RollerCoaster Tycoon 3 [PC]

Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie.

wersja językowa:
angielska

RollerCoaster Tycoon 3 data premiery gry na PC:

02 listopada 2004 ( światowa data premiery )

05 listopada 2004 ( data wydania w Polsce )

02 listopada 2004 ( premiera w USA )

gry podobne do RollerCoaster Tycoon 3:

Water Park Tycoon
Sim Theme Park
Roller Coaster Factory 2

strategiczne, ekonomiczne

Trzecia część znanej strategiczno-ekonomicznej serii RollerCoaster Tycoon. Jej poprzednie odsłony okazały się dużymi sukcesami wydawniczymi sprzedając się (łącznie z dodatkami) w ponad siedmiu milionach egzemplarzy na całym świecie. Pomimo tego, iż RollerCoaster Tycoon 3 ideowo nie odbiega od tego z czym mieliśmy do czynienia w RCT1 i 2, to stanowi spory przełom. Przyczyną tego stanu rzeczy jest przeniesienie rozgrywki w trzeci wymiar, a co za tym idzie znaczne jej rozbudowanie i urozmaicenie. Autorzy zaimplementowali w grze silnik graficzny własnej produkcji, dzięki któremu nawet użytkownicy starszych maszyn, typu Pentium III 733MHz z akceleratorem graficznym GeForce 2, mogą cieszyć się bezproblemową rozgrywką.

Podobnie jak w poprzedniczkach, tak i w RCT3 gracz otrzymuje zadanie budowy nowoczesnego parku rozrywki, w którym pierwszorzędną rolę odgrywają olbrzymie kolejki górskie (tytułowe RollerCoastery). Może go zaprojektować i wyposażać w różne atrakcje według własnego uznania, a nawet samodzielnie projektować kolejki (łuki, zakręty, itp.). Dzięki zastosowaniu grafiki 3D w tej części zyskaliśmy możliwość sprawdzenia zaprojektowanej przez siebie kolejki i przejechania się nią. Naturalnie to nie koniec cech jakie pojawiły się wraz z nową oprawą wizualną. Teraz gracz może oglądać swoją inwestycję z dowolnego kąta, zbliżać i oddalać widok, czy przechadzać się po parku obok innych odwiedzających. Dużo łatwiej jest też konstruować kolejkę (prosty mechanizm point-and-click) czy umiejscawiać poszczególne atrakcje.

Dużą nowością w tej części są też klienci parku. Dotychczas niewiele różnili się od siebie, zarówno biorąc pod uwagę wygląd jak i indywidualne upodobania. Teraz musimy sobie poradzić z różnymi potrzebami i oczekiwaniami dziesiątek ludzi, w różnym wieku, tj. dzieci, młodzież, dorośli i starcy. Każda z tych grup żąda czegoś innego. Na przykład nastolatki pragną ekstremalnych rozrywek i szybkich rollercoasterów, zaś dzieci i ich rodzice chcą przyjemnych, wolnych karuzel, występów klownów, przedstawień, itp. Naturalnie, odwiedzający różnią się między sobą także wyglądem, mają inne włosy, postury ciała, ubrania, czy twarze.

RollerCoaster Tycoon 3 rozbudowuje też bazę wszelkiego rodzaju atrakcji i elementów w jakie wyposażamy park, zaś wszystkie one zostały podzielone na pięć grup tematycznych: standardowy (współczesny), Dziki Zachód, przestrzeń kosmiczna, przygodowy oraz paranormalny (duchy, itp.). Poprawiono mechanizmy odpowiedzialne za kształtowanie terenu oraz wzbogacono opcje ekonomiczne (np. możliwa jest sprzedaż dwóch rodzajów parasolek w dwóch różnych cenach – dla dzieci i dorosłych). Co więcej developer przerobił cały interfejs, dzięki czemu sterowanie jest bardziej bezproblemowe, niż to miało miejsce dotychczas. Gra poza znanym już trybem kampanii, gdzie zaczynamy z sześcioma parkami i otrzymujemy dostęp do kolejnych po zaliczaniu poszczególnych scenariuszy, otrzymała w końcu pełnoprawny tryb sandbox, pozwalający na bezstresowe tworzenie parku od podstaw.

Tryb gry: single player   Nośnik: 1 CD  
Ocena gry 8.2 / 10 na podstawie 1329 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe:

Pentium 1.2 GHz, 384 MB RAM, karta grafiki 32MB, 1.2 GB HDD

RollerCoaster Tycoon 3 - recenzja gry

RollerCoaster Tycoon 3 - recenzja gry (PC)

"Zmieniły się czasy, mamy rok 2005. Współczesne gry muszą być przyjemne w odbiorze, a jeśli przy okazji cechują się rozbudowanymi elementami rozgrywki, to tym lepiej dla nich. Najnowsza odsłona serii nie odstraszy już od siebie osób, które do tej pory nie miały praktycznie żadnego kontaktu ze strategiami ekonomicznymi. Przed rozpoczęciem zabawy możemy zaliczyć tutorial, który w przypadku RCT3 jest już należycie rozbudowany. Samouczek przedstawia niemal wszystkie ważniejsze aspekty rozgrywki. Pozwala on przede wszystkim poznać interfejs obsługi, który tak nawiasem mówiąc nie jest zbyt skomplikowany. Ikony są dość duże, nie trzeba się też zbytnio głowić (nawet bez zaglądania do instrukcji obsługi), aby odkryć, do czego mogą służyć. Na tym jednak rola tutoriala wcale się nie kończy. Przedstawia on niemal wszystkie ważniejsze elementy, z których będzie trzeba korzystać w trakcie właściwej gry. Dowiadujemy się między innymi ciekawych rzeczy na temat atrakcji, roller coasterów (samouczek obejmuje również podstawowy trening budowy takiego obiektu) czy też nowych elementów serii, które po raz pierwszy pojawiają się właśnie w recenzowanej strategii. Gdyby tego było jeszcze mało, dodano obiecany Sandbox. Wielu graczy domagało się go już w drugiej części. Podstawowa zaleta tego trybu to możliwość spokojnej rozbudowy WŁASNEGO parku rozrywki. Dysponujemy nieograniczoną ilością funduszy a także niezabudowanym terenem, który można w dowolnym stopniu modyfikować. Korzystając z okazji warto pochwalić narzędzia edycyjne. Daleko im co prawda do przystępności przyrządów z drugiej części Zoo Tycoona aczkolwiek sądzę, iż większość z Was nie powinna mieć z nimi poważniejszych problemów."  więcej

komentarze czytelników (109)


sotraes  2010-02-10 - 18:42

nudna gierka

Glaubiger  2010-02-20 - 23:29

W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. Gra prezentuje naprawdę wysoki poziom i zapewnia kawał dobrej rozrywki.

Avatar__94  2010-03-02 - 19:27

sotraes--->nudny to jesteś ty

kolo10017  2010-03-27 - 14:03

jednak 1,2 są lepsze moim zdaniem ;p

Ziutinator5000  2010-04-04 - 22:40

Jak się zrobi extremalnie dobrą kolejke i się ją przetestuje z oczu odwiedzającego... x.x The best of symulatory :)

Cziczaki  2010-05-14 - 15:05

"obecnie brak planów wydania ( data wydania w Polsce )" "wersja językowa: angielska" Supcio...

wlprzemek  2010-05-19 - 15:00

Witam. Mam problem związany z ta gra a mianowicie, posiadam Windows 7 64 bit grę normalnie instaluje można ja włączyć lecz po jakiś 30 sek do kilku min gra się wyłącza i "wywala" do pulpitu i tak za każdym razem ! Nie wiem czym to jest spowodowane - możne miał ktoś podobny problem i jest w stanie pomoc bo fajna gierka lecz nie mogę zagrać :( ... dodam ze wcześniej milem W XP 32 bit i wszystko chodziło ok wiec nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym ? RollerCoaster Tycoon 3 Złota Edycja

redan  2010-05-19 - 15:59

spróbuj uruchomić grę z uprawnieniami administratora, lub w trybie zgodności z xp. spróbuj także zaktualizować sterowniki do kary graficznej oraz dx

wlprzemek  2010-05-19 - 21:48

ok dzieki ...niestety nie pomoglo :( zrobilem tak jak pisales ....

Moro96  2010-10-19 - 18:43

Gra jest dosyć głupia,grafika jest tragiczna,ale w tym przypadku nie dziwię się (produkcja 2004r). Grę mam z Cd-Action i nie przypadła mi do gustu,nie lubię poprostu gier strategicznych,ale są wyjątki np.Twierdza.Gra dostaje ode mnie 2/10.

Zombiekiller  2010-12-21 - 18:41

w sierpniu na forum Atari, napisali ze robia nastepna czesc RCT!!! czyli za jakies 2-3 lata bedziemy se pykac w RTC4 ;p

Wormsy_w_3D_są_lepsze  2011-04-04 - 17:42

Nie mogę się doczekać czwórki. Oby była w 3D.

DarnokOk  2011-04-09 - 12:47

Wormsy_w_3D_są_lepsze, na 100% będzie w 3D, mało gier teraz wychodzi w 2D ...

amirka  2011-07-19 - 21:00

witam. sciagnelam sobie rollercoaster tycoon 3 ze. Zainstalowalam bez problemow. Jednak nie widze w ogole żadnych misji w dziale kariera? nie mam problemu z graniem w piaskonicy. ale to nie to samo. Co mam zrobic by byly widoczne? dodam że na poprzednim komputerze nie mialam problemu.

esti1986  2011-09-24 - 12:11

Witam :D ...

szymonel7900  2012-05-11 - 12:53

Chciałem kiedyś wygrać tą grę w konkursie gdzie był umieszczony w czasopiśmie o grach (nie pamiętam którego). Kiedy odgadłem i trafiłem to w ciągu 7 dni nie dostałem tej gierki !!!! Złodzieje !!!! Nie dostałem tej gierki, a jak na grafikę to ładnie wygląda. Złodzieje !!!!

Patryk7  2013-05-05 - 12:37

@szymonel zgłoś się do adminów tego serwisu co cię oszukał

Cziczaki  2013-12-08 - 16:43

Czemu noc w grze trwa tylko dwie-trzy sekundy?

szyszka_PC  2014-03-13 - 13:40

Masz pewnie ustawione godziny otwarcia parku, tylko w dzień. W części scenariuszy chyba to jest nawet wymuszone i tego nie przestawisz.

9.0

bizon1807  2014-04-02 - 13:14

Czemu noc w grze trwa tylko dwie-trzy sekundy? Jak grasz swobodną grę to możesz ustawić np otwarcie o 2.15 a zamknięcie o 2.00 i wtedy godzina przeskoczy z 2.00 na 2.15 a nie z 22.00 na np. 7.00 Ogólnie gra fajna a jak odkryłem jeziora to już w ogóle zaciesz jak przy pierwszym golu na wf-ie.