Wyszukiwarka gier
Need for Speed III: Hot Pursuit

Need for Speed III: Hot Pursuit

PCPlayStation

NFS3: Hot Pursuit

po premierze

Data wydania: 25 marca 1998

Wyścigi, Samochodowe, Policyjne, Multiplayer, Singleplayer, Internet, LAN

Wprowadzająca szereg nowości trzecia odsłona słynnej serii wyścigowej. Przygotowany przez Electronic Arts tytuł wyróżnia się poprawioną oprawą graficzną i nowymi możliwościami zabawy. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się opcja wcielenia w policjanta, który ściga piratów drogowych.

7.8

GRYOnline

8.2

Gracze

OCEŃ
Oceny

Need for Speed III: Hot Pursuit to kolejna odsłona cyklu zapoczątkowanego w 1994 roku, w którym gracze mogą sprawdzić na różnych trasach supersamochody dostępne dla nielicznych. Produkcja wprowadza szereg nowości, której urozmaicają zabawę.

Mechanika

W trzeciej części popularnej serii wyścigowej gracze otrzymują do dyspozycji kilkanaście luksusowych, ekskluzywnych samochodów sportowych. Wśród nich znalazły się takie maszyny, jak ferrari 50 maranello, lamborghini diablo SV, chevrolet corvette C5 czy lamborghini countach. Dodatkowo garaż uzupełniają stworzone z myślą o trybie Hot Pursuit pojazdy policyjne. W każdym z dostępnych aut można zmienić szereg ustawień, od przełożeń biegów, przez balans hamulców i miękkość zawieszenia, po rodzaj opon.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows 10 października 1998Angielskie napisy i dialogi

PlayStation 1

PlayStation 1 25 marca 1998Angielskie napisy

Producent: Electronic Arts Inc.

Wydawca: Electronic Arts Inc.

Polski wydawca: Cenega S.A.

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Gry z serii

Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed III: Hot Pursuit
Need for Speed III: Hot Pursuit

29GIER

Gry z serii Need for Speed

Jedna z najstarszych i najpopularniejszych serii gier wyścigowych w historii branży. Need for Speed należy do najbardziej wartościowych marek w portfolio Electronic Arts, a za kolejne jej odsłony zazwyczaj odpowiadają wewnętrzne studia deweloperskie amerykańskiego koncernu, np. EA Black Box, EA Gothenburg czy Criterion Games. Cykl zadebiutował w 1994 roku grą The Need for Speed, przeznaczoną na konsole piątej generacji (3DO, PlayStation, Sega Saturn) oraz komputery osobiste. Produkcja przygotowana została przez ekipę studia EA Canada, utworzonego w wyniku przejęcia Distinctive Software (twórców gier Test Drive i Test Drive II).

Gry z serii Need for Speed

Publicystyka

8.0
bardzo dobra

Recenzja GRYOnline

Need for Speed III: Hot Pursuit

Wyścigi samochodowe, które na długo wyznaczyły nowy standard, często nie do osiągnięcia nawet przez najnowsze produkcje. Pomimo leciwego wieku swoją grywalnością nadal przyciągają rzesze graczy. Dlaczego tak jest? Przeczytajcie w recenzji.

Need for Speed III: Hot Pursuit - recenzja gry
Recenzujący:
Marcin Bojko
Platforma:
PC Windows PC Windows
Data recenzji:
28 lutego 2001
Opinie

8 lutego 2018

Gry samochodowe wszech czasów – TOP 100 gier wyścigowych i rajdowych

Tuning? Realistyczny symulator? A może rajdy po błocie? Jaki tytuł uplasował się na pierwszym miejscu listy najlepszych gier wyścigowych wszech czasów? Wspólnie z czytelnikami serwisu GRYOnline.pl wybraliśmy 100 pozycji – oto one!

Gry samochodowe wszech czasów – TOP 100 gier wyścigowych i rajdowych
Gry samochodowe wszech czasów – TOP 100 gier wyścigowych i rajdowych

Wiadomości

Need for Speed: Hot Pursuit RACE zadebiutuje na E3

Od rozpoczęcia tegorocznego E3 dzieli już nas bardzo niewiele czasu. Sale targowe są przyszykowane i czekają na pierwszych gości. Pojawiają się też pierwsze zdjęcia i filmiki pustych na razie stoisk. Dzięki nim dowiedzieliśmy czegoś, co powinno ucieszyć fanów cyklu Need for Speed.

gry

Adrian Werner

13 czerwca 2010 10:31

Need for Speed: Hot Pursuit RACE zadebiutuje na E3

Historia serii Need For Speed - część IV

Wczoraj skończyliśmy na undergroundowej jeździe. Czas kontynuować historię NFS w atmosferze nocnych nielegalnych wyścigów.

pozostałe

Adam Makowski

20 listopada 2008 14:58

Historia serii Need For Speed - część IV

Historia serii Need For Speed - część III

Wczorajszą przygodę skończyliśmy na ostatnim NFS-ie, który miał charakter symulacji (Porsche 2000) oraz na wzmiance o Motor City Online. Zagłębmy się więc dalej w tej pasjonującą historię...

pozostałe

Adam Makowski

19 listopada 2008 14:55

Historia serii Need For Speed - część III

Historia serii Need For Speed - część II

Wczorajszą opowieść skończyliśmy na trzeciej części gry pt. Hot Pursuit, która wsławiła się rozwinięciem tytułowego pościgu. Dzisiaj czas na wspomnienie kolejnych gier z serii NFS.

pozostałe

Adam Makowski

18 listopada 2008 15:14

Historia serii Need For Speed - część II

Historia serii Need For Speed - część I

Przez lata NFS przechodził spektakularne wzloty i tragiczne upadki. Jednak to cały czas kawał dobrej historii gier i na tę historię Was zapraszam.

pozostałe

Adam Makowski

17 listopada 2008 13:51

Historia serii Need For Speed - część I

Nowa gra z serii Need for Speed

Cykl Need For Speed bez wątpienia posiada już status legendy. Wszystkich fanów wyścigów samochodowych ucieszy zapewne wiadomość o tym, że powstaje kolejna część Need for Speed. Najnowszy odsłona serii będzie nosić tytuł NFS: Most Wanted, a jej premiera jest zapowiedziana w okolicach września lub października tego roku.

gry

Karolina Talaga

19 stycznia 2005 12:43

Nowa gra z serii Need for Speed

Seria Need For Speed – łezka w oku...

Cykl Need For Speed bez wątpienia posiada już status legendy. Pierwsze części gry „pamiętają” jeszcze czasy komputerów z procesorem 486, zaś tylko starsi wiekiem gracze mogą powiedzieć, że obserwowali rozwój serii od samego początku. Wszystkie powstałe NFS-y postanowili przypomnieć nam redaktorzy zachodniego serwisu internetowego Gamer's Hell, którzy przygotowali specjalny zestaw wersji demonstracyjnych poszczególnych edycji opisywanego programu.

gry

Krzysztof Bartnik

2 grudnia 2003 08:58

Seria Need For Speed – łezka w oku...

Need for Speed: Underground - powiew świeżości w serii NFS

Need for Speed: Hot Pursuit 2, czyli ostatnia z odsłon sławnego NFS’a nie zachwyciła zwolenników tej serii. O ile wersja na konsolę PS2 była całkiem dobra, o tyle wersja na PC, Xbox’a i GC budziła mieszane uczucia. Wydawać by się mogło, że EA zrezygnuje z kontynuowania tej serii... nic bardziej mylnego. Przecież nie pozbywa się kury, znoszącej złote jajka... przywitajcie więc Need for Speed: Underground!

gry

Fajek

30 kwietnia 2003 16:16

Need for Speed: Underground - powiew świeżości w serii NFS

Need for Speed: Hot Pursuit 2 na PC

Seria Need for Speed weszła już na stałe do historii wyścigów samochodowych. Gości na naszych komputerach bodajże od roku 1995 i jej wydawca, firma Electronic Arts wcale nie zamierza zmieniać tej sytuacji i zrezygnować z serii Need for Speed na PC. Dziś oficjalnie poinformował, że Need for Speed: Hot Pursuit 2, poprzednio zapowiedziany jedynie na konsolę Sony PlayStation 2 ukaże się również na komputerach PC, a ponadto na konsolach Xbox oraz GameCube.

gry

Przemysław Bartula

26 kwietnia 2002 09:32

Need for Speed: Hot Pursuit 2 na PC

Recenzje Colin McRae Rally i Need for Speed III: Hot Pursuit

Opublikowaliśmy obie recenzje równocześnie, gdyż gry te mają ze sobą wiele wspólnego. Po pierwsze pozwalają nam zasiąść za kierownicą wspaniałych samochodów, po drugie są to pozycje już leciwe, bo wydane ponad dwa lata temu, po trzecie zaś i najważniejsze pomimo wieku nadal są niesamowicie grywalne.

gry

Mariusz Klamra

28 lutego 2001 14:39

Recenzje Colin McRae Rally i Need for Speed III: Hot Pursuit

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Need for Speed III: Hot Pursuit.

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Need for Speed III: Hot Pursuit:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 233MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D + wykorzystuje joystick.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.8

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.2

Ocena Graczy

Średnia z 1382 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
PC

Marcin Bojko

Recenzent GRYOnline.pl

2001.02.28

Wyścigi samochodowe, które na długo wyznaczyły nowy standard, często nie do osiągnięcia nawet przez najnowsze produkcje. Pomimo leciwego wieku swoją grywalnością nadal przyciągają rzesze graczy. Dlaczego tak jest? Przeczytajcie w recenzji.

10
n0rbji
PC

n0rbji

Ekspert

2014.09.29

Prawdziwy NFS. Pamiętam ile spędziłem godzin przy tej grze sam i z kumplami. Gra była prosta a wciągała niesamowicie. Kilka dni temu zagrałem w NFS Run i zawiodłem się jak ta seria upadła bo po nie całych dwóch godzinach się znudziła. A w starą, dobrą trójeczkę grało się dobre dwa lata non stop aż wyszło NFS Porsche. Same miłe wspomnienia przywołuje ta gra :)

5.5
Codename 23
PC

Codename 23

Gracz

2024.12.23

Electronic Arts zrozumiało, że z jego marką nie dzieje się za dobrze i postanowiło udać się z Need for Speed’em do warsztatu. Naprawiono to co nie działało, a do tego poddano go małemu lifting’owi.Need for Speed 3: Hot Pursuit to gra z gatunku wyścigi samochodowe, stworzona przez EA w 1998 roku. Ogrywana przeze mnie wersja jest na PS1, którą można zakupić tylko w stanie używanym za około 115 – 150 zł. W trzeciej części stawia się na „nielegalność”, dodając tytułowy tryb gry. Poza znanymi nam wcześniej Single Race, Knockout i Tournament doszły tryby Practice i ten właśnie nielegalny Hot Pursuit. Practice to tryb służący do „praktyki”, czyli trenowania, do czego namawiam, bo gra do łatwych nie należy i warto nauczyć się okrążeń poszczególnych wyścigów. W tym trybie do dyspozycji mamy również tzw. „ducha”, czyli gra zapamiętuje najlepsze okrążenie gracza (również fizycznie, a nie tylko czas) i podczas kolejnych okrążeń dodaje przezroczysty samochód, dzięki czemu ścigamy się sami ze sobą, a nie tylko z ustanowionym przez nas czasem. Tryb Hot Pursuit natomiast, to seria wyścigów, w której dodana jest ścigająca nas policja. W przypadku Tournament’u dodano w końcu wybór poziomu trudności, aczkolwiek początkujący (Beginner) na konsoli PlayStation do łatwych nadal nie należy (ogrywałem ten tytuł kiedyś na PC i udawało mi się spokojnie wygrywać wyścigi, pomimo, że byłem wtedy dość młodym i niedoświadczonym graczem – wersja konsolowa ma znacznie podwyższony poziom trudności). Zmianie również uległo wczytywanie trybu Tournament. W poprzednich częściach należało zapisać turniej, a aby go wczytać trzeba było wpisać specjalne hasło, które otrzymywaliśmy po wygraniu wyścigu. Tutaj nie ma haseł i po prostu wczytujemy i zapisujemy stan gry. Ponadto gra już zapamiętuje ostatnio wpisany nick podczas zapisywania rekordów i nie trzeba za każdym razem wpisywać swego imienia / pseudonimu. Oczywiście pojazdy w trybie Tournament można również zmieniać pomiędzy wyścigami.Do dyspozycji zostało nam oddanych łącznie 8 super samochodów, w tym, że 3 najlepsze na starcie są zablokowane. Oczywiście można wybierać również w opcjach wyścigu ustawienie skrzyni biegów, pomiędzy manualną i automatyczną, kolor pojazdu, włączyć lub wyłączyć ABS i ustawić styl jazdy – tak jak poprzednio, pomiędzy Simulation i Arcade.O ile między pierwszą, a drugą odsłoną Need for Speed, nie było widocznej różnicy graficznej, tak trzecia część została konkretnie dopieszczona. Mapy wyglądają bardzo dobrze, a samochody są „pełniejsze” – mają znacznie więcej poligonów, a do tego posiadają ładny efekt błyszczącego lakieru. A na PC, gra wygląda jeszcze lepiej.Poprawiono znacznie fizykę jazdy, a sama rozgrywka nabrała większej dynamiki. Teraz przy kraksie, jeśli pojazd wyląduje na kołach, to od razu można wciskać gaz do dechy. Nie trzeba czekać cennych kilku sekund, aby zrestartowano pojazd i ruszać z neutralnego biegu. I jeśli ktoś zarzuci tutaj brak realizmu… to niech zwróci również uwagę na to, że restart samochodu również nie jest zbyt realistyczny. Nie mówiąc już o tym, że to gra komputerowa, o bardziej arkadowej duszy.Niestety Need for Speed 3: Hot Pursuit również potrafi kopać tyłek drobnymi oszustwami. Poza tym, że poziom Beginner, zdecydowanie jest za trudny jak dla początkujących graczy, to nadal startujemy z ostatniej pozycji (w Tournament’cie zdobywamy punkty za wyścigi i nasza pozycja startowa jest adekwatna do punktacji). Pojazdy na starcie również są ustawione w znacznie większych odległościach od siebie, przez co pierwszy kierowca potrafi bardzo szybko uciec.Ścieżka dźwiękowa natomiast gdzieś ginie i nie zwraca się na nią takiej uwagi, jak poprzednio (i w przyszłości serii) i jedyne co mogę o niej powiedzieć, to, że jest. Żaden z kawałków nie zapadł mi w pamięci. Co do dźwięków, to ryk silników, piski opon i ogólnie cała reszta jest przyzwoicie zrobiona.Podsumowując, trzeba przyznać, że EA wzięła sobie do serca bolączki z poprzednich części, zabrała swoją markę do warsztatu i ponaprawiała większość usterek oraz awarii z poprzednich odsłon (zwłaszcza z Need for Speed 2). Niestety poziom trudności to jeden z dużych minusów tej gry – nie lubię łatwych gier, ale Need for Speed nie jest symulatorem, więc podkręcenie poziomu trudności (zwłaszcza, że mamy wybór pomiędzy początkującym, a zaawansowanym) sprawia, że gra jest skierowana głównie do masochistów (gra ma sprawiać przyjemność, a nie frustrację).+ Poprawiono dużo bolączek z poprzednich części.+ Znaczna różnica w grafice.+ Dużo trybów gry.- Strona wizualna może w obecnych czasach odrzucić niektórych graczy.- Taka sobie ścieżka dźwiękowa.- Poziom trudności za wysoki.

7.0
ereboss
PC

ereboss

Ekspert

2019.03.15

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2024-04-10
12:24

Wiedźmin Legend

Wiedźmin
😍

Need for Speed III: Hot Pursuit to gra Electronic Arts wydana w 1998 roku, która okazała się zdecydowanie najlepszą grą wyścigową końcówki lat 90'. W latach 90', gdy gry video były w najlepszym wydaniu EA miało na swoim koncie wiele udanych projektów, ale to był moim zdaniem ich najbardziej zapadający w pamięć projekt pod względem czystej zabawy, regrywalności oraz olśniewającej grafiki dzięki ogromnemu wizualnemu przeskokowi. To świetna gra wyścigowa, która oferuje ekscytujące poczucie szybkości, czystą i piękną grafikę, dopracowane wartości produkcyjne, wiele ekscytujących trybów zabawy i mnóstwo fajnych utworów.
Zawartość i gameplay. Po raz kolejny mamy szeroki wachlarz rewelacyjnych wozów jak Chevrolet Corvette, El Mino, Ferrari 355 F1 Spider, Ferrari 550 Maranello, Jaguar XJR-15, Lamborghini Diablo, Lamborghini Countach, Mercedes CLK-GTR, Mercedes SL600 oraz kilka samochodów bonusowych. Samemu można dowolnie wybrać kolor, rodzaj hamulców czy typ skrzyni biegów, a także typ ogumienia, rodzaj zawieszenia, nacisk na przednią lub tylnią oś itd. W grze mamy też możliwość dowiedzenia się interesujących rzeczy na temat każdego z dostępnych samochodów. Możemy pooglądać duże zdjęcia każdej maszyny w jej pełnej krasie, zajrzeć do jej wnętrza i wysłuchać lektora opowiadającego o historii danej marki z uwzględnieniem osiągów danych modeli. System kierowania nie odbiega znaczącą od tego z drugiej części. Mamy połączenie elementów symulacji i zręcznościówki z większym naciskiem na to drugie. Model jazdy jest dość prosty, ale ciut większy nacisk położono na realizm zachowania się samochodu podczas jazdy niż w NFS II SE, bo siły odśrodkowe są większe przy wchodzeniu w zakręty przy dużych prędkościach. Poza tym w NFS III mamy większe różnice w prowadzeniu samochodów różnych marek niż to miało miejsce w NFS II. Sama jazda jest niezwykle przyjemna i grywalna, a płynność gry zadziwiająca. Na pochwałę zasługuje sztuczna inteligencja przeciwników, która jest dużo lepsza niż w dwójce. Rywale komputerowi posuwają się do wszystkiego, by wygrać. Przygotowano dziewięć doskonałych tras. Wszystkie są dość długie, obfitują w liczne zakręty, skocznie i odcinki, gdzie szybkie auta mogą pokazać pełnię swoich możliwości. Ścigamy się przez kanion, ośnieżone szczyty górskie, miejską utopię czy lasy. Trasy różnią się nie tylko otoczeniem, ale też różnymi warunkami jazdy, gdy przyjdzie jeździć nam po zmroku czy podającym deszczu lub śniegu. Dochodzi jeszcze możliwość przejechania w odwrotnym kierunku. Gra oferuje cztery główne tryby zabawy. Single Race, Tournament, Knockout oraz tytułowy Hot Pursuit. Tryb Single Race pozwala wybrać dowolny tor, dowolny dostępny samochód i po prostu ścigamy się z 7 innymi kierowcami. Tryb Knockout pozwala wziąć udział w szeregu wyścigów, gdzie za każdym razem odpada ostatni więc z każdym kolejnym wyścigiem bierze udział w wyścigu mniej kierowców aż do wyłonienia zwycięzcy. Tryb Tournament pozwala ścigać się na kolejnych trasach, gdzie zbieramy punkty. Tryb Hot Pursuit jest jednak najciekawszy, bo to całkowita nowość. Pozwala się wcielać w policjantów i piratów drogowych. Możemy wybrać obie strony. Zabawa w tym trybie jest rewelacyjna, bo przypomina pościgi samochodowe ze starszych filmów. Policja ścigając nas wysyła sygnał do centrali, rozmieszcza dodatkowe jednostki, blokuje drogi, a nawet zakłada kolczatki. Wybierając drugą stronę mamy równie świetną zabawę. Rozmowy radiowe informujące o obecności gliniarzy i ich strategiach pościgu lub blokady drogi w tym trybie to miły akcent. Prócz tych czterech trybów zabawy możemy też pograć jednocześnie we dwóch na podzielonym ekranie, a także przez sieć.
Oprawa graficzna zasługuje na najwyższe pochwały. EA siegnęli wyżyn. Nigdy wcześniej i później żadna gra wyścigowa nie miała takiego progresu graficznego. Graficy wycisnęli wszystkie soki z nowoczesnym procesorów Pentium Mmx i akceleratorów 3d. Odpalając grę jesienią 1998 roku na Voodoo II miałem opad kopary. Wyglądało to fotorealistycznie na tle innych gier wyścigowych. Bardzo wysokie rozdzielczości na 1998 rok, sprzętowe rozmywanie tekstur dzieki akceleratorom 3d dla pozbycia pikselozy, nowoczesne efekty specjalne jak mgła, kurz, deszcz, puszysty śnieg, ruszające się liście, zapadający zmrok, błyskające na niebie pioruny, a także cieniowanie, przezroczystość, odbicia na karoserii, zaawansowana gra świateł. Oświetlenie robi szczególne wrażenie podczas wyścigów w nocy i w deszczu. To co było widać na ekranie czarowało i olsniewało, jeśli ktoś miał akcelerator graficzny. A co najlepsze to wszystko wymienione łącznie z animowanymi obiektami w tle jak latające samoloty upakowane na ekranie bez najmniejszej straty płynności.
Muzyka i udźwiękowienie. Muzyka jest również niesamowita i tworzy fantastyczny klimat zaczynając od menu. Need for Speed III dorównała ścieżką dźwiękową Lotus 2 1991, Lotus 3 1992, NFS II SE 1997, a to jak wiadomo spory wyczyn, bo ich magnesem jest fantastyczna muzyka. Dopracowane efekty dźwiękowe jak pisk opon na starcie i na zakrętach oraz potężny ryk silników na najwyższych obrotach i utwory takie jak „Little Sweaty Sow” i „Snorkeling Cactus Weasels” sprawiają za każdym razem, że mam znów potrzebę szybkości.
Podsumowanie. To przy tej części spędziłem najwięcej czasu, bo NFS 3 zapewnia tonę frajdy. Modelowy przykład jak zrobić sequel, który przyćmi całkowicie poprzednie części i ustawi bardzo wysoko poprzeczkę dla kolejnych części. Nawet oglądanie powtórek z jazdy uchwyconych przez szereg kamer potęgowało zabawę. To zapewne jedna z najlepszych gier wyścigowych jakie kiedykolwiek powstały oraz jedna z trzech najlepszych gier serii (mamy obecnie już 25 części) wraz z NFS-Porsche 2000 i NFS-Most Wanted 2005. Jedyne wady jakie dostrzegam to mało realistyczne zachowanie wozów przy trudnych warunkach pogodowych skoro nawet przy bardzo dużej prędkości w kałużach nie wpadamy w poślizg, kiepska fizyka podczas wypadków i brak modelu zniszczeń, gdzie w konkurencjnej produkcji Colin McRae Rally również z 1998 roku te trzy rzeczy mamy wykonane kapitalnie. Widać, że EA zabrakło trochę odwagi jakby się bali, że większy realizm zmniejszy sprzedaż. Szkoda, bo mieli niepowtarzalną szansę na stworzenie gry doskonałej, gdyby wzięli bardziej ralistyczny model jazdy z jedynki zamiast ulepszać arcadowy styl dwójki oraz zaoferowali model zniszczeń i różne zachowania wozów zależnie od nawierzchni i watunków pogodowych jak w Colin McRae Rally. Widocznie nie można mieć wszystkiego w jednej produkcji. Mimo tych wad to produkcja prawie doskonała pod każdym względem i po prostu ją uwielbiam. Późniejsze części już nigdy nie zaskoczyły tak spektakularną grafiką na tle konkurencji, a miodnością rozgrywki Need for Speed III: Hot Pursuit 1998 dorównały tylko Porsche 2000 i Most Wanted 2005. Te trzy odsłony są uważane za najlepsze przez graczy, którzy byli od początku serią, ale jedynka też zasługuje na uznanie za najciekawszy i najbardziej realistyczny model jazdy z wszystkich starych odsłon poza Porsche.
https://www.youtube.com/watch?v=E1AxLJpY-DQ&ab_channel=WorldofLongplays
Recenzja Arhn
https://www.youtube.com/watch?v=3Ru8BrpRg6g&ab_channel=arhn.eu

Komentarz: Wiedźmin
2024-05-14
22:19

scartout Chorąży

To moje pierwsze podejście do NFS3 ever po ukończeniu nowszych części (U1 było moją pierwszą).

Przy przejściu z HP 2010, model jazdy oceniam jako dość ciekawy, całkiem wymagający (grałem z widoku kierownicy by lepiej czuć zakręty, nigdy z niego nie korzystam), ale przyjemny - gdyby coś takiego było w części Porsche to wcale bym nie narzekał (model Porsche w ogóle do mnie nie trafia z tych starych części).

NFS3 dał mi sporo frajdy, ale że gra stara to cierpi na małą liczbę tras więc przechodzenie po kolei trybór tournament, knockout, hot pursuit na tych samych trasach nudzi więc odwracałem je sobie dla poprawy rozrywki.

Tryb Hot Pursuit jest najsłabszym elementem tej serii, widać po nim jaka ta gra jest stara i jest nawet przepaścią podług HP2, ale widać chociaż od czego wszystko się zaczęło i w jak dobrym kierunku poszło (szczególnie w wersji 2010 Remastared).

Nie ma co narzekać, to tylko gra z 1998 roku. Dobra część. Nie grałem jeszcze tylko w NFS4, ale na ten moment dla mnie HP2 > HP1 > Porsche > TNFS > NFS2.

Komentarz: scartout
2024-12-23
16:29

Codename 23 Chorąży

Codename 23

Electronic Arts zrozumiało, że z jego marką nie dzieje się za dobrze i postanowiło udać się z Need for Speed’em do warsztatu. Naprawiono to co nie działało, a do tego poddano go małemu lifting’owi.

Need for Speed 3: Hot Pursuit to gra z gatunku wyścigi samochodowe, stworzona przez EA w 1998 roku. Ogrywana przeze mnie wersja jest na PS1, którą można zakupić tylko w stanie używanym za około 115 – 150 zł. W trzeciej części stawia się na „nielegalność”, dodając tytułowy tryb gry. Poza znanymi nam wcześniej Single Race, Knockout i Tournament doszły tryby Practice i ten właśnie nielegalny Hot Pursuit. Practice to tryb służący do „praktyki”, czyli trenowania, do czego namawiam, bo gra do łatwych nie należy i warto nauczyć się okrążeń poszczególnych wyścigów. W tym trybie do dyspozycji mamy również tzw. „ducha”, czyli gra zapamiętuje najlepsze okrążenie gracza (również fizycznie, a nie tylko czas) i podczas kolejnych okrążeń dodaje przezroczysty samochód, dzięki czemu ścigamy się sami ze sobą, a nie tylko z ustanowionym przez nas czasem. Tryb Hot Pursuit natomiast, to seria wyścigów, w której dodana jest ścigająca nas policja. W przypadku Tournament’u dodano w końcu wybór poziomu trudności, aczkolwiek początkujący (Beginner) na konsoli PlayStation do łatwych nadal nie należy (ogrywałem ten tytuł kiedyś na PC i udawało mi się spokojnie wygrywać wyścigi, pomimo, że byłem wtedy dość młodym i niedoświadczonym graczem – wersja konsolowa ma znacznie podwyższony poziom trudności). Zmianie również uległo wczytywanie trybu Tournament. W poprzednich częściach należało zapisać turniej, a aby go wczytać trzeba było wpisać specjalne hasło, które otrzymywaliśmy po wygraniu wyścigu. Tutaj nie ma haseł i po prostu wczytujemy i zapisujemy stan gry. Ponadto gra już zapamiętuje ostatnio wpisany nick podczas zapisywania rekordów i nie trzeba za każdym razem wpisywać swego imienia / pseudonimu. Oczywiście pojazdy w trybie Tournament można również zmieniać pomiędzy wyścigami.

Do dyspozycji zostało nam oddanych łącznie 8 super samochodów, w tym, że 3 najlepsze na starcie są zablokowane. Oczywiście można wybierać również w opcjach wyścigu ustawienie skrzyni biegów, pomiędzy manualną i automatyczną, kolor pojazdu, włączyć lub wyłączyć ABS i ustawić styl jazdy – tak jak poprzednio, pomiędzy Simulation i Arcade.

O ile między pierwszą, a drugą odsłoną Need for Speed, nie było widocznej różnicy graficznej, tak trzecia część została konkretnie dopieszczona. Mapy wyglądają bardzo dobrze, a samochody są „pełniejsze” – mają znacznie więcej poligonów, a do tego posiadają ładny efekt błyszczącego lakieru. A na PC, gra wygląda jeszcze lepiej.

Poprawiono znacznie fizykę jazdy, a sama rozgrywka nabrała większej dynamiki. Teraz przy kraksie, jeśli pojazd wyląduje na kołach, to od razu można wciskać gaz do dechy. Nie trzeba czekać cennych kilku sekund, aby zrestartowano pojazd i ruszać z neutralnego biegu. I jeśli ktoś zarzuci tutaj brak realizmu… to niech zwróci również uwagę na to, że restart samochodu również nie jest zbyt realistyczny. Nie mówiąc już o tym, że to gra komputerowa, o bardziej arkadowej duszy.

Niestety Need for Speed 3: Hot Pursuit również potrafi kopać tyłek drobnymi oszustwami. Poza tym, że poziom Beginner, zdecydowanie jest za trudny jak dla początkujących graczy, to nadal startujemy z ostatniej pozycji (w Tournament’cie zdobywamy punkty za wyścigi i nasza pozycja startowa jest adekwatna do punktacji). Pojazdy na starcie również są ustawione w znacznie większych odległościach od siebie, przez co pierwszy kierowca potrafi bardzo szybko uciec.

Ścieżka dźwiękowa natomiast gdzieś ginie i nie zwraca się na nią takiej uwagi, jak poprzednio (i w przyszłości serii) i jedyne co mogę o niej powiedzieć, to, że jest. Żaden z kawałków nie zapadł mi w pamięci. Co do dźwięków, to ryk silników, piski opon i ogólnie cała reszta jest przyzwoicie zrobiona.

Podsumowując, trzeba przyznać, że EA wzięła sobie do serca bolączki z poprzednich części, zabrała swoją markę do warsztatu i ponaprawiała większość usterek oraz awarii z poprzednich odsłon (zwłaszcza z Need for Speed 2). Niestety poziom trudności to jeden z dużych minusów tej gry – nie lubię łatwych gier, ale Need for Speed nie jest symulatorem, więc podkręcenie poziomu trudności (zwłaszcza, że mamy wybór pomiędzy początkującym, a zaawansowanym) sprawia, że gra jest skierowana głównie do masochistów (gra ma sprawiać przyjemność, a nie frustrację).

+ Poprawiono dużo bolączek z poprzednich części.
+ Znaczna różnica w grafice.
+ Dużo trybów gry.

- Strona wizualna może w obecnych czasach odrzucić niektórych graczy.
- Taka sobie ścieżka dźwiękowa.
- Poziom trudności za wysoki.

Komentarz: Codename 23
2024-12-23
17:04

raziel88ck Legend

raziel88ck

Owszem, wersja na PC jest dużo ładniejsza oraz łatwiejsza, ale tam też można było zapisać stan gry. Nie było żadnych kodów. Oprócz tego rekordy również gra zapamiętywała z naszym nickiem. Dodam jeszcze jedno: na PSX tryb Knockout nie ma zapisu i trzeba go ukończyć za jednym razem jak w dwójce. A na PC już można zapisywać po każdym wygranym wyścigu.

Dwójka na PC w wersji SE ma dużo lepszą oprawę wizualną względem jedynki. Zostawia też daleko w tyle dwójkę na PSX. Za to mocno zbliża się do trójki z PC. Nie zgodzę się również odnośnie muzyki. Do dzisiaj ją pamiętam.

I ostatnia kwestia. Aby odblokować wszystko należy przejść grę na dwóch trybach trudności. Poza tym różnie między nimi są nie tylko z poziomie trudności, ale w dostępnych trasach oraz warunków pogodowych, wliczając w to tryby dnia i nocy.

Komentarz: raziel88ck
2024-12-23
17:05

Admin Senator

Admin

Need for Speed III: Hot Pursuit - recenzje graczy

Komentarz: Admin

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl