Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 czerwca 2005, 05:51

autor: Piotr Lewandowski

TOCA Race Driver 3 - zapowiedź

Więcej aut, więcej tras, więcej trybów, jeszcze lepsza grafika. Równie wysoka grywalność. Oto TOCA Race Driver 3 w pigułce.

Przeczytaj recenzję TOCA Race Driver 3 - recenzja gry na PC

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Codemasters nie składa broni i po beznadziejnym Colin McRae Rally 5, zapowiada kolejne wyścigi, tym razem mowa o trzeciej części TOCA Race Driver. Poprzedników pamiętamy, jedynka była dość plastykowa i nie potrafiła wielu z nas żaden sposób do siebie przekonać. Dwójka jest tytułem o wiele bardziej dopracowanym, grałem w nią z przyjemnością i z uśmiechem na twarzy przyjąłem zapowiedź nadejścia następcy. Ten ma zachować wszystkie najlepsze cechy poprzednika, z tym, że zostaną one doszlifowane i rozbudowane. W planach jest także wyeliminowanie błędów trapiących Race Driver 2, to raczej oczywiste.

Poprawie ma ulec oprawa graficzna. Już druga część prezentowała się rewelacyjnie, teraz ma być jeszcze realniej. Modele aut mają składać się z jeszcze większej liczby poligonów, co zaowocuje wierniejszym odwzorowaniem względem prawdziwych odpowiedników. Zmianom ku doskonałości poddano także otoczenie tras, obiektów będzie więcej, widoczność będzie ponoć jeszcze lepsza. Dojdzie animowana publiczność, dla której przygotowany został nawet jakiś specjalny algorytm. Wszystko dzięki udoskonaleniu kodu gry, który pozwolił wprowadzić dużą liczbę zmian. Pozostał także efekt blur, ten umiejętnie użyty ma sprawić, że TOCA Race Driver 3 stanie się najpiękniejszym racerem na świecie. Do multiplayera wprowadzono tryb widza, znany z wielu gier FPP.

Taka kosmetyka, czym tu się podniecać? Patrząc też obiektywnie na udostępnione obrazki, nie mogę oprzeć się wrażeniu, że to tylko takie gadanie i w rzeczywistości, będzie tylko odrobinę lepiej. Ja dużej różnicy między drugą częścią gry nie widzę, jednak dajmy twórcom jeszcze trochę czasu na dopracowanie tytułu. Zmiany w oprawie mają dotyczyć również systemu kolizji. Wypadki będą jeszcze bardziej realistyczne, także zobaczyć będzie można zużycie opon, paliwa oraz miernik temperatury silnika – to wszystko wpływać będzie na właściwości jezdne. Tak więc, będzie można przez agresywne prowadzenie zużyć ogumienie, czy też doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej. Wszystkie cechy mają zostać dostosowane do charakterystyki każdego z dostępnych w grze aut.

Huraoptymistyczne wieści dotyczą również zmian w udźwiękowieniu. Tak więc, według Codemasters czeka nas rewolucja i nowa TOCA będzie... najlepiej i najrealniej udźwiękowionym tytułem wyścigowym, jaki istnieje. Czuję się troszkę, jakbym pisał informację prasową, z doświadczenia podchodziłbym do takich zapowiedzi ze sceptycyzmem. Poczekamy, zobaczymy, bowiem ciężko ocenić stronę audiowizualną nie mając do czynienia nawet z jakimś filmikiem. Firma dość skąpo dzieli się z nami jakimikolwiek materiałami i mamy na dzień dzisiejszy aż cztery, niewiele mówiące obrazki. Jeśli wierzyć zapowiedziom, żadna gra nie ma tak realistycznie oddającej wszelakie aspekty jazdy oprawy dźwiękowej.

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?