Yooka-Laylee PC

Yooka-Laylee to przeznaczona na PC trójwymiarowa platformówka, zaprojektowana jako duchowy spadkobierca serii Banjo-Kazooie. Podczas zabawy eksplorujemy potężne mapy, walczymy z wrogami, zbieramy przedmioty i rozwiązujemy zagadki. Gracz kontroluje nierozłączną parę bohaterów, zaś każdy z nich posiada unikalne umiejętności potrzebne do pokonywania różnorodnych przeszkód.

Zręcznościowe, TPP, fantasy, platformówki 3D, Kickstarter.

Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342317Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342316Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342315Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342314Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342313Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342312Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342311Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342310Yooka-Laylee - screen - 2017-04-11 - 342309

Playtonic Games | producent

Team 17 | wydawca

Strona oficjalna

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Yooka-Laylee | PC

11kwietnia2017

11kwietnia2017

Steam

PC Windows
Okładka Yooka-Laylee (PC)
Yooka-Laylee

Yooka-Laylee to wydana na PC trójwymiarowa platformówka. Opracowało ją studio Playtonic Games i w skład zespołu weszli ludzie, którzy odegrali kluczowe role przy produkcji największych przebojów studia Rare. Wygląd postaci opracował Steve Mayles, który pełnił tę samą rolę przy takich seriach jak Banjo-Kazooie oraz Donkey Kong Country. Muzykę stworzyli kompozytorzy soundtracków do obu tych cykli, David Wise oraz Grant Kirkhope, natomiast głównym projektantem był Gavin Price, czyli człowiek odpowiedzialny za Viva Pinata oraz Banjo-Kazooie: Nuts 'n Bolts.

Tytuł gry stanowi zlepek imion głównych bohaterów. Yooka to kameleon posiadający wyjątkowo długi język, który po wystrzeleniu z pyska może przylepiać się do różnorodnych powierzchni, co pozwala gadowi pokonywać duże dystanse w sposób analogiczny do znanej z innych gier linki z hakiem. Natomiast Laylee to nietoperz potrafiący aktywować soniczny atak. Ponadto zwierzak jest w stanie podnieść kameleona i wykonać razem z nim krótki lot.

Podczas rozgrywki eksplorujemy potężne trójwymiarowe lokacje, gdzie dostanie się do wielu miejsc wymaga sprytnego wykorzystywania unikalnych umiejętności każdego z bohaterów. Świat wypełniony został gęsto różnorodnymi przedmiotami i bonusami do zebrania. Gdy po raz pierwszy wkroczymy na mapę, wiele jej fragmentów jest niedostępnych. Przejście do nich otwieramy, odszukując i zbierając złote artefakty.

Autorzy zadbali o dużą różnorodność wyzwań - nie zabrakło walki z przeciwnikami oraz prostych zagadek logicznych. Poza standardowymi przeciwnikami musimy zmierzyć się także z potężnymi bossami. Co pewien czas przychodzi nam również spróbować sił w sekcjach wyścigowych wzorowanych na stołach pinballowych. Ponadto każdy ze światów kryje jeden unikalny typ mini-gierki zainspirowany automatowymi klasykami.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 7.3 / 10 na podstawie 12 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Yooka-Laylee

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Yooka-Laylee

Minimalne: Intel i5-2500 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTS 450/Radeon 6850 lub lepsza, 9 GB HDD, Windows 7

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG G752VS

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ
Pamięć: GB DDR4 2400MHz SDRAM, do 64 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA GeForce GTX 1070 z GDDR5, 8GB VRAM
Wyświetlacz: 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED UHD (3840x2160) 100% Adobe, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 120Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync | 17.3"" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1080) 45% NTSC, przeciwodblaskowa z G-Sync
Magazyn danych: SSD - 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD (RAID0)

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Yooka-Laylee dopiero w środku stawki. Top 10 UK (9 - 15 kwietnia)
Yooka-Laylee dopiero w środku stawki. Top 10 UK (9 - 15 kwietnia)

wiadomość18 kwietnia 2017

Tom Clancy's Ghost Recon: Wildlands przejęło władzę na brytyjskiej liście przebojów. Jedyną nowością w pierwszej dziesiątce okazała się platformówka Yooka-Laylee, przenosząca nas w czasy świetności konsoli Nintendo 64.

Wieści ze świata (Battlefield 1, Tony Hawk's / Skate, Konami, Yooka-Laylee, Psychonauts in the Rhombus of Ruin) 31/1/2017
Wieści ze świata (Battlefield 1, Tony Hawk's / Skate, Konami, Yooka-Laylee, Psychonauts in the Rhombus of Ruin) 31/1/2017

wiadomość31 stycznia 2017

Dziś piszemy o nadchodzącym publicznym serwerze testowym (CTE) Battlefielda 1, możliwych nowych odsłonach serii Tony Hawk’s i Skate, wynikach finansowych Konami za II, III i IV kwartał 2016 roku, prawdopodobnym wydaniu na PS4 czterech klasycznych gier z PS2 z katalogu THQ Nordic, złotym statusie gry Yooka-Laylee oraz dacie premiery Psychonauts in the Rhombus of Ruin. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Yooka-Laylee – nowy zwiastun, premiera przesunięta na 2017 rok
Yooka-Laylee – nowy zwiastun, premiera przesunięta na 2017 rok

wiadomość6 czerwca 2016

Deweloperzy kolorowej trójwymiarowej platformówki Yooka-Laylee zapowiedzieli, że premiera tytułu została przesunięta na początek przyszłego roku. Powodem tej decyzji jest chęć dalszego dopracowania poszczególnych elementów rozgrywki. Tytuł otrzymał także nowy zwiastun przygotowany z myślą o targach E3.

Koniec zbiórki na Yooka-Laylee – spadkobierca Banjo-Kazooie zdobył 2 mln funtów
Koniec zbiórki na Yooka-Laylee – spadkobierca Banjo-Kazooie zdobył 2 mln funtów

wiadomość17 czerwca 2015

Na Kickstarterze zakończyła się zbiórka pieniędzy na Yooka-Laylee – duchowego spadkobiercę kultowej platformówki Banjo-Kazooie, tworzonego przez studio Playtonic Games. Zebrano 2,1 miliona funtów (ok. 3,3 mln USD), czyli ponad 10 razy więcej, niż potrzebowali twórcy. Tym samym sfinansowano wersje na PC, PS4, XOne i WiiU oraz szereg celów dodatkowych.

Rewelacyjny start Kickstartera duchowego spadkobiercy serii Banjo-Kazooie
Rewelacyjny start Kickstartera duchowego spadkobiercy serii Banjo-Kazooie

wiadomość2 maja 2015

Kickstarter platformówki 3D Yooka-Laylee, zapowiadanej jako duchowy spadkobierca serii Banjo-Kazooie, zaliczył wyśmienity start. W ciągu pierwszych kilkunastu godzin zbiórki udało się zgromadzić ponad 900 tysięcy funtów.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
18.06.2015 09:33
Meno1986
98
Szkubany Myszor

Czekam z niecierpliwością. Od dawna nie wyszło nic godnego uwagi prócz Raymana, jeżeli chodzi o platformówki.

28.03.2017 19:50
2
odpowiedz
Sebastian Guminiczak
10
Legionista
9.5

To druga produkcja w tym roku na którą tak bardzo czekam, tylko, że może troszkę bardziej. Zachwycam się jej starannością i pięknym nastrojem.

12.05.2017 18:29
odpowiedz
royan
1
Junior

Jak myślicie będzie może spolszczenie do tej gry ?

22.05.2017 18:13
odpowiedz
Niebieskiej żaby kły
10
Legionista

Jejkju, jeszcze nie staniała...? Jeśli mam głosować portfelem - zagłosuję. Poczekam na promocję i dopiero wtedy kupię. Na Aquarię na Steamie czekałem ponad dwa lata cierpliwie :-) W sumie jest w co grać za grosze, starszych i świetnych pozycji nie brakuje.

22.06.2017 11:11
odpowiedz
1 odpowiedź
Niebieskiej żaby kły
10
Legionista

O, akurat mija miesiąc... Cena wciąż ta sama. Głosuję dalej - czekam ;]

22.06.2017 22:38
Niebieskiej żaby kły
10
Legionista

O, akurat weszła promocja na Steamie... Kończę z czekaniem na promocję w polskiej, pazernej dystrybucji gier cyfrowych na PC :-)

12.08.2017 15:52
odpowiedz
Niebieskiej żaby kły
10
Legionista

Gra świetna, moje klimaty. Trochę przypomina stare dobre platformówki, do lekkości Rayman 2&3 jeszcze jej daleko, ale jest dobrze. Tyle, jeśli chodzi o grę.

Natomiast jest to skandal, że ta gra jest droższa na PC niż na PS4. Aż chce mi się piracić, chociaż gry od lat kupuję, w sumie odkąd zacząłem pracować...

12.08.2017 16:11
odpowiedz
Hydro2
109
Senator

Gra byłą by dobra, ale twórcy stosują tą samą beznadzieją metodę, jak Ubi w Raymanie Legends i PoPie 2008. Zmuszają do eksploracji tych samych miejsc 1000 razy, by popchnąć fabułę dalej. Nie znoszę tego w grach. W Popie bez kodu na nieskończoną ilość świecidełek nie dało się grać, a Raymana skończyłem ledwo ledwo, bez możliwości odwiedzenia wielu plansz i zobaczenia pełnego zakończenia.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze