnik do wersji PC gry Batman: Arkham City zawiera między innymi opis przejścia głównego wątku fabularnego, misji pobocznych, misji Kobiety-Kota, omówienie sposobów zdobycia wszystkich 440 sekretów Człowieka-Zagadki oraz trybu Zemsta Człowieka-Zagadki.

3 października 2013Autor solucji: Stranger (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360
Oto bardzo szczegółowy i obszerny poradnik do wersji gry Batman: Arkham City, którego pełna zawartość przedstawia się następująco - Batman: Arkham City - PC - poradnik do gry

Oto bardzo szczegółowy i obszerny poradnik do wersji gry Batman: Arkham City, którego pełna zawartość przedstawia się następująco:

1) Opis przejścia głównego wątku fabularnego gry - W pierwszym rozdziale poradnika znalazły się przede wszystkim szczegółowe instrukcje odnośnie rozwiązywania otrzymywanych głównych zadań, objaśniające w jaki sposób można odnajdywać kolejne lokacje, jak bezpiecznie je przemierzać i jakie gadżety potrzebne są do zaliczania przygotowanych przez autorów zagadek. Znaczna część opisu przejścia poświęcona została kwestii sprawnej eliminacji sił wroga. Omówienia najważniejszych bitew oferują podpowiedzi dotyczące skutecznych metod likwidacji różnych typów przeciwników, w tym także ich bardziej elitarnych odmian. W tych misjach, w których należy się skradać, dużo miejsca przeznaczono z kolei na omówienie samych pomieszczeń wraz z sugestiami odnośnie najbezpieczniejszych metod działania. W opisie przejścia nie zabrakło też oczywiście szczegółowych opisów walk z bossami, które zwłaszcza w dalszej części kampanii bywają dość skomplikowane.

2) Opis przejścia wszystkich misji pobocznych gry - Ta część poradnika zawiera zarówno dokładne wskazówki dotyczące okoliczności odblokowywania kolejnych zadań, jak również podpowiada w jaki sposób każde z nich można zaliczyć w stu procentach. Warto w tym miejscu dodać, że większość zadań jest kilkuczęściowych i do kolejnych części można przystępować dopiero gdy gra na to zezwoli lub gdy wykona się jakąś czynność posuwającą daną misję do przodu.

3) Opis przejścia wszystkich misji Kobiety-Kota - Na trzeci rozdział składają się szczegółowe informacje na temat zaliczania wszystkich głównych misji Kobiety-Kota oraz jednego dodatkowego etapu, do którego dostęp uzyskuje się pod sam koniec zmagań. Dużo uwagi poświęcono omówieniu podstaw sterowania Kobietą-Kotem, tym bardziej, że w takich kwestiach jak wspinaczka czy walka wręcz dość znacząco różni się ona od postaci Batmana.

4) Opis zdobycia wszystkich 440 sekretów Człowieka-Zagadki - Ta część poradnika zawiera bardzo szczegółowe instrukcje związane z odnajdywania sekretów oraz zaliczaniem wyzwań Człowieka-Zagadki, w czym dodatkowo pomagają liczne zdjęcia oraz dokładne mapy poszczególnych obszarów z lokalizacjami poszczególnych znajdziek. Do omawianej kategorii zaliczają się następujące pozycje:

  • ukryte trofea zarezerwowane dla postaci Batmana;
  • ukryte trofea zarezerwowane dla postaci Kobiety-Kota;
  • zagadki słowne i sposoby ich rozwiązywania;
  • obiekty nadające się do zniszczenia (balony Jokera, kamery TYGERA, pingwiny, Pieczęcie Demona, szczęki Jokera i głowy Harley);
  • wyzwania fizyczne (oddzielne dla Batmana i Kobiety-Kota.

5) Omówienie trybu Zemsta Człowieka-Zagadki - Ostatni rozdział poradnika ma do zaoferowania zarówno ogólne wskazówki do wyzwań walki, jak i bardzo dokładne podpowiedzi odnośnie zaliczania wyzwań łowcy. W tym drugim przypadku opis uwzględnia oczywiście różnice wynikające z tego czy wyzwania przechodzi się grając postacią Batmana czy Kobiety-Kota.

Niniejszy poradnik uwzględnia dwa różne sposoby sterowania bohaterem, a mianowicie zabawę z użyciem klawiatury i myszy lub pada konsoli Xbox 360 - Batman: Arkham City - PC - poradnik do gry

Dodatkowe uwagi

Niniejszy poradnik uwzględnia dwa różne sposoby sterowania bohaterem, a mianowicie zabawę z użyciem klawiatury i myszy lub pada konsoli Xbox 360. W tym drugim przypadku kombinacje przycisków odpowiedzialne za wykonywanie różnorakich akcji podawane są zawsze w nawiasach.

Misje Kobiety-Kota potraktowane zostały jak jego odrębny rozdział, przy czym rozpoczynając główną kampanię z zainstalowanym DLC możliwe jest ich zaliczanie na przemian z zadaniami Batmana (odbywa się to w pełni zautomatyzowany sposób).

Jacek "Stranger" Hałas (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Batman: Arkham City - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 3 października 2013.

komentarze czytelników

Flaga_m  2014-07-13 - 11:49

Poradnik przydatny, ale nie można go pobrać do pliku PDF, ponieważ występuje jakiś błąd serwera.