Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder PC

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder tureckiego studia Zoetrope Interactive to thriller w którym świat oglądamy z perspektywy pierwszej osoby. Największą inspirację autorzy czerpali z twórczości H.P. Lovecrafta, nic więc dziwnego, że gra utrzymana jest w ciężkim, mrocznym i pełnym grozy klimacie.

Przygodowe, point-and-click, książki, horror.

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107457Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107456Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107455Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107454Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107453Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107452Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107451Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107450Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - screen - 2008-06-05 - 107449

wersja językowa:
z polskimi napisami

Data premiery gry Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder | PC

27listopada2007

26czerwca2008

premiera PL

PC Windows
Okładka Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder (PC)
Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder tureckiego studia Zoetrope Interactive to thriller, w którym świat oglądamy z perspektywy pierwszej osoby. Największą inspirację autorzy czerpali z twórczości H.P. Lovecrafta, nic więc dziwnego, że gra utrzymana jest w ciężkim, mrocznym i pełnym grozy klimacie. In Pursuit of Loath Nolder jest pierwszą częścią cyklu planowanego na trzy odsłony.

Historia rozpoczyna się w listopadzie 2011 roku, w lovecraftowskim miasteczku Hilltown. Główny bohater gry to policyjny detektyw Howard E. Loreid, który dostaje zadanie rozwikłania zagadki morderstwa Clarka Fielda, wpływowego mężczyzny silnie zafascynowanego magią i okultyzmem. Podejrzanym jest niejaki Loath Nolder, niegdyś odnoszący sukcesy prywatny detektyw. Przeszłość Noldera obfituje w zagadkowe wydarzenia – otóż pewnego dnia Loath zerwał wszelkie więzy z rodziną i przyjaciółmi, i na pięć lat zniknął w najmroczniejszych zakątkach Afryki. Co tam dokładnie robił nie wiadomo, ale zdobyte tam doświadczenia kompletnie go odmieniły. Gdy wrócił ze swych tajemniczych wojaży zgodził się jednak przyjąć zlecenie odnalezienia Clarka Fielda. Efekt był jednak daleki od oczekiwanego - detektyw sam skończył jako podejrzany o zabójstwo.

Fabuła wygląda całkiem zachęcająco, a to nie jedyny argument jakim dysponują twórcy gry. Mamy do czynienia ze sporą liczbą elementów klasycznych dla przygodówek i gier detektywistycznych, ale jest kilka nowości i to sporego kalibru. Jeśli chodzi o te pierwsze to niewątpliwie należy do nich zaliczyć interfejs point & click z wyborem opcji w rodzaju podnieś, odłóż, otwórz czy użyj. Podczas rozgrywki dominuje atmosfera tajemnicy i zagrożenia czającego się tuż za rogiem. Co krok natykamy się na nawiązania do Lovecrafta, Necronomiconu i Abdula al Hazreda. Główny bohater porusza się po lokacjach w rodzaju mrocznych i wilgotnych podziemnych przejść, dziwnych ruin, tajemniczych dworów i starych cmentarzy. Stałymi elementami są wszechobecne cienie i mgła, a wszystko jest okraszone mrożącą krew w żyłach muzyką i efektami dźwiękowymi.

Jeśli chodzi o nowości to najważniejsze są dwie. Jedna jest związana z postrzeganiem świata przez głównego bohatera. I tak, w momencie w którym detektyw dozna szczególnego wzburzenia, zmieni się sposób obserwacji otoczenia. Na przykład kiedy Howard się przestraszy, pole widzenia będzie się gwałtownie przesuwać, powodując zamazanie obrazu, tak jakby bohater wykonywał szybkie ruchy głową w różne strony.

W dość unikalny sposób potraktowano także to, jak podawane są nowe informacje oraz zdobywane są wskazówki. Otóż w Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder posiadane informacje mogą być wykorzystywane tak samo jak przedmioty. To oznacza, że odpowiednie złączenie dwóch wskazówek doprowadzi do zdobycia nowej. Analogicznie można uzyskiwać podpowiedzi od spotkanych osób, czy elementów otoczenia.

W trakcie zabawy spotykamy też szeroki zestaw łamigłówek wymagających różnych sposobów rozwiązania. Tak więc zdarzają się takie, które wyjaśniamy używając dwóch lub więcej przedmiotów, przełączając dźwignie, układając elementy w określonym porządku, i tak dalej.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 2 CD

Ocena gry 7.43 / 10 na podstawie 191 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 49,99 PLN

Gry podobne do Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder

Klasyfikacja PEGI Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder

Rekomendowane: Pentium 4 1.5 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 6600 lub lepsza), 1.1 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder - recenzja gry

Recenzja 9 czerwca 2008, 10:48

Darkness Within należy do tych przygodówek, w których musimy przeczytać stosy dokumentów, wpisów pamiętnikowych, artykułów z gazety itp. Z owych papierków należy wyciągać najistotniejsze informacje. Robimy to przy pomocy czerwonego pisaka, podkreślając nim kluczowe zdania, co jest niezbędne do rozwoju fabuły czy odblokowania nowych lokacji. Wszystkie wskazówki i poszlaki widnieją w specjalnym okienku inwentarza. W odpowiednich momentach gry wymagane jest połączenie ze sobą niektórych informacji. To tak jakbyśmy sterowali przemyśleniami Howarda, myśleli za niego.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
11.09.2006 18:56
Smilw444
0
Junior

www.fanigier00.fora.pl --->Wszystko o grach i trochę sportu. Zapraszam na forum

09.11.2007 18:46
odpowiedz
Ares
76
Konsul

Z tego co zaobserwowałem to gra głównie straszy kiepska grafiką a nie klimatem. Z resztą gra od lat 7 więc co sie dziwić.

09.11.2007 21:26
odpowiedz
Zebius
64
Generał

Ares -> Grałeś, że się wypowiadasz? Ja grałem w demo i grafika jest ładna, ale statyczna jak to w przygotówkach mystopodobnych. Klimat naprawdę z dreszczykiem, toteż dziwi ten znaczek 7+ na pudełku, no chyba że dzieci teraz szybciej dojrzewają ;)

15.12.2007 21:33
odpowiedz
Kamiru Stete'nei
34
Pretorianin

grałem w demo.. nie lubię gier przygodowych widzianych z oczu bohatera.. jakoś mnie ta gra nie powaliła...

28.06.2008 22:37
odpowiedz
Jaro7788
77
Konsul

Hej, według Nicolas Games lokalizacja jest pełna, a nie kinowa! Zmieńcie to! Chociaż pewnie się już nie doproszę - taki Fahrenheit do dziś oznaczony jest na GOL-u napisem "angielska"...

18.07.2008 21:32
odpowiedz
Xelon
20
Pretorianin

Po screenach gra prezentuje się wyśmienicie! Już ten list na pierwszym screenie wprowadził mnie w nastrój tej gry, i na pewno kiedyś zagram!

23.07.2008 12:05
odpowiedz
DogGhost
105
The Way of The Samurai

Horror na podstawie Lovecrafta z pegi 7+ ?!

19.12.2008 06:16
odpowiedz
metalfan1985
42
Centurion

Gra w klimacie opowiadań Lovecrafta, Poego i podobnych. Tzn. nie spodziewajcie się żadnych przedwiecznych, ale okultyzm itp. sprawy owszem są obecne. Nie podoba mi się trochę zakończenie i takie to nie do końca wszystko jasne jest, ale w opowiadaniach było podobnie w sumie - należy zinterpretować po swojemu.

Wkurzało mnie to, że musiałem korzystać z solucji, bo w tej grze łatwo jest przeoczyć jakiś duperel. Np. wydaje nam się, że wszystko już zrobiliśmy w danej lokacji, błądzimy w kółko po innych, a okazuje się, że trzeba było pojechać np. na chwilę do biura czy mieszkania, przejrzeć jakąś książkę i wtedy odblokowuje się możliwość dalszego działania. Nie są to jakieś niemożliwe do rozwiązania zagadki, tylko po prostu gra jest skonstruowana w sposób totalnie liniowy. Czyli tak naprawdę albo trzeba przejść grę jednym ciągiem i pamiętać o czym były znajdowane listy itd. albo robić sobie notatki :) Zwłaszcza niektóre rysunki są potem przydatne, jeśli nie chcemy się cofać z powrotem do jakiegoś miejsca tylko po to, żeby móc rozwiązać zagadkę w innym. Jeśli chodzi o przeglądanie dokumentów i wynajdowanie w nich podpowiedzi, to też czasem od razu nie ma takiej możliwości więc wydaje nam się, że jest on nieważny. A za jakiś czas okazuje się, że jest zupełnie na odwrót. Czasem też trudno wpaść na to, czego należy tak naprawdę szukać w danym dokumencie (na najłatwiejszym poziomie trudności ten problem odpada). Ciężko trochę, bo jest sporo tych papierków, ale nie chcę nikogo zniechęcać - to nie jest główna ani przeważająca część gry. Po prostu taka praca detektywa :)

Gra zajęła mi 6 godzin na średnim poziomie trudności, ale pewnie da się szybciej - czasem grę zostawiłem włączoną i odchodziłem od komputera, czasem nie skupiałem się nad rozwiązaniem zagadki i robiłem metodą chybił-trafił zamiast od razu zrobić dobrze (np. zagadka z obracaniem 3 pierścieniami, która jest banalna jak się chwilę nad tym zastanowi zamiast klikać bez sensu). Bez czytania listów, książek itd. zajmie dużo mniej czasu, ale wg mnie tak się nie da przejść tej gry, bo sporo rzeczy jest do wyłapania w znajdowanych tekstach. Poza tym gdybym nie korzystał z solucji momentami, to pewnie do tej pory bym się błąkał po różnych miejscach, myślał że gra ma buga albo po prostu ją wywalił :P

Nie wiem czy ją polecać - ja wolę zdecydowanie przygodówki typu (z ostatnich) Still Life, Overclocked lub Sinking Island, ale ta była w miarę przyjemna. Teraz Vampyre Story lub Murder in the Abbey ;)

Pozdrawiam

24.10.2009 14:10
odpowiedz
gryf_
7
Legionista

Szczerze mówiąc to trochę nudnawa... czytanie dłuuugaśnych dokumentów, zero dialogów... nie ukończyłam, szkoda mi było czasu :(

24.08.2010 19:09
odpowiedz
Bozek14
42
Centurion

Ta gra mimo patcha 1.02 nadal posuiada bugi, które uniemożliwiają jej ukończenie :/

W moim przypadku włączony antyaliasing powodował niemożność wpisania poprawnej kombinacji cyfr do nesesera w biurze Clarka (cyfry były niewidoczne !). Dopiero po wyłączeniu tej opcji graficznej mogłem bez problemu posunąć akcję dalej. Dodam tylko, że spędziłem na tą "zagadką" co najmniej 5 godzin :/

A co do moich wrażeń na temat samej rozgrywki, to powiem krótko - świetna fabuła, trzymająca w napięciu, potężny ładunek dreszczyku, profesjonalne tłumaczenie i ogólnie 9/10. Ale za ten bug, który napsuł mi tyle krwi, to nie będę tej gry aż tak miło wspominał :)

01.09.2010 15:15
odpowiedz
Darkness-Within
1
Junior

Kupiłem w Carrefourze za 5zł i bardzo ją polecam !

27.09.2010 11:15
odpowiedz
EG2009_124269912
2
Junior

Będzie w najnowszym CD-A w sprzedaży już od jutra :)

28.09.2010 02:09
odpowiedz
dolek_17
73
pawian_akrobata

dnerwują mnie te posty w stylu bedzie w CDA.. super to kup i sie ciesz... jak kogos to obchodzi to przeciez na to jest osobny dzial :P

31.10.2010 14:33
odpowiedz
Robosss
52
Konsul

Mimo, że nie lubie przygodówek, sadze, ze ta jest niezla.

26.11.2010 16:34
odpowiedz
Jack Walters
5
Pretorianin

Gra jest jednym słowem WSPANIAŁA !!!!
I to na dodatku z prozy Howarda F. Lovecrafta.

Historia rozpoczyna się w listopadzie 2011 roku, w miasteczku Hilltown.
Główny bohater gry to policyjny detektyw Howard E. Loreid, który dostaje zadanie rozwikłania zagadki morderstwa Clarka Fielda, wpływowego mężczyzny silnie zafascynowanego magią i okultyzmem. Podejrzanym jest niejaki Loath Nolder,
niegdyś odnoszący sukcesy prywatny detektyw. Przeszłość Noldera obfituje w zagadkowe wydarzenia – otóż pewnego dnia Loath zerwał wszelkie więzy z rodziną i przyjaciółmi, i na pięć lat zniknął w najmroczniejszych zakątkach Afryki. Co tam dokładnie robił nie wiadomo,
ale zdobyte tam doświadczenia kompletnie go odmieniły. Gdy wrócił ze swych tajemniczych wojaży zgodził się jednak przyjąć zlecenie odnalezienia Clarka Fielda. Efekt był jednak daleki od oczekiwanego - detektyw sam skończył jako podejrzany o zabójstwo.

Fabuła wygląda całkiem zachęcająco, a to nie jedyny argument jakim dysponują twórcy gry. Mamy do czynienia ze sporą liczbą elementów klasycznych dla przygodówek i gier detektywistycznych, ale jest kilka nowości i to sporego kalibru.
Jeśli chodzi o te pierwsze to niewątpliwie należy do nich zaliczyć interfejs point & click z wyborem opcji w rodzaju podnieś, odłóż, otwórz czy użyj. Podczas rozgrywki dominuje atmosfera tajemnicy i zagrożenia czającego się tuż za rogiem. Co krok natykamy się na nawiązania do Lovecrafta,
Necronomiconu i Abdula al Hazreda. Główny bohater porusza się po lokacjach w rodzaju mrocznych i wilgotnych podziemnych przejść, dziwnych ruin, tajemniczych dworów i starych cmentarzy.
Stałymi elementami są wszechobecne cienie i mgła,
a wszystko jest okraszone mrożącą krew w żyłach muzyką i efektami dźwiękowymi.

Jeśli chodzi o nowości to najważniejsze są dwie.
Jedna jest związana z postrzeganiem świata przez głównego bohatera.
I tak, w momencie w którym detektyw dozna szczególnego wzburzenia,
zmieni się sposób obserwacji otoczenia. Na przykład kiedy Howard się przestraszy,
pole widzenia będzie się gwałtownie przesuwać, powodując zamazanie obrazu,
tak jakby bohater wykonywał szybkie ruchy głową w różne strony.

W dość unikalny sposób potraktowano także to, jak podawane są nowe informacje oraz zdobywane są wskazówki. Otóż w Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder posiadane informacje mogą być wykorzystywane tak samo jak przedmioty. To oznacza, że odpowiednie złączenie dwóch wskazówek doprowadzi do zdobycia nowej. Analogicznie można uzyskiwać podpowiedzi od spotkanych osób, czy elementów otoczenia.

W trakcie zabawy spotykamy też szeroki zestaw łamigłówek wymagających różnych sposobów rozwiązania. Tak więc zdarzają się takie, które wyjaśniamy używając dwóch lub więcej przedmiotów, przełączając dźwignie, układając elementy w określonym porządku, i tak dalej.

Gra jest godna polecenia i w 100% równa się z Call Of Cthulhu Dark Corners Of The Earth.
Bo to taka sama Świetna Przygoda pełna niebezpieczeństw, grozy, magii, i okultyzmu....
DAJE 10/10 z ++++++......................

28.02.2011 16:06
odpowiedz
mmaakkss
51
Generał

Obowiązkowa pozycja dla każdego fana przygodówek. Nie wiem dlaczego tak słaba ocena wdłg mnie gra jest bomba, 10 / 10 :)

12.03.2011 15:56
odpowiedz
komarek
34
Konsul

To według Ciebie, a nie ich.

22.09.2013 14:01
odpowiedz
Wiatr1000
22
Chorąży
8.0

Zacząłem i szkoda że nie ukończyłem. Muszę ją odnaleść bo mam ostatnio parcie na przygodówki i to te mroczne ;)

16.02.2014 20:50
odpowiedz
sebogothic
101
Senator
5.5

Taki średniak. Ukończyłem, a tak naprawdę nie wiem o czym jest ta gra. No i mechanika gry nie jest zbyt dobrze wykonana. Coś tam się zapisują jakieś wskazówki, które możemy kojarzyć ze sobą, ale nie jest to za bardzo intuicyjne.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze