Universe at War: Earth Assault PC

Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War.

Strategiczne, science fiction, RTS.

Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98341Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98340Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98339Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98338Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98337Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98336Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98335Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98334Universe at War: Earth Assault - screen - 2008-03-05 - 98333

Petroglyph | producent

SEGA | wydawca

CDP | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Universe at War: Earth Assault | PC

10grudnia2007

24kwietnia2009

premiera PL

PC Windows
Okładka Universe at War: Earth Assault (PC)
Universe at War: Earth Assault

Universe at War: Earth Assault to tytuł z gatunku strategii rozgrywanych w czasie rzeczywistym, stworzony przez studio Petroglyph, czyli ludzi odpowiedzialnych za powstanie Star Wars: Empire at War. Jest to pierwsza gra z serii Universe at War mającej ukazać się w przyszłości.

Akcja gry ma miejsce w niedalekiej przyszłości, kiedy to galaktyczny konflikt, w którym bierze udział niezwyciężona dotąd rasa Obcych zwanych Hierarchy dociera na planetę Ziemia. Niebieska Planeta staje się dla Hierarchy kolejnym źródłem surowców, nie tylko mineralnych ale i organicznych – przybysze ci potrafią bowiem przetwarzać na swoje potrzeby niemalże wszystko. Nasza cywilizacja nie miałaby szans przeciwstawić się tej technologicznej potędze i zupełnie wyginęłaby, gdyby nie obecność innych, przyjaźniej nastawionych ras. Do walk przystępują zaawansowani technologicznie przedstawiciele frakcji Novus. Ponadto w wyniku toczonych na powierzchni walk do konfliktu dołącza trzecie ugrupowanie – pradawna rasa istot, znanych jako Masari. Nasza planeta staje się polem ogromnej bitwy, która zdecyduje o dalszych losach kosmosu i zamieszkujących go istot.

Zasadniczo Universe at War: Earth Assault odziedziczyła swoją budowę po Star Wars: Empire at War. Warto jednak dodać, że autorzy wysłuchali opinii graczy, którym w Empire at War nie podobał się element nieprzewidywalności stale żyjącego uniwersum (np. losowe ataki na nasze planety), bo zakłócał przebieg historii. Dlatego też zdecydowali się zaopatrzyć Universe at War w tryb fabularny (bardziej linearny). Do rozegrania są tu trzy pełnoprawne kampanie (po jednej dla każdej ze stron konfliktu). Przedzielono je filmami przerywnikowymi, obrazującymi aktualne wydarzenia na polu bitwy. Oddzielny tryb podboju służy natomiast ukazaniu zmagań na dwóch różnych płaszczyznach – strategicznej oraz taktycznej. W pierwszej z nich widzimy naszą planetę w ujęciu globalnym. Możemy tu decydować o tworzeniu i rozbudowie struktur globalnych, a także ruchach bohaterów i ich grup operacyjnych. W drugiej zaś bezpośrednio dowodzimy jednostkami na placu boju.

Pracownicy Petroglyph oddali pod nasze rozkazy, w zależności od preferencji, siły ludzi (wyłącznie w trybie kampanii) i trzech obcych ras. Każda z dostępnych stron konfliktu ma swoje silne i słabe strony, determinujące taktykę walki. Przykładowo, Hierarchy swoją siłę opierają na olbrzymich, ciężkich maszynach kroczących, zrzucanych wprost z nieba na pole walki. Potężne kolosy mogą „w locie” wymieniać swoje komponenty, i co za tym idzie, dynamicznie zmieniać funkcje na placu boju. Maszyna krocząca może więc przeobrazić się z mobilnej bazy w machinę bojową. Rozmiary tych jednostek pozwalają ponadto stosować najprostszą taktykę, polegającą na niszczeniu wszystkiego w zasięgu wzroku. Po przejściu oddziału wojowników frakcji Hierarchy, nie pozostaje nic poza spaloną ziemią.

Co ciekawe, duża konfigurowalność nie jest jedynie domeną gwiezdnych szarańczy – Hierarchy. Autorzy wymieniają system „Tactical Dynamics” jako jeden z podstawowych plusów gry. Dzięki niemu każda strona konfliktu dysponuje pewnymi możliwościami personalizowania i przekonfigurowywania jednostek, co rzecz jasna daje spore pole do popisu graczom. W przypadku rasy Novus dano nam możliwość aktywowania zapewniających ściśle określone bonusy patchy. Wojownicy Masari są z kolei w stanie czerpać siłę z jasnej lub mrocznej materii. W rezultacie nigdy nie mamy pewności w jaki sposób wróg się zachowa. Całości obrazu dopełniają jeszcze bohaterowie niezależni oraz drzewa technologiczne.

Twórcy gry nie zapomnieli również o rozgrywce typu multiplayer. Universe at War oferuje pełne wsparcie dla usługi Games for Windows – Live. Warto w tym miejscu dodać, iż posiadacze złotych kont (Gold) mogą liczyć na dodatkowe atrakcje. Obejmują one między innymi toczenie starć z posiadaczami wersji na Xbox’a 360, a także odblokowywanie zapewniających cenne bonusy medali. W walkach może uczestniczyć maksymalnie ośmiu graczy. W zależności od rozmiarów mapy potyczka trwa od kilkunastu minut do kilku godzin.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna    

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.965 / 10 na podstawie 339 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 5.9 / 10 na podstawie 30 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Universe at War: Earth Assault

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Universe at War: Earth Assault

Rekomendowane: Pentium 4 2.4 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP SP2/Vista

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

E3 2007 #1

E3 2007 #1 [1:30]

1:10
E3 2007 #2

PC

1:1030 grudnia 1899

0:58
teaser

PC

0:5830 grudnia 1899

2:37

PC

2:3730 grudnia 1899

Universe at War: Earth Assault - recenzja gry

Recenzja 18 stycznia 2008, 13:01

Przejmując kontrolę nad frakcją Novus możemy przede wszystkim poznać udoskonalony system pozyskiwania surowców oraz przemieszczania jednostek po mapie. Zajmujemy się bowiem tworzeniem czegoś na kształt sieci energetycznych, stawiając wieże przesyłu. Są one zresztą niewidoczne dla przeciwnika, dzięki czemu w łatwy sposób buduje się sprawnie funkcjonującą sieć powiązań. Zalety tego rozwiązania są wielorakie. Sieć przesyłu służy nam nie tylko do szybszego docierania do miejsc, w których znajdują się surowce, ale jest też wykorzystywana przez posiadane jednostki. Początkowo w taki sposób transportujemy jedynie najsłabsze oddziały, lecz w miarę rozwoju bazy staje się to dostępne również dla bardziej zaawansowanych jednostek. Wykorzystywanie sieci przepływu w diametralny sposób odmienia przebieg niektórych batalii. Niejednokrotnie zdarzało mi się zaskakiwać wrogów. Nie musiałem bowiem „przetaczać” swojej armii przez całą planszę. Mniej istotna atrakcja dotyczy z kolei wybierania tzw. patchów, czyli swego rodzaju pasywnych umiejętności, dzięki którym np. uodporniamy swoje jednostki na wybrane typy ataków. Działa to na zbliżonych zasadach do trybów materii ugrupowania Masari. Patche możemy w dowolnej chwili wymieniać, dostosowując rodzaj wykorzystywanych bonusów do aktualnej sytuacji na polu bitwy.

Komentarze Czytelników (44)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
19.12.2007 11:26
odpowiedz
gro_oby
148
Senator

sorki post nie do tego watku:D moj post mial brzemiec:D
fakt ma dobrze zaoptymalizowany kod:D ale i swietna fabule:D nie dosc ze czesto nastepuje zwrot akcji, do tego jest dosyc tajemniczo:D kto z kim i dlaczego i po co:D napewno historia lepsza niz w wojna swiatow:D a i jak myslimy ze gra sie konczy hehe to sie okazuje ze dopiero polowa roboty za nami:D

19.12.2007 12:29
odpowiedz
Sebastian93
18
Chorąży

Zgadzam sie z gro_oby. Gierka ma bardzo dobra fabule, swietnie zoptymalizowana przy ladnej grafice. Plynna i te zwroty akcji . Moim zdaniem duzo lepsza od C&C 3.

21.12.2007 12:45
odpowiedz
Lambert12
7
Legionista

"Ja powiem tak :P gra jest podobna do Supremme Commander :) :) i nie jest to gra na kompu ze slaba grafa pamiecia i slabym prockiem :P"

Zgadzam sie malfix gra jest bardzo podobna do supcoma ale i tak nic go narazie nie bobije achh ten globalny konflikt :D

27.12.2007 11:28
odpowiedz
jakubskowronski
0
Generał

No to w końcu ta gra ma dobrze zoptymalizowany silnik czy nie? na C2D 6600 , 8800 GTS 320mb i 3gb ram pogram płynnie? bez przycięć?

04.01.2008 01:43
odpowiedz
angalo
13
Pretorianin

Póki co dla mnie numerem jeden wśród sci-fi strategi jest Warhammer40k DOW z dodatkami. Na drugim miejscu po wielu latach bycia liderem pierwszy Starcraft, a później nie ma już nic ;-]
Właśnie się zastanawiam nad nabyciem Universe at War, a skoro, jak czytam, gra chwalona jest za fabułę (rzadkość w ostatnich latach w jakimkolwiek gatunku) pewnie już niedługo zagości na moim blaszaku :-]

07.01.2008 19:44
odpowiedz
pawloki
15
Legend

Ostatnio widziałem z gry trailer gra wygląda bardzo ładnie i efektownie może się skusze i kupie tą grę.

09.01.2008 14:31
odpowiedz
dss
41
Generał

Nie ma to jak gry konsolowe.

09.01.2008 14:37
odpowiedz
huba-uba
17
Konsul

Dla mnie ta gra jest dobra.

13.01.2008 13:31
odpowiedz
walen25
1
Junior

Ja juz mam powiem ze dobra gierka

20.01.2008 13:08
odpowiedz
smok wawelski
34
Chorąży

A jakie ma wymagania?

03.02.2008 20:50
odpowiedz
luki993
2
Junior

ja się napaliłem na tą gre bo po sceenach itp. wyglada bardzo dobrze ale niestety się rozczarowałem...pograłem w nią...1 godz i usunołem:(
Gra nie przypadła mi do gusty...
Chodziła nawet znośnie na:
Athlon 2,0+ 768 DDR RAM i GF FX5500
Jak nie było dużo jednostek to chodziło nawet na średnich detalach z dobrom rozdzielczością

04.03.2008 19:25
odpowiedz
Reynold
24
Chorąży

Jako, ze gra juz jutro wychodzi poszperalem troche informacji na ten temat i powiem, ze mnie osobiscie interesuje ten pomysl, jakby taka wlasna interpretacja wydarzen z 2012 podlozona pod gierke, zeby bylo kilka stron konfliktu i jedna, ktora wspomagamy :P
http://www.youtube.com/watch?v=fUs5fKu9_8Y
Jesli to wyglada na slaby RTS to chyba nie macie pojecia o strategiach ...

19.04.2008 17:58
odpowiedz
EG2006_23868594
21
Centurion

co ten CDP odwala z tą grą??? Nie dość, że półroczne opóźnienie, to jeszcze wychodzi po angielsku. Mogli te grę od razu wydać, kiedy była światowa premiera.

24.04.2008 10:57
odpowiedz
NeXuS2907
11
Chorąży

Całkiem spoko ale i tak wole C&C

13.05.2008 12:57
odpowiedz
Micho13
22
Chorąży

starcraft lepszy. i niedługo ma byc starcraft2

22.05.2008 01:28
odpowiedz
Reynold
24
Chorąży

Czy ja wiem czy lepszy ? Wedlug mnie trzeba dac szanse nowym grom ile mozna grac w tego cholernego starcrafta ? A Universe at War calkiem niezle sie prezentuje, duzo ciekawych rozwiazan, ale pewnie z balansem bedzie problem. Kolejny fajny filmik z gry :P
http://uk.youtube.com/watch?v=9-heAOPKty8

29.05.2008 23:07
odpowiedz
Matrusek
27
Centurion

Wyglada kosmicznie, ludzie to takie male robaczki przy nich, calkiem ciekawy pomysl, ale slyszalem, ze jakas mega obsuwa byla szkoda, bo czasem po polsku gierki lepiej brzmia i sens fabuly lepiej zrozumiec.

21.06.2008 22:35
odpowiedz
Puzio12
7
Legionista

super gra! kupuje;D

14.07.2008 10:05
odpowiedz
smok wawelski
34
Chorąży

Czy jest dostepne jakieś spolszczenie do gry?

21.01.2009 11:28
odpowiedz
C-WaLk!!!
4
Legionista

ech żal jak szybko sie pojawiła tak jeszcze szybciej zniknęła....

16.04.2009 18:58
odpowiedz
LordDrzazga
32
Chorąży

Zobaczcie kiedy była premiera światowa... Nie robiliby sobie żartów i wydaliby tę grę za groszę. Wydawać z takim opóźnieniem, a potem zaskoczenie, że gra została wydana w wersji pirackiej. Po prostu brak słów.

16.04.2009 19:56
odpowiedz
Bak15
42
Generał

To jeszcze ta gra nie została wydana ?!?!? Szok ;O

16.04.2009 20:12
odpowiedz
Miniu
183
Senator

U nas bedzie za 49 zl w platynowej kolekcji ale bylem pewien ze dalo sie ja wczesniej jakos dostac .
Tak czy siak cena jest bzdurna bo w UK kosztuje okolo 5 funtow .
Teraz jak Live na PC jest darmowy chcialem sie zaopatrzyc w ten tytol ale chyba sprowadze go w takim razie z UK przy okazji innego zakupu.

20.04.2009 18:06
odpowiedz
magik603
32
Konsul

Bardzo przypomina C&C:Wojny o Tyberium. Podoba mi się.

20.04.2009 18:42
odpowiedz
Azazell3
107
Legend

smok wawelski
Czy jest dostepne jakieś spolszczenie do gry?

Spolszczenie było od samego początku bodajże trzeba było zainstalować patch (pierwszy) i był Polski do wyboru :) Coś na zasadzie jak w serii X3 Reunion. ;)

Ja w to grałem w październiku w naszym języku - gra dobra ale wolę inne :)

17.05.2009 19:44
odpowiedz
hjikf
3
Junior

Dla mnie ta gra ma 10/10 fabuła,grafika,rozgrywka i różnorodność jednostek mi zaimponowała, nie mogę się doczekać następnej odsłony

22.03.2010 21:32
odpowiedz
Fiasco
12
Legionista

Świetna gra, acz pewnie niedoceniana.

10.08.2010 10:27
odpowiedz
multigry
79
Konsul

czy jest dostepna w potyczkach rasa ludzi

22.03.2012 15:20
odpowiedz
Mocarzi
2
Junior

Siemka czy ktoś wie jak zrobić moda żeby w potyczce byli ludzie???? proszę o odpowiedz.

03.04.2012 12:00
odpowiedz
mercah
1
Junior

jest mod na ludzi wpisz universe at war earth assault human resistance. (Ludzie kontra hierarchia to tak jak mrówki kontra słonie :D)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze