Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Publicystyka 30 października 2009, 09:40

autor: Jacek Hałas

Dragon Age - jaki będzie Twój początek?

Przedpremierowo przyglądamy się jednej z głównych atrakcji gry Dragon Age: Początek, czyli sześciu scenariuszom pełniącym rolę prologu. Wyjaśniamy ich sens i omawiamy ich treść bez zbytniego zdradzania szczegółów fabuły.

Do zaplanowanej na 6 listopada polskiej premiery gry Dragon Age: Początek pozostało już naprawdę niewiele czasu i jest to doskonały moment, by przyjrzeć się jednej z bardziej unikalnych cech tej produkcji. Na potrzeby swojego kolejnego „wielkiego” RPG ekipa z BioWare od podstaw zaprojektowała zupełnie nowe uniwersum fantasy zamieszkiwane przez inteligentne rasy ludzi, elfów i krasnoludów. Z położonym na kontynencie Thedas królestwem Fereldenu będziemy mogli zapoznawać się już od pierwszych minut rozgrywki, a proces ten zostanie usprawniony poprzez pomysł wpłynięcia na prolog gry dzięki wybraniu jednej z sześciu historii początkowych. Czym takim scenariusze te będą się między sobą różniły i o jakiego rodzaju atrakcjach mowa? Odpowiedzi na te i inne pytania zawarte są w niniejszym artykule.

Po rozpoczęciu nowej gry zostaniemy od razu poinformowani o tym,że wybór pochodzenia jest najważniejszą decyzją,jaką przyjdzie nam podjąć w trakcie tworzenia postaci.

Z czym to się je?

Swoją przygodę z grą Dragon Age: Początek rozpoczniemy podobnie jak w wielu innych RPG-ach, czyli od utworzenia głównego bohatera. Będziemy mogli zdecydować się na jedną z trzech ras i na jedną z trzech klas postaci, zajmiemy się rozdysponowaniem punktów rozwoju pomiędzy atrybuty, talenty i umiejętności, jak również ustalimy najdrobniejsze szczegóły wyglądu naszego przyszłego herosa. Ten ostatni element powinien być zresztą naszym Czytelnikom dobrze znany za sprawą opublikowanego przedpremierowo darmowego edytora postaci. Główną nowinką będzie jednak opcja wyboru pochodzenia, determinowanego przez rasę i klasę bohatera. Każda z sześciu opowieści rzuci nas w inny zakątek Fereldenu i zaoferuje spojrzenie na całość z odmiennego ujęcia - czy to z perspektywy wysoko postawionego szlachcica, czy przedstawiciela najniższej i najbardziej ciemiężonej klasy społecznej. Dalsza część tekstu dokładniej omawia każdy z tych scenariuszy, przy czym z oczywistych względów pominięte zostały opisy ważnych scen, których poznanie już teraz mogłoby popsuć całą przyjemność płynącą z gry.

Jacek Hałas

Jacek Hałas

Z GRYOnline.pl współpracuje od czasów „prehistorycznych”, skupiając się na opracowywaniu poradników do gier dużych i gigantycznych, choć okazjonalnie zdarzają się i te mniejsze. Oprócz ponad 200 poradników, w swoim dorobku autorskim ma między innymi recenzje, zapowiedzi oraz teksty publicystyczne. Prywatnie jest graczem niemal wyłącznie konsolowym, najchętniej grywającym w przygodowe gry akcji (najlepiej z dużym naciskiem na ciekawą fabułę), wyścigi i horrory. Ceni również skradanki i taktyczne turówki w stylu XCOM. Gra dużo, nie tylko w pracy, ale także poza nią, polując – w granicach rozsądku i wolnego czasu – na trofea i platyny. Poza grami lubi wycieczki rowerowe, a także dobrą książkę (szczególnie autorstwa Stephena Kinga) oraz seriale (z klasyki najbardziej Gwiezdne Wrota, Rodzinę Soprano i Supernatural).

więcej

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek

Dragon Age: Początek - PC kontra konsole
Dragon Age: Początek - PC kontra konsole

Podczas naszej wizyty w siedzibie BioWare mieliśmy okazję zagrać w Dragon Age: Początek na wszystkich platformach docelowych. Chcemy teraz przybliżyć Wam to, czego możemy spodziewać się po poszczególnych wersjach.

Wywiad z twórcami gry Dragon Age

Przy okazji specjalnego polskiego pokazu gry Dragon Age: Początek rozmawialiśmy z ludźmi, uczestniczącymi w jej developingu.

Dragon Age bez tajemnic
Dragon Age bez tajemnic

Czym jest Dragon Age: Początek? Ile procent Dragon Age to tak naprawdę Baldur’s Gate? Na te i inne pytania odpowie lekarz rodzinny o polskich korzeniach i zarazem wiceprezes BioWare – Greg Zeschuk.