Data wydania: 25 marca 2014
Ether to opracowana przez zespół White Paper Games przygodówka FPP, w której wcielamy się w mężczyznę potrafiącego eksplorować cudze umysły. Zabawa polega głównie na zwiedzaniu lokacji i rozwiązywaniu zagadek. Mocną stroną produkcji jest nietypowa atmosfera i oprawa graficzna.
GRYOnline
Gracze
Steam
Ether to surrealistyczna przygodówka 3D, w której akcja ukazana jest z perspektywy pierwszej osoby. Jest to debiutancki projekt niezależnego studia White Paper Games.
Opowieść toczy się w alternatywnej rzeczywistości, gdzie leczeniem chorób psychicznych zajmują się ludzie posiadający dar astralnej projekcji. Powszechnie nazywa się ich Rekonstruktorami, a swój fach wykonują przenosząc się do środka umysłów swoich pacjentów. Wcielamy się w jednego z mężczyzn obdarzonych tą wyjątkową mocą. Niestety, podczas eksplorowania psychiki najnowszej klientki, czyli tajemniczej kobiety o imieniu Jean, nasz bohater gubi drogę, a wraz z nią świadomość tego, kim jest. Będziemy musieli odszukać i odzyskać tę wiedzę przemierzając zakątki świadomości pacjentki. Aby to osiągnąć konieczne jest zdobycie trzech artefaktów, które ujawnią prawdę o przeszłości łączącej kobietę z naszym bohaterem.
Ether jest przygodówką rozgrywaną z perspektywy pierwszej osoby i większość czasu spędzamy na eksplorowaniu lokacji oraz rozwiązywaniu zagadek. Jako, że akcja osadzona jest wewnątrz cudzego umysłu nigdy nie możemy być do końca pewni czy to, co widzimy jest prawdą, czy ułudą. Autorzy postawili graczy przed trudnymi pytaniami, na które odpowiedzi nie zawsze są przyjemne. Podczas przeszukiwania świata natkniemy się na tajemnicze artefakty, które pozwolą na odbycie podróży w najgłębsze zakamarki mózgu Jean, gdzie znajdziemy okaleczone fragmenty jej najgorszych wspomnieć. Tylko w ten sposób odkryjemy prawdę o jej przeszłości i o tym, co łączy nas z tą kobietą.
Gra powstała na silniki Unreal 3.0 i oferuje atrakcyjną surrealistyczną oprawę graficzną stylizowaną na malowane obrazy. Ciekawym elementem zabawy jest wykorzystanie w rozgrywce kodów QR, które pomagają rozwiązać szereg przygotowanych przez autorów tajemnic.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 25 marca 2014
PlayStation 4 6 maja 2015
Producent: White Paper Games
Wydawca: Sony Interactive Entertainment
Gry podobne:
Niezależne studio White Paper Games pracuje nad grą przygodową ukazującą rozgrywkę z perspektywy pierwszej osoby. Wypuszczone przez deweloperów screeny oraz trailer wyglądają interesująco, a twórcy określają swój tytuł jako połączenie stylu graficznego Dishonored z klimatem z gry Amnesia. Ether One pojawił się w projekcie Steam Greenlight.
gry
Marcin Pietruszewski
13 lutego 2013
Wymagania sprzętowe gry Ether One:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.6 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 3 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 63 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 318 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Drenz
Ekspert
2022.09.26
Mam problem z tą grą jak ją ocenić, bo niewątpliwie podobał mi się klimat i większość łamigłówek, które są niekiedy wymagające, nagradzające nasze myślenie i spostrzegawczość, ale umieszczenie ich na dość dużej przestrzeni i błędy znacznie irytowały. Denerwował też brak ekwipunku i możliwość podniesienia TYLKO JEDNEGO przedmiotu. Podniesienie drugiej rzeczy sprawiało, że odkładaliśmy na jej miejsce tę, którą już mieliśmy ze sobą. Te mankamenty sprawiają, że choć lubię gry przygodowe FPP z nastawieniem na rozwiązywanie zagadek jak Myst, Quern, Rhem, The Room, Schizm, to Ether One nie mogę ocenić równie wysoko jak wspomniane tytuły. O fabule nie będę się rozpisywał. Jesteśmy tzw. rekonstruktorem, który "wchodzi" w umysł pacjenta i eksploruje miejsca, które najbardziej wpływają na stan psychiczny pacjenta (w tym wypadku Jean). Przyjdzie nam rozglądać się po urokliwym miasteczku podzielonym na 3 obszary oraz kopalni, w których to trzeba będzie rozwiązać wiele łamigłówek, aby poznać historię Jean oraz innych mieszkańców. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że znaleziona wskazówka na jednym obszarze przyda się nam na innym. Choć większość dotyczy tego, który w danej chwili eksplorujemy, to jednak znajdą się takie, które dopiero po jakimś czasie znajda zastosowanie. I tak oszukałem się kodu do sejfu w przemysłowej części miasta. Byłem przekonany, że przeszukałem miejscówkę od A do Z a nigdzie nie znalazłem kodu. Tylko zupełny przypadek sprawił, że sejf otworzyłem wpisując liczby z tablicy na murze, bo od początku gry zapisywałem sobie notatki z różnymi informacjami, bo wszystko co przeczytamy niestety nie zapisuje się w notatniku, tylko musimy to zapamiętać. Takich podobnych sytuacji będzie w grze kilka. Niby niewiele, ale zabierały trochę czasu. Trochę czasu stracimy też na poznawaniu topografii danego miejsca. Wielokrotnie gubiłem drogę, bo zakamarków, nietypowych korytarzy jest w grze trochę a mapą nie dysponujemy. Jedynie kopalnia jest tak zaprojektowana, że łatwo się w niej można było odnaleźć. Po mieście trochę latałem, by odnaleźć kluczowy dom i pokój.Czas traciliśmy również na zbieranie i operowanie przedmiotami. Jak wspomniałem - można nosić tylko jeden przedmiot, ale możemy teleportować się z wspomnień do takiej naszej bazy wypadowej, w które miedzy innymi przechowujemy przedmioty i tam zostawiać rzeczy, które wydają nam się istotne a przydadzą się na późniejszym etapie rozgrywki. Zdecydowanie wolę klasyczne rozwiązanie jakim jest ekwipunek. W grze występuje też wiele błędów. Pomimo wielu lat od premiery nie naprawiono ich, o czym wspomina wielu graczy w komentarzach na steam. Tutaj też po wielu kombinacjach i przekonaniu, że inaczej być nie może, musiałem sprawdzić gameplay czy poradnik a wtedy okazywało się, że natrafiłem na bug. Na gamefaqs w poradniku ostrzegają w poszczególnych miejscach o potencjalnych błędach. Na kilka z nich jednak natrafiłem. Cóż, jak się gra bez poradników, to gra może napsuć krwi i zdenerwować, gdy nie wiemy, że to zwyczajny błąd...Oprawa wizualna przyjemna dla oka, muzycznie również. Fabularnie mi jakoś nie przypadła do gustu.
Drenz Senator
Mam problem z tą grą jak ją ocenić, bo niewątpliwie podobał mi się klimat i większość łamigłówek, które są niekiedy wymagające, nagradzające nasze myślenie i spostrzegawczość, ale umieszczenie ich na dość dużej przestrzeni i błędy znacznie irytowały. Denerwował też brak ekwipunku i możliwość podniesienia TYLKO JEDNEGO przedmiotu. Podniesienie drugiej rzeczy sprawiało, że odkładaliśmy na jej miejsce tę, którą już mieliśmy ze sobą. Te mankamenty sprawiają, że choć lubię gry przygodowe FPP z nastawieniem na rozwiązywanie zagadek jak Myst, Quern, Rhem, The Room, Schizm, to Ether One nie mogę ocenić równie wysoko jak wspomniane tytuły.
O fabule nie będę się rozpisywał. Jesteśmy tzw. rekonstruktorem, który "wchodzi" w umysł pacjenta i eksploruje miejsca, które najbardziej wpływają na stan psychiczny pacjenta (w tym wypadku Jean). Przyjdzie nam rozglądać się po urokliwym miasteczku podzielonym na 3 obszary oraz kopalni, w których to trzeba będzie rozwiązać wiele łamigłówek, aby poznać historię Jean oraz innych mieszkańców.
Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że znaleziona wskazówka na jednym obszarze przyda się nam na innym. Choć większość dotyczy tego, który w danej chwili eksplorujemy, to jednak znajdą się takie, które dopiero po jakimś czasie znajda zastosowanie. I tak oszukałem się kodu do sejfu w przemysłowej części miasta. Byłem przekonany, że przeszukałem miejscówkę od A do Z a nigdzie nie znalazłem kodu. Tylko zupełny przypadek sprawił, że sejf otworzyłem wpisując liczby z tablicy na murze, bo od początku gry zapisywałem sobie notatki z różnymi informacjami, bo wszystko co przeczytamy niestety nie zapisuje się w notatniku, tylko musimy to zapamiętać. Takich podobnych sytuacji będzie w grze kilka. Niby niewiele, ale zabierały trochę czasu. Trochę czasu stracimy też na poznawaniu topografii danego miejsca. Wielokrotnie gubiłem drogę, bo zakamarków, nietypowych korytarzy jest w grze trochę a mapą nie dysponujemy. Jedynie kopalnia jest tak zaprojektowana, że łatwo się w niej można było odnaleźć. Po mieście trochę latałem, by odnaleźć kluczowy dom i pokój.
Czas traciliśmy również na zbieranie i operowanie przedmiotami. Jak wspomniałem - można nosić tylko jeden przedmiot, ale możemy teleportować się z wspomnień do takiej naszej bazy wypadowej, w które miedzy innymi przechowujemy przedmioty i tam zostawiać rzeczy, które wydają nam się istotne a przydadzą się na późniejszym etapie rozgrywki. Zdecydowanie wolę klasyczne rozwiązanie jakim jest ekwipunek.
W grze występuje też wiele błędów. Pomimo wielu lat od premiery nie naprawiono ich, o czym wspomina wielu graczy w komentarzach na steam. Tutaj też po wielu kombinacjach i przekonaniu, że inaczej być nie może, musiałem sprawdzić gameplay czy poradnik a wtedy okazywało się, że natrafiłem na bug. Na gamefaqs w poradniku ostrzegają w poszczególnych miejscach o potencjalnych błędach. Na kilka z nich jednak natrafiłem. Cóż, jak się gra bez poradników, to gra może napsuć krwi i zdenerwować, gdy nie wiemy, że to zwyczajny błąd...
Oprawa wizualna przyjemna dla oka, muzycznie również. Fabularnie mi jakoś nie przypadła do gustu.
kubaratchet14 Centurion
Bardzo mnie się spodobała gra. Ogrywałem ją z PS+ ok. 2 lata temu i miło zapamiętałem tą grę. Jedynym minusem są bardzo duże bugi, ale jestem w stanie to wybaczyć za dobrą fabułę
uś Legionista
Mimo wielu poprawek, łatek gra nadal potwornie zbugowana w wielu zadaniach. Nie polecam ludziom o słabych nerwach.
novi.. Senator
Gra będzie dostępna w usłudze Playstation Plus za kilka dni.
Ludzie narzekają na indyki w P+, ale mi one nie przeszkadzają, bo są to gry, które raczej sam nie kupię więc to jedyna okazja by w nie pograć. Gdy ogłosili najnowszą rozpiskę tego tytułu nawet nie znałem z nazwy. Przeczytałem opis, obejrzałem screeny i muszę napisać, że gra wygląda ciekawie. Logicznym gierką zawsze dam szansę.