Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 lutego 2003, 13:52

autor: Maciej Hajnrich

Ghost Master - przed premierą

Ghost Master to strategia czasu rzeczywistego, w której możemy wcielić się w postać zjawy - Mistrza Duchów. Zostaliśmy przywołani z zaświatów i sprowadzeni do miasteczka Gravenville z zadaniem terroryzowania i straszenia jego mieszkańców.

Przeczytaj recenzję Ghost Master - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W połowie tego roku do sklepów powinna trafić najnowsza gra ze stajni Empire Interactive pt. Ghost Master. Będzie to kolejna gra z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, aczkolwiek nie będzie przypominać popularnych RTSów opierających się na budowie bazy, eksploracji otoczenia oraz eliminacji wroga. Tym razem mamy do czynienia z programem, który na pierwszy rzut oka przypomina niegdysiejszy hit Dungeon Keeper. Podobnie jak w programie Bullfroga, tak i teraz gracz wcieli się w rolę „tego złego”, w rolę tytułowego Mistrza Duchów. Nietrudno domyślić się, iż podwładnymi będą duchy, a ich główny cel to straszenie... i nie tylko.

Pomysł interesujący, a wraz z kolejnymi informacjami od producenta wydaje się być jeszcze ciekawszy niż dotychczas. Duchy posiadają specjalne umiejętności i siły, bez których wykonanie pewnych zadań może okazać się niemożliwe. Każdy z nich, a będzie ich sporo, wyspecjalizowany jest w innej dziedzinie – znajomość tych możliwości przyda się już podczas pierwszej misji polegającej na wystraszeniu wszystkich mieszkańców domu. Przykładowo gremlin może być osadzony jedynie w mechanicznych przedmiotach. Uszkadzając dany przedmiot wywołuje strach u ludzi, czego konsekwencje są oczywiste. Albo bezgłowy jeździec - świetnie sprawdza się na drogach... Łącznie pojawi się ponad 20 typów duchów, od Banshee po upiory, zjawy i inne straszydła powstałe w oparciu o mitologię oraz paranormalne teorie przeróżnych kultur tego świata.

Duchy będą posiadać po kilka mocy, które w sumie dadzą dosyć pokaźny wachlarz 150 odmian. Ich możliwości są zdumiewające i stanowczo wykraczają poza zwykłe, czy wręcz „staroświeckie” pojawienie się przed człowiekiem. Zmiana temperatury w pomieszczeniu może spowodować zagotowanie się krwi w żyłach domowników, albo spaść do poziomu, w którym wszystko zamarza. Kiedy indziej może to być wywołanie insektów pojawiających się w każdym kącie mieszkania, a jeszcze innym razem przedmioty będą unosić się i wirować nad ziemią. Nie zabraknie też nieco mocniejszych sztuczek w stylu trzęsienia ziemi itp. Natomiast ciekaw jestem co kryje się pod nazwą „unnatural erection”... Ciekawostką będzie możliwość „wejścia” w ciało ducha bądź człowieka i obserwowania otoczenia z jego perspektywy. W tym drugim przypadku będziemy mogli przekonać się jak reagują na obecność duchów, a nawet usłyszeć bicie serca.

Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest
Po co komu nowe Heroes of Might and Magic, skoro nadchodzi Songs of Conquest

Przed premierą

W niszy, która powstała po porzuceniu przez Ubisoft serii Heroes of Might and Magic sukcesy odnosić mogą mniejsi twórcy, tacy jak Lavapotion. Ich Songs of Conquest może być najlepszą grą w stylu „hirołsów” od czasów kultowej trójki.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.