Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 września 2008, 09:40

autor: Łukasz Kendryna

Batman: Arkham Asylum - przed premierą - Strona 4

Dorosły i mroczny klimat z nutką jockerowego humoru to propozycja nie do odrzucenia, w szczególności dla fanów Batmana.

Śledztwo, czyli podchody

Dużą uwagę poświęcono detektywistycznym zapędom Batmana. Głównym czynnikiem do poznawania fabuły i odsłaniania kolejnych kart Jokera będą właśnie zdolności śledcze z „investigation mode” na czele. Wspomniana funkcja pozwoli na zbierania dowodów i zwiększanie zasobów bazy danych. Podczas rozgrywki natkniemy się na parasol Pingwina czy tajemnicze znaki w celi Człowieka Zagadki. Skanując je, zdobędziemy niezbędne informacje i rozwiniemy fabułę. Ponadto dane nam będzie włamywać się do komputerów, sprawdzać nagrania z kamer czy zbierać i porównywać odciski placów.

Batman powróci do starych praktyk - ataków z zaskoczenia.

Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że owa detektywistyczna natura Batmana nie zostanie okrojona do minimum. Łatwo bowiem ograniczyć ją do zwykłych mini gierek i rozmów przez radio o uzyskanych wynikach badań (vide Condemned). Batman w roli śledczego to niezła gratka, a apetyt dodatkowo zaostrza możliwość odwiedzania batcave, sekretnej siedziby, którą jak zwykle wypełnią super nowoczesne urządzenia.

Dorosły i mroczny klimat z nutką jokerowego humoru to propozycja nie do odrzucenia, w szczególności dla fanów Batmana. Premiera została przewidziana na rok 2009, co oznacza, że twórcy mają jeszcze sporo czasu na doszlifowanie gry. Warto jednak wspomnieć, że pozycja ta już teraz prezentuje mocno dopracowany poziom. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami, a klasyfikacja Teen nie poskromi twórców, w przyszłym roku czekać nas będzie prawdziwa uczta.

Łukasz „Crash” Kendryna

NADZIEJE:

  1. mroczna, psychodeliczna atmosfera;
  2. nowa, wciągająca historia z Batmanem w roli głównej;
  3. „predator gameplay”;
  4. efektowne, a zarazem łatwe w opanowaniu walki;
  5. element RPG i umiejętności detektywistyczne;
  6. wciągające zagadki.

OBAWY:

  1. monotonia zakładu Arkham Asylum;
  2. zbyt łatwe pojedynki;
  3. element RPG ograniczy się do kilku dających się odblokować umiejętności;
  4. okrojone zdolności detektywistyczne i łatwe zagadki.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.