Data wydania: 30 października 2007
Oryginalna strzelanina FPP, stworzona po wielu perturbacjach przez ekipę studia Saber Interactive. W grze wcielamy się w postać bezimiennego rebelianta, który musi stawić czoła szalonemu naukowcowi, doktorowi Aidenowi Krone. Dzięki wynalezieniu metody podróży w czasie, zdołał on zmienić przeszłość w taki sposób, aby cała ludzkość podporządkowana została jego korporacji.
GRYOnline
Gracze
Steam
TimeShift jest pierwszoosobową grą akcji, którą po wielu przygodach stworzyła firma Saber Interactive (twórcy Will Rock). Po wielokrotnym przesuwaniu terminu premiery, zmianie wydawcy i potrójnym liftingu podstawowych elementów programu, pozycja wreszcie otrzymała swój ostateczny kształt – dynamicznej strzelaniny FPP z nowoczesną oprawą graficzną i paletą nowatorskich rozwiązań.
Fabułę osadzono w mrocznym świecie science-fiction. Naszym głównym zadaniem staje się powstrzymanie pewnego szaleńca, któremu udało się dopracować metodę podróży w czasie. To doktor Aiden Krone. Mężczyzna ten zdołał przenieść się w przeszłość i zmienić bieg historii w taki sposób, aby ludzkość znalazła się pod władaniem jego korporacji. Jak można się łatwo domyślić, musimy przywrócić naturalny bieg historii, likwidując jednocześnie wspomnianego naukowca. Wcielamy się w postać świetnie wyposażonego, bezimiennego rebelianta, stawiającego czynny opór utworzonej przez Krone’a korporacji. Główny bohater przywdziewa futurystyczną, masywną zbroję o niezwykłych właściwościach. Jest to bowiem częściowo świadoma i w pewnym zakresie inteligentna cyber-konstrukcja. Kombinezon ten pozwala na używanie jednej z trzech funkcji. Mowa tu o spowalnianiu czasu, zatrzymywaniu jego upływu lub cofaniu wydarzeń, które miały już miejsce.
Liczba zagadek i łamigłówek, która w założeniach wcześniejszych wersji programu miała być dosyć znaczna, została ostatecznie znacząco okrojona, oddając tym samym pole bardziej zręcznościowej, efektowniejszej strzelance. W kampanii dla pojedynczego gracza do pokonania mamy w sumie 24 poziomy, rozgrywające się w wielu różnych typach środowisk. Są to między innymi fabryki broni, tereny pozamiejskie, czy wyniszczone przez korporację Krone’a miasta. Przeważnie poruszamy się o własnych siłach, choć nie zabrakło poziomów umożliwiających przejęcie kontroli nad quadem. Do pokonywania wrogów używamy wielu różnych broni. Są to między innymi karabiny maszynowe i snajperskie, kusze, shotguny, czy wyrzutnie rakiet. Każda z dostępnych broni posiada standardowy i alternatywny tryb ostrzału. W tym drugim przypadku możemy liczyć między innymi na uaktywnienie granatnika czy miotacza ognia.
Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza możemy sprawdzić się w multiplayerze. W zabawie jednocześnie uczestniczy do szesnastu osób, a zmagania prowadzone są na czternastu różnych mapach. Wybieramy tu pomiędzy sześcioma różnymi trybami zabawy, takimi jak Deathmatch, Capture the Flag, czy King of Time. Na uwagę zasługują też dodatkowe opcje, dzięki którym modyfikujemy zasady poszczególnych walk. Dzięki tym funkcjom możemy między innymi zmniejszyć siłę grawitacji, czy wprowadzić ograniczenia odnośnie używanych broni (np. tylko karabiny snajperskie).
Na brak efektów wizualnych nie możemy raczej narzekać. W procesie tworzenia graficy poddawali bowiem grę wielokrotnemu, gruntownemu odmłodzeniu, stosując nowocześniejsze rozwiązania i bardziej zaawansowane technologie graficzne, szczególnie w zakresie wyświetlania efektów powierzchniowych i gry światłocieni. Ponadto, TimeShift jest jednym z pierwszych tytułów wykorzystujących zaktualizowaną wersję (4.5) udanego i popularnego silnika fizycznego o nazwie Havok. Gwarantuje to co najmniej zadowalający poziom odwzorowania zachowań substancji płynnych i brył sztywnych, w tym oczywiście ciał występujących w grze przeciwników, ze szczególnym uwzględnieniem usprawnionych algorytmów fizycznych, odpowiadających za efekt „szmacianej laleczki”.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 30 października 2007Polskie napisy
Xbox AnulowanaAngielskie napisy i dialogi
Xbox 360 30 października 2007Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 7 grudnia 2007Angielskie napisy i dialogi
Recenzja GRYOnline
„TimeShift” nie zawędruje na pierwsze miejsca wszystkich list przebojów i nie będzie stanowił wzoru dla innych gier z tego gatunku. Jednak obcowanie z tą strzelaniną potrafi sprawić dużą frajdę.
24 kwietnia 2007
Możliwości sprzętu są niewyobrażalne, mimo że są tylko trzy: spowolnienie, zatrzymanie i cofnięcie czasu...
30 października 2005
W dniach 26-27 października, w Lyonie, gdzie mieści się główna siedziba Atari, odbyła się prezentacja szeregu gier, które znajdują się w planie wydawniczym tego cenionego wydawcy.
Kontynuacja Skies of Arcadia w planach, darmowy dodatek do TimeShifta, w sieci zadebiutowała nowa wersja Nexuiza – zapraszamy Was do weekendowych „Wieści ze świata w telegraficznym skrócie”. Życzymy miłej lektury!
gry
Piotr Doroń
12 maja 2008 14:34
W pełną wersję strzelaniny FPP o tytule Timeshift możemy się zagrywać od 2 listopada, kiedy to przeprowadzona została jej oficjalna europejska premiera. Zdanie na temat dzieła studia Saber Interactive mogliśmy sobie jednak wyrobić już wcześniej, mianowicie w momencie publikacji wersji demonstracyjnej. Niezdecydowanych przekona być może kolejna próbka.
gry
Piotr Doroń
10 listopada 2007 22:14
"Witaj w nieoficjalnym poradniku do strzelaniny „TimeShift”. Tekst ten w całości składa się z bardzo dokładnego opisu przejścia wszystkich 24 misji tej gry. „TimeShift” jest stosunkowo liniową produkcją, choć z racji dodania opcji zabawy z czasem można sobie niekiedy pozwolić na większą swobodę działania."
pozostałe
Redakcja GRYOnline.pl
9 listopada 2007 22:20
W ramach cotygodniowej aktualizacji usługi PlayStation Network Sony opublikowało w sieci dema dwóch interesujących tytułów, reprezentujących zarówno gatunek wyścigów, jak i strzelanin. Próbka pierwszego z produktów, gry Need for Speed ProStreet, zajmuje na konsolowym dysku 906 MB. Wersja pokazowa drugiego projektu, FPS-a TimeShift, ma nieco mniejszy rozmiar – 479 MB.
gry
Marek Grochowski
2 listopada 2007 17:20
Sierra Entertainment, oddział Vivendi Games, poinformował, że strzelanina FPP TimeShift w wersji na PC i X360 trafiła już na amerykańskie półki sklepowe. Europejczycy na premierę poczekają do 2 listopada. Posiadacze PS3 znów muszą uzbroić się w cierpliwość, bo edycja na tę platformę sprzętową zadebiutuje dopiero 19 listopada.
gry
Artur Falkowski
31 października 2007 11:35
Przedstawiciele firmy Sierra poinformowali, iż niecierpliwie oczekiwany przez fanów reprezentant gatunku FPS, TimeShift, wkroczył w złotą fazę. Zgodnie więc z wcześniejszymi doniesieniami, manipulacja czasem, która jest clou rozgrywki, dostępna będzie dla posiadaczy komputerów osobistych oraz konsol Xbox 360 30 października (w Polsce – 2 listopada). Gracze wierni konsoli PS3 poczekają na swoją wersję do grudnia.
gry
Maciej Myrcha
18 października 2007 07:04
Wersja demonstracyjna Timeshift została udostępniona posiadaczom Xboxów 360 pod koniec sierpnia, dokładnie o północy naszego czasu. Teraz podobna akcja przygotowywana jest dla użytkowników komputerów osobistych – demko w wersji na PC ma bowiem zostać udostępnione o godzinie 24-tej dzisiejszego dnia.
gry
Rafał Skierski
11 października 2007 11:54
Testy wersji demonstracyjnej NHL 08 jeszcze się na dobre nie rozpoczęły, a tymczasem Microsoft, wspólnie z Vivendi Games, przygotował dla nas kolejną atrakcję w postaci nowej, zapowiadanej od lipca próbki zmodyfikowanej edycji gry Timeshift. Trafiła ona do oferty Xbox Live Marketplace o północy (!) naszego czasu.
gry
Piotr Doroń
31 sierpnia 2007 10:23
Zaledwie cztery potwierdzone tytuły figurują na liście pozycji, jakie zamierza pokazać w Lipsku odpowiedzialny za elektroniczną rozrywkę oddział koncernu Vivendi. Z myślą o niemieckich targach Games Convention 2007 kalifornijska firma przygotowuje ofertę złożoną z gier dla fanów strategii, strzelanin i platformówek.
gry
Marek Grochowski
16 sierpnia 2007 15:20
Należąca do koncernu Vivendi Games firma Sierra Entertainment podała do wiadomości, że sygnowana jej logiem next-genowa strzelanka TimeShift ukaże się w sprzedaży w Stanach Zjednoczonych 30 października 2007. Kilka dni później produkt zadebiutuje w Europie. Terminy te dotyczą jednak tylko właścicieli komputerów osobistych i konsol Xbox 360.
gry
Marek Grochowski
9 sierpnia 2007 11:39
Popularne pliki do pobrania do gry TimeShift.
trainer TimeShift - v1.2 +6 Trainer - 12 grudnia 2007
trainer TimeShift - v1.1 +6 Trainer - 23 listopada 2007
patch TimeShift - v.1.2 Worldwide - 16 listopada 2007
trainer TimeShift - v1.1 +5 Trainer - 12 grudnia 2007
demo TimeShift - New SP Demo - 11 października 2007
demo TimeShift - - 30 stycznia 2006
trainer TimeShift - v1.1 +4 Trainer - 23 listopada 2007
patch TimeShift - v.1.2 US - 6 listopada 2007
trainer TimeShift - v2.0.0.3 +7 Trainer - 26 lipca 2019
mod TimeShift - TimeShift Fix for Startup Crash with > 8 Thread CPU v.1.2 - 18 stycznia 2020
Wymagania sprzętowe gry TimeShift:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.13 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 8600GTS lub lepsza), 8 GB HDD, Windows XP/Vista.
Xbox
Wspiera:
Xbox Live
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2549 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1074 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2007.11.15
„TimeShift” nie zawędruje na pierwsze miejsca wszystkich list przebojów i nie będzie stanowił wzoru dla innych gier z tego gatunku. Jednak obcowanie z tą strzelaniną potrafi sprawić dużą frajdę.
MarcinB323
Ekspert
2022.10.03
Gra jednej sztuczki (cofanie zatrzymywanie i przyśpieszanie ) ale bawiłem sie świetnie fajne postacie przeciwników bronie i dosyć ciekawe lokacje. Może zbyt trudna nie była czy zapadająca w pamięć ale ogólnie jest to dobra gra
Seba01
Ekspert
2023.12.10
Szugob
Ekspert
2018.03.23
swietlik94 Pretorianin
Shooter to w sumie dość typowy. Nie jest niczym wymagającym; łamigłówki czasem potrafią wybić z rytmu, ale również nie wymagają uruchomienia wszystkich zwojów mózgowych. Wymiany ognia bardzo przypominają mi Ubersoldier z jakiegoś powodu - dość podobne uczucie strzelania: raz trafienia przeciwników są banalne, a raz graniczą z cudem. Giwery to dość standardowy zestaw, ale najbardziej do gustu przypadły mi kusza oraz pistolet maszynowy z miotaczem płomieni jako alternatywnym trybem ognia. Zabawy z czasem są zawsze mile widziane, ale tak naprawdę to nic nadzwyczajnego - jak cała gra: pograć można, ale nie ma co się nastawiać na coś specjalnego.
wafel_15_84 Konsul
Jedyne co mi w tej grze nie pasuje to dziwne poruszanie się kursorem po menu gry poza tym drobnym szczegółem gierka bardzo dobra.
zanonimizowany1395350 Centurion
Nie jest zła nie jest dobra żal, gra bazuje na cofaniu czasu, a tak normalna strzelanina jak 1000 innych żal
rafalgames Centurion
Timeshift chyba jako jeden tytuł z nielicznych z możliwością zatrzymywania czasu oraz cofania czasu, i spowolnienia czasu.Ciekawa rozgrywka. Wiadomo gra starego typu, stare mechanizmy ale gra się dobrze. Oldschool. Żeby zrobić remastery/remake to by było coś. Graficznie gra się lekko ppwstarzala trzeba to przyznac, muzyka w grze jest średnia. Taka szara grafika kojarzy mi się z pierwszą częścią Fest. Grywalność dobra.Faktycznie w tej grze przyadalaby się możliwość większą ilość broni, którą mamy z sobą. W końcu jest to gra SF FPS. AI jest na dobrym poziomie przeciwnicy naprawdę myślą co zrobić, i potrafią zajść od tyłu. W grze mamy moim zdaniem momentami za mało amunicji. Szkoda że chyba w żadnej innej grze elementy czasu nie zostały ponownie wprowadzone tak jak w tej. Błedy w grze są takie że momentami przeciwnicy pojawiają się znikąd. Wbrew pozorom ta gra nie jest wcale taka krótka, grania trochę jest .Ta gra momentami nawet ma pierwszym poziomie trudności jest trudna. Ogólnie dużo misji do przejścia, szkoda że nikt później takiego wątku czasowego w grze nie rozwinął. Gra na przejście jak dla mnie w kilka dni. Momentami jak grałem w ta gra to czułem jakbym grał trochę w starego Quake 2, później half life 1, trochę Fear, Red faction 1. Ogólnie gra niedoceniona. Warto dodać że w tej grze niszczymy ściany itd jak w Red Faction. Gra do przejścia na jeden raz.