Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Forza Horizon 3 Przed premierą

Przed premierą 21 sierpnia 2016, 09:11

Forza Horizon 3 - niesamowity festiwal prędkości startuje na pecetach

Lepsza, ładniejsza, bogatsza w funkcje i zawartość - seria Forza wjeżdża na pecety w świetnej formie i wielkim stylu.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Forza Horizon 3 – najlepsze wyścigi aż po horyzont

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

FORZA HORIZON 3 TO:
  • jeden zakup na dwie platformy: PC i Xbox One;
  • funkcja crossplay pomiędzy PC i konsolą;
  • dwa razy większa mapa niż w poprzedniej części;
  • ponad 350 samochodów różnych typów;
  • przechodzenie kampanii w kooperacji dla 4 osób;
  • możliwość tworzenia własnych wyścigów.

Jedna marka - dwie różne gry. Rozdzielenie serii wyścigowej Forza na dwa tory - poważnej, sportowej symulacji i kolorowej zręcznościówki było naprawdę świetnym pomysłem. Tu duże brawa należą się studiu Playground Games, które przejęło po Turn 10 ciężar tworzenia spin-offa i zdaje się doskonale rozumieć, czym powinny różnić się oba tytuły, a gdzie zachować podobieństwa. Nie każdy lubi przecież godzinami uczyć się tego samego toru, zakrętu i ucinać kolejne setne sekundy na okrążeniu. Czasem dobrze jest po prostu gnać przed siebie niezłą bryką, bez ciągłego zwracania uwagi na punkt hamowania i międzyczasy. To właśnie znajdziemy w Forza Horizon, plus wakacyjny klimat, ulubioną muzykę, super samochody i beztroską jazdę po autostradach i bezdrożach. Jak w takim razie jeszcze bardziej udoskonalić grę, która zdobyła już świetne oceny w swoich dwóch poprzednich odsłonach? Można dać jeszcze więcej zawartości, w jeszcze ładniejszej oprawie, ale można też udostępnić ją o wiele liczniejszej grupie graczy i chyba właśnie za to szczególnie zapamiętamy trzecią część Forzy Horizon. Flagowa marka konsoli Xbox ukazuje bowiem po raz pierwszy na komputery osobiste, o ile oczywiście dysponujemy odpowiednim pecetem i systemem Windows 10.

Wprawdzie użytkownicy komputerów PC dostali już wiosną Forzę Motorsport 6: Apex, ale biorąc pod uwagę jej bardzo ograniczoną zawartość, można to bardziej traktować jako swoistą wersję demonstracyjną, pozwalającą sprawdzić jak sprawuje się w akcji pecetowa konwersja. Forza Horizon 3 będzie pierwszą pełną grą z tej serii na blaszakach, umożliwiającą dodatkowo wspólną zabawę z posiadaczami konsoli Xbox One przez funkcję CrossPlay.

Australia, ale nie trzeba jeździć po lewej stronie

Co więc czeka posiadaczy Xboksów i pecetów tym razem? Forza Horizon 2 była naprawdę niezłą grą, ale jej słabym punktem była mapa. Krajobrazy południowej Francji były dość monotonne i jednobarwne, bez absolutnie żadnej wyróżniającej się lokacji. W trzeciej części twórcy wybrali Australię, a dokładnie jej wschodnie wybrzeże i jest tu już na czym zawiesić oko. Pościgamy się w niezwykle różnorodnej scenerii - od zielonych terenów australijskiego buszu, przez plaże nad oceanem, piaszczyste wydmy i pustynne kaniony, aż po ulice wielkiego miasta z drapaczami chmur. W poprzedniej części gościliśmy już wprawdzie w Nicei, ale tym razem odwiedzimy prawdziwą metropolię - dzielnicę Surfers Paradise w Queensland - drugim największym mieście Australii, gdzie rzeczywiście na torze ulicznym odbywają się zawody serii V8 Supercars. Mapa w grze nie jest wierną kopią 1:1 wybrzeża Australii, ale każde miejsce jakie zobaczymy, powstało w oparciu o realne lokacje, a jej rozmiar podwaja to, co widzieliśmy w poprzedniej odsłonie.

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?