Data wydania: 16 października 2012
Zremasterowana edycja trzeciej odsłony kultowej serii strzelanin FPS studia id Software, odświeżona w 10 rocznicę premiery oryginału. Podczas rozgrywki wcielamy się w postać komandosa, który zostaje wysłany do tajnego ośrodka badawczego na Marsie, celem zamknięcia przypadkowo otwartego międzywymiarowego portalu, przez który na świat wydostały się rozmaite piekielne bestie.
GRYOnline
Gracze
Steam
Osiem lat po premierze gry Doom 3 zespół deweloperski studia id Software na czele z Johnem Carmackiem zdecydował się przygotować specjalną wersję swego hitu, zremasterowaną pod kątem możliwości technicznych konsol siódmej generacji (Xbox 360 i PlayStation 3). Za bazę do autorskich przeróbek posłużyła edycja Vanilla, a twórcy postarali się, by na zmianach w oprawie audio-wizualnej się nie skończyło.
Fabuła Doom 3 BFG Edition tylko w nieznacznym stopniu odbiega od oryginału. Tryb single player pozwala wcielić się w rolę żołnierza piechoty morskiej, który w ośrodku badawczym na Marsie próbuje przetrwać i zamknąć przypadkowo otwarty przez naukowców międzywymiarowy portal, skąd wydostają się piekielne bestie. Jedyną poważniejszą zmianą w tym aspekcie jest kampania The Lost Mission składająca się z siedmiu nowych poziomów.
Rozgrywka opiera się na klasycznych dla gatunku pierwszoosobowych strzelanin rozwiązaniach. Bohater przemierza pełne czających się potworów lokacje, eksterminując przeciwników przy pomocy sporego arsenału broni. Z myślą głównie o konsolowych graczach twórcy edycji BFG zdecydowali się zmodyfikować sterowanie w grze pod kątem większego komfortu użytkowania padów. Całkowicie przebudowany został także system checkpointów.
Spore zmiany wprowadzone zostały w oprawie audio-wizualnej. Ekipa id Software od podstaw przemodelowała system oświetlenia, dając graczom np. sposobność wykorzystania taktycznego światła, czyli latarek mocowanych do kombinezonu bohatera. Dzięki poprawionemu modułowi odpowiedzialnemu za renderowanie obrazu możliwe było także użycie tekstur o wyższej rozdzielczości, co przełożyło się na finalną jakość wyświetlanej grafiki. Twórcy Doom 3 BFG Edition zadbali również o takie elementy jak wsparcie dla technologii stereoskopowego 3D oraz przestrzennych systemów dźwięku w układzie 5.1.
W pakiecie poza bazową grą oraz rozszerzeniem Resurrection of Evil znalazły się dwie pierwsze odsłony cyklu – Doom i Doom 2, dzięki czemu gracze mają okazję zapoznać się z całą sagą.
Autor opisu gry: Aleksander Kaczmarek
Platformy:
PC Windows 16 października 2012
Xbox 360 16 października 2012
PlayStation 3 16 października 2012
Android 4 czerwca 2015
Producent: id Software
Wydawca: Bethesda Softworks
Gry podobne:
17GIER
Cykl FPS-ów będący jednym z prekursorów gatunku pierwszoosobowych strzelanek. Seria została wykreowana przez studio id Software i ma niejako trzech „ojców” – Johna Carmacka, Johna Romero oraz Toma Halla. Niemniej na przestrzeni lat w jej rozwój były zaangażowane również takie zespoły, jak Midway Games czy Nerve Software. Choć cykl zadebiutował na komputerach osobistych, z czasem zaczął coraz wyraźniej zaznaczać swoją obecność również na konsolach, a także na urządzeniach mobilnych.
28 grudnia 2013
Pukawka pukawce nierówna. Oto zestawienie dziesięciu kultowych giwer, bez których gry nie byłyby takie same.
30 września 2012
Assassin's Creed III, Dishonored czy może XCOM: Enemy Unknown? Spytaliśmy redaktorów i współpracowników naszego serwisu, które z gier października 2012 roku są dla nich najciekawsze.
Abonenci Amazon Prime otrzymali grę-niespodziankę. A w zasadzie to gry-niespodzianki, bowiem mają do odebrania podstawową wersję Dooma 3 oraz jego remaster zatytułowany Doom 3: BFG Edition.
gry
Krystian Pieniążek
23 października 2023
Posiadacze urządzeń z rodziny Shield – ubiegłorocznego tabletu i świeżo wydanej konsoli – mogą już zaopatrzyć się w specjalną, mobilną odsłonę Doom 3: BFG Edition. Kultowa strzelanka studia id Software została wydana w modelu premium.
gramynawynos.pl
Piotr Doroń
8 czerwca 2015
Firma Bethesda ujawniła wymagania sprzętowe odświeżonej wersji trzeciej odsłony króla strzelanek. Doom 3 BFG Edition oferuje wsparcie dla stereoskopowego 3D. Tytuł zadebiutował wczoraj w Stanach Zjednoczonych. W Europie zostanie udostępniony w piątek.
gry
Grzegorz Ferenc
17 października 2012
Studio Bethesda Softworks opublikowało krótki FAQ do gry Doom 3 BFG Edition. Doom III w wersji na Xboksa 360 i PlayStation 3 będzie pozbawiony lokalnego trybu multiplayer, a wchodzące w skład pakietu Doom i Doom II nie umożliwią zabawy wieloosobowej na PC.
gry
Grzegorz Ferenc
6 września 2012
W czasie przemowy na konwencie QuakeCon 2012, John Carmack z id Software przeprosił graczy za błędy jakie nękały grę RAGE oraz jej nie do końca udaną premierę. Równocześnie potwierdził, że większa część sił jego studia jest teraz skupiona na produkcji czwartej części Dooma.
gry
Michał Kułakowski
4 sierpnia 2012
Bethesda ujawniła datę premiery i cenę gry Doom 3 BFG Edition. Produkcja zadebiutuje w Polsce 19 października i ukaże się równolegle na pecetach, PlayStation 3 i Xboksie 360.
gry
Mateusz Kądziołka
20 czerwca 2012
John Carmack ze studia id Software poinformował, że przeniesienie gry Doom 3 BFG Edition na PlayStation 3 nie jest tak łatwe, jak moglibyśmy oczekiwać. W związku z tym posiadacze konsol nie powinni spodziewać się implementacji szczególnych efektów graficznych. Ujawniono także szczegóły na temat dodatkowej zawartości wprowadzonej w tej edycji popularnej strzelaniny.
gry
Marcin Skierski
13 czerwca 2012
John Carmack, jedna z najważniejszych postaci w historii komputerowej rozrywki, zaprezentował na targach E3 specjalne gogle, umożliwiające rozgrywkę w Doom 3 w writualnej rzeczywistości. Są one owocem jego… hobbystycznej pracy w wolnych chwilach.
Tech
Grzegorz Ferenc
7 czerwca 2012
Firma Bethesda Softworks poinformowała o planach wydania Doom 3 BFG Edition. Zremasterowana strzelanina studia id Software, wraz z dodatkiem Ressurection of Evil i bonusami, ukaże się jesienią w wersjach na komputery PC oraz konsole Xbox 360 i PlayStation 3.
gry
Aleksander Kaczmarek
30 maja 2012
Popularne pliki do pobrania do gry Doom 3: BFG Edition.
trainer Doom 3: BFG Edition - v1.1 +8 Trainer - 17 stycznia 2013
mod Doom 3: BFG Edition - Doom 3 BFG: UltimateHD v.2.1.1 - 23 września 2019
mod Doom 3: BFG Edition - Doom 3 BFG Hi Def v.3.2 - 1 listopada 2021
trainer Doom 3: BFG Edition - +7 Trainer - 24 października 2012
trainer Doom 3: BFG Edition - +8 Trainer #4 - 24 października 2012
mod Doom 3: BFG Edition - DOOM3BCOMP v.1.0 - 3 września 2016
trainer Doom 3: BFG Edition - +8 Trainer #3 - 24 października 2012
trainer Doom 3: BFG Edition - +8 Trainer - 24 października 2012
trainer Doom 3: BFG Edition - v1.1 +7 TRAINER - 17 lipca 2014
trainer Doom 3: BFG Edition - +8 Trainer #2 - 24 października 2012
Wymagania sprzętowe gry Doom 3: BFG Edition:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 768 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 11 GB HDD, Windows Vista/7.
Android
Wymaga:
Nvidia Shield Tablet / Shield Portable
Średnie Oceny:
Średnia z 6 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 529 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 8444 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał_K
Ekspert
2024.02.22
Trochę gorsza od oryginału i jako kontynuacja, przede wszystkim monotonna jak diabli, ale ta gra miała działać i na PC, i na konsolach, więc zakładam, że potrzebny był kompromis.
Seep
Ekspert
2020.06.11
Nie lubię pająków.
mastarops
Ekspert
2020.03.28
Gra nie jest zła, ale Doom 2016 to zdecydowanie nie jest. Małe pomieszczenia, wszystko wygląda podobnie i ciemność. Na początku to nawet wydaje się ciekawe, ale szybko się nudzi. Przypomina trochę Dead Space klimatem. Wydaje mi się, że grze przydał by się remake z ray tracynkiem. Oświetlenie w tej grze kiedyś na pewno robiło wrażenie, ale teraz wygląda dziwnie i irytuje.
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.05.13
[Ocena dotyczy tylko Dooma 3] Ta gra to dziwoląg – ani rasowa strzelanka, ani horror z prawdziwego zdarzenia. I ten rozkrok odbija jej się czkawką. Oczywiście na moją ocenę wpływa fakt, że wcześniej pokochałem pierwsze odsłony serii, a do nich „trójka” ma się nijak – niby również posyła hordy demonów na samotnego marine z piłą łańcuchową w garści, ale walka w klaustrofobicznych korytarzach nie bawi, tylko męczy. Drętwy model strzelania też nie pomaga. Owszem, bywają tu lepsze momenty, ale to za mało. Trzeba było wybrać konkretny kierunek przy projektowaniu gry… albo chociaż zmienić jej tytuł.
Krzysiek Kalwasiński
GRYOnline.pl Team
2022.11.20
MadtPL
Ekspert
2016.12.23
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (8 444)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Raven Legionista
Gra jest dobra , nawet straszna , pare razy podskoczyłem na fotelu , typowa oldschoolowa przygoda , apteczki , broni niczym klawiszy w fortepianie , nie jest jakaś rewelacyjna , ale przyjemnie mi sie grało w mojego pierwszego dooma , pomysł z piekłem kapitalny najlepszy fragment gry , aż mi sie przypomniał Painkiller ;)
Barklo Generał
Kawał dobrej solidnej klasycznej strzelaniny . Po mimo że tytuł posiada już kilka lat wygląda całkiem spoko . Klimat zaszczucia i strachu też występuje w niewielkim stopniu . Fajne pukawki i przeciwnicy . Ukończenie kampanii singleplayer zajmuje około 9-10h . Zapraszam na serię z całej gry https://www.youtube.com/watch?v=i1KIzWN7yRU&list=PLVYHO_RNJKKjYZAa7roDBoXcSjBiIRIHB&index=1
zanonimizowany768165 Legend
Grałem w ten dodatek Lost Mission, był niezły choć krótki. Osiem poziomów? przez które przełazimy jak burza. Niespodzianka - te małe pająkowate robociki można zniszczyć. Ten demon z okładki Doom3 zdołał to uczynić. Na szczęście możemy przyzwać ich więcej. Dziwi mnie że baza na Marsie nie rozesłała te roboty gdzie się dało i Doom Marine nie musiałby kiwać palcem poza walką z Cyberdemonem.
Latarka zawsze pod ręką ale z limitowaną baterią która sama się ładuje. Poza tym jest pod dziwnym kątem więc nie jest tak łatwo. To co mnie zaskoczyło to większa ilość zbieranej amunicji. Jakby jeszcze zwiększenie poziomu trudności spawnowało więcej przeciwników ale nie... przez co od połowy gry nie zbieram prawie nic bo nie mama na co tej całej amunicji zużyć.
W opcjach da się wyłączyć automatyczne przeładowanie broni. Przez to walka z dwururką jest mniej wygodna ale przynajmniej możemy zmienić broń zamiast odtwarzać amunicję przeładowania.
@ up
kiedyś takie gry też przechodziło się dłużej a dzisiaj przełazi się przez nie jak nóż przez rozgrzane masło. Tak miałem z Quake 1-2, Unreal i innymi grami na 6-10h.
zanonimizowany947190 Pretorianin
Dopiero teraz siadłem do tej odświeżonej wersji gry. Ostatnio w zwykłego DOOM-a 3 grałem kilka lat temu i już zapomniałem jak ta gra jest uzależniająca. Chce się przekroczyć kolejne drzwi, przejść kolejny korytarz, przeważnie zasiadałem na chwilkę, żeby się odłączyć po pracy, a kończyłem na znacznie dłuższej rozgrywce. Nawet grafika nie przeszkadza, co potwierdza moje przekonanie, że w grze najważniejsze są grywalność, klimat i fabuła. Ktoś powie, że tutaj jej nie ma, bo po prostu przemierzamy lokacje i nawalamy do wrogów, ale całość gry tworzy niesamowity film. Świetne scenerie, klaustrofobiczne lokacje, odgłosy i przebieg akcji. Ścieżka dźwiękowa jest idealnie stworzona do podkreślenia klimatu gry i dynamiki akcji.
Wybór broni akurat w sam raz na urozmaiconą rozgrywkę, zwłaszcza, że bez części z nich nie da się właściwie pokonać pewnych niektórych wrogów. Ilość dostępnej amunicji i apteczek też na rozsądnym poziomie, przeważnie, grając na poziomie marines, nie wykorzystywałem co najmniej połowy tego, co znajdowałem.
Generalnie grę przechodzi się całkiem przyjemnie – jeśli oczywiście przyzwyczaimy się do tego, że coś czai się za otwieranymi drzwiami albo pojawia się za naszymi plecami po wejściu do pomieszczenia. Jednakże końcówka już trochę wymęczona, od momentu jak trafiamy do Central Processing unit, a zwłaszcza ostatnie rozdziały w Caverns. Wymęczona, bo po prostu „dostajemy” coraz większymi seriami najgorszych i najmniej przyjemnych wrogów w całej grze.
Niemniej gra jest klasykiem, do którego pomimo, że ma już prawie 20 lat, będę wracać na pewno.