ocena redakcji
8.0
oceń grę
więcej
zobacz więcej

Heroes of Might & Magic V - recenzja gry

Ładna to gra. Mało kto patrzy już dziś na człon „Might & Magic” przez pryzmat inicjalnie związanej z nim serii cRPG. Liczą się już tylko Heroesi, i to nie bez powodu.

8 czerwca 2006Mal (gry-online.pl) 8.0/10
• strony: 1234

Nie da się ukryć, że Heroesi to duża rzecz, jeden z najpopularniejszych tytułów wśród gier strategicznych i grywają w to niemal wszyscy. Tym większa była presja wywierana na producenta, który przejął robotę po upadku firmy 3DO i trzeba przyznać, że zrobił wszystko, by zachować charakter legendarnej serii. Ponieważ większość graczy uważa, że pierwsze trzy części były lepiej skonstruowane od czwartej, postanowiono powrócić do dawnych wzorców i piąta edycja silnie nawiązuje mechaniką do wersji pierwotnej. Typy miast i system magii są zdecydowanie bardziej podobne do najlepszej, według wielu graczy, części trzeciej. Ale wszystko musi być omówione po kolei.

Najlepiej zacząć od fabuły. Odwrotnie niż w melodramatach, opowieść zaczyna się od ślubu. Jednak ceremonia zostaje przerwana nagłym napadem, jak nie przymierzając w filmie Kill Bill. Pan młody jest w strasznych tarapatach! Początkowo wszystko wskazuje na to, że w każdej kampanii główny bohater będzie miał własne kłopoty i ewentualnie w ostatniej pięcioro zjednoczonych herosów stawi czoło komuś szóstemu, jak to miało miejsce w czwartej edycji i dodatkach do niej. A tymczasem – nic z tego. Losy wszystkich postaci są ze sobą splecione i tak naprawdę wszystkie kampanie stanowią elementy jednej, bardzo złożonej intrygi. Im dłużej się gra, tym łatwiej się o tym przekonać. Przygotowano liczne, zaskakujące zwroty akcji i aż nasuwa się myśl, że scenariusz pisał ktoś, kto wcześniej pracował dla wytwórni filmowych specjalizujących się w taśmowej produkcji oper mydlanych.

Fabułę ilustrują niezłe filmy. Warto oglądać!

Niemniej to, co razi w telewizji, w grze daje całkiem fajny efekt; tutaj wszelka pompatyczność i dramatyzm są na miejscu dodając smaczku rozgrywce. Wątek fabularny jest bardzo rozwinięty i gdyby bohaterom dano możliwość wyboru opcji dialogowych można by się zastanawiać, czy to jeszcze strategia, czy już RPG. Odwrotnie niż w większości gier, tu niewiele misji kończy się triumfem i prostą radochą z pobicia wroga. Gdyby nie okno informujące o pomyślnym zakończeniu misji, człowiek rozważałby, czy aby zrobił wszystko, by wygrać, ponieważ niejednokrotnie bohaterowie popełniają życiowe błędy, wpadają w pułapki i zaplątują się w pozornie beznadziejne sytuacje.

Połączone ze sobą losy licznych osób dramatu tworzą razem pasjonującą opowieść. Wszystkie ważne wydarzenia, zarówno w trakcie rozgrywki jak i pomiędzy misjami ilustrują filmy, całkiem ładne i tak ciekawe, że gracz mimochodem zapomina o gromadzeniu surowców i daje się wciągnąć w wir wydarzeń. To miły pomysł, bo dzięki niemu dokładnie wiadomo, o co się walczy i trudno porzucić zabawę; zwycięża ciekawość, jak potoczą się losy postaci. A już najfajniejszym pomysłem jest nowość: bohaterowie ukończonych kampanii pojawiają się od czasu do czasu w następnych i znowu można sobie nimi trochę pograć.

W każdej misji na osobnym panelu ukazują się zadania do wykonania. Często przybywa ich w trakcie rozgrywki. Misja kończy się powodzeniem, gdy przy zadaniach pojawią się znaczki „zaliczenia”. Tak jest ciekawiej, szczególnie że mało który scenariusz ogranicza się fabularnie do polecenia zabicia wszystkich przeciwników.

Tekst przygotowany na podstawie wersji PC.
inne
Recenzja gry Fallout Shelter na PC - dużo nowej zawartości, dużo nowych błędów

Recenzja gry Fallout Shelter na PC - dużo nowej zawartości, dużo nowych błędów

Fallout Shelter to dzisiaj zupełnie inna gra niż w momencie premiery w czerwcu 2015 roku. Wreszcie jest rozbudowana na tyle, że bawić będzie pecetowych graczy. Szkoda, że Bethesda nie uniknęła kilku wpadek.  recenzja gry

Recenzja gry Hearts of Iron IV - powrót w wielkim stylu

Recenzja gry Hearts of Iron IV - powrót w wielkim stylu

Po latach Hearts of Iron – ukochana seria koneserów skomplikowanych strategii – powraca, i to w wielkim stylu. Sezon nieprzespanych nocy, spędzonych na dowodzeniu, knuciu intryg i nieustannym smakowaniu goryczy porażki, uznać należy za otwarty.  recenzja gry

Recenzja gry Total War: Warhammer – Stary Świat w nowych szatach

Recenzja gry Total War: Warhammer – Stary Świat w nowych szatach

Warhammer plus Total War to połączenie tak naturalne – aż dziw bierze, że dopiero teraz Creative Assembly przygotowało tę odsłonę. Dziś już wiemy, że warto było czekać.  recenzja gry

ocena vs oczekiwania

Według naszych czytelników gra Heroes of Might and Magic V w wersji PC jest rozczarowaniem – oczekiwania przed premierą były wyższe niż aktualna średnia ocena użytkowników.

8.5

ocena czytelników

8303 ocen czytelników

9.5

oczekiwania przed premierą

575 głosów czytelników

Heroes of Might and Magic V - screen - 2005-12-05 - 58287Heroes of Might and Magic V - screen - 2005-12-05 - 58285Heroes of Might and Magic V - screen - 2005-12-05 - 58286
Forge of Empires

Forge of Empires

Zagraj za Darmo!

Grepolis

Grepolis

Zagraj za Darmo!

Command & Conquer The Ultimate Collection - PC - 44,90 zł

kup w sklepie

PC 44,90 zł

Medieval: Total War Collection - PC - 33,90 zł

kup w sklepie

PC 33,90 zł

Commandos 2: Ludzie Odwagi - PC - 7,90 zł

kup w sklepie

PC 7,90 zł

Komentarze Czytelników (48)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
09.06.2006 00:55
odpowiedz
Madril
168
I Want To Believe

Druga sprawa to ustalanie tras przejscia postaci - nie raz kursor nie chcial zmienic sie w "konika" i musialem kombinowac, zeby moc ruszyc bohaterem.

Sam krusor się inaczej zachowuje. Wcześniej środek kursora wskazywał dane miejsce, teraz wskazuje je lewy górny róg kursora, niby tak jest wszędzie, ale sam po poprzednich częściach na początku nie mogłem się przyzwyczaić. Jak już się cżłowiek nauczy celować odpowiednio to problem znika. :)

09.06.2006 01:01
odpowiedz
regob
53
Centurion

witam,
dla mnie w 5 nie ma klimatu poprzednich czesci tj. 2 i 3, brakuje jej tego czegos jak juz niektorzy zauwazyli (starzy wyjadacze?)
aha a wqurza mnie to ze:
- jednostki "ciesza" sie ja kogos sie zabije
- jednostki "ciesza" sie po kazdej wygranej bitwie 1sze 3 do 5 razy to moze to i fajne bylo
- to przeskakiwanie jednostek na pasku kolejnosci ruszania jest za wooooolne
- czyli z 3 powyzszych strasznie dlugo sie walczy a juz naprawde nie chce mi sie grac jak widze jak moj bohater n-ty raz jedzie na koniu po planszy zeby kogos mieczykiem trzasnac i te zblizenia na trafiane jednostki, no chyba ze to mozna wylaczyc albo ja mam jakas nie ten tego wersje (w h3 to walka trwala 3 sek i juz bylo po a tu zanim sie "naciesza" to odechciewa sie grac)
- animacja zamku za kazdym razem
- ustawianie jednostek przed bitwa (mozna w menu bohatera ustawic tak ajk bylo w 3 i po co to za kazdym razem zmieniac)
- tez macie problemy z budowaniem budynkow tzn ja do dzisiaj nie wiem co jest zbudowane, co mozna upgratnac, a co nie
- jedyne co 3d dalo to to ze czasami skrzynki albo jakiegos artefaktu zapomne wziasc bo trzeba kamera jezdzic w kolko
- komputer gra jak idiota, tez u was atakuje amo carta??? zamiast jednostek albo jak juz nie ma szans to zamiast cos zabic to atakuje najsilniejsze ktorym i tak nic nie zrobi
- w pelnej nie probowalem ale w demie co pare tur przyjezdzal tym samym bohaterem z 10 razy jak go zabilem, aha i najsmieszniejsze po 30 razach mi sie znudzilo ale za kazdym razem jak go rozalilem i stalem przy jego zamku to atakowal mnie tym bohaterem z 10 aniolami tj jakies 300 aniolow, skad????
- aha 20 plansz??? to jakis zart nawet nie ma w co grac na singlu

Jedyny plus to to ze jednostki moga rzucac czary to fajnie im wyszlo.

OK ide 3 zainstalowac - lepsza grywalnosc i przede wszystkim zdecydowanie szybsza gra.
Pozdrawiam

09.06.2006 01:01
odpowiedz
Maxs
101
Pretorianin

e tam...
nalepsza to byla czesc CZWARTA!

09.06.2006 07:53
odpowiedz
Kubcia
3
Junior

Gra jest genialna. Po prostu cudowna!!!

09.06.2006 08:12
odpowiedz
|SqUaD|*FUSION*
11
Pretorianin

Ja już wogóle nie rozumiem tak wysokiej oceny gry i zachwytu niektórych graczy. Ludzie bądzcie bardziej krytyczni i wymagający - bo póżniej wpychają nam takie badziewia jak Heroes 5. Grafa cienka - cienie już wogóle - słaba optymalizacja jak na tą grafę - prostacki interfejs, brak klimatu, wygląd niektórych jednostek - drzewce, brak generatora map, malutko map w skirmish i jeszcze bez wyboru zamku, balans jednostek kuleje, pole bitwy wygląda nieciekawie - ogólnie się nie wysilili nad tą grą i dla mnie czwóreczka wypada dużo lepiej - tam widać było, że wszystko było bardziej dopracowane. Jak dla mnie najwyżej 7/10 - gra na chwilę mnie wciągnęła, więc za to ta ocena.

09.06.2006 08:39
odpowiedz
Azazell22
0
Generał

Arbuz napisał -->
Z ocena ogolnie sie zgadzam, nie rozumiem jednak zachwytow nad grafika. Po pierwsze jest bardzo niezoptymalizowana. Ja rozumiem, ze radeon x800xt, 3GB ram i p3ghz to nie jest szczyt techniki, ale ta gra, ze swoja ubogoscia tekstur i niska szczegolowoscia modeli potrafila chrupac przy wiekszym oddaleniu, w czasie przewijania mapy lub jej obrotow.....

to chyba masz coś nie tak bo umnie na 1ghz , i x600 pro smiga na max nawet z AA i AF :) i plynnie!

09.06.2006 08:45
odpowiedz
Kentril
108
fechmistrz

Wierzę, że Disciples 3 skopie Heroesowi pośladki;] Już niedługo...

09.06.2006 10:41
odpowiedz
Dragonit
1
Junior

A guwno prawda;] Heroes 3 było lepsze niż oba disciplesy(disciplesy były fajne,ale szybko nudziły i były troche żmudne)a Heroes 5 jst Rox i rulz dissicpels 3 napewno bedzie słabsze,fgrafa ma w sobie to coś,klimat też nizły,genialne walk iitd.wszystko świetnie.aa czwarta częśc to było guwno

09.06.2006 11:31
odpowiedz
Zyon
55
Centurion

Grafika nie jest za ciekawa. Taka warcraftowa. Dobrze, ze chociaz jest zoptymalizowana i na moim juz nie tak dobrym AthlonieXP 2000, 760MB ram i R9550 chodzi plynie na wysokich detalach. Gra jest na pewno o niebo lepsza od beznadziejnej czwartej czesci.

09.06.2006 13:09
odpowiedz
Arbuz
0
Centurion

@azazell22

Z komputerem jest jak najbardziej wszystko w porzadku. A ty widocznie anlezysz do tych nielicznych szczesiwcow, ktorym doom3 na gf2mx plynnie chodzil, I to z AF i AA;) Druga mozliwosc to to, ze uzywasz jedynie najwiekszego zblizenia, nigdy nie obracasz mapy, a wszelkie skoki zwalasz na doczytywanie z dysku.

A co do Disciples 3 - 1 i 2 byly bardzo zmudne i w konsekwencji nudne. Malo jednostek -> bardzo schematyczne bitwy, plansze przechodzilem zzwyczaj jednym bohaterem inwestujac glownie w przyrost punktow ruchu, zeby kazdego dogonil i ubil. Ladna grafika, nieglupi pomysl, ale po pieciu misjach gre odinstalowalem z powodu przekroczena krytycznego poziomu nudy w organizmie.

09.06.2006 14:47
odpowiedz
Varan1
9
Legionista

Zgadzam się w 100 % z opiniami odnośnie niedopracowanego enginu, ciekaw jestem czy kompilowali to na kolanie. Przy sprzęcie P IV 3 GHz, 1 Gb ram, gf 6800 256 mb z podrasowanymi potokami na 16 Her. V przycina w niektórych miejscach. Bez jaj, Oblivion śmiga jak złoto, a Heroesi kuleją. A zorientowani wiedzą jaka jest różnica między tymi grami co do grafy.
Poskąpili również ze slotami na artefakty, nic tak nie cieszyło jak dokładanie nowego stuffu. Odnoszę wrażenie ,że jest to w piątce mocno niedowartościowana kwestia. Map jak na lekarstwo.
Miast na mapie jest malutko, przynajmniej na razie.
Jeśli zatem porówna się Piątkę ze wspaniałą przeróbką prod rosyjskiej. czyli Heroes 3,5 to pomysłowością zdecydowanie lepszą wykazali się ci drudzy. A zrobili to raczej zapaleńcy...
Reszta w Piątce jest dobra, ale tylko dobra...ewolucja nie końca się udała.

09.06.2006 15:30
odpowiedz
Morgius
42
Pretorianin

Ogólnie jestem tą grą zawiedziony, niektóre z wad:
-drętwe gadki podczas przerywników między misjami
-miasto czarownika - mroczne elfy i prawie nagie panienki z pejczami - bardzo w klimacie herosow :(
-wygląd niektórych jednostek budzi politowanie (enty, hydry)
-fatalnie wprowadzony 3d utrudnia korzystanie z mapy
Rosyjscy programiści zawiedli i stworzyli najgorszą grę w serii - 6/10

09.06.2006 18:11
odpowiedz
Arbuz
0
Centurion

@Varan1

Moglbys podac jekies szczegoly/link do tej rosyjskiej przeroki Heroes?Pewnie sie nia zainteresuje, tak jak i H4, ktorej wczesniej nie dalem szansy, a tymczasem czytam w recenzji i omentarzach, ze kilka interesujacych rozwiazan sie tam znalazlo.

09.06.2006 20:22
odpowiedz
Hito21
49
Centurion

Disciples 3 zmiecie przereklamowaną piątkę Homma z Ziemi ^^
tak jak Gothic3 obka^^
nie będę wdawał się w polemikę dlaczego mam rację, po prostu zobaczycie...

zaznaczam, że grałem w Homm3 i 5kę, ta pierwsza jest zdecydowanie lepsza^^ a porównywanie D3 i Homm3 nie ma sensu, to są już całkiem inne Światy (i zastosowane technologie -mam na myśli daty obu produkcji).

Zazdroszczę tym, którzy zafascynowali się Homm5, bo sam w tej grze nie dopatrzyłem się niczego... zresztą to widać, dobrych gier nie trzeba reklamować :P a tu gdzie się nie obejrzę na stronach poświęconych grą widać reklamy herosów.

Współczuję tym, którzy nie pograli w Disiplesa 2, ja próbowałem się z nią ze 3 razy, póki nie odkryłem jej prawdziwego uroku

mam nadzieję, że nikogo nie obraziłem

pozdro

10.06.2006 11:39
odpowiedz
waste
26
Chorąży

a cóż to za marudzenie na kinówki w polskich wersjach językowych? toż to każdy, komu odrobinę na sercu leży estetyka dźwiękowa produktu powie śmiało, że kinówka to jedyny dopuszczalny sposób lokalizacji gry. parówkowym skrytożercom... tfu pełnym polskim spolszczeniom mówimy NIE! a najlepiej spolszczeniom w ogóle... ale to już tylko takie moje ciche marzenie.

10.06.2006 11:44
odpowiedz
DarkStar
134
magister inzynier

waste --->
jezeli masz trudnosci z polskim jezykiem, to nikt nie broni ci kupowac wersje angielskie, niemieckie, chinskie czy jakie sobie tylko zamarzysz

10.06.2006 13:29
odpowiedz
Piotr44
132
Generał

waste---> Święte słowa, sam o tym już wielokrotnie pisałem, spolszczeniom stanowcze NIE!

10.06.2006 13:54
odpowiedz
DarkStar
134
magister inzynier

dla mnie spolszczenie herosow jest znakomite. Linda i Zborowski wypadli wysmienicie, reszta aktorow bardzo dobrze.

co do "jakosci" podkladanych glosow wystarczy pograc chwile w zangielszczonego Gothica. totalnie beznadziejne, do polskich nawet sie nie umywaja.

z drugiej strony nigdy nie wylapalbym smaczkow i niuansow w angielskiej wersji np. Planescape:Torment, mimo ogolnego zrozumienia calosci.

bardzo lubie grac w gry, w ktorych slowo mowione i pisane jest po polsku. wydaje mi sie, ze ci, ktorzy tak bardzo przepadaja za angielskim umieja go w stopniu sredniozaawansowanym, na tyle dobrze zeby zrozumiec calosc, ale na tyle slabo, ze dalej brzmi on tajemniczo i "fajnie".

co do samej gry. grafika bardzo mi sie podoba. jest sliczna, bajkowa, taka jak herosach3. jednostki prezentuja sie znakomicie. bitwy maja wspanialy klimat, wlasnie dzieki najazdom kamery i "cieszeniem" sie oddzialow. zamki sa piekne, najbardziej podoba mi sie elfow i ludzi.

nie rozumiem zawodzenia niektorych na 3d. ja potrafie dojsc bez problemu do kazdego miejsca na mapie, podniesc kazda skrzynke itp. moze nie umiecie obracac kamera?

ogolnie zachowany jest klimat trojeczki + lepiej, wiecej, fajniej. mialem pewne obawy przed premiera, ale wszystko wyszlo idealnie, jestem zadowolny w 200%:)

edit: dodam jeszcze ogomnego plusa za dzial obslugi klienta CDP. edycja kolekcjonerska dotarla do mnie z uszkodzona skrzyneczka. wystarczyl jeden telefon i minuta rozmowy, zeby otrzymac nowa trzy dni pozniej:)

11.06.2006 10:55
odpowiedz
Trzyem
56
Centurion

Popieram DARK STARA. Grałem na razie tylko w demo, bo gra jeszcze do mnie nie przyszła lecz uważam, że piątka to wielki krok w ewolucji całej serii. Po raz pierwszy w trakcie bitwy czułem się tak, jakbym przycinał w szachy fantasy... Przyczepiać się do czegoś? A po co? Oczywiście, że można by zrobić grę jeszcze lepiej i ładniej - dodać więcej szczegółów w trakcie walki o zamek na przykład. Ale nie rozumiem kompletnie narzekań graczy. Ludziom przewróciło się w głowach pod wpływem marketingowej papy typu "lepiej-mocniej-z przytupem do potęgi n-tej". To bez sensu. Trójka była świetna, czwórka - nieco gorzej, ale piątka rewelacyjnie kontynuuje klimat H3. Grafika jest klimatyczna i bardzo ładna. Też miałem warcraftowe skojarzenia, ale mi przeszło. Jestem starym graczem z rocznika '74 i chociaż tacy jak ja często kręcą nosem, to tu nie będę się przyczepiał, że Herosy 5 są "za śliczne", "za cukierkowe" czy że nie "trzymają klimatu serii". Nie wiem jak wygląda fabuła gry, ale z dema widziałem że trzymają - i to mocno. Dlatego chwała twórcom tej gry - czekam na swoją paczkę i - co pewne - bogate kontynuacje i dodatki.

12.06.2006 11:30
odpowiedz
Varan1
9
Legionista

Do : Arbuz
Hej. Nie wiem czy jeszcze tu zajrzałeś. Ale na wszelki wypadek podaję info : dodatek nazywa się WOG, jest kilka wersji, warto ściągnąć ostatnią jaka jest dostępna. Nie podam konkretnego linka ( dostałem od szwagra instala) ale z tego co widzę to na googlach znajdziesz bez problemu.
Przed instalacją musisz zmienić region i klawiaturę na Angielską ( U.S.A ). Generalnie opiska jest w englishu.Pozdro

13.06.2006 00:47
odpowiedz
Arbuz
0
Centurion

@Varan1

Zagladam, zagladam, w nadzieji na odpowiedz:) THX, znalazlem juz, niedlugo wyprobuje.

13.06.2006 22:52
odpowiedz
MOV
45
Konsul

--> U.V. Impaler --> popieram.

Pograłem już trochę i mogę śmiało powiedzieć, że wbrew wszelkim obawom HOMM V naprawdę jest udaną kontynuacją cyklu.

Najkrocej rzecz ujmujac zachowal klimat jest podobny do trojki a graficznie wysmienity.

Jest jak nowy mini moris:) zachowal styl, fun, fajnosc a przy tym pasuje do dzisiejszych czasow.

14.06.2006 17:43
odpowiedz
Loon
0
Senator

Gram od 20 minut i JAK NA RAZIE jest dużo gorzej niż w "starych dobrych herosach" - jakoś tak drętwo, mało zależy od samego gracza... Oby sie dalej rozkręciło :)...

19.06.2006 09:53
odpowiedz
hennepin
6
Chorąży

Czy w standardowej wersji Heroes V jest mozliwosc odblokowania specjalnego sladu bohatera, czy jest jakis patch, ? Nie rozumiem polityk Cdprojekt poniewaz na calym swiecie w podstawowej wersji jest ta opcja dostepna. Prosze o pomoc.

20.06.2006 11:53
odpowiedz
_Rycho_
1
Junior

Zainstalowałem sobie V część herosów i powiem szczerze że nie wiem jak ją ocenić. Przeszedłem 2 duże kampanie i odkryłem możliwości, wady i zalety tej części gry. Trochę mnie rozczarowały wymagania sprzętowe przy których spodziewałem się przede wszystkim lepszej grafiki (no cóż chłopaki postawili na 3D zamiast na detale postaci i używalność). Wygląd niektórych postaci budzi o zgrozę, a 3D generuje problemy przy poruszaniu się na mapie. V bardziej przypomina mi wersje czwartą niż trzecią. Chociaż powrócili do 7 poziomów stworów, klimat jest jak z czwórki. Trzeba przyznać im jedno że poprawili dużo elementów wpływających na ergonomię (rozdzielanie postaci, zakup surowców, obliczanie siły ciosu itp.), ale spaprali całkowicie poruszanie się po ekranie myszką (efekt płynnego wskaźnika może generował mi zbyt słaby komputer i miałem problemy z precyzyjnym poruszaniem się), zbieranie surowców też jest nie lada wyczynem (trzeba się dokładnie ustawić i czasami wyobracać w 3D). Znowu pozmieniali artefakty, umiejętności i co gorsze siłę stworów w porównaniu do H3 (porównajcie sobie drzewce - w V są nie do ruszenia). Poza tym poziom trudności w porównaniu Normal do Hard jest przepaścią (albo ja miałem pecha albo tak jest). No i oczywiście stały problem który pojawia się od IV nie można sobie zaplanować tygodnia bo nie wiesz czy wrócisz na czas do zamku, a ogólny rzut okiem na mapę nic nie daje (nie wiesz gdzie jesteś i błądzisz gdzies po krzakach). Jedynie co to muza jest fajna i klimatyczna no i intro, ale demka pomiędzy misjami takie sobie. Odinstalowałem to g... i spróbuje poszukać może są jakieś nowe Expansion Packs do H3 :)

21.06.2006 12:08
odpowiedz
Saed
97
Pretorianin

A ja muszę przyznać, że jestem zadowolony! Powrócił klimat starych części ubrany w nową, śliczną, bardzo klimatyczną szatę graficzną. Świetna muza kontynuuje herosowe wzorce. Fabuła może trochę płytka, ale co tam - ważne, że "hirołsowy klimat" jest :)
Tylko edytora wciąż brak...

21.07.2006 18:05
odpowiedz
fajny Książę
103
Capo

Moim zdaniem piąta część heroesów wraca do dawnej świetności trójki. Powrócił klimat i wiele innych rzeczy. Grafika jest taka sobie ale to mi nie przeszkadza. tak samo fabuła nie jest najlepsza ale gra mi się podoba. Oceniam ję na 80%

21.07.2006 20:45
odpowiedz
Yacca64
23
Centurion

HELP!!!

Gram w scenariusz "Podstęp Maahira".

Fszystko gra, powoli nabieram sił, gram długo (bez opcji ograniczenia czasu oczywiście) i nagle dostaję komunikat o ogólnej treści, żebym dał sobie spokój bo bez jakiś tam artefaktów i tak nie pokonam Necrosa. No i przegrywam.

Co za kiła?

2 razy miałem to samo. Na wersji 1.1 i 1.2 :(

Czy to błąd gry?
Teoretycznie w tej misji AI nie miała zdobywac artefaktów koniecznych do ukończenia misji. Tutaj natomiast wygląda, że jest inaczej...

23.07.2006 09:25
odpowiedz
Radmes
31
Centurion

A ja jesli mialbym oceniac gre od 0 do 100% to dalbym jej 95%.

Na poczatku gdy byly zapowiedzi 3D mnie troche przerazalo, ale jak pogralem i przyzwyczailem sie to nawet musze powiedziec ze mi sie podoba i uwazam ze to dobry pomysl.

25.08.2010 01:40
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Gra jest niezła, dużo lepsza od IV, ale zgadzam się, jest strasznie niezoptymalizowana.Taka mafia II mi chodzi bez zacięcia prawie na full(nie liczę APEX) a HoMM V się tnie jak cholera na najwyższych, a grafiką nie powala.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze