zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach

Elex Przed premierą

Przed premierą 9 czerwca 2016, 08:29

autor: Hed

Graliśmy w Elex - najambitniejszą grę twórców serii Gothic i Risen

Piranha Bytes pokazała nam swoją grę, która łączy elementy Gothica z zupełnie nowym, najbardziej złożonym uniwersum w historii studia.

Zapowiadana premiera gry: 17 października 2017.

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Piranha Bytes bez dwóch zdań uważana jest w naszym kraju za jednego z najbardziej kultowych producentów gier. Kiedy więc otrzymałem zaproszenie na pokaz jej nowego tytułu – Elexa, byłem podekscytowany. Nie codziennie nadarza się przecież okazja, by spotkać się i pogadać z twórcami Gothica. Na wspominanie kultowych przygód Bezimiennego nie było jednak zbyt wiele czasu, bo Björn i Jennifer Pankratz, małżeństwo projektantów gier, mieli sporo do pokazania i opowiedzenia na temat nadchodzącej produkcji. W pewnym momencie prezentacji Elexa mogliśmy nawet sami sięgnąć po pad i sprawdzić w akcji m.in. system walki. Dało to pewien obraz tego, co chce osiągnąć Piranha Bytes w swoim ponoć najambitniejszym dziele. Czym więc będzie Elex? Z jednej strony to zupełnie nowe uniwersum z dziesiątkami pomysłów, których próżno szukać w Gothicu czy trzech częściach Risena. Czy wobec tego Piranha odcina się od swoich korzeni? Nic bardziej mylnego, bo deweloper wciąż porusza się w tych samych klimatach i czerpie garściami ze swych wcześniejszych dokonań.

Graliśmy w Elex - najambitniejszą grę twórców serii Gothic i Risen - ilustracja #1

Małe studio, duże gry. Piranha Bytes jest nietypowym producentem jak na dzisiejsze standardy – przede wszystkim ze względu na stosunkowo niewielkie rozmiary studia. Nad samym Elexem, który będzie obszernym i dużym tytułem, pracuje na przykład około trzydziestu osób w niemieckiej siedzibie dewelopera. Naturalnie korzysta on z pomocy firm zewnętrznych, czyli tak zwanego outsourcingu, jednak główne elementy gry, takie jak projekt, fabuła czy silnik, powstają na miejscu. Co ciekawe, producent najwyraźniej nie planuje tego zmieniać w najbliższym czasie. „Dopóki ludzie będą lubili nasze gry, naszego ducha i naszą wolność tworzenia, nie będziemy myśleć o zmianie podejścia” – wyjaśnił Björn Pankratz.

Graliśmy w Elex - najambitniejszą grę twórców serii Gothic i Risen - ilustracja #2
"Znam osadę, która potrzebuje pomocy"

Ten bohater ma imię i trudną przeszłość

Elex dla studia Piranha Bytes stanowi swoisty restart i próbę wymyślenia formuły postgothicowej na nowo – tak przynajmniej wnioskuję z tego, co usłyszałem od Björna Pankratza na prezentacji. By uzyskać jak największą swobodę twórczą, niemieckie studio wykreowało nowe uniwersum, które pozwala na niemalże wszystko. W Elexie trafimy bowiem na planetę Magalan, stanowiącą połączenie postapokaliptycznego świata z elementami science fiction oraz fantasy. W tej rzeczywistości cywilizacja ludzka została niemalże unicestwiona na skutek uderzenia meteorytu, zawierającego tytułowy pierwiastek: niebieskawy elex. Jak można się domyślać, ma on właściwości nieco bardziej niezwykłe niż chociażby węgiel, bo da się go użyć do wzmocnienia zarówno broni, technologii, jak i samego człowieka. Na ruinach dawnej cywilizacji powstały nowe imperia, w tym tak zwani Albowie. To organizacja wojskowa, z siedzibą w górach Xacor, która na skutek uzależnienia od elexu utraciła resztki człowieczeństwa i kieruje się tylko chłodną kalkulacją. Jej dalekosiężnym planem jest podporządkowanie sobie ludzi i stworzenie świata doskonałego. Drogą do tego celu ma być wykorzystanie potężnej technologii i broni opartej na elexie. Albowie będą najpotężniejszą z frakcji, jakie spotkamy w grze, i jednocześnie naszym głównym przeciwnikiem.

Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?
Graliśmy w grę Elex – ile czasu trzeba, by wyrzeźbić z drewna wielkie RPG?

Przed premierą

Wzorem dla studia Piranha Bytes przy tworzeniu Elexa są ponoć pierwsze odsłony serii Gothic. Faktycznie, projekt świata i model rozgrywki zdradzają pewne podobieństwa. Niestety, to samo można powiedzieć o prehistorycznej technologii...

Widzieliśmy Elex – science fantasy RPG od twórców Gothica
Widzieliśmy Elex – science fantasy RPG od twórców Gothica

Przed premierą

Narracja, otoczenie, eksploracja i symulacja to najważniejsze elementy nowej gry studia Piranha Bytes. Pierwsze konkrety z gamescomu 2015 pokazują, dlaczego Elex ma szansę stać się najlepszym tytułem w dorobku niemieckiego studia.

Graliśmy w Elex – Gothic w klimatach science fiction na razie nie zachwyca
Graliśmy w Elex – Gothic w klimatach science fiction na razie nie zachwyca

Przed premierą

Po dłuższej sesji oglądania i ogrywania Elex, gry RPG niemieckiego studia Piranha Bytes, trudno uwierzyć, by następny projekt miał być powrotem do formy z czasów Gothica. W wielu aspektach tytuł jeszcze przed premierą wydaje się być przestarzały.

Komentarze Czytelników (97)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.06.2016 11:33
19
odpowiedz
czader--master
7
Generał

I tak szacun, że 30 osób potrafi ogarnąć taki projekt.

09.06.2016 14:26
14
odpowiedz
Szaku
113
Szaman
8.0

Trzymam kciuki. Samo uniwersum i zarys fabuły tak sobie mi podchodzi, ale chcę dać szansę. Mam wszystkie Risen'y, ale ukończyłem tylko część pierwszą. Przy drugiej części jakoś w 70% fabuły olałem, a przy trzeciej pod koniec odpuściłem sobie. Wielka szkoda, bo studio ma potencjał, ale obawiam się, że Gothic 1-2 to ich magnum opus i zostanie im być tylko w cieniu tego wyjątkowego tworu. Remake Gothic 1-3 jest czymś o czym marzę, ale jak nie czują się na siłach to nie ma co ryzykować, bo swoje seria wycierpiała. Remake świetnego Fable też pokazuje, że czasem lepiej tematu nie ruszać.

09.06.2016 15:36
9
odpowiedz
sebogothic
98
Senator
9.0

Przyznam, że na początku niezbyt podobało mi się to połączenie sc-fi i fantasy, ale coraz bardziej się do tego przekonuję. Poprzednie gry PB miały taki przygodowo-awanturniczy klimat. Dzięki takiemu nietypowemu połączeniu będzie można zawrzeć jakieś dylematy moralne, poruszyć ważne kwestie egzystencjalne. Fajne, że po dwóch grach Piranie znowu powracają do dużego, jednolitego kawałka lądu. Mam nadzieję, że dopracują system walki, bo ten w Risen 2 i 3 w teorii był ok: broń biała, broń palna, magia, voodoo, podłe sztuczki, uniki. Tylko jakoś siekanie przeciwników nie sprawiało wielkiej frajdy. Jak dla mnie najlepsza walka z gier PB była w pierwszym Risenie i wolałbym by Piranie poszły w tym kierunku, jeśli chodzi o walkę mieczami. Magia całkiem fajnie wyglądała w trzecim Risenie, gdzie rzucenie czaru nie zajmowało dużo czasu i można było wykonywać sekwencje combosów, więc jeśli ktoś grał magiem to mógł się obyć bez broni białej i walczyć wyłącznie za pomocą magii.
Dobrze, że dołączenie do frakcji będzie miało miejsce po 10 godzinach gry. W trzecim Risenie do gildii dołączyłem dopiero w 30 godzinie rozgrywki, jak już wykonałem większość, jeśli nie wszystkie zadania poboczne na wszystkich wyspach, bo nie chciałem by część mi przepadła, gdy dołączę do jakiejś frakcji. W ELEX najwidoczniej będzie tak jak dwóch pierwszych Gothicach, gdzie po podobnym czasie rozgrywki dołączaliśmy do gildii.
Myślę, że jak każda gra Piranii, może spodoba mi się mniej, może bardziej, ale z pewnością wciągnie mnie na kilkadziesiąt godzin. Choć mam też taką cichą nadzieję, że ELEX nie przerodzi się w serię, a Piranie powrócą do Gothiców. Z jednej strony chciałbym by wyszła kolejna gra z tej serii od PB, z drugiej jednak obawiam się czy Piranha Bytes byłaby w stanie odtworzyć to co zagrało w dwóch pierwszych Gothicach. Mam nadzieję, że w kolejnej grze, coby nią nie było, zmienią silnik, bo pomimo, iż ELEX to nowa seria to nadal stylistycznie zalatuje drugim i trzecim Risenem.

post wyedytowany przez sebogothic 2016-06-09 15:51:48
09.06.2016 10:51
8
Gorn221
32
Konsul

Nie mogę się doczekać.

11.06.2016 13:58
2
odpowiedz
Vroo
80
Konsul

Ja tylko życzyłbym sobie jakichś większych skupisk ludzkich. Skoro to ma być najwięęęęęęększa gra piranii, obawiam się typowego pójścia na łatwiznę, czyli wrzucenia na mapę w 90% ruin wypełnionych potworami (Varant z G3 się kłania). Zwłaszcza, że post-apo zniszczony świat świetnie i wygodnie to tłumaczy ("Panie? Jakie miasta? Przecież tu wszystko wybuchło i posypało się w gruz, oszalałeś pan??"). Trailer tylko mnie w tym utwierdził, bo nie zauważyłem tam żadnego dużego miasta, ale mają jeszcze rok czasu, więc może rozbudują już istniejące. Jak znowu przeczytam w recenzji, że osiedla/miasta to trzy, cztery budynki, to kupię, ale używkę najwyżej.

No i dlaczego znowu 3 obozy. Rany, 15 lat minęło od premiery pierwszego Gothica. Serio to takie trudne pójść o krok dalej w swojej siódmej grze i dać, no nie wiem... 4 obozy? Albo 5? Silnik gry pozwala na trzy i ani jednego więcej? Bo nie rozumiem.

Pomimo tego co napisałem, tak czy siak na razie jest to mój najbardziej oczekiwany tytuł 2017. Po prostu od studia, które zrobiło moją "grę życia" oczekuje więcej niż tylko kolejnej dobrej gry.

11.06.2016 14:53
odpowiedz
2 odpowiedzi
Chris4132
27
Centurion
7.0

Dobra, mamy świat, historię i tak dalej, ale ten system walki wygląda po prostu przeciętnie, a walczy się przez cały czas... Obawiam się że za dużo względem Risena się nie zmieni, a przecież powinno.

11.06.2016 17:48
odpowiedz
Sir Xan
73
Senator

Życzę Piranha Bytes powodzenia! Oby nowa gra będzie udana. Trzymam kciuki. :)

11.06.2016 20:06
odpowiedz
dagor0601
4
Chorąży
9.5

Czekam z niecierpliwością!

11.06.2016 21:27
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gwyns
6
Legionista

Niestety nie wierzę już w PB. Według mnie jeśli chodzi o tworzenie gier wciąż tkwią na przełomie wieków; zamiast spróbować czegoś nowego dalej brną w zaparte w stare rozwiązania Gothica, które w mojej opinii dzisiaj się nie sprawdzą. Seria Gothic w swoich latach była majstersztykiem, ale prawda jest taka że gatunek ruszył do przodu jak pokazał Wiedźmin 3, i nie ma już miejsca na takie gry. Skoro nawet odgrzewane kotlety Bethesdy zaczynają nużyć, to aż strach pomyśleć co stanie się z tym ich Elexem, bo o ile Scrollsy dobrze bronią się jako sandbox, to Elex nie obroni się niczym. Może lepszym pomysłem byłaby gra z mniejszym rozmachem, ale bardziej dostosowana do budżetu? Niech ktoś pokaże piraniom jak się robi gry, bo się biedaki pogubili. Na Elexa nie czekam, ponieważ nie wiem nawet czy PB potrafi w ogóle stworzyć coś, co nie nazywa się Gothic.

11.06.2016 21:36
odpowiedz
saito123
40
Sam Fisher
7.5

Aha, jak to ma być podobne do Gothica to pozdrawiam!

11.06.2016 23:14
odpowiedz
Irek22
80
Grzeczny już byłem

Gwyns [30]
gatunek ruszył do przodu jak pokazał Wiedźmin 3

Co takiego "pokazał Wiedźmin 3 w kwestii pójścia gatunku do przodu"? I niby w czym w ogóle cały gatunek RPG poszedł do przodu? I dlaczego według ciebie na rynku nie ma miejsca na Elexa?
Uzasadnij swoje opinie, zamiast rzucać puste i niczym nie poparte hasła.

11.06.2016 23:22
odpowiedz
Lukasz20202
16
Chorąży

Mistrzowie drewna.

12.06.2016 02:21
odpowiedz
niesmiertelny21
35
Pretorianin

Jeśli jest tak z PB jak wspominał sebogothic, to jest nieciekawie. Elex nie robi na mnie jak na razie wielkiego wrażenia, może dlatego że po prostu nie lubię połączenia futuryzmu z fantastyką. Ale zobaczymy.

12.06.2016 04:27
odpowiedz
Kiss
110
Generał

Graliśmy w Elex - najambitniejszą grę twórców serii Gothic i Risen
Nie widze dopisku: "artykul sponsorowany". Czy to jakieś niedopatrzenie?

12.06.2016 10:54
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
nie taki stary zgred
22
Chorąży

Jeśli PB uważa, że każdy fan ma inną opinię na temat jaka powinna być gra od nich to trzeba wysłać im list co powinno być a czego brakuje w ich grach od czasów G2NK ??.
Co tworzy klimat Gothików:
Żyjący świat - npc z rytmem dobowym, ścigający za kradzieże, za wymachiwanie bronią - bez uproszczeń obecnych np w Risenach
Wymagająca walka z dobrą mechaniką - dobrą miały G1 i Risen 1, G2 słabszą, Risen 3 w miarę a fatalną G3 i Risen 2. Wywalcie te turlanie, niech zostaną ciosy, blok i kontra ale nie jak w G3 - maszowanie LPM. Won z bronią palną - nie potraficie jej zbalansować.
Świat niekoniecznie bardzo duży ale ciekawie zaprojektowany z panującą atmosferą osamotnienia gdzie co pewien czas napotykasz ludzi (niekoniecznie przyjaznych) - bez małych wysepek, korytarzowych map (R2)
Potężne potwory, które rozmieszczone odpowiednio blokują fragmenty map (np. północna część wyspy w G2 - wargi, cieniostwory, szkielety)
Miasto!!! - wiele osób o tym pisało - porządne, duże, żyjące miasto z przynajmniej 3 dzielnicami, z grupami interesów, spiskami, światkiem przestępczym. Od Khorinis jest ciągły zjazd w dół - jak zobaczyłem "miasta" w G3 a potem w R1 to miałem zawał a R2 i R3 to już tragedia.
Wycofanie się z uproszczeń mechaniki - wspomniane nie jeden raz drabiny, gotowanie, zażywanie potów, niewidzialne ściany.
Mam dość tropików - gdzieś tam mały fragmencik przy plaży ok, nie więcej. Bez piratów proszę.
Rzeczy do poprawy, które zawsze kulały:
Szmaty i broń - mało ich jest, większość bezwartościowych, źle wyskalowany postęp statystyk, jedyne warte uwagi to te, które samemu się crafci albo epickie do znalezienia. W efekcie do pewnego momentu jest trudno (to plus) ale po pierwszym lepszym ciuchu i broni robi się za łatwo.
W skrzyniach - z reguły śmieci albo na samym początku gry dostajesz broń, która jest tak silna, że właściwie starcza do końca - zmieniasz ją z nudów a nie konieczności. Balans statystyk, rozmieszczenia epickich broni i szmat w przestrzeni i czasie gry to IMO jedną z większych bolączek serii od zawsze.
Animacje - drewniane, mi nie przeszkadzają ale młodszych mogą odstraszać :-).

Co do Elexa - mam mieszane uczucia, znowu te same stwory, turlanie i dziury typu 3 chaty na krzyż. Część postapo jakoś nie przemawia do mnie, asfaltowe drogi, samochody słabe to w tej chwili jest, gryzie sië z resztą już na poziomie graficznym (artystycznym). Czekam na grę od PB jak zawsze, ale po kroku w dobrą stronę jakim był R3 obawiam się, że zrobią dwa w tył.

12.06.2016 14:07
odpowiedz
Arsacius
16
Legionista

Mam mieszane uczucia, ale póki co daję grze zielone światło. Jak będzie "wyjdzie w praniu".

12.06.2016 15:00
odpowiedz
Xanoch
76
Pretorianin
9.5

No w końcu coś nowego w starej oprawie bo Risena 3 nawet nie skończyłem. Piraci to klapa xD swoją drogą i tak najlepszy system walk był w Gothic 2 xD ciekawe czy będą bronie palne konwencionalne.

13.06.2016 10:57
odpowiedz
Titakk
18
Pretorianin

Mnie od takich gier zawsze odpycha walka jak jest słabo zrobiona a prawie zawsze jest słaba grałem w Risen 1 - 2 i tam walka to dla mnie katastrofa wcześniej trochę w gotiki, ale wtedy byłem młodszy to też inaczej patrzyłem na gry. Dla mnie fabuła może być najlepsza, ale jak nie czuję przyjemności z systemu walki, to gra mnie odpycha, a to studio znane jest, że ten element słabo im wychodzi no nic pożyjemy zobaczymy.

13.06.2016 14:24
odpowiedz
Nimfos
17
Chorąży
9.0

Prace widzę idą w dobrym kierunku, ale dla mnie najważniejsze jest żeby dopracowali system walki i fabułę. Grafika jest rzeczą drugorzędną, jest dodatkiem, która ubarwia grę i stwarza klimat. Musi być bogaty arsenał broni, ogromny świat, wysoki poziom i ciekawe zadania poboczne. To powinno wystarczyć aby produkcja okazała się rewelacją.

13.06.2016 19:48
odpowiedz
MelChioRpl
13
Legionista

Jak to tworca gothica powiedzial w wywiadzie kazdy pokochal gothica za co innego i trudno im bedzie zrobic kontynuacje wola narazie tej marki nie ruszac lecz wzoruja sie na niej. Ja gothica pokochalem za fabule fantasy mozliwosc wybrania frakcji rozniacych sie miedzy soba i to ze kazda postac w grze widziala do ktorej frakcji przynalezymy a nawet jaka range zajmujemy. Jak bylismy magiem wszyscy do nas odpowiadali na chwale innosa w dialogach podkreslali to z kim rozmawiaja to bylo cos cudownego i licze na to samo przezycie w kazdej nastepnej grze piranhy niestety w g3 aspekt skopany na calego w risenie 1 czuc bylo podobny klimat ktory niestety sypal sie po 2 rozdzialach do plytkich zadan ogolnych risen 2 to kierunek na piratow co totalnie do mnie nie przemawia rezygnacja z magii itp a risen 3 jest taki jakis zbyt hacken slashowy. Moja ulubiona frakcja byli magowie i bardzo licze ze bedzie temu calkowicie poswiecona frakcja i postac czystego maga. Licze tez ze kazdy npc zauwazy to kim gracz jest czy magiem czy wojownikiem. W elexie jakas frakcja ociera sie o magie niestety tylko ociera wiec narazie jestem pelen obaw. Ale zobaczymy

post wyedytowany przez MelChioRpl 2016-06-13 19:51:20
15.06.2016 14:08
1
odpowiedz
Hava
9
Legionista

No cóż Gothic 1 i 2 miał świetny klimat, ciekawy świat, bohaterów pewnie niedoróbki były kompensowane przez wiele plusów. Historia i świat 1 i 2 był naprawdę dobre, w G3 dostaliśmy wielki świat, lepsza grafikę, ale zabrakło tego czegoś. Do tego pojawiła się nuda, kolejne miasto i kolejne te same nie wciągające zadania bez fabuły 5 skrzyń, beczek, worków czegoś tam. Orki, która nie miały nic ciekawego do powiedzenia.
Czy ktoś wie kto odpowiadał w G1 i G2 za fabułę, scenariusz, dialogi itd ? Czy ci ludzie nadal tam pracują ? Bo mam wrażenie, że chyba już ich nie ma.
Riseny wcale nie są tak dobre, wmawia się, że to następca Gothiców, ale to taki ubogi kuzyn. Sorry, ale Risen 1 wcale nie jest taki wspaniały, główny bohater nie ma nawet 50% tego klimatu, wyrazistości jak Bezimienny. No i trzeba pamiętać, że pozycję Gothica w Polsce zbudowała świetna lokalizacja, dialogi, humor. Bo grę też trzeba umieć zlokalizować i to się świetnie udało, G1-G2 udało się naprawdę dobrze CD Projekt.
I tego brakowało w Risenach, to że ktoś rzuci wulgaryzmem nie oznacza jeszcze dobrego humoru. Gothic i te kąśliwe uwagi, tutaj złośliwość w komentarzu jakiegoś bohatera, tam ktoś się z nas naśmiewa. Bohaterowie muszą być widoczni w grze, postacie są wyraziste, mają swoje specyficzne cechy.
No i żyjące miasto, idąc Khorinis czuje się, że miasto wydaje się "autentyczne". Kowal wykuwa miecz, na wejściu zatrzymuje nas trzymający się procedur, protekcjonalny Paladyn. Każdy miał własną historię, własny dialog. Nie jakieś tam okienko z nudnym długim tekstem, przeważnie tym samym. Idąc do portu słyszymy handlarki, gdzieś ogłasza się rozporządzenie Lorda Andree https://www.youtube.com/watch?v=SsjWgHhD2d0
Nawet napotkany gdzieś myśliwy czy wieśniak na polu miał swoją historyjkę do opowiedzenia, dodaje swoje trzy grosze do gry.
Bez polskiej wersji nie było dialogów, nie byłoby takiej popularności serii Gothic w Polsce, wydawca/producent chyba tego nie docenia ;)
Niestety Riseny to jedynie niezłe gry, mam wrażenie, że gdyby portale, wydawca nie bazowały na popularności Gothica to gdyby ktoś nie wiedział kto stoi za tymi grami, cieszyłyby się znacznie mniejszą popularnością. To jak przeciętny/niezły album zespołu, który wcześniej wyrobił sobie markę.
Riseny to coś jak Deus Ex: Invisible War, mamy pierwszego Deus Ex'a, tutaj nawet różnica większa bo to jedna z najważniejszych gier na PC. Potem Deus Ex: IW, który sam w sobie nie jest taki zły, ale do jedynki traci bardzo dużo. Potem Deus Ex: Bunt Ludzkości czyli naprawdę udany powrót.
Jeśli Elex nie będzie miał żyjącego świata, ale nie dla tego że postawia 50 postaci, które są nudne, bez wyrazu, historii. Jeśli sama fabułą nie będzie dobra, scenariusz nie będzie wciągał, dialogi będą na odwał się, świat nie będzie krył naprawdę ciekawych tajemnic to gra będzie kolejną, która przejdzie i tyle. Nie liczy się ilość/wielkość, ale jakość, pomysłowość, ciekawa historia, muzyka, bohaterowie.

19.06.2016 20:30
odpowiedz
Komediant888
4
Legionista

jedno się nie zmienia -animacje takie same jak 20 lat temu drewno

23.06.2016 16:29
odpowiedz
Burakos
7
Chorąży

Mimo wszystko to wydaje się klaustrofobiczne. Nie wiem, dlaczego. Być może dlatego, że trzy lata temu zagrałem w Morrowind i ta gra określiła dla mnie ideał RPG - świata wirtualnego, w który można się zanurzyć, żyjącego własnym życiem, a nie takiego, który można tylko przebyć w 30 godzin.

07.07.2016 07:12
odpowiedz
Kasztelano
4
Legionista

Troche Fallout ale czy to źle czekam na Elex i na Gothic 4

17.08.2016 10:43
odpowiedz
JemSeCiasto
5
Centurion

elex to syf gorszy nawet od gothicow...

17.08.2016 12:46
odpowiedz
mercuryweb
22
Chorąży
7.5

Bardzo chciałbym by ta gra okazała się przynajmniej dobra. Duży plus to porzucenie klientów pirackich, które w Risen 2 i 3 były dla mnie największym problemem zaraz za drewnianą walką.

17.08.2016 13:48
1
odpowiedz
arachno
3
Junior
8.5

Ja nie rozumiem, czemu ciągle powtarzają, że każdy fan gothica ma inną opinie. Jak widzę, to każdy gracz stwierdza, że polubił żyjące miasto, wybieranie stron, charakter bohaterów, mały, ale przepełniony świat, ograniczony występowaniem orków, wargów, szkieletów oraz system walki, w którym rozwijanie umiejętności odblokowywało nowe sekwencje. Ponadto wybór gildii miał wpływ na stosunek npc do naszego bohatera (mag ognia już w I rozdziale miał wszędzie chody).
Jednomyślnie za wadę stwierdzono zbyt łatwy poziom trudności pod koniec gry oraz liniowość głównego wątku.
Co Piranha mogłaby zrobić? Rozwijać to co było sprawdzone. Dostosować system walki dla konsol, dodać uniki (ale nie fikołki w ciężkiej zbroi), dodać nowe gildie, nieliniowość wątku, większe miasto, lepszy balans poziomu trudności. Ubisoft od kilku lat leci na tej samej mechanice a ludzie to kupują, więc PB mogło zrobić to samo. Mogliby też się postarać o zainwestowanie w młodych, ze świeżymi pomysłami. CDP w przeciągu kilku lat zatrudniło 300 osób i wyszli na tym świetnie, a wydali tylko 3 gry, a tak zajmowali się tylko dystrybucją.

17.08.2016 14:06
odpowiedz
2 odpowiedzi
Gorn221
32
Konsul

,,W Elexie Piranha Bytes odchodzi od „bezimienności”, co zresztą miało już miejsce w Risenie 3" Chwila, co? Jak się nazywał bohater Risena 3?

17.08.2016 17:07
odpowiedz
1 odpowiedź
UzumakiRaiser
36
Centurion

Właśnie przez ten system walki ta gra jest skazana u mnie na porażkę. Kurde jak ja widzę to machanie mieczem w tan sposób... Wszystko jest takie drętwe. Gra powinna być szybka. Nie mówię że slasher od razu ale coś w ten deseń. Dosyć tych topornych mechanik. Weźmy takiego MGS R Tam też trzeba było potrafić kontrować czy uniki robić. A tu co tym mieczykiem vs czar czy plasma zdziałamy ? Nie rozumiem tego. Ehh ich styl nigdy mnie nie chciał przekonać a szkoda bo samo uniwersum wydaję się Ciekawe. Ale główna atrakcja po za misjami będzie zjebana to dzięki ^^

17.08.2016 19:36
odpowiedz
Maverick0069
24
Pretorianin

Odniosłem wrażenia, że ktoś zrobił jakiś tytuł, ktoś inny wgrał do owego tytułu masę modyfikacji, których nie sprawdził i poszło w sprzedaż... obym się mylił ale gównianie to wygląda jak na razie.....

17.08.2016 23:04
1
odpowiedz
Zeffiro
9
Chorąży

Wnioskując po tym co napisali mi nie przeszkadza więcej upodobnień do Gothica.

18.08.2016 01:21
odpowiedz
Dharxen
18
Konsul

Najpierw sprawdźcie datę publikacji newsa, dopiero potem oceniajcie gameplay. To jest materiał z przed ponad 2 miesięcy z bardzo wczesnej wersji gry.

post wyedytowany przez Dharxen 2016-08-18 01:23:56
18.08.2016 01:37
odpowiedz
2 odpowiedzi
strelnikov
80
Senator

A kiedy premiera?

18.08.2016 14:45
odpowiedz
1 odpowiedź
GimbusomNIE
68
Pogromca Gimbusów

Szwaby i cebulaki w ekstazie ! Reszta świata kupi pozostałe 4 kopie.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze