Medieval II: Total War [PC]

Medieval II: Total War to czwarta odsłona bestsellerowej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych autorstwa pracowników zespołu Creative Assembly. Jak wskazuje tytuł, opisywana produkcja nawiązuje do drugiej części cyklu, co oznacza, że jego wielbiciele ponownie przenoszą się w burzliwe czasy Średniowiecza.

wersja językowa:
z polskimi napisami

Medieval II: Total War data premiery gry na PC:

10 listopada 2006 ( światowa data premiery )

01 grudnia 2006 ( data wydania w Polsce )

gry podobne do Medieval II: Total War:

Stronghold: Crusader II
King Arthur II
The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II

strategiczne, RTS, turowe, średniowiecze, multiplayer, strategiczne wojenne

Medieval II: Total War to czwarta odsłona bestsellerowej i wielokrotnie nagradzanej serii gier strategicznych autorstwa pracowników zespołu Creative Assembly. Jak wskazuje tytuł, opisywana produkcja nawiązuje do drugiej części cyklu, co oznacza, że jego wielbiciele ponownie przenoszą się w burzliwe czasy Średniowiecza.

Akcja drugiego Medievala toczy się w latach 1080-1530. Twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu. Gracze prowadzą działania nie tylko na Starym Kontynencie, lecz także w Ameryce Środkowej i Południowej (walki z Aztekami) oraz na Bliskim Wschodzie (krucjaty mające na celu odzyskanie przez chrześcijan Ziemi Świętej).

W sumie, do wyboru oddano aż dwadzieścia jeden grywalnych frakcji (m.in. Anglia, Święte Cesarstwo Rzymskie Narodu Niemieckiego, Francja, Szkocja, Dania, Hiszpania, Portugalia, Wenecja, Sycylia, Polska, Rosja, Węgry, Bizancjum, Turcja, Egipt, Mongołowie, czy Aztekowie), z czego każda oczywiście różni się od siebie (przykładowo taktykami używanymi na placu boju). Liczba dostępnych, różnorodnych jednostek przekracza dwieście pięćdziesiąt, jednak nie ze wszystkich można korzystać już na początku zmagań (w miarę postępów w rozgrywce pod noszą komendę dostają się coraz bardziej doborowe oddziały, z lepszym wyposażeniem i umiejętnościami). Rozbudowaniu uległy możliwości przeprowadzania oblężeń budowli przeciwnika. Gracze mogą korzystać z nowych machin oblężniczych (tarany, wyrzutnie pocisków etc.), jak również niszczyć mury fortecy wroga za pomocą ciężkiej artylerii w postaci dział. Jeżeli chodzi o zależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to także zadbano o pełną zgodność z historią.

Podobnie jak to miało miejsce w dwóch poprzednich częściach serii Total War, rozgrywka w Medieval II w dalszym ciągu podzielona jest na dwie części: turową (rządzimy państwem, powiększamy granice, budujemy miasta, zamki, dbamy o rozwój ekonomiczny i przygotowujemy zakrojone na szerszą skalę kampanie wojenne) oraz bitewną (dowodzimy posiadanymi jednostkami podczas faktycznego starcia z siłami oponenta, w czasie rzeczywistym). W tej ostatniej osoby siedzące przed komputerami mogą dokładnie zapoznać się z dokonaniami grafików Creative Assembly.

Opisywany tytuł korzysta ze zmodyfikowanej i ulepszonej wersji silnika znanego z Rome: Total War. W jednej bitwie jednocześnie może wziąć udział ponad dziesięć tysięcy postaci, czyli podobnie jak w poprzednich odsłonach cyklu. Jakość ich przedstawienia i ogólny poziom detali stoją jednak na znacznie wyższym poziomie - developerzy zadbali o unikatowość każdego walczącego żołnierza (różne zbroje, miecze, symbole herbów na tarczach, postura, twarz etc.), przygotowali ponad tysiąc nowych animacji ruchów wojaków (technika motion-capture), czy zupełnie nowy system zniszczeń w przypadku budowli. To wszystko bez wątpienia podnosi realizm rozgrywki - gracz czuje się, jakby brał udział w naprawdę epickiej bitwie.

Twórcy Medieval II: Total War postarali się także o rozbudowanie opcji zmagań wieloosobowych. Miłośnicy sieciowej rywalizacji mogą teraz wybrać jeden z kilku nowych trybów rozgrywki.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet / sieć lokalna   Nośnik: 2 DVD  
Ocena gry 7.9 / 10 na podstawie 5995 ocen czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Pentium 4 1.8 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 11 GB HDD, Windows 2000/XP

Medieval II: Total War - recenzja gry

Medieval II: Total War - recenzja gry (PC)

"Wyjątkiem od reguły jest tutaj Państwo Kościelne. Zarządza ono krucjaty i wymusza na poszczególnych księstwach realizowanie polityki zgodnej z linią kościoła. Na czele Państwa Kościelnego stoi papież, który rezyduje w Rzymie. Jest on wybierany przez konklawę biskupów. Istnieje możliwość „wyhodowania” zarówno swojego biskupa, jak i nawet papieża. Jest to jednak bardzo żmudne i czasochłonne. Nagrodą może być jednak ogromna władza. Władza ta opiera się na instrumentach, którymi dysponuje papież. Są to: ekskomunika, krucjaty i inkwizytorzy. Ekskomunika to wykluczenie z kościoła, którego efektem jest pogorszenie stosunków z państwami katolickimi, a także wzrost niepokojów społecznych we własnym imperium. Krucjata może być z kolei zarządzona przeciwko ekskomunikowanemu księstwu. W efekcie księstwa, które do niej przystąpią będą mogły bezkarnie najechać na ekskomunikowanego rywala. Prawdziwym zagrożeniem są jednak inkwizytorzy. Potrafią oni w kilka tur uśmiercić cały ród w imię świętej inkwizycji. Są oni jedynym przejawem sprawnego SI, jaki można zaobserwować w tej grze."  więcej

4:10

Video Medieval II: Total War

Taktyka na polu bitwy

2:05

Video Medieval II: Total War

Potyczki

4:34

Video Medieval II: Total War

Jednostki bitewne

komentarze czytelników (713)


MP-ror  2012-06-01 - 14:27

Również nie podszedł mi Shogun 2. W porównaniu z MIITW: - faktycznie za szybkie i za chaotyczne bitwy - jednostki mało sie od siebie różnią - w ogniu bitwy mam problem z odróżnieniam moich od tamtych :) - jednostki są niekiedy jakieś groteskowe - np. ta konnica z balonami na plecach - konnica nie ma mocy - jak w MIITW robiłem szarzę to aż miło było popatrzeć. A w Szogunie nadają się tylko do atakowania tyłów Ale jest też kilka pozytywów: - rozbudowane oblężenia - usprawnienia w graniu na mapie strategicznej - ładniutka grafa :) Chętnie bym zobaczył Medieval III TW ale jeszcze chętniej zobaczyłbym taką odmianę TW, gdzie prowadzisz swój lud od starożytności do nowożytności. Coś jak Cywilizacja ale przekształcona w Total War

ostrylp  2012-11-02 - 10:46

czy mody można instalowac do oryginału?

HELIXMAN  2013-05-02 - 10:39

Gra dostaje odemnię ocenę 9.Grafika ładna,miły gest że jest bitwa pod Grunwaldem(trochę niedopracowana, ale jest),większość ludzi w jednostkach ma inne twarze i fajne bitwy.Minusy to dyplomacja,AI lecz tak jest w każdej części serii i oblężenia.

panTicTac  2013-05-31 - 07:51

Za co ta gra ma tylko 7.9?! Wytłumaczy mi to ktoś? Medieval II z dodatkiem Kingdoms oraz z modami, które teraz wyliczę: Call of Warhammer, Third Age oraz Stainless Steel Total War tworzą produkt wprost GENIALNY! Plusy: Mody są lepsze niż podstawka:D, genialna grywalność, wyśmienity klimat, bardzo dobre Audio, wyborna grafika, bardzo dużo frakcji. Minusy: Tu się zaczyna problem :D No dobra, drobne problemy natury technicznej. Gra zasługuje na 9.9/10. Zaraz po Total War: Shogun najlepsza część cyklu!

poniatowski33  2013-07-19 - 22:18

@panTicTac Dużym minusem w Medievalu II jest dyplomacja, podpisujesz sojusz, a po kilku/ kilkunastu turach twój "sojusznik" oblega twoje zamki, często się to zdarza.

Patrol261098  2013-07-20 - 14:14

POMOCY!!! Kiedy próbuje zacząć instalacje pojawia się na 1-2 sekundy małe czarne okienko po czym nic się nie dzieje. Wie ktoś jak rozwiązać ten problem?

7.0

Samotny Wilk  2013-09-18 - 20:36

Mój ranking Total War: 1) Total War: Shogun 2: Zmierzch Samurajów (uwielbiam XIX wiek; sczególnie drugą połowę) 2) Napoleon: Total War (uboższy od Empire, zato lepsza mechanika i grafika) 3) Empire: Total War (najbardziej rozbudowany Total War) 4) Total War: Shogun 2 (najlepszy klimat) 5) Rome: Total War (gdyby nie brak bitew morskich prawdopodobnie ta część znalazłaby się wyżej w rankingu) 6) Medieval II: Total War (lubię średniowiecze ale w wydaniu Total War w mojej opinii wypada raczej średnio) 7) Medieval: Total War (w kampanii nadal grywalna) 8) Shogun: Total War (ta część ma już bez wątpienia swoje najlepsze lata za sobą, niemniej warta uwagi ze względu na ciekawy dodatek Mongol Invasion; nada się też jak ulał dla początkujących)

9.0

alreen  2013-11-22 - 22:41

Najlepsze w serii Total War jest jego podatność na palce zapalonego modera. ;p M2+kingdoms+ mody (third age - przeniesienie Medka do Śródziemia Tolkiena) zapewnia masę zabawy na długie dni. Dyplomacja bez modów faktycznie kuleje (i to bardzo). Zdarzało się, że walcząc z nacją musiałem co turę podpisywać z nią pokój, na co ochoczo przystawała.

eliosz  2014-01-25 - 10:20

Gra bardzo fajna jednakze tworcy powinni sie bardziej postarac co do dopracowania jednostek bo od kiedy to husaria byla lekka jazda uzbrojona w krotkie kopie bitch please najpotezniejsza kawaleria swiata stala sie przecietna jednostka w grze cos tu jest nie tak

9.0

Matioza1234  2014-02-16 - 02:28

Według mojej skromnej opinii Medieval II: Total War razem z dodatkiem Królestwa to najlepsza cześć z serii Total War. Absolutnie obowiązkowa pozycja dla graczy tego gatunku!

FR4GG3R  2014-03-14 - 12:32

Jest w Humble Weekly Sale: Sega za 6$ na Steam.

10

Stefano77  2014-03-19 - 00:55

Ci, którzy wystawiają słabą ocenę niech zagrają na modach, bo raczej nikt z prawdziwych fanów nie gra w gołą wersję. Polecam Kingdoms Grand Campaign Mod i świetny Bellum Crucis. Ten pierwszy podmienia mapę na większą i z wiekszą ilością prowincji. Dodaje także wszystkie frakcje z dodatku Kingdoms do podstawowej części gry. Ten drugi mod to juz totalny odpał, bo wszystko jest w nim zmienione, zaczynając od frakcji, poprzez setki świetnych jednostek, poprawione AI komputera, kończąc na nowej grafice. Oba mody są świetne i można mieć je wgrane razem. Oczywiście mody posiadają spolszczenie. Świetne są też Third Age Total War i Call of Warhammer. Też po polsku, tylko, że w realiach fantasy (władcy pierścieni i warhammera).

Stefano77  2014-03-24 - 17:59

Wczoraj testowałem moda Stainless Steel 6.4 i muszę przyznać, że jest genialny! Gram Jerozolimą i toczę epicką wojnę z całym islamem. Moim zdaniem w Bellum Crucis ciężko o pieniądze i może to odstraszyć potencjalnych graczy, natomiast w SS kasa jest nieco lepiej zbalansowana. Jednostki w obu modach są epickie. Nieco większa mapa jest w SS, co w przypadku grania Jerozolimą jest bardzo fajne bo można dojść nawet do Persji. Polecam oba mody, bo są naprawdę genialne. Każdy ma swoje plusy i minusy. Oba są wysoce stabilne i rzadko kiedy wywala do pulpitu. Jutro zaczynam testować De Bello Mundi.

Stefano77  2014-03-25 - 17:11

Dobra, testowałem dłuższą chwilę De Bello Mundi, które przenosi nas do czasów starożytnych. Pierwsze co się rzuca w oczy to najpiękniejsza i największa mapa kampanii jaką kiedykolwiek w modach do medka widziałem. Mapa jest ogromna, cała Europa pół Afryki i całe Indie! Ładnie wyglądają jednostki, oglądałem tylko rzymskie i kartagińskie. Jest bardzo dużo najemnych jednostek. Miasta różnych frakcji różnią się wyglądem, ogólnie graficznie wymiata. Podczas kampanii możemy usłyszeć m.in muzykę z Gladiatora i z pierwszego Rome, co dodaje niesamowitego klimatu. Czuję sie tak jakbym grał w ulepszonego i dopakowanego Rome 1.

Stefano77  2014-03-28 - 22:35

Aha, w third age polecam grać od razu z dodatkiem MOS.

Stefano77  2014-03-29 - 01:36

Jak się komuś nie chce szukać na twcenter, czy totalwar.org to można powyższe mody ściągnąć z chomika Ragnara (Hatiego) chomikuj.pl/trre2/Najlepsze+Mody+Do+Medieval+2+Total+War+Kingdoms+1.5 Ostatni grałem też w modyfikację Broken Crescent (mapa obejmuje azję mniejszą, część afryki, persję i indie) i chociaż nie odbiega graficznie od podstawki, to jednostki są bardzo dobrze wykonane, zwłaszcza jerozolimskie. Dochodzą jeszcze nowe budynki i całkiem ciekawy teren działań. Portrety generałów też są bardzo dobro np. Balian z Ibelinu wygląda jak Orlando Bloom z Królestwa Niebieskiego, podobnie jest z królem Baldwinem itd. Polecam.

Stefano77  2014-03-29 - 01:39

Tylko w chomiku Ragnara czasem brakuje różnych drobnych poprawek, jak np. patcha 1.61 MOS. Tak więc te drobne poprawki i fixy poprawiające błędy można pobrać na forum totalwar.org w dziale modyfikacji.

10

Mr.Bomba  2014-07-01 - 13:10

Ta gra jest po prostu wyśmienita, jeśli mnie najdzie ochota na jakąś strategię, to zawsze włączam Medievala II. Jest naprawdę ogromna ilość gier strategicznych na rynku, ale żadna nie wciąga na tak długo (długo w ciągu jednego dnia - można przesiedzieć od rana do wieczora, a także długo - w sensie od powstania gry do dziś). Czysty Medieval II (bez modów) może trochę irytować, np. sojusze zamieniane w wojnę, ale są od tego mody, w których sojusznik nie może zaatakować ciebie i wówczas wszystko ma sens. Osobiście gram na Kingdoms Grand Campaign Mod - jest to w miarę prosty mod, który dodaje tylko prowincję i frakcje. Do wyboru jest wiele, wiele modów. Nie tylko przenoszących miejsce działań ale i czas. Mamy XVI-wieczne Niemcy; kolonialną Amerykę; państwo Franków i okolice; są nawet mapy 'całoświatowe'. Dla tych, którzy grali w Europę Universalis i brakowało im tych rozrywania bitew - zdecydowanie polecam. Nawet tym, którzy mogą się obejść bez rozgrywania bitew - też polecam, gdyż można je symulować, a 'część turowa' naprawdę wciąga i czasem trzeba się nieźle napocić. ;) Małym minusem tej gry może być, że nie ma modów, które by mnie interesowały w szczególności (jak coś bardziej w ...

Redz18  2014-09-21 - 18:53

Bardzo fajna i ciekawa gra, szkoda że nie robią żadnej kontynuacji :(

Adexx  2014-12-10 - 23:28

Powie mi ktoś czemu ta gra na moim sprzęcie ścina się niemiłosiernie ? na nowym sprzęcie w tym roku kupionym takie stare gry nie zadziałają jak należy ?