Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPC
Okładka Tremulous (PC)
OkładkaTremulous (PC)

Tremulous PC

Tremulous to darmowa, sieciowa strzelanina FPP, zawierająca pewne elementy strategii czasu rzeczywistego. Gracz, w zależności od upodobań, wciela się w praworządnego marine lub przerażającego obcego.

Akcji | FPP | strzelanki

Kolekcja gier
Obserwuj grę

Tremulous Premiera PC

31marca2006

producent: tremulous.net wydawca: tremulous.net Strona oficjalna

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

Tremulous to darmowa, sieciowa strzelanina FPP, zawierająca pewne elementy strategii czasu rzeczywistego. Gracz, w zależności od upodobań, wciela się w praworządnego marine lub przerażającego obcego. Program oparty jest na zmodyfikowanym silniku Quake III: Arena (konkretnie na projekcie Icculus.org/Quake3) i rozprowadzany jest na warunkach licencyjnych GPL, jest więc projektem otwartym, zaś użytkownik wraz z grą otrzymuje kod źródłowy.

Przed rozpoczęciem walki musimy zadeklarować swoją przynależność rasową. Należy się przy tym dobrze zastanowić, gdyż wybór ten ma decydujący wpływ na styl gry. Ludzcy żołnierze korzystają z raczej klasycznego uzbrojenia (karabiny itp.), zaś za każde zabicie obcego otrzymują pieniążki (kredyty), które możemy przeznaczyć na zakup nowocześniejszego uzbrojenia, twardszego pancerza lub bitewnych wspomagaczy różnego rodzaju. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja po przeciwnej stronie barykady – każde zabicie człowieka zwiększa doświadczenie naszego aliena, umożliwiając mu przeobrażenie się w potężniejszą istotę, o unikalnych umiejętnościach. Obcy mają także specjalną zdolność chodzenia po ścianach i suficie (słusznie przywodzi to na myśl Alien vs Predator). Celem gry jest oczywiście wyeliminowanie drużyny przeciwnej, przy czym możliwe jest zwycięstwo przed czasem, pod warunkiem że uda nam się zniszczyć wszystkie punkty "odrodzeniowe" wroga (tzw. respawn points).

Warto zwrócić uwagę na elementy RTS w Tremulous. Obie rasy mają bowiem możliwość konstruowania budowli (16 różnych typów), niczym w rasowej strategii. W zależności od dostępnych środków i sytuacji panującej na polu bitwy, możemy postawić konstrukcje o przeróżnym zastosowaniu, np. instalacje leczące rannych wojowników czy wieżyczki broniące pewien obszar przed osobnikami wrogiej frakcji. Konstruowanie kolejnych urządzeń jest bardzo istotne, także dlatego, że tylko przy nich mogą odradzać się nasi kumple z drużyny – jeśli cały nasz team zginie, zaś przeciwnikowi uda się zrównać z ziemią wszystkie nasze budowle respawnowe, gra kończy się naszą porażką.

Pomimo użycia nieco archaicznego już silnika, gra wygląda dosyć świeżo, dzięki zastosowaniu zaawansowanych technik graficznych (niezwykle rozbudowany particle system). Znacznie poprawiono także model fizyczny rozgrywki, przede wszystkim zwiększając realizm ruchów postaci. Na uwagę zasługuje również elastyczny interfejs map, który pozwala na umieszczanie na planszach wielu interesujących dodatków, np. animowanych obiektów czy dopracowanych efektów świetlnych.

Ostatnia modyfikacja 20 maja 2019

Tryb gry: multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Liczba graczy: 1 - 16  

Ocena użytkowników: 8,2 / 10 na podstawie 89 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Tremulous: 16+