Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Sniper: Ghost Warrior 3 PS4

Trzecia odsłona popularnej serii snajperskich strzelanek FPS, autorstwa polskiego studia CI Games. W grze trafiamy w sam środek lokalnego konfliktu, a naszym zadaniem jest eliminacja kluczowych celów na terenie Gruzji, gdzie postrach sieją wspierani przez Kreml separatyści. W odróżnieniu od poprzednich odsłon serii, tytuł oferuje znacznie większą swobodę rozgrywki i wprowadza do zabawy elementy survivalowe.

Akcji, FPP, skradanki, współczesne konflikty, FPS, polskie, snajperzy, strzelanki.

Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2017-03-30 - 341688Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2017-03-30 - 341687Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2017-03-30 - 341686Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2017-03-01 - 339594Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2017-03-01 - 339593Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2017-03-01 - 339592Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2016-12-23 - 336476Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2016-12-23 - 336475Sniper: Ghost Warrior 3 - screen - 2016-11-10 - 333847

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Sniper: Ghost Warrior 3 | PS4

25kwietnia2017

25kwietnia2017

premiera PL

25kwietnia2017

PSN

Sony PlayStation 4
Okładka Sniper: Ghost Warrior 3 (PS4)
Sniper: Ghost Warrior 3

Seria Sniper: Ghost Warrior to jedna z najbardziej znanych polskich marek wśród gier wideo. Cykl został zapoczątkowany w 2010 roku produkcją o tym samym tytule. Projekt odniósł spory sukces, znajdując ponad 3,5 miliona nabywców. Firma CI Games postanowiła więc pójść za ciosem i w 2013 roku wypuściła na konsolach PlayStation 3, Xbox 360 i komputerach osobistych kontynuację, zatytułowaną Sniper: Ghost Warrior 2. Gra zebrała mieszane opinie i sprzedała się gorzej niż jedynka (rozeszło się około 2 miliony egzemplarzy), co jednak nie zniechęciło to polskiego producenta i wydawcy do kolejnej inwestycji.

Pod koniec 2014 roku zapowiedziano grę Sniper: Ghost Warrior 3 na konsolę PlayStation 4, która tym razem powstała we współpracy z zewnętrznym, około 60-osobowym studiem deweloperskim. Tytuł otrzymał także największy budżet w historii cyklu (razem z kosztami marketingowymi wyszło około 60 milionów złotych). Trójka pojawiła się także na PC-tach i Xboksie One, ale różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami sprowadzają się jedynie do oprawy graficznej, gdyż sama zawartość jest taka sama na wszystkich urządzeniach.

Fabuła

Fabuła Sniper: Ghost Warrior 3 osadzona została w realiach lokalnego konfliktu. Wspierani przez Kreml separatyści dostali rozkaz zdestabilizowania odległego regionu Gruzji, wcześniej uważanego za teren bez strategicznego znaczenia. W grze wcielamy się w postać snajpera piechoty morskiej – Jonathana Northa, którego misją jest nie tylko sprawna i możliwie cicha eliminacja kluczowych celów, ale i osobista sprawa związana z zaginionym w tym rejonie młodszym bratem. Bohater działający samotnie za linią wroga musi wesprzeć lokalny ruch oporu oraz stawić czoła własnym problemom.

Mechanika

W przeciwieństwie do poprzednich części serii, w Sniper: Ghost Warrior 3 na PlayStation 4 postawiono na znacznie większą swobodę działania. W świecie gry, oprócz głównego wątku fabularnego, czeka nas bowiem cała masa zadań pobocznych, a o ich znaczeniu oraz kolejności wykonywania musimy zdecydować samodzielnie. Podczas rozgrywki przemierzamy rozległe, dzikie tereny, eliminując kolejne kluczowe dla losów konfliktu cele. W grze korzystamy tradycyjnie z szerokiego arsenału karabinów snajperskich oraz najnowszych zdobyczy techniki wojskowej, takich jak popularne drony, których możemy użyć nie tylko do zwiadu, ale także rozbrajania min czy hakowania kamer monitoringu. Jednocześnie zabawa kryje w sobie trochę elementów survivalowych – dzięki zebranym surowcom możemy np. skonstruować specjalną amunicję, korzystając z systemu craftingu.

Spory zakres możliwości działania pozwala na eliminację przeciwników na wiele różnych sposobów. Gra skupia się na trzech ścieżkach rozwoju postaci, odpowiednio premiując każdą z nich – możemy więc działać jak snajper, likwidując cele z daleka, skradać się po cichu z wytłumioną bronią lub przeprowadzać frontalne ataki z pomocą karabinów szturmowych. Jednym z ważniejszych elementów gry jest, podobnie jak w dwóch poprzednich odsłonach serii, uproszczona balistyka lotu pocisku. Sukces każdego oddanego strzału zależeć może od takich czynników, jak dystans do celu czy siła wiatru. Duże mapy, na których toczy się rozgrywka, pozwalają również na prowadzenie pojazdów w celu szybkiego przemieszczania się.

Kwestie techniczne

Od strony technicznej Sniper: Ghost Warrior 3 na PlayStation 4 wykorzystuje potencjał zaawansowanego silnika CryEngine, co przełożyło się na wyraźny skok jakościowy pod względem oferowanej grafiki w porównaniu do poprzednich części.

Inne

Dyrektorem kreatywnym gry Sniper: Ghost Warrior 3 na PlayStation 4 jest Paul B. Robinson – weteran wojenny i deweloper gier wideo, mający przeszło 20-letnie doświadczenie w branży. Z kolei za scenariusz w głównej mierze odpowiada Jess Lebow, który pracował wcześniej przy takich hitach jak League of LegendsGuild Wars i Far Cry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 5.995 / 10 na podstawie 95 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 7.9 / 10 na podstawie 178 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 219,90 PLN

Gry podobne do Sniper: Ghost Warrior 3

Klasyfikacja PEGI Sniper: Ghost Warrior 3

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.
Recenzja gry Sniper: Ghost Warrior 3 – snajperski Far Cry zalicza pudło

Recenzja 25 kwietnia 2017, 00:01

W porównaniu bowiem z dronem z Ghost Recon: Wildlands, który był jedynie przesuwaną kursorami kamerą, w Sniperze 3 rzeczywiście czuć, że sterujemy latającym modelem – potrzebującym czasu, żeby się rozpędzić i zatrzymać oraz rozpoznać wroga. Przeciwnicy o wiele bardziej naturalnie reagują na jego obecność i nie pozwalają fruwać sobie pod nosem. Jest to dużo trudniejsze, ale dzięki temu nie mamy poczucia, że korzystamy ze sporego ułatwienia. Zmienia się to, niestety, z czasem, gdy odblokowujemy różne umiejętności na drzewkach rozwoju, ponownie wzorowanych na trzech ścieżkach z serii Far Cry – te nie są moim zdaniem do niczego potrzebne. Grę można również przejść bez sztucznych ułatwień w udoskonalanych zdolnościach, typu wyświetlanie kierunku patrzenia snajpera w trybie drona czy widoczne stożki zasięgu kamer przemysłowych.

Komentarze Czytelników (25)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
30.03.2015 22:11
1
razielek
13
Legionista

Jedynka była naprawdę świetną grą, zrobiła na mnie wielkie wrażenie, zważywszy że zrobiło ją CI znane dotychczas z niskobudżetowych, kiepskich/przeciętnych gierek. Po tej grze zmieniłem zdanie o tym stidio. W jedynce mieliśmy świetny klimat, rodem wziety z filmy "Sniper" z Tomem Berengerem. W więszkości misji mieliśmy do dyspozycji spore połacie terenu, po których moglismy sie swobodnie poruszac, eliminując wroga w dowolnej, obranej przez nas kolejności. Sposób tez w zasadzie czesto był dowolny. Oczywiscie ze zdażały się misjie bardziej oskryptowane, że wybór nie należał do nas, ale generalnie gra miałą świetny balans pomiedzy dowolnościa i swobodą a narzuconym schematem i oskryptowaniem. Częśc druga miała byc jeszcze lepsza, bo zapowiadano w niej poprawe pewnych wad z "jedynki", np. bo zabiciu jednego delikwenta często jego koledzy juz dokładnie wiedzieli gdzie jestesmy, pomimo ze używaliśmy tłumika. Istotnie poprawiono to....ale "dwójka" była jednak wg. mnie dużo słabsza. O wiele bardziej liniowa, mniejsza swoboda itd itp. Rozczarowałem się troszke, bo oczekiwałem czegoś jescze lepszego od części pierwszej. Mam nadzieje ze CI wyciągnie wnioski i naprawi swój bład w "trójce". Czekam z niecierpliwością na nową część. Drogie CI, nie idzcie za wszelką ceną w kierunku COD'a i oskryptowaniu, wzorujcie się bardziej na SGW1 oddając graczowi swobode i pół-otwarty świat.

27.06.2015 18:11
odpowiedz
christbrando
46
Antyhejter

KamilPodowski sam sobie zaprzeczyłeś :) Skoro gry były marne to znaczy, że ludzie ich nie kupowali. A skoro nie kupowali to skąd pomysł, że to dla pieniędzy?

03.02.2016 15:35
odpowiedz
Soniacz1991
1
Junior

Poklaniam wielkie nadzieje, niech bedzie nawet bym napisal gra roku 2016 obok takich produkcji jak cod od Infiniti ward i studia dice battlefield, grafika jest na wysokim poziomie to chyba cry engine 3 ale nie o grafice tutaj pierwszy gameplay wywolal u mnie wielkie wow 3maj kciuki aby cala produkcja byla na tak wysokim poziomie a dostaniemy majstersztyk w siecie fps.

post wyedytowany przez Soniacz1991 2016-02-03 15:38:19
03.04.2016 12:39
odpowiedz
Mr_Dog_PL
8
Legionista

W pierwszą część Snipera nie grałem i żałuję. W dwójkę grałem podobała mi się, ale nie miałem czasu jej dokończyć. A co do trójki podoba mi się otwarty świat, pojazdy i własne przygotowanie broni przed misją. CZEKAM!!!

03.04.2016 13:08
odpowiedz
sewciu95
3
Centurion
8.5

Chętnie pogram,w sniper afryka bawiłem się fajnie,wcześniejszych części nie ograłem wiec nie wiem czy były dobre,ale w ghosta chętnie zagram

04.04.2017 11:08
odpowiedz
1 odpowiedź
conrad_owl
11
Konsul
8.0

Far Cry3 do dziś jest jedną z moich ulubionych gier. Homefront:The revolution nawet był ok, aczkolwiek miał braki. Mam nadzieję, że Snajper będzie dobrą kopią FC przy zachowaniu własnej tożsamości. Horizon w tym roku pokazał, że nie trzeba być oryginalnym i ambitnym - starczy znany schemat, ale bardzo dobrze wykonany. Wolę dobrą grę, niż wybitne, ale niegrywalne dzieło.

05.04.2017 09:30
1
conrad_owl
11
Konsul

Widzę, że mam "fana" na forum bo co rusz minus, nawet tu. Co złego "fanie" jest w tej wypowiedzi? Może się ujawnij czy wolisz tchórzliwie się chować i minusować? Mam to w d... za stary jestem by się dziećmi przejmować, ale co jak co - miej choć trochę odwagi... Nie nie zniechęcisz mnie do pisania. Wręcz przeciwnie. Sprawia mi radość, że ktoś się złości widząc moje wypowiedzi. Bo to oznacza, że komuś dogryzłem. A lubię dogryzać :)

11.04.2017 20:41
odpowiedz
DrVaaS94
1
Junior

Zapowiada się świetnie, mam szczere nadzieje, że kolejny polski tytuł osiągnie szczyty słupków sprzedaży na świecie :) Na prawdę w dzisiejszych czasach bardzo ciężko jest mi odnaleźć tytuł, który zaspokoi moje wygórowane, skradankowe oczekiwania, kupiłem kompletny pierwszy sezon Hitmana, skończyłem - dla mnie piękny powrót króla, zabawa w snajpera zawsze mnie cieszyła, a otwarty świat tylko mnie podjudza :) Daje 9,5

19.04.2017 04:57
odpowiedz
yadin
94
Senator

Czy da się skradać z kamerą w pierwszej osobie? Może i tak, ale to już nie ten efekt. Graficznie wygląda naprawdę bardzo dobrze. Dla mnie FPV to dziś anachronizm. Paskudne jest to uczucie, kiedy podczas rozglądania się w górę, w dół kamera robi takie straszne skoki z kadrem, jakby się miało zaraz upaść albo puścić pawia.

24.04.2017 16:52
odpowiedz
1 odpowiedź
conrad_owl
11
Konsul

Na konkurencyjnym serwisie zobaczyłem materiał o czasie wczytywania mapy. Lubię FC, kusił mnie ten Sniper, ale w takiej sytuacji nie kupuję aż do pojawienia się stosownych łatek. Postanowiłem wydać kasę na Skyrima na PS4, zatem drogi snajperze i producenci gry - straciliście klienta. Być może kupię wasz produkt, ale kiedyś gdy nie będę miał co robić. Chwała Bogu za tamten materiał, bo mocno się zastanawiałem: stary Skyrim czy jednak nowy Snajper... Teraz już jasne. Wypuszczanie niedopracowanych gier to czysta kpina i złodziejstwo. Ciekawe czy panowie z CI by chcieli kupić od mnie produkt nie działający tak jak powinien?

26.04.2017 15:02
1
Paulpolska
42
Centurion

Faktycznie Bethesta wypuściła dopracowanego Skyrima bez błędów xD Oczywiście rozumiem Twoje zażalenie ale podawać za przykład Skyrmira którego dopiero modderzy dopracowali to też się nijak ma z Twoją wypowiedzą bo ta gra również wymagała po premierze całej tony poprawek i modów mimo iż była grą bardzo dobrą w co nie przeczę.

post wyedytowany przez Paulpolska 2017-04-26 15:03:03
27.04.2017 04:25
odpowiedz
yadin
94
Senator

Chciałem najmocniej przeprosić, że nie kupiłem tej gry. Obejrzałem sobie 2-3 godziny zapisu na YouTube i stwierdzam, że gra jest toporna. To nie jest coś, co można produkować jako tytuł z wysokiej półki w 2017 roku.

Widok w pierwszej osobie to straszny anachronizm, tu na dodatek słabo wykonany. Animacje postaci są przeciętne, w otoczeniu nie ma nic niezwykłego, a ogólne wrażenie z oglądanej gry jest na duże "NIE". Początkowo myślałem, że recenzenci żartują pisząc o błękitnych i turkusowych karabinach. Okazuje się, że to gie naprawdę jest w grze. Niektóre postaci ładują się w lornetce z 300 m, by po podejściu nad dystans 150 m nadal nie było ich widać gołym okiem ..., bo się jeszcze nie załadowały. Zatem studio nie radziło sobie technicznie.

Uważniejsi gracze potrzebowali zaledwie dobę, aby znaleźć jeszcze więcej niedorzeczności.

Z czasem coraz bardziej cenię "Wiedźmina 3" z tymi potworami oraz dwiema niezależnymi mapami. A jeszcze bardziej cenię nie najlepszego przecież od technicznej strony "Sniper Elite 4: Italia".

Cóż, nadal zostaje trzepanie w "FIFA 17" i "Ghost Recon: Wildlands". Jak niewiele dobrych gier jest zawsze na rynku. Z czego żyje ta branża? Z naciągania klientów na zamówienia przedpremierowe?

27.04.2017 16:13
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
106
Alekde

Potem napiszę większą recenzje. Napiszę jednak trochę inaczej na początek. Za mało grałem i za dużo napisałem pod recenzją. Gra jest o dziwo dobra z przesunięciem na b. dobra / przede wszystkim patch + poziom trudności dużo zmienia. Przeciwnicy nagle stali się ogarnięci, zaczynają szukać strzelać na oślep itd. Na ten moment mam za sobą ok. 15 godzin byłem w stanie grze wystawić na początku 6/10, teraz byłbym nawet w stanie wystawić 8/10. Postanowiłem jednak nie pisać o grze aż tak dużo jeśli nie będzie to miarodajne (ograne). Mogę napisać jedynie że mapa od menu do rozpoczęcia gry ładuje się 9s (odnośnie 5 minut na konsoli), wiem że jest to głównie za sprawą dysków M.2 i raidu, ale nawet bez tego na zwykłym SSD zapewne załadowała by się w sekund 15. Optymalizacja jest b. dobra (nadklatkowość). Gra przy tym wygląda naprawdę przyzwoicie. Ścieżka dźwiękowa na plus, nawet podłożone głosy nie są aż tak toporne jak sugerowali inni. Klimat jest o wiele ciekawszy niż w FC4 i Primalu, tej grze nawet bardziej do Stalkerów niż do FC. Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony i widzę że prace naprawcze trwają. CI na pewno na tej grze zarobi jak dużo pokaże czas, ale daleki jestem w tej chwili od napisania słowa "średniak"

post wyedytowany przez A.l.e.X 2017-04-27 16:15:04
30.04.2017 21:32
bbandi
70
Pretorianin

No ja też w becie zauważyłem ten klimat Stalkera a to już coś :), gra już zamówiona i będzie fajne granie jak w każdą część tej gry :). Przynajmniej działa przyzwoicie i powiedziałbym że to jest port na konsole a nie odwrotnie :)

27.04.2017 16:31
odpowiedz
DM
134
AFO Neptune

Testowałem najwyzszy poziom trudności i zawsze dawałem radę dojsc na nim o wiele dalej w misji niż na normalnym - zauważyłem jedynie, ze oprocz okrojonego huda mamy po prostu o wiele mniej HP

Po wszystkich twoich zabiegach i tasiemcowych serialach jak tu jeszcze poprawić grafikę w Wiedzminie, jestem w szoku, że te zawsze fioletowe niebo i lowres zdjecie gór, wystroje hal przemysłowych rodem z poprzedniej generacji nazywasz przyzwoitą oprawą :)
Przyzwoite są niektore szczegóły - chatki, jakieś koce w nich itp ale to ciągle sie zderza z innymi rzeczami, ktore jakby wykonano na chybcika.

27.04.2017 17:37
odpowiedz
A.l.e.X
106
Alekde

DM nie zrozum mnie źle ja nie wychwalam oprawy graficznej, jednak uważam że jest przyzwoita jak na 2017, w środku stawki z małym plusem. Na pewno nie oczekiwałem od S3 lepszej. Poza tym wszystko czytelne i poprawienie wykonane. Tekstury co prawda miejscami w niskiej rozdzielczości ale da się z tym żyć.

27.04.2017 17:43
odpowiedz
conrad_owl
11
Konsul

Nie kupiłem, ale wczoraj u kolegi okoły godziny widziałem tartak i blokowisko. Sama gra - super, mój klimat, skusił bym się. Strzelanie, gameplay, wspinaczka, szukanie celu, rodzaje nabojów - świetnie to wygląda jako gra... Ale.
Ale technicznie co około minutkę glicz, choćby drobny. Kolega nie sprawdzał ale narzekał na długość ładowania mapy. Kałach na wpół zatopiony w schodach, wróg szukający czegoś w skale na wprost gdy postać gracza jest 20m wyżej, brak natychmiastowej reakcji na trupa, respawn przeciwników... Dużo, dużo błędów.. Niemniej gra jako gra jest świetna, idealny styl dla mnie bo lubię FC, lubię snajperki, lubię otwarte misje. Niestety technicznie porażka. CI - na mnie tracicie, bo kupię wasz produkt gdy będzie dobrze połatany lub pożyczę od kolegi gdy skończy. A chciałem kupić na premierę... Co poradzić? Z tego co wczoraj widziałem 5 w recenzji zasłużone. Ilość błędów jest większa niż na premierę Mafii3. Nawet dobre pomysły muszą dostać po dupie za te błędy.

29.04.2017 11:04
odpowiedz
Kenji23
12
Chorąży
6.5

Trochę zajeżdża biedą, jak to CI, taki Far Cry dla mało wymagających. Trzyma poziom średniaka, co jak na to studio, to już sukces; na pewno lepsza od dwójki. Nie wydam na to mojej krwawicy, ale z tego co widziałem, nie taki diabeł zły jak go malują, mogło być o wiele gorzej.

30.04.2017 01:10
odpowiedz
icichacal
55
Pretorianin
8.5

Wahałem się ale kupiłem bo Polska produkcja... i wiecie co... ZAJEBISTA GRA... jak ktoś lubi ciupać na kuckach taktycznie po cichu i to jeszcze w otwartym śiecie z lunetą to grę w 100% polecam. Grafika bardzo ładna, modele broni genialne, modyfikacje i duży wybór ekwipunku.
Co do optymalizacji faktycznie czasem kuleje ale i tak nie jest zle bo na 970GTX gram na b.wysokich w 2K 144Hz przy 40-60 FPS.
FAJOWA GIERA !

04.05.2017 01:08
odpowiedz
Sylwan34
1
Junior

Bardzo fajna gra polecam wszystkim,na poziomie Farcry.Jak na polski produkt rewelacja !

10.05.2017 10:06
odpowiedz
stormblast
29
Chorąży
8.0

Zastanawia mnie tylko czemu po komunikacie że teren został oczyszczony i czerwona flaga znika z mapy,zbieram wszystkie znajdki,misja zaliczona a po kolejnym uruchomieniu gry wątek główny jest zaliczony natomiast znajdki wszystkie można zbierać po raz kolejny i tak do usranej śmierci.To samo z misjami pobocznym (znaki zapytania na mapie) np uratuj cywili.Zaliczysz misję,a po ponownemu odpaleniu gry można zaliczyć ten sam temat i zdobywać wsio jak ująłem do usranej śmierci.Pytanie czy to będą łatać,czy taki był zamysł twórców.Moim zdaniem to jakaś kicha,która psuje super klimat gry.

21.09.2017 15:21
odpowiedz
sjk1984
1
Junior

Tragedia wyglada jak na ps3 i jeszcze zawieszki bugi jak oni mogli to wydac na ps4 dno

23.09.2017 13:24
odpowiedz
sjk1984
1
Junior

Trzeba dac szanse z poczatku gra nie zachwyca jest duzo glupich gliczy i nie raz misje sie powtarza bo usuwa postepy to jest najgorsze mogli ja bardziej dopracowac

28.10.2017 19:05
odpowiedz
Mati337
4
Legionista

Cześć! Jak stworzyć lub zdobyć kalibrator do tłumika? Kurcze bo nie mogę znaleźć.

20.11.2017 22:38
odpowiedz
Spalony24
30
Chorąży

Dałem szansę grze, z uwagi na to, że polska i cena nie jest wysoka. Gra jest naprawdę świetna!! Klimat niesamowity i otwarty świat jak w FarCry. Różnica z FarCry jest taka, że tutaj duży nacisk jest położony na grę po cichu i ciągłym skradaniu się, szukaniu dogodnego miejsca obserwacyjnego. Nie jest konieczne wybicie wszystkich do nogi, a jedynie skupienie się na calu / celach. Wiatr oraz odległość ma wpływ na tor lotu pocisku, więc czasami trzeba trochę się namęczyć aby trafić cel z dużej odległości. Grę polecam!

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze