autor: Łukasz Kendryna
Batman: Arkham Asylum - przed premierą - Strona 4
Dorosły i mroczny klimat z nutką jockerowego humoru to propozycja nie do odrzucenia, w szczególności dla fanów Batmana.
Przeczytaj recenzję Batman: Arkham Asylum - recenzja gry
Śledztwo, czyli podchody
Dużą uwagę poświęcono detektywistycznym zapędom Batmana. Głównym czynnikiem do poznawania fabuły i odsłaniania kolejnych kart Jokera będą właśnie zdolności śledcze z „investigation mode” na czele. Wspomniana funkcja pozwoli na zbierania dowodów i zwiększanie zasobów bazy danych. Podczas rozgrywki natkniemy się na parasol Pingwina czy tajemnicze znaki w celi Człowieka Zagadki. Skanując je, zdobędziemy niezbędne informacje i rozwiniemy fabułę. Ponadto dane nam będzie włamywać się do komputerów, sprawdzać nagrania z kamer czy zbierać i porównywać odciski placów.

Pozostaje jedynie mieć nadzieję, że owa detektywistyczna natura Batmana nie zostanie okrojona do minimum. Łatwo bowiem ograniczyć ją do zwykłych mini gierek i rozmów przez radio o uzyskanych wynikach badań (vide Condemned). Batman w roli śledczego to niezła gratka, a apetyt dodatkowo zaostrza możliwość odwiedzania batcave, sekretnej siedziby, którą jak zwykle wypełnią super nowoczesne urządzenia.
Dorosły i mroczny klimat z nutką jokerowego humoru to propozycja nie do odrzucenia, w szczególności dla fanów Batmana. Premiera została przewidziana na rok 2009, co oznacza, że twórcy mają jeszcze sporo czasu na doszlifowanie gry. Warto jednak wspomnieć, że pozycja ta już teraz prezentuje mocno dopracowany poziom. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z oczekiwaniami, a klasyfikacja Teen nie poskromi twórców, w przyszłym roku czekać nas będzie prawdziwa uczta.
Łukasz „Crash” Kendryna
NADZIEJE:
- mroczna, psychodeliczna atmosfera;
- nowa, wciągająca historia z Batmanem w roli głównej;
- „predator gameplay”;
- efektowne, a zarazem łatwe w opanowaniu walki;
- element RPG i umiejętności detektywistyczne;
- wciągające zagadki.
OBAWY:
- monotonia zakładu Arkham Asylum;
- zbyt łatwe pojedynki;
- element RPG ograniczy się do kilku dających się odblokować umiejętności;
- okrojone zdolności detektywistyczne i łatwe zagadki.