zobacz na gry-online.pl targi
gamescom 2017
22-26 sierpnia, Kolonia
newsy z gamescom gamescom facebook tvgry.pl na targach

Divinity: Original Sin II PC

Divinity: Original Sin II to gra RPG będąca kontynuacją Divinity: Grzech Pierworodny. Gracze po raz kolejny udają się do krainy Rivellonu, wcielając się tym razem w użytkownika mocy Źródła, któremu depczą po piętach Łowcy.

RPG, fantasy, multiplayer, Kickstarter, kooperacja, klasyczne RPG.

Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346277Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346276Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346275Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346274Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346273Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346272Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346271Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346270Divinity: Original Sin II - screen - 2017-05-25 - 346269

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Divinity: Original Sin II | PC

15września2016

wczesny dostęp

14września201722dni

14września2017

Steam

PC Windows
Okładka Divinity: Original Sin II (PC)
Divinity: Original Sin II

Divinity: Original Sin II to klasyczna gra RPG z rzutem izometrycznym, turowym systemem walki i wysokim poziomem trudności, która stanowi piątą główną odsłonę serii Divinity, a zarazem bezpośrednią kontynuację ciepło przyjętego Divinity: Original Sin (pol. Divinity: Grzech Pierworodny), wydanego w czerwcu 2014 roku. Podobnie jak w przypadku poprzednika, wersja na platformę PC Windows została opracowana przez belgijskie studio Larian. Warto też wspomnieć, że produkcja została częściowo sfinansowana na drodze społecznościowej zbiórki funduszy w serwisie Kickstarter (zgromadzono nieco ponad 2 miliony dolarów).

Fabuła

W Divinity: Original Sin II ponownie przenosimy się do fantastycznej krainy Rivellon, choć akcja toczy się ok. tysiąc lat po wydarzeniach z pierwszego Grzechu Pierworodnego (tuż po Beyond Divinity). Ponadto tym razem wcielamy się w postać korzystającą z mocy Źródła, w przeciwieństwie do poprzedniej gry, w której przyszło nam sterować dwójką Łowców polujących na adeptów tej zakazanej magii. Konflikt między tymi dwiema grupami wciąż wrze, a sterowany przez nas bohater ucieka przed depczącymi mu po piętach przedstawicielami Zakonu, jednocześnie próbując zażegnać kryzys, jakim jest inwazja potworów z Pustki na świat śmiertelników (spowodowana śmiercią Boskiego). Taka otoczka sprawia, że odmienny od „jedynki” jest również klimat – w Original Sin II atmosfera stała się wyraźnie cięższa i poważniejsza.

Rozgrywka

Tym razem zabawę rozpoczynamy od stworzenia pojedynczej, centralnej postaci, która może należeć do jednej z kilku dostępnych ras. Kolejnym ważnym novum w procesie kreacji bohatera jest określanie jego tła biograficznego. W zależności od tego, kim jest wykreowany przez nas protagonista (lub protagonistka), mieszkańcy świata przedstawionego reagują nań zupełnie inaczej, a nawet mogą zlecać mu odmienne zadania. Z tego względu warstwa „role-playingowa” w omawianym tytule jest głębsza niż w poprzedniku, a postawione przed graczem problemy można rozwiązywać na więcej sposobów.

Natomiast od strony czysto mechanicznej Original Sin II w wersji na platformę PC Windows stanowi rozwinięcie tego, co zostało wypracowane wcześniej. Największe zmiany dotyczą systemu walki – dodano możliwość wspinania się na platformy, wieże itp., uwzględniając wpływ wysokości na możliwości bojowe postaci, a do tego nieco uproszczono obliczanie punktów akcji (teraz wykonanie większości czynności kosztuje 1-3 punkty). Ponadto w grze pojawiły się nowe umiejętności i kombinacje żywiołów, których sprytne użycie może odwrócić losy starcia. Ciekawą nowością są też moce Źródła, wyjątkowo potężne i niebezpieczne, ale wymagające uzupełniania specjalnych punktów Źródła, by móc z nich korzystać.

Tryby gry

Tak jak poprzednio, przygodę można przeżywać w trybie kooperacji, tym razem przeznaczonym dla maks. czterech osób. Co jednak ciekawe, współpraca łatwo może przerodzić się w rywalizację, jako że odmienne tła biograficzne mogą narzucać bohaterom przeciwstawne cele do zrealizowania w tych samych sytuacjach.

Oprócz tego Larian Studios przygotowało odrębny tryb PvP, w którym czteroosobowe grupki graczy walczą na przemyślnie zaprojektowanych arenach. Uczestnicy korzystają z gotowych, odgórnie rozpisanych bohaterów i mierzą się w rozmaitych konkurencjach, będących wariacjami na temat takich klasycznych form zabawy jak Free-for-All, Capture the Flag czy King of the Hill.

Technikalia

Divinity: Original Sin II w wersji na platformę PC Windows oparte jest o udoskonalony silnik Divinity: Original Sin (Divinity Engine 3.0), który gwarantuje znacznie ładniejszą grafikę niż w poprzedniej grze, bardziej zaawansowaną fizykę oraz wsparcie dla DirectX 12.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna   / podzielony ekran     Liczba graczy: 1-4  

Oczekiwania czytelników: 9.2 / 10 na podstawie 219 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Divinity: Original Sin II

Gra jest odpowiednia dla wszystkich grup wiekowych.

Wymagania sprzętowe Divinity: Original Sin II

Rekomendowane: Intel Core i7-2600 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 770/Radeon R9 280 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit
Minimalne: Intel Core i5 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 550/Radeon HD 6800 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7(SP1)/8.1/10 64-bit

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Gramy w Divinity: Original Sin II – dojrzewanie wielkiego RPG-a

Przed premierą 25 września 2016, 13:00

W ten sposób płynnie przechodzimy do drugiego kluczowego elementu, który decyduje o „quasi-sandboksowości” i regrywalności omawianego tytułu – do indywidualnych rysów biograficznych postaci (ang. Origin Stories), dostępnych do wyboru na samym początku zabawy. W odróżnieniu chociażby od Pillars of Eternity, gdzie też ustalaliśmy pochodzenie bohatera, tutaj podjętą decyzję odczuwamy praktycznie na każdym kroku. Wielu NPC odnosi się do nas w indywidualny sposób, a jeśli ktoś nawet tego nie robi, zwykle możemy skierować rozmowę na niedostępne dla innych tory, wybierając wariant opcji dialogowej unikatowy dla danej biografii.

Komentarze Czytelników (40)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.08.2015 15:43
1
odpowiedz
LordSettlers
71
Generał
10

aha i moje oczekiwania

26.08.2015 15:44
odpowiedz
LordSettlers
71
Generał

niech beda na 10 bo tyle dałem jedynce.

28.08.2015 12:19
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
10

Omg czekam :D

28.08.2015 19:12
odpowiedz
kiloherc
26
Chorąży

1 czerwca 2015 r. zmarł Kirill Porkovsky - twórca muzyki do chyba wszystkich gier Larianu z serii Divinity. Nie wyobrażam sobie kto może go zastąpić - niby nie ma ludzi nie do zastąpienia - ale muzyka w Divinity bez Kiryła? Klimat tej gry w znacznym stopniu definiowały niepowtarzalne dźwięki tego kompozytora - przed Larianem ciężki wybór nowego. Niby talentów nie brak ale chyba są indywidualności nie do powtórzenia. Moim zdaniem takim był Kirył Władimorowicz Porkowski...

01.09.2015 11:30
1
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

@kiloherc marudzisz muzyka jest podobna do tej z risen 3 lub bound by flame więc mogliby któregoś z nich wziąść lepiej z risen 3 :)

01.09.2015 20:31
1
odpowiedz
'wilk '
55
Pretorianin
9.0

@FanBoyFrytek @kiloherc hmm, Kiril był genialny. Muzyka z Risena 3 się nie umywa, bez wyrazu lecz na poziomie). Ale Oliver Deriviere zrobił genialną muzykę do Bound by Flame ( jak grałem to mi się Divinity 2: ED trochę przypomniało). Jakikolwiek kompozytor by nie był to zawsze bd ciut inny klimat, niekoniecznie gorszy ;)

03.09.2015 11:47
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

@wilk oj wszystko da się zrobić mi ogólnie muzyka wstępna original sin kojarzyła się z risenem a reszta udzwiękowienia z bound by flame :P
Ale jak to kompozytor mimo że umarł to ma chyba coś jeszcze nagranego swojego to mogliby wrzucić tak samo było wzięcie kompozytora do Torchlight 2 z diablo 2 ^^
Choć nie powiem udzwiękowienie z Divinity 2 się wyróżniało :)

30.09.2015 14:47
odpowiedz
SiLNOR3KI
5
Junior

Właśnie Larian zebrało ponad 2 mln dolarów na drugą część !

30.09.2015 15:35
odpowiedz
Flyby
156
Outsider

..dla mnie ..eee, za "trudna" już była Divinity: Original Sin ;) Gdzieś tam, w połowie D:OS jeden, odechciało mi się grać ;(
Nie mogłem opanować wielu rzeczy typu crafting, gubiłem się w misjach (bywało że natrudziłem się okrutnie aby odejść z kwitkiem bo nie zrobiłem, nie miałem, tego czy tamtego) ;) Irytowały mnie niektóre "zagadki", które pewnie miały być atrakcją, lecz prędzej były zachętą do korzystania z poradnika. Walki, a jakże, też proste nie były, lecz jak wyżej pisałem, uwarunkowanie ich powodzenia, często pozbawiały mnie satysfakcji..
Fakt, nie było "prowadzenia za rączkę", lecz widać zabrakło mi motywacji że kiedyś to wszystko "ogarnę" aby zagrać raz jeszcze..
Miałem na początku gry, sporo zabawy, więc być może, jak poczytam sobie kiedyś o części drugiej, to ją kupię do kompletu.. Jednak nie czekam z utęsknieniem na część drugą ..

30.09.2015 15:41
1
odpowiedz
USSCheyenne
48
Wiedźmin 3

Flyby

No nie załamuj mnie, ja Cię proszę... taki weteran tego sportu jak Ty miał takie "trudności" w D:OS? Chyba za dużo Skyrima na tapecie i takie oto efekty;)

Oczywiście bardzo się cieszę, że zebrali tak dużo. Zasłużony sukces!

30.09.2015 16:12
odpowiedz
Flyby
156
Outsider

Ale ja nie mam nic przeciwko D:OS, USSCheyenne ;) Po prostu, to co "dawał" mi D:OS, daje mi wciąż PoE,
w o wiele przystępnej i "uporządkowanej" formie ;) Też produkuje następne części ;) I nikt nie powie, że PoE jest łatwy - co zresztą było widać, w moim pisaniu o nim. Tyle że szybciej można go "ogarnąć" w grze, mimo "porażającej" ilości tekstu ;)

Nie, nie - Skyrim to inna bajka ;) Bawię się nim wciąż, bo to ogromny świat gry, poszerzany i zmieniany na bieżąco modami. I pewnie będę bawił się nim, jeszcze długo. Tam wszystko zależy od moich chęci i chęci modujących ;)

01.10.2015 11:56
odpowiedz
USSCheyenne
48
Wiedźmin 3

Flyby

Oczywiście mówiłem pół żartem pół serio jednak musiałeś poświęcić zdecydowanie zbyt mało uwagi D:OS skoro doszedłeś do takich wniosków:)

Co do PoE się nie wypowiadam, jeszcze niestety nie grałem. Czeka w dość długiej kolejce.

01.10.2015 12:32
odpowiedz
Flyby
156
Outsider

Może masz rację, USSCheyenne, z tym czasem, może nie.. ;) Zawsze mogę próbować wrócić ;)
Niestety, to też kwestia czasu i ochoty (sam wspominasz że PoE, czeka u Ciebie "w długiej kolejce") ;)
..ważne że cRPG-i wróciły "do łask" - to daje wybór oraz możliwości zwiększenia nowości i atrakcji gatunku..
Nie muszą to być "wydeptane ścieżki" ;) Nie mniej, jak o mnie chodzi, rozwinięcie tych możliwości w Divinity: Original Sin, nie za bardzo mi "podeszło" ;) Być może, Divinity: Original Sin II, wniesie coś nowego, co tym razem bardziej mnie zainteresuje.. Oby ;)

01.10.2015 16:42
odpowiedz
Trygław
26
Pretorianin

Jedynka podobała mi się więc myślę, że dwójka też będzie ok.

02.01.2016 20:45
odpowiedz
jarl krasnolud
6
Junior

Przynajmniej mam czas na kupno nowego sprzęty

19.02.2016 22:19
odpowiedz
1 odpowiedź
NelsonPL
26
Konsul

Mój potwór [dwie karty graficzne z obsługą DireX 12] już czekają na nowe gry.

24.09.2016 12:45
odpowiedz
nocny_wódz
14
Chorąży
9.0

Wrażenia po wczesnym dostępie jak najbardziej OK. Klasa jaszczura jest bardzo faworyzowana, często pojawiają się specjalne kwestie dialogowe, do tego jest możliwość zagrania postacią z fabularnym tłem (ale klasa pozostaje do wyboru) co daje jakąś jej rozpoznawalność w świecie gry. Sam świat to znów klimat śródziemnomorski, czyli wybrzeża, plaże itd. widać twórcy najlepiej się czuja w takich kliamtach. Po cichu liczyłem na coś nowego, może bardziej rodem z skyrima nawet ;p ale coż, eksploracja świata jest bardzo wciagajaca. Co chyba najwazniejsze gra nie jest już tak cukierkowa a jest dużo bardziej na serio jak dla mnie bardzo dobre posuniecie, w jedynce przesadzili z tymi żartami i tą "lekkością" tak że w pewnym momencie nie chciało mi się tego ciągnąć. W pierwszej napotkanej osadzie praktycznie każdy npc ma coś do powiedzenia, także masa tekstu. Co jednak budzi we mnie mieszane uczucia to sposób narracji. Raz że za każdym razem w tekście widnieje narrator, zbędny bajer jak dla mnie i do tego mało klimatyczny, druga sprawa to te kwestie dialogowe często opisywane w stylu *mówisz co widziałeś i gdzie byłeś* zamiast tj, w Pillarsach gdzie jest słowo w słowo wszystko napisane. Coś nowego ale troche pójście na łatwizne powiedziałbym.
Wymagania systemowe pozytywne zaskoczenie, gra chodzi taks samo płynnie jak poprzedniczka, na moim GTX 750ti i 8GB ram gierka śmiga na ultra, a to jeszcze tylko Alfa także pewnie dojdzie jakas optymalizacja.

post wyedytowany przez nocny_wódz 2016-09-24 12:45:45
18.10.2016 00:49
odpowiedz
1 odpowiedź
DarkViest
11
Centurion
9.5

Ja chcę po tym Divinity III i niech zostanie gra roku! :)

Divinity II Flame dla mnie lepszy od dragon age origin więc działoby się :)

23.01.2017 20:47
odpowiedz
ZawiszaC
19
Chorąży

Ktoś się orientuje kiedy dokładnie będzie premiera?

30.01.2017 22:30
odpowiedz
patela82
8
Legionista
8.5

Oby fabuła była bardziej porywająca. Reszta jest ok. Czekam za gierką. Czekam na tą grę, End State i oczywiście Wasteland 3.

post wyedytowany przez patela82 2017-01-30 22:32:30
05.02.2017 20:38
odpowiedz
'wilk '
55
Pretorianin

Kirilla Pokrovskiego zastąpi Borislav Slavov w tworzeniu muzyki. Motyw przewodni bardzo fajny, oby pozostałe utwory trzymały poziom. Widać wyraźną inspiracje poprzednikiem co jest wielkim plusem w tym przypadku :)

https://www.youtube.com/watch?v=WegQy3aUo-Y

post wyedytowany przez 'wilk ' 2017-02-05 20:38:58
20.03.2017 21:38
odpowiedz
T20
43
Pretorianin
9.5

Grałam w jedynkę i pamiętam, że miło spędziłam czas. Walka prowadzona na tury kupila mnie całkowicie. Nie mogę się doczekać aż zagram w dwójkę. Powinno wychodzić więcej takich klasyków gdzie postać ma coś do powiedzenia, a nie dwie opcje dialogowe na krzyż, znacznik na mapie i nazywaj się grą RPG.

24.05.2017 14:22
odpowiedz
3 odpowiedzi
nocny_wódz
14
Chorąży

No bez jaj datę premiery mogliby już podać. Powoli tracę zainteresowanie tą marką. Wygląda na to że prędzej będzie się ogrywać Elex'a.

04.06.2017 19:16
odpowiedz
vito74m
34
Konsul

2 zapowiada się fenomenalnie:)
a od czasów 1 jak dla mnie nie było konkurenta dla tej gry...
Na dodatek pięknie dawała sie modyfikować:) i po zmianach jakie wprowadziłem, było prze ślicznie:)
Mój mod dla edycji EE - www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/65/? (full w jednym)
Mod dla edycji normalnej - www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/24/?
i jeszcze jeden dla normalnej - www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/32/?

16.07.2017 12:48
odpowiedz
1 odpowiedź
Friskikx
6
Junior
0.0

czyli co trzeba zapłacić za to 45eurosów i modlić sie codziennie 3 godziny nie wiadomo ile czasu zeby cos z tego na premiere wyszło ? to ja podziekuje za taki interes z grami

08.08.2017 23:40
odpowiedz
1 odpowiedź
nomadfromnowhere
0
Junior

Hej. Orientuje się ktoś może czy gra będzie wydana w innych językach, czy tylko w angielskim ? szukałem info na ten temat ale wszędzie pusto.

13.08.2017 23:04
odpowiedz
zerr10
18
Centurion

pytanie czy taka chronologia jest prawidłowa ?

Dragon Commander
Divinity: Original Sin
Divine Divinity
Beyond Divinity
Divinity: Original Sin 2
Divinity 2

21.08.2017 17:16
odpowiedz
Jango Kane
14
Konsul

To już zaczyna się robić nudne: Divinity, Pillarsi, Torment itd. Jakby porównać gameplaye, stylistykę i oprawę wizualną to wszystkie są robione na jedno kopyto. Przydałoby się w końcu coś brutalnego, bez tych kolorowych czarów, świecących ubranek i śmiesznych potworków. Nie mam nic przeciwko fantasy, ale odczuwam już przesyt tego typu grami. Zagrałbym w jakieś turowe cRPG z rzutem izometrycznym z dużym otwartym światem i mniejszym naciskiem na czytanie tekstu a większym na dekapitacje, rozwijanie postaci i kreowanie świata gry. Jakieś propozycje? :))

22.08.2017 14:28
odpowiedz
ZimnyLeszek
3
Junior
10

Panowie glupie pytanko czy bedzie wersja PL ?? na steamie nie ma takiej informacji

22.08.2017 14:54
odpowiedz
verify
128
Generał

Pewnie będzie, ale z tego co pamiętam spolszczenie pierwszej części pojawiło się pare miesięcy po premierze.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze