zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach
Przed premierą 19 sierpnia 2010, 21:06

autor: Hed

Guild Wars 2 - gamescom 2010

Twórcy Guild Wars 2 od wielu tygodni przekonują nas, że ich gra nie jest typowym przedstawicielem gatunku. W końcu możemy sprawdzić, czy tak jest naprawdę.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Guild Wars 2 – ArenaNet kontra klasyczne MMO

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Ekipa studia ArenaNet od jakiegoś czasu publikuje materiały na temat swojego najnowszego projektu, czyli Guild Wars 2. Po wielu miesiącach oczekiwań mogliśmy w końcu poznać pierwsze klasy postaci oraz podejście twórców do rozgrywki. Sporo graczy czeka na alternatywę dla skostniałej mechaniki znanej z wielu innych MMORPG. I to właśnie obiecują producenci pracujący dla NCSoftu. Na tegorocznej edycji imprezy gamescom mieliśmy okazję spędzić z tą grą ponad godzinę. Czy rzeczywiście nadchodzi prawdziwa rewolucja i nowy standard?

Niegdyś wrogowie i dwie odrębne cywilizacje, a teraz równoprawnimieszkańcy jednego świata.

Demo Guild Wars 2 pokazane na targach pozwalało zagrać początkującym człowiekiem (na pierwszym poziomie doświadczenia) oraz rozwiniętym Charrem (45 poziom), czyli humanoidalną bestią znaną z poprzedniej części. Już pierwsze minuty spędzone z grą zwiastują świeże pomysły – tworząc postać wybieramy standardowo jej rasę, klasę (wojownik, elementalista, ranger i ujawniony niedawno nekromanta) i wygląd (w tej wersji zabrakło jednak edytora). Oprócz tego musimy odpowiedzieć na pięć pytań o przeszłość naszego herosa – określamy w ten sposób jego pochodzenie, wyznanie, pozycję społeczną i preferencje (w przypadku nekromanty przykładowo wskazujemy na jedną z trzech masek). Nasze wybory mają odzwierciedlenie już w treści filmu wprowadzającego.

Na pierwszy ogień poszedł początkujący człowiek, który postanowił wyruszyć z Divinity Reach w poszukiwaniu lepszego życia. Świat Guild Wars 2 bez problemu zostanie rozpoznany przez fanów serii – na mapie widnieją takie nazwy jak Ascalon czy Kryta. W jednej z wiosek bohater trafił na trudną sytuację – okolica Shaemoor jest atakowana przez potwory przypominające centaury, a lokalne siły nie dają sobie rady. Czym prędzej ruszamy więc na pomoc, przedzierając się przez niezbyt trudnych do pokonania wrogów. Pierwsze zadanie jest proste – musimy poinformować trzech mieszkańców o schronieniu, jakie przygotowano w tawernie, a potem samemu się tam udać. W grze pojawiają się w końcu wnętrza budynków, więc możemy przyjrzeć się klimatycznej karczmie od wewnątrz i odebrać w niej kolejne rozkazy. Tu dowiadujemy się, że w lokalnym garnizonie przyda się każda pomoc.

W poruszaniu się po świecie gry pomaga mapa, na której zaznaczono najważniejsze obiekty, w tym cele zadań. Z karczmy udaliśmy się mostem przez rzekę do sporych rozmiarów zamku. W środku czekał dowódca garnizonu (płci żeńskiej) i niespodzianka – zamiast zamienić z nami kilka zdań, kobieta ruszyła do ataku, aby powstrzymać siły wroga, które nie zamierzały czekać na aktywowanie skryptu czy potwierdzenie naszego questa. Rzuciliśmy się na pomoc i odparliśmy kilka fal wyjątkowo słabych przeciwników. W pewnym momencie przez fosę przedostał się ich herszt, dysponujący magicznymi zdolnościami. Po kilkunastu sekundach zdał sobie sprawę, że jest bez szans i wycofał się za most. Chwilę później zmierzyliśmy się z czymś, czego gracze w Guild Wars nigdy przedtem nie widzieli.

Widzieliśmy grę Elex – Gothic naszych czasów
Widzieliśmy grę Elex – Gothic naszych czasów

Przed premierą

Elexa widziałem już kilka razy, w tym na specjalnym pokazie dla GRYOnline w zeszłym roku. Do tej pory miałem sporo wątpliwości, ale po najnowszym pokazie na gamescomie sporo z nich się zdezaktualizowało. Gra wygląda solidnie.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki
Graliśmy w Mount & Blade II: Bannerlord – dużo nowości w systemie walki

Przed premierą

Targi E3 stały się kolejną okazją, by pograć w Mount & Blade II, a dokładniej by zasmakować ulepszonego systemu walki – jako dowódca i jako podkomendny króla w bitwie. Krótka prezentacja zostawiła nas z apetytem na znacznie, znacznie więcej.

Komentarze Czytelników (33)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.08.2010 21:58
odpowiedz
edekkredek15
5
Junior

Ciekawe jak będzie wyglądać PVP

19.08.2010 22:01
odpowiedz
Damek321
13
Legionista

Jest na co czekac ;)

19.08.2010 22:01
odpowiedz
Cyber Rekin
87
So Fabulous

Doczekać się nie mogłem, już zabieram się do czytania!

EDIT: Przeczytałem i teraz mogę tylko walić głową w ścianę krzycząc: ,,Kiedy będzie w końcu premiera?!".

19.08.2010 22:03
odpowiedz
Damek321
13
Legionista

[1] Lvl będzie 80 a czas potrzebny do przejścia z jednego lvla na następny prawdopodobnie będzie ten sam^^

19.08.2010 22:08
odpowiedz
Zdenio
98
Generał

Mi szczególnie podobają się te losowe eventy i questy takie jak ten z żywiołakiem ziemi - odrobina świeżości i odskocznia od "Zabij 5 kurczaków".

Do autora: Czy w demie był zaimplementowany system karmy? Bo coś takiego ma być w grze, tzn. to jak będziemy odbierani przez NPCów, jak będą na nas reagować itp.

19.08.2010 22:14
odpowiedz
Cyber Rekin
87
So Fabulous

[7] Według mnie powinno być nieskończoność LVL, po prostu po którymś LVL przestały by dochodzić nowe punkty.

19.08.2010 22:20
odpowiedz
Damek321
13
Legionista

[9] kiedyś tak mówili:P

19.08.2010 22:48
odpowiedz
skatefish
31
Generał

Ta gra zmiecie wszystko ;P

19.08.2010 23:02
odpowiedz
pioner18
11
Chorąży

Lev Cuo w GW2 jest ustawiony na 80lev --- ale bez paniki, ostępy między levelami będą mierzone taką samą ilością doświadczenia (linijna progresja)
GW2 nie posiada qwestów oraz questowych npc - wyłącznie dynamiczne iwenty w ilości około 1500szt układające się w ciągi zdarzeń (obronić prosiaczka, doprowadzić do domciu, przegonić z domku złodziei, wreszcie pokonać herszta złodziei by ukończyć iwent, oczywiście miejsce po złodziejach nie będzie puste więc wykonanie tego iwentu uruchomi kilka następnych iwentów, jak oczyścić pieczary herszta złodziejów, uratować wilka, co nie zjadł prosiaczka od głodu, i wreszcie odbudować domek właściciela prosiaczka - oczywiście każdy z tych nowych iwentów będzie się składał z kilku etapów o rożnych podcelah) oczywiście iwenty skalują sięw zależności od ilości uczestników, tz. wraz z wzrostem uczestników i ich levela - wzrasta ilość przeciwników do pokonania oraz rosną ich statsy i ilość używanych skili - w nagrodę po ukończeniu iwenta dostajemy więcej doświadczenia, złota i karmy (ilości punktów wymienianych na przedmioty po ukończeniu iwentu).
Jak nie ma quest owych NPC to uczestniczymy w iwencie po zbliżeniu się do niego (na co dadzą nam namiary na przykład w tawernie - npc szukający pomocy dla pogaszenie pożaru w jego domostwie powie gdzie zlokalizowany jest jego dom czy aktywując ukryty iwent samodzielnie, czy to poprzez eksplorację, gdzie dotarlismy do miejsca gdzie coś się dzieje czy poprzez aktywację iwentu jak poprzez przestraszenie/rozwiesielenie NPC czy złamanie pieczęci i uwolnienie dżinna...
Oczywiście większość iwentów będzie toczyła się samodzielnie, regularnie i bez naszego udziału, ale dołączając do iwentu zmieniamy jego wynik i tym samym wpływamy na zmianę świata gry (oczywiście brak naszego udziału również świat gry zmieni) dzięki czemu a. zawsze będzie w GW2 coś się dziać, b. podróż przez ten sam region nigdy nie będzie taka sama, t.j. region będzie cały czas zmieniany wynikami iwentów ;))
Oczywiście jak brak kwestów to i brak dziennika/listy, zamiast tego mamy personalny scenariusz - wyniki iwentów w jakich my uczestniczyły oraz skutków decyzji które podjęliśmy decydując się na ten czy inny iwent oraz mapę na której będziemy widzieć odkryte nami iwenty... ;))

Pvp globalne RvR (Serwer vs Serwer) 4 różne mapy z zadaniami dla zespołów graczy oraz pojedynczych graczy, tak zespół będzie utrzymywał kopalnię a pjedynczy gracz będzie musiał zniszczyć transport przeciwległej frakcji (i grupy i pojedyncze gracze mogą przyłączyć się do RvR jednocześnie) - w tym przypadku sprzęt i umiejętności uczestników zostanie podniesiony do określonego średniego poziomu.
Pvp indywidualne - tradycyjne areny jak GvG, z ograniczeniem buildów do określonych dopuszczalnych skilli. (skille i wyposażenie pvp)

Skillbar ;)) 10 slotów na skille, z czego 5 przypisane do wyposażenia (można te skille zmienić tylko zakładając inny sprzęt), 1slot na skill do leczenia, 1 na skill elitarny - oraz 3 sloty na dowolne inne preferowane graczem.

Zasadniczo GW2>Tera>Star Wars:Old Republic>Rift: Planes of Telara... ;)) Już odkładam na Collector Edition najbardziej ambitnego mmo 2011 roku, oczywiście jak i jedynka F2P, i bez mikrotranzakcji ;))

19.08.2010 23:24
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

" i bez mikrotranzakcji"

Tu bym sie nie rozpedzal za bardzo. Po demku widac ze w gre jest wpompowana MASA kasy (szczerze to widze jej o wiele wiecej tam niz w drogim, abonamentowym i hypowanym i reklamowanym do granic przesady min. na GOLu Cataclysmie).
Z czegos musi sie zwrocic? Z samych pudelek? Z dodatkow, ktore tez pochlona masa kasy na stworzenie ich? Nie sadze. Imo budzet lajtowo osiagnie kilkadziesiat milionow $ - to masa kasy. Zakladajac optymistycznie 5 mln sprzedanych kopii (tyle co jedynka chyba) to to nawet nie zwroci tworzenia gry a jeszce serwery trza utrzymac.

Mikrotransakcje beda - w jedynce tez byly. IMHO ofc.

19.08.2010 23:25
odpowiedz
k4m
86
that boy needs theraphy

nie powiem, bardzo ciekawie się zapowiada, ale nie wszystkie rozwiązania mi pasują. Myślę, że w konfrontacji z WoW: Cataclysm przegra, ale znajdzie swoją niszę.

19.08.2010 23:52
odpowiedz
Kox117
12
Taktyk

OOO Popisali się z oryginalnością tego smoka.... Nędzna kopia Deathwinga
GG

20.08.2010 00:49
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

Wykonana 50 razy lepiej i robiaca pierdyliard razy wieksze wrazenie. Ale to juz kij z tym.

Blizzard kopiowal cale swiaty i gotowe rozwiazania z innych geir wiec nie widze problemu aby skopiowac jego smoka. Zwlaszca w taki sposob bo deathwing przy Shatererze wyglada jak grzeczna dziewczynka z pensjonatu dla mlodych panienek. :)

A to nawet nie jest Elder Dragon a jedynie ich adiutant, wiec beda w grze nawet wieksze kozaki niz Deathwing. :)

20.08.2010 01:16
odpowiedz
Darku
14
Chorąży

Kox117

Wyjdz i zamkni drzwi fanboju. Aż dziw bierze, że wszyscy gracze WoW'a widza tylko zerżnięte pomysły z ich ulubionej gierki ale tego, że Blizzard skopiował połowe rzeczy z innych gier (chociażby z Ultimy) to tego juz nikt nie widzi.

temat:

Czekam z niecierpliwością. Na pewno znajdzie swoich fanów i nie wiem czy to będzie taka grupa niszowa. Każdy fan GW na pewno kupi (a jest ich wielu)

20.08.2010 01:26
odpowiedz
los_hobbitos
70
Rojiblanco

Chociaż MMO zazwyczaj nie trawię, to ta gra cholernie mnie ciekawi. Mam nadzieję, że wyjdzie z tego coś naprawdę fajnego, bo zapowiada się smacznie :)

20.08.2010 01:38
odpowiedz
Emisariusz
20
Generał

MMO to przyszlosc gier, za kilkanascie lat raczej nie zboaczysz gier singlowych. non stop siec :) przyzwyczajaja sie

20.08.2010 01:50
odpowiedz
Fristron
45
Pretorianin

Jedynka była jedyną sieciówką, która zatrzymała mnie na dłużej - ze wszystkimi kampaniami i dodatkiem bawiłem się w nią przez dobre dwa lata. Liczę, że GW2 powtórzy ten prywatny sukces. Na tę chwilę wiem, że straszliwie podoba mi się art-design: gra jest malownicza jak japońska, ale estetyczna jak europejska. :) Trzymam kciuki i czekam na premierę.

20.08.2010 01:57
odpowiedz
Kabraxxis
9
Konsul

"Czekam z niecierpliwością. Na pewno znajdzie swoich fanów i nie wiem czy to będzie taka grupa niszowa. Każdy fan GW na pewno kupi (a jest ich wielu)"

4 czy 5 milionow sprzedanych pudelek wiec mysle ze moga liczyc na conajmniej tyle o ile czegos nie spierd..... :) Jesli to jest dla niektorych gra niszowa no to N/C. :)

"Na tę chwilę wiem, że straszliwie podoba mi się art-design: gra jest malownicza jak japońska, ale estetyczna jak europejska. :)"

Dokladnie. Mowia nawet o tym w ktorym z wczesniejszych filmikow ze w cos takiego celuja.
Visual i art style tworzenia postaci to chyba najlepsze co widzialem ogolnie w RPG ever - wizualny majstersztyk. Az chce sie robic postac dluzej. :) Zas design charrow i ich animacje to najlepsze co widzialem w MMO ever - a troche widzialem. :) Sa poprostu swietne - grozne, potezna a zarazem troche "cute" i nie patrzy sie z obrzydzeniem na badz co badz potwora.

Ta gra przyrzadzi jak wyjdzie - obojetne co pisza fanboje warcrafta. :)

20.08.2010 11:22
odpowiedz
Pizkes
42
Pretorianin

"Jedynka" nie przypadła mi do gustu ale nie twierdzę że była zła,po prostu nie moje klimaty."GW 2" oraz "TERA" to są dwa mmorpg'i na które czekam i które absolutnie zamiotą.

20.08.2010 12:01
odpowiedz
Zdenio
98
Generał

Mi podobają się też takie szczegóły jak np. poruszanie się Charra - biega jak jakiś tygrys, kiedy nie ma broni w rękach ;p

20.08.2010 12:48
odpowiedz
Zdenio
98
Generał
20.08.2010 12:49
odpowiedz
Zynd
23
Centurion

Jeśli trial jak już będzie dostępny zaciekawi mnie, to z miłą chęcią wydam na to pieniądze :) MMO rulez :)

20.08.2010 19:15
odpowiedz
brigand
24
Chorąży

@kox117 "OOO Popisali się z oryginalnością tego smoka.... Nędzna kopia Deathwinga
GG"

Widziałem toto na żywo w ruchu, w trakcie walki z graczami, wierz mi, Deathwing kuli się i kwili w kąciku. Na prawdę przecudnie go zrobili i wcale nie jest to jeszcze jakiś najmocniejszy boss, po prostu "jeden z". Do tego kilkukrotnie przerasta skalą wszystko co widziałem w WoWie.

21.08.2010 10:56
odpowiedz
hedasw
104
Generał

Zdenio - chyba mówisz o tym systemie charisma/dignity/ferocity. Było zaimplementowane - nawet jedno z pytań początkowych pozwala określić początkowy stan tych wskaźników. Przykładów w demie nie odnotowałem, ale po prostu czas był ograniczony, więc nie sprawdziłem wszystkiego.

A co do samego smoka to oczywiście może przypominać dziesiątki innych podobnych potworów (w końcu śmiesznie byłoby gdyby zrobili smoka nie wyglądającego jak smok), ale mimo wszystko walka z nim jest niezwykle widowiskowa.

22.08.2010 00:02
odpowiedz
pioner18
11
Chorąży

A tak przy okazji - GW2 zdobyło nagrodę Najlepsze MMO targów Gamescom 2010 ^^ ;))

22.08.2010 13:48
odpowiedz
Seba393
23
PRO

Muszę przyznać, że to MMO zainteresowało mnie. Nie gram w tego typu gry, bo szybko mnie nudzi ciągłe grindowanie.

22.08.2010 17:13
odpowiedz
PROKIKI
40
Konsul

A będzie singiel czy tylko multi, nie chciałem czytać artykułu więc jak cośto sory.

23.08.2010 09:33
odpowiedz
.Condzior
34
Pretorianin

olo18 - wystarczyło przeczytać pierwsze zdanie z artykułu: Demo Guild Wars 2 pokazane na targach pozwalało zagrać początkującym człowiekiem (na pierwszym poziomie doświadczenia) oraz rozwiniętym Charrem (45 poziom)(...)

prokiki - cóż za pytanie, oczywiście że będzie tylko multi..

Jak dla mnie - fana pierwszej części pozycja obowiązkowa, zapatrzony jestem w nią jak w obrazek ;>

23.08.2010 20:37
odpowiedz
Nolifer
96
The Highest

@PROKIKI W grze multi singiel 0__o ??
@Topic . Wszystkie gry mnie już znudziły w jakie grałem ( a było ich sporo od cabali po silkroady , po hero online itd) i to już zaczyna się nudne robić . Oby ta gra była rewolucyjna ;) Czekam na info !

02.09.2010 01:23
odpowiedz
SSman92
26
Generał

ciekawe czy pobije wowa

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze