Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przed premierą 21 sierpnia 2008, 15:13

autor: g40

Gra we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonuje.

Dead Space - GC 2008

Autorzy Dead Space postanowili stworzyć idealny mix horroru i gry akcji. Bazując na tym, co miałem okazję zaobserwować na pokazie, udało im się osiągnąć zamierzony cel w stu procentach.

Przeczytaj recenzję Dead Space - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Jedną z ciekawiej zapowiadających się gier końcówki tego roku jest Dead Space autorstwa Electronic Arts, firmy przez wiele osób postrzeganej jako producent pięćdziesiątej FIFY i setnego Maddena. Ostatnio jednak Elektronicy coraz odważniej atakują rynek całkowicie nowymi pozycjami, do których należą również, rozgrywające się na dryfującym okręcie wydobywczym USG Ishimura, przygody Isaaca Clarka, który imię i nazwisko odziedziczył po wielkich postaciach literatury science fiction – Arthurze C. Clarku i Isaacu Asimovie.

Pokaz Dead Space, podobnie jak i wielu innych gier, rozpoczął się w małej salce, którą niemal w całości wypełniał olbrzymi telewizor. Autorzy programu przedstawili dziennikarzom fragment jednego z poziomów, w którym znajdowało się sporych rozmiarów pomieszczenie o zerowej grawitacji. Zapewne mieliście okazję zobaczyć już coś podobnego na jednym z licznych zwiastunów gry, kiedy to Clark odbija się od powierzchni ściany, by następnie dzięki magnetycznym butom bezpiecznie wylądować na przeciwległym końcu pokoju.

Nie dość, że cała akcja wygląda naprawdę nieźle, to jeszcze dzięki temu zabiegowi, w przerwach pomiędzy eliminacją zamienionych w przerażające mutanty załogantów Ishimury, udało się przemycić niezbyt skomplikowane zagadki logiczne. Co ciekawe, do ich rozwiązania w znacznym stopniu przyczynia się broń działająca na zasadzie Gravity Guna, z doskonale znanej każdemu fanowi przygód Gordona Freemana gry Half-Life 2. Wystarczy wycelować w interesujący nas obiekt, przyciągnąć go do siebie, a następnie wystrzelić w żądanym kierunku. Powyższy opis nie dotyczy jedynie obiektów nieorganicznych. Kiedy spotkamy na swej drodze mutanty posiadające coś w rodzaju przyrośniętego do ciała worka wypełnionego wybuchającą substancją, możemy odciąć od nich ową część, przyciągnąć ją do siebie i następnie cisnąć nią w zbliżających się przeciwników. Nastąpi wybuch, a my pozbędziemy się pełzających i wyjących wniebogłosy istot.

Kiedy w Dead Space zamierzamy skorzystać z podręcznego menu, aby na przykład użyć do czegoś któregoś z noszonych przez Isaaca Clarka przedmiotów, akcja gry nie zatrzymuje się. Wszystko przez cały czas rozgrywa się w czasie rzeczywistym.

Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka
Graliśmy w Scorn – horror, przy którym Obcy wymięka

Przed premierą

Scorn studia Ebb Software to gra, którą mógłby wymyślić Hans R. Giger, twórca ksenomorfa z filmu Obcy: Ósmy Pasażer Nostromo. Zapowiada się horror straszny i... mięsisty (dosłownie!).

Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?
Graliśmy w kampanię gry Star Wars: Battlefront II – brak Mocy w singlu?

Przed premierą

„Mam złe przeczucia”. Ta myśl rosła w mojej głowie w trakcie ogrywania pierwszych trzech misji kampanii fabularnej do gry Star Wars: Battlefront II.

Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji
Graliśmy w Assassin's Creed Origins – czas rewolucji

Przed premierą

Po roku przerwy od Assassin’s Creed firma Ubisoft wprowadza wyczekiwane od paru lat zmiany w skostniałej formule serii. Czy Origins faktycznie jest rewolucją? Podejmujemy się wstępnej oceny po 4 godzinach spędzonych w otwartym świecie.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
21.08.2008 15:43
Void98
0
Pretorianin

z bioshockiem ???????

ps. wielkie,okrągłe piersi :p

21.08.2008 19:17
odpowiedz
scorpinor
0
Konsul

Jakoś im więcej trailerów oglądam i czytam o tej grze tym bardziej się zniechęcam. Miał być survival horror a wyjdzie zwykła strzelanka z obrzydliwymi potworami. Taki dzisiejszy Doom 3.

21.08.2008 21:13
odpowiedz
McClanesHungOver2
84
PSYCHO REALM

Dead Space wygląda na połączenie RE4 (perspektywa) ,Half Life 2(gravity gun) i Praya(zmienna grawitacja w pomieszczeniach).

22.08.2008 07:43
odpowiedz
tomek9989
30
Chorąży

dla mnie absolutny must have. tylko po doświadczeniach z alone in the dark nie kupię więcej gry w preorderze i poczekam na niższą cenę.

22.08.2008 15:58
odpowiedz
Szatan999
6
Chorąży

alone in the dark podobno świetny będzie na PS ale kto wie ale ta gierka niezła :P

27.08.2008 23:13
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

szykuje sie dobrze

28.08.2008 08:41
odpowiedz
SILENTALTAIR
69
Akallabeth

szykuje sie dobrze

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze