
Data wydania: 9 sierpnia 2016
Gra sandboksowa w konwencji science fiction. Za powstanie No Man's Sky odpowiada studio Hello Games, znane wcześniej z barwnej zręcznościówki Joe Danger. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w niezbadanej dotąd części kosmosu, zaś rozgrywka ukazana została w dwojaki sposób. Eksplorację kolejnych zakątków wszechświata prowadzimy za sterami statku kosmicznego, niczym w rasowych produkcjach typu space-sim.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
No Man's Sky jest produkcją z pogranicza dwóch pozornie zupełnie różnych gatunków. Tytuł pozwala nam bowiem zarówno na eksplorację olbrzymiej galaktyki przy pomocy statku, niczym w klasycznych symulatorach kosmicznych, jak i na zwiedzanie powierzchni planet rodem z przygodowych gier akcji z domieszką survivalu. Projekt został opracowany przez niezależne studio Hello Games, które wcześniej stało się rozpoznawalne dzięki serii Joe Danger. Jest on nie tylko najbardziej ambitnym dziełem tego zespołu, lecz również imponującym przykładem wykorzystania możliwości generowania proceduralnego.
Pomimo że omawiana pozycja początkowo nie została zbyt ciepło przyjęta przez graczy i recenzentów, gdyż przedpremierowe zapowiedzi twórców ostatecznie rozminęły się z tym, co oddali w nasze ręce, autorzy szybko zakasali rękawy i zaczęli rozbudowywać ją o rozmaite aktualizacje wprowadzające nową zawartość. W efekcie z czasem No Man’s Sky zaczęło nie tylko „rosnąć”, lecz również zdobywać coraz pokaźniejsze grono fanów.
Akcja gry No Man's Sky toczy się w gigantycznej galaktyce składającej się z ponad osiemnastu trylionów ciał niebieskich. W trakcie rozgrywki wcielamy się eksploratora, którego zadaniem jest dotarcie do jej centrum i odkrycie, co się tam znajduje. Sprawa nie jest prosta, gdyż podróż rozpoczynamy na losowo wybranej planecie znajdującej się na rubieżach gwiezdnego układu. Oczywiście w kosmosie nie jesteśmy sami – reprezentantów rozmaitych ras możemy spotkać zarówno na planetach, jak i na pokładach olbrzymich stacji oraz w przestrzeni kosmicznej.
Choć początkowo podróż do centrum galaktyki była motorem gry, z czasem autorzy wzbogacili ją o dodatkowe linie fabularne wprowadzane w kolejnych aktualizacjach, w ramach których przychodzi nam realizować różnorodne zadania.
W No Man's Sky akcję możemy obserwować z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej (TPP) osoby. Świat gry jest w pełni otwarty, co oznacza, że możemy swobodnie poruszać się zarówno w kosmosie, jak i po ciałach niebieskich (na ich powierzchni lub pod wodą). Przestrzeń międzygwiezdną przemierzamy na pokładach różnorodnych statków. Oprócz naszpikowanych technologią okrętów na sprawdzenie czekają niezwykłe zwierzęta zdolne do życia w próżni, w których wnętrzach zwiedzamy kosmos (przez co są znane jako „Żywe Statki”). Planety i księżyce eksplorujemy natomiast na piechotę lub przy pomocy pojazdów; poza tym do naszej dyspozycji oddano mecha, czyli wielki pancerz wspomagany chroniący nas przed ekstremalnymi warunkami.
Nasze możliwości w zakresie eksploracji w dużej mierze ogranicza posiadany sprzęt, nabywany u handlarzy lub tworzony dzięki rozbudowanemu systemowi craftingu. Ten drugi wymaga zasobów, które przy pomocy tak zwanego multinarzędzia pozyskujemy zarówno ze skał, jak i z napotkanych roślin oraz zwierząt charakterystycznych dla danej planety lub księżyca. Surowce wykorzystujemy do produkcji nowych elementów wyposażenia i ulepszania już posiadanych czy choćby do budowy własnej bazy wypadowej. Z czasem zyskujemy nawet możliwość skonstruowania własnej floty fregat i wysyłania ich na różnorodne misje. U handlarzy możemy natomiast nie tylko zaopatrywać się w nowe przedmioty, lecz również pozbyć się niechcianego sprzętu i zasobów. Warto przy tym pamiętać, że reprezentują oni rozmaite stronnictwa, a jeśli zadrzemy z ich sojusznikami, nie będą zbyt skorzy do współpracy (i na przykład odmówią nam sprzedaży najbardziej zaawansowanych technologii). Stosunki z poszczególnymi ugrupowaniami możemy poprawić, wykonując dla nich rozmaite misje.
Jako że na naszej drodze często stają wrogo nastawione istoty (czy to przedstawiciele inteligentnych ras, czy też agresywne zwierzęta), wspomniane multinarzędzie służy nam zarówno do pracy, jak i do obrony lub ataku. Z tym ostatnim należy jednak uważać, gdyż galaktyka jest patrolowana przez Strażników, czyli roboty, które strzegą równowagi w kosmosie. Jeśli zajdziemy im za skórę, nie spoczną, póki nie położą nas trupem. Potyczki toczymy również w kosmosie (na przykład z piratami), korzystając z broni zainstalowanej na pokładzie naszego statku.
Zabawa może się toczyć w ramach jednego z trzech trybów. Oprócz standardowego, czyli normalnego, na sprawdzenie czeka wariant kreatywny, w którym cieszymy się nieograniczoną ilością surowców i nieśmiertelnością, a także moduł survivalowy, gdzie przeciwnicy są silniejsi, a ilość zasobów ulega zmniejszeniu. Na chętnych czeka również opcjonalna mechanika permadeath, która sprawia, że po śmierci musimy rozpocząć zmagania od nowa.
W No Man’s Sky można grać w pojedynkę lub w trybie multiplayer. Podczas gdy konsolowi gracze mogą bawić się w 8-osobowej grupie, użytkownicy komputerów osobistych mogą toczyć 32-osobowe zmagania. Swoistym ośrodkiem społeczności jest natomiast Anomalia Kosmiczna, gdzie w dowolnej chwili możemy spotkać się z pozostałymi graczami.
No Man’s Sky działa w oparciu o autorską technologię studia Hello Games. Po licznych aktualizacjach oprawa graficzna tej produkcji może się podobać. Dzięki zastosowaniu generowania proceduralnego planety są zróżnicowane, podobnie jak żyjące na nich organizmy. Na pochwałę zasługuje również klimatyczny soundtrack, za którym stoi ambientowy wykonawca Paul Wier oraz brytyjski zespół postrockowy 65daysofstatic. Ciekawostką jest fakt, że wybrane elementy warstwy audio są generowane proceduralnie. Ponadto na komputerach osobistych i PlayStation 4 gra robi użytek z zestawów rzeczywistości wirtualnej.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 12 sierpnia 2016Polskie napisy i dialogi
Switch 2 5 czerwca 2025Polskie napisy i dialogi
Xbox Series X/S 10 listopada 2020Polskie napisy i dialogi
Xbox One 24 lipca 2018Polskie napisy i dialogi
PlayStation 4 9 sierpnia 2016Polskie napisy i dialogi
Nintendo Switch 7 października 2022Polskie napisy i dialogi
PlayStation 5 12 listopada 2020Polskie napisy i dialogi
Producent: Hello Games
Wydawca: Hello Games
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
No Man’s Sky to bardzo ciekawy eksperyment i bardzo nudna gra. Pierwsze godziny są niezwykle przyjemne, ale magia pryska bardzo szybko, gdy okazuje się, że eksploracja kolejnych planet to powtarzalny i mało wciągający obowiązek. Z czasem produkcja ma szansę stać się dużo lepsza, ale na razie - mając też na uwadze liczne problemy techniczne i rozczarowujący finał - całość to definicja nawiedzionych nadziei.
Aktualizacja: 8 sierpnia 2018
No Man’s Sky poradnik, solucja to najlepsze porady na start, aktualizacje NEXT i ENDURANCE, Atlaspass, budowanie i rozwój bazy, zwiększanie miejsca w ekwipunku. Opisujemy jak zapisać grę, wszystkie surowce, zasady handlu, wymagania sprzętowe, sterowanie.
3 marca 2025
Dostępność gier na różnych platformach to ważna rzecz! Jeszcze lepiej, gdy dana produkcja oferuje crossplay. Wtedy bowiem niezależnie od tego, z czego korzystamy, możemy grać z innymi osobami bez żadnych ograniczeń.
2 lipca 2022
Gry niezależne z reguły są tworzone przez stosunkowo niewielką liczbę osób, stąd rzadko udaje im się zachwycić ogromem świata czy skomplikowanym drzewkiem decyzyjnym. Mimo to niektóre z nich po prostu olśniewają oprawą audiowizualną.
1 maja 2022
Współczesne gry to wielkie projekty i wielkie budżety. A jeśli gdzieś chodzi o pieniądze, nietrudno o różne patologiczne praktyki, aby tylko zmaksymalizować zysk jak najmniejszym kosztem. Oto siedem częstych problemów, na jakie cierpią gry komputerowe.
14 sierpnia 2021
Od pewnego czasu popularnością cieszą się gry z otwartym światem, które pozwalają nam eksplorować rozległe mapy w poszukiwaniu kolejnych wyzwań. Są jednak wśród nich takie tytuły, które dużo lepiej wyszłyby na liniowości i bardziej zamkniętej strukturze.
6 sierpnia 2021
Inwestycja czasu oraz pieniędzy w produkcję gry oznacza ryzyko, które można oddalić decyzją o przedwczesnym skasowaniu projektu. Historia zna jednak przypadki, gdy słabe, niechciane gry okazywały się wielkimi hitami!
Twórcy No Man's Sky idą za ciosem i w aktualizacji Breach chcą zachęcić graczy do kosmicznych spacerów.
gry
Jakub Błażewicz
22 października 2025 15:00
Aktualizacja Voyagers wprowadziła prawdziwą rewolucję do świetnego kosmicznego sandboksa od Hello Games. Co prawda była ona deweloperskim wyzwaniem, ale efekty są warte każdego poświęcenia.
gry
Danuta Repelowicz
12 września 2025 18:18
Aktualizacja Voyagers do No Man’s Sky przyniosła nowe narzędzia, które pozwoliły graczom popuścić wodze fantazji. W krótkim czasie Internet wypełniły projekty statków, które zadziwiają rozmachem i kreatywnością.
gry
Kamil Kleszyk
3 września 2025 16:16
Do No Man's Sky trafiła największa aktualizacja w historii – Voyagers pozwala budować gigantyczne statki kosmiczne i zapraszać na ich pokład znajomych. Studio Hello Games wykorzysta opracowane rozwiązania także w swojej kolejnej grze.
gry
Krzysztof Kałuziński
2 września 2025 20:12
Pewien gracz No Man’s Sky stworzył miasto tak ogromne, że potrafi rozgrzać do czerwoności nawet najpotężniejsze komputery. W tym celu ominął ograniczenia gry, korzystając z bugów i glitchy.
gry
Marcin Bukowski
22 lipca 2025 13:56
Z pozoru niewinny trailer prezentujący No Man’s Sky na Switcha 2 wywołał prawdziwą karuzelę śmiechu wśród graczy – wszystko przez fatalne (i przezabawne) nieporozumienie w wygenerowanych automatycznie napisach.
gry
Kamil Kleszyk
6 czerwca 2025 20:14
Studio Hello Games udostępniło kolejną dużą aktualizację gry No Man’s Sky. Ponadto twórcy ogłosili, że wraz z premierą Switcha 2 produkcja otrzyma darmowe ulepszenie.
gry
Kamil Kleszyk
4 czerwca 2025 17:16
Niespodziewanie historia gracza uwięzionego na jednej z planet w grze No Man’s Sky zakończyła się szczęśliwie.
gry
Kamil Kleszyk
15 maja 2025 20:52
Szef studia Hello Games rozpropagował ciekawą historię ostatnich chwil postaci gracza bawiącego się w trybie permadeath w No Man’s Sky.
gry
Adrian Werner
13 maja 2025 10:06
Twórcy No Man’s Sky wysyłają graczy na poszukiwania kości. Kosmiczny sandbox otrzymał nową aktualizację Relics.
gry
Maciej Gaffke
26 marca 2025 16:37
Popularne pliki do pobrania do gry No Man's Sky.
trainer No Man's Sky - v1.75 +18 Trainer - 26 listopada 2018
trainer No Man's Sky - v2.15 +27 Trainer - 5 listopada 2019
trainer No Man's Sky - v1.0 - v20160820 +25 TRAINER - 27 sierpnia 2016
mod No Man's Sky - Modded Save Game with EVERYTHING UNLOCKED - 16 czerwca 2022
trainer No Man's Sky - v1.1 (v1.10) +22 TRAINER - 5 grudnia 2016
trainer No Man's Sky - v3.89 +21 Trainer - 10 maja 2022
trainer No Man's Sky - v3.75 2022-Feb-09 +21 Trainer - 14 lutego 2022
trainer No Man's Sky - v3.5 Prisms +29 Trainer - 2 czerwca 2021
trainer No Man's Sky - v2.4 (Exo Mech) +29 Trainer (promo) - 8 kwietnia 2020
mod No Man's Sky - Unstretched 21-9 HUD for v.1.7 - 31 sierpnia 2019
Wymagania sprzętowe gry No Man's Sky:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 8 GB RAM, karta graficzna 3 GB GeForce GTX 1060 / 4 GB Radeon RX 470, 15 GB HDD, Windows 10/11 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 4003 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 378307 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Grygorcewicz
Recenzent GRYOnline.pl
2016.08.15
No Man’s Sky to nieudany eksperyment, który oferuje niewyobrażalnie duży świat, ale nie dostarcza przy tym wystarczającej motywacji do jego zwiedzania i szybko zabija entuzjazm podróżników poważnymi błędami technicznymi.
Maciej Pawlikowski
GRYOnline.pl Team
2025.10.16
Pierwszy mój kontakt z grą w roku 2016 nie należał do najlepszych, a dodatkowo marketing Hello Games utwierdził mnie w przekonaniu, że to niewypał, o którym wszyscy zapomnimy. Tymczasem minęło 9 lat, a NMS wciąż jest popularną grą, o której się pisze i rozmawia. Twórcy gry zamiast zapaść się pod ziemię, pracowali w ciszy, wydając patch po patchu, dodatek po dodatku - za darmo, w dodatku bez ŻADNYCH mikropłatności. Dziś NMS to jedna z najlepszych gier o eksploracji kosmosu, w której większość - lub wszystkie - sławne obietnice Seana Murraya zostały spełnione. Tak, to wciąż symulator screenshotów, ale przez lata pogłębiono tę grę do stopnia, w którym potrafi onieśmielić. Eksploracja na obcej i nieprzyjaznej planecie (która dziś wygląda już naprawdę dobrze) wkręca, przeraża i fascynuje. Sean Murray chciał zbawić gaming. Wypieprzył się na pierwszej prostej, ale zamiast skończyć jak inne "gwiazdy", wstał, otrzepał się z kurzu i powoli, ale miarowo ruszył ku horyzontowi. To jedna z najwspanialszych historii odkupienia w branży gier - i jedna z najlepiej wspieranych produkcji w historii.
HETRIX22
Ekspert
2017.08.29
Po nowej aktualizacji gra rzeczywiście stała się o wiele bardziej zachęcająca, ale wciąż można jej wiele zarzucić. Przede wszystkim nie można się zwieść chwilowej ekscytacji. Planety w No mans sky są strasznie do siebie podobne, choć zauważymy to dopiero po kilku godzinkach grania, gdy poznamy każdy typ planety (lodowa, toksyczna, gorąca, itp) element eksploracji staje się wręcz zniechęcający na myśl, że nic ciekawego nas nie czeka na następnej planecie. Innym problemem no mans sky jest wszechobecny wymuszony crafting, ktoś kto tego elementu w grach nie lubi nie będzie wstanie przetrawić no mans sky który w 75% składa się właśnie z craftowania wyposażenia.Jeszcze inną wadą no mans sky jest nierówność świata przedstawionego. Kolorowa grafika ogromnie obniża imersję podróży po wszechświecie. Kosmiczne bazy i statki wyglądają jak z kreskówki ble. Jest za to coś co mi się strasznie spodobało w no mans sky a mianowicie ogrom wszechświata, tzn. każda planeta jest ogromna i cała dla nas. Ciekawy jestem czy ktoś kiedyś próbował całą obejść dookoła i ile by mu zajęło. Generalnie gra warta sprawdzenia i ma potencjał, ale powinni skupić się na elementach spacesima, (handel, piractwo) bo ta proceduralność to jednak tylko ciekawostka na kilka pierwszych godzin z grą.
wwad
Ekspert
2016.08.14
Kolejna gra po ARK Survival Evolved z tych w których trzeba pograć na siłę z 2h by poznać o co w niej chodzi wtedy może się spodobać. Jest tu dość nietypowy model rozgrywki albo się go polubi albo się znienawidzi i od razu grę skasuje. Moim zdaniem gra jest dość skomplikowana i trzeba czasem się nagimnastykować by się kapnąć co robić jest to czasem powód dziwnego interfejsu i braku podpowiedzi szczegółowych.Dla mnie jedyną opcją by ładnie wyglądało (detale roślin, brak rozmycia textur, powierzchnie nie wyglądające płasko, ładne krawędzie ) to odpalić to w 4K mimo że mam monitor 1080p to inaczej nie dał bym rady na to patrzeć, chyba pierwsza gra z którą tak mam :( Widoki w tej grze to 90% doznań więc wymagania podawane przez producenta całkowicie nie adekwatne do tego co jest potrzebne by gra cieszyła. U mnie w sumie nie jest najgorzej MSI GTX 1070 gaming OC bios daje rady w tych 45 - 65 FPS ( SSAA 4x, all max jedynie z cieniami na średnie ) w 4K da się grać przy polu widzenia 100. Jakichś dziwnych dropów płynności w sumie nie pamiętam chodzi w miarę płynnie. Podczas wlotu w powierzchnię planety gra potrafi mojego leciwego i7 4770k@4GHz obciążyć w 99% robi wrażenie ^^. Planety mi się trafiają dość bogate w roślinność i zwierzęta więc jest git na początku czułem się jak na szarym dnie rafy koralowej w pierwszej galaktyce a teraz po dalekim locie mam galaktykę z planetą zieloną całą :) Warte docenienia jest też to że gra zajmuje bardzo mało na dysku oj nie jest lekko coś takiego zaprogramować.Do płynnej gry trzeba koniecznie wyłączyć vsynca ja w pliku konfiguracyjnym gry dodatkowo wyłączyłem też gsynca oraz ustawiłem w grze limit fps na maxymalny.Grafika jest dla mnie całkiem ładna a jaskinie są bardzo ładne chyba najbardziej mi się to podoba w jaskiniach, idąc przed siebie nie trudno do takiej jaskini wpaść bo często nagle jest niewidoczne urwisko.Gra bardzo ekonomiczno-exploracyjna, nastawiona na odkrywanie z nieskończonym światem, badanie zwierząt i roślinności, rozwijanie ekwipunku i robienie coraz to nowych do niego ulepszeń, poznawanie technlogi, języka obcych z pojemników. Statki też całkiem spoko choć kasy trzeba skołować by coś kupić ;] Walka też jakaś jest z strażnikami z których przy okazji są zasoby na handel i czasem technologia z nich wpadnie :) Zwierzęta też czasem zawalczą z zaskoczenia.Z zasobami nie ma problemów trzeba poznać co się nam przydaje, jak każdy zasób wygląda a co trzeba omijać ewentualnie co można dobrze sprzedać. O dziwo mnie jakoś bardzo nie przeszkadza dość mała powierzchnia ekwipunku można wysyłać w dowolnym momencie zasoby na statek więc nie ma tragedii.Handel jest całkiem spoko zrobiony tymi surowcami i cała resztą :)Na minus :- Optymalizacja !!!! jakość do wymagań jest momentami całkowicie nie adekwatna, jak i zaprojektowanie gry tylko pod 4K niżej wygląda paskudnie ( wszystko rozmyte, płaskie i nie oddające geometrii terenu )- Myszka no kto wpadł na pomysł by zamiast kliknięcia dawać kliknij i przytrzymaj z 2 - 3s ciężko z początku to ogarnąć. - Zmiana rozdzielczości wymaga restartu gry ...- Nim się kapnąłem jak działa zapisywanie gry straciłem kilkukrotnie postęp ech.- Złoża surowców po wydobyciu z dużej odległości wyglądają jak nie wydobyte upierdliwy bag- Zbyt długi czas wydobywania gór z zasobami zaczyna drażnić po 3h- Cena ....Mimo to wszystko mi się ta gra nawet podoba czuję się w niej trochę jak w WoWie (Świat), trochę jak w MassEffect (Kosmos i rozległe widoki na planetach ) i trochę jak w ARK ( specyfika gry ).W mojej opinii gra tylko dla osób które mają sprzęt na grę w 4K inaczej szkoda zawracać sobie tym głowę na chwilę obecną, grafika i zwiedzanie ładnych planet to niestety główna część tej gry.
so_much_fun
Gracz
2025.07.01
Po tych wszystkich aktualizacjach jakie jakie twórcy wypuścili na przestrzeni lat jest to solidny zjadacz czasu ze sporą ilością zawartości i (dosyć prostych) mechanik. No i są też mody, które zmieniają podstawowe elementy rozgrywki (zwiększenie poziomu trudności, zmiany w craftingu i nagrodach) albo też przykładowo pozwalają na rozgrywkę w niedostępne już ekspedycje w dowolnej kolejności i dowolnym czasie z zachowaniem nagród. Początkowo oceniałem grę na jakieś 3/10, teraz po latach dałbym coś koło 8, takie 7+.
Grabka
Gracz
2023.05.22
Gra na premierę była nudna i pusta, lecz inaczej niż w przypadku anthem studio nie porzuciło projektu tylko zakasało rękawy i wzbogaciły grę o tyle nowych mechanik, unikalnych celów i możliwych ścieżek rozwoju że jest to wręcz niesamowite. Można zostać galaktycznym farmerem, burmistrzem osady, piratem, obrońcą uciśnionych i wiele więcej gra sugeruje dla ciebie cele główne czyli te związane z atlasem, ale nic nie stoi na przeszkodzie by eksplorować galaktykę i ulepszać swój status.
subspace
Gracz
2023.04.05
Zabugowany półprodukt ze stadem niedoróbek,serią bezsensownych misji,denną oprawą dźwiękową i jednym z najgłupszych zakończeń w historii gier.Wyobrażam sobie jak ta gra wyglądała/działała świeżo po premierze,skoro teraz,po 6 latach poprawek, dalej nie ma sie czym chwalić.Miną dekady zanim klepacze kodu nauczą się generować sensowne, wielowarstwowe światy z AI mądrzejszym od jarka i sensownym zakończeniem.Gra momentami wciąga, mógł być przebój,a wyszło jak zwykle.
MaciekFreak
Gracz
2022.04.06
Nie wiem co się działo od 2016r z tą grą, że ma tak niskie oceny, ale na ten moment nie pozostaje mi nic innego jak ocenić ją na 10! Otwartość świata, mnogość przedmiotów, misje, upgrady ekwipunku czy statków kosmicznych, zdobywanie surowców no cud miód i malinka. Odroczylem kupno elden ringa, gdzie jestem zagorzałym fanem soulsów i miałem ślinotok na premierę na poczet właśnie NMS..Naprawdę, Ci którzy się zrazili niech wrócą i spróbują na nowo bo ta gra nie zasługuje absolutnie na tak niską ocenę.Brawo dla twórców, że się podnieśli :)
XoTeD
Gracz
2020.09.28
Niestety bardzo przeciętna gra Fabuła bardzo przeciętna, misje powtarzalne, odkrywanie planet zamyka się w 4-5 rodzajach, słaba mechanika poruszania się po planetach i podróży statkiem. Potencjał oczywiście jest ale prawdopodobnie nic z tego nie będzie (wnioskuje po "updatach" które głównie skupiają się na rozwoju multi i tworzenia muzyki w grze) przez co gra jest ciekawa przez zaledwie 5-6 godzin po czym staje się monotonna i nijaka. Szkoda
BongMan
Gracz
2020.04.06
Po pierwszej ekscytacji przyszła rutyna, potem monotonia, a następnie nuda. W grze można robić dużo rzeczy, ale większość z nich jest niepotrzebna i bezużyteczna.1. StatkiKupiłem za jakieś grosze statek na początku gry. Przez całą resztę spotkałem dosłownie 3 statki, które były w pewnym stopniu lepsze niż mój. Przykładowo miał więcej obrażeń, ale mniejszy zasięg. Egzotycznego statku nie spotkałem ani razu. Frachtowce - zdobyłem za darmo i nie widzę powodu by kupować nowy. Nie widzę też potrzeby by wykonywać misje fregatami, gdyż nie mam z nich nic, co mogłoby mi być potrzebne. Nawet przestrzeń ładunkowa frachtowca jest średnio potrzebna, bo mając na maxa ulepszony kombinezon na spokojnie wystarcza miejsca.2. Ulepszenia.Na początku gry kupiłem multinarzędzie z dużą ilością slotów. Mam najlepsze ulepszenia do każdej używanej broni i dalsze ulepszanie straciło sens.3. Bronie.Najlepsza broń piesza - błyskacz.Najlepsza bron statku - działko fotonowe.Obie dostępne od początku gry, podobnie jak ulepszenia do nich. Pozostałe bronie są de facto bezużyteczne, najwyżej jako ciekawostka. Statkiem z ulepszonym działkiem fotonowym można bez końca walczyć z piratami czy strażnikami, zero wyzwania. To samo na ziemi - błyskaczem wybijesz wszystko. 4. Budowanie bazy.Fajnie, ale po co to komu? Po mi pomieszczenia i terminale w bazie, jak to samo jest na stacjach kosmicznych? Po co automatyczne wydobywanie surowców, jak mogę wydobyć ręcznie albo kupić? Gra w żaden sposób nie zachęca do budowy bazy, bo to strata czasu i surowców.5. Egzopojazdy.Najbardziej bezużyteczna rzecz w tej grze. Do bliższych miejsc na planecie można dojść z buta, do dalszych statkiem.6. Zaawansowany crafting.Po co odblokowywać zaawansowane komponenty, stopy metali, itd i sprzedawać, skoro hajs na bieżące potrzeby można o wiele łatwiej zdobyć z misji i sprzedaży artefaktów, złomu czy kości znajdowanych na planetach?7. Centrum galaktyki.Nadrzędny cel tej gry. Odkładałem to na później i wykonywałem inne misje, a jak już się za to zabrałem to dotarcie do centrum galaktyki zajęło mi dosłownie kilkanaście minut, kilkanaście skoków i jestem, a tam... gigantyczne rozczarowanie. Reasumując gra jest fajna na początku, eksploracja kosmosu sprawia radość, lądowanie na planetach, szukanie, zbieranie, strzelanie, itd. Wszystko to jest fajne, ale niestety szybko się nudzi. Maksymalne ulepszenie wszystkiego nie stanowi wyzwania i nie daje satysfakcji. Jak ktoś lubi kosmos to polecam, bo mimo wszystko warto zagrać.
Andersen142
Gracz
2019.08.12
Oceniam grę jako gracz który grał w no man sky po premierze, po Next, oraz przed aktualizacją Beyond. Twórcy zrobili kawał dobrej roboty po wpadce z premiery. Gra zupełnie nie przypomina tej z 2016 roku, gruntownie został zmieniony model survivalowy, pod każdym aspektem. Początek gry wrzuca ciebie na głęboką wodę bez żadnej wiedzy o świecie. Dużą zmianą było urozmaicenie planet, odwiedziłem ich trochę i stwierdzam że znaleźć u nich podobieństwa jest dosyć ciężko, może nie licząc tylko budowli z artefaktami i skrzynkami. Nie wolno zapominać że twórcy dodali wszystkie te rzeczy za darmo.
MightyBlur
Gracz
2018.10.01
No Man's Sky... ech - gra wyczekiwana przez wielu niczym żydowski mesjasz a po premierze potraktowana... również niczym żydowski mesjasz. Gra dająca niespotykaną dotąd swobodę (ej, widzisz tę planetę/gwiazdę na niebie? A polećmy tam bez ekranu ładowania!). Idąc dalej tą analogią - musiała czekać (tu dwa lata) na swoje zmartwychwstanie w postaci aktualizacji NEXT która zbliżyła grę tej idyllicznej, przedpremierowej wizji. Stąd też obiektywna jej ocena jest niesłychanie trudna - ocenić wedle tego, co dostaliśmy po premierze czy obecnie... ? W tym pierwszym przypadku - dobrze nie było. Fatalna optymalizacja silnika, prymitywna grafika, ubogi gameplay i brak czegokolwiek utrzymującego w grze na dłużej niż kilka pierwszych dni spędzonych na ekscytującej eksploracji unikalnych (z początku) planetarnych biomów. W przypadku drugim także napotkać można na problemy. Ocenić pozytywnie za ogrom zmian, w wielu nawet kluczowych i fundamentalnych aspektach gry, czy zjechać za ich opóźnione wprowadzenie? Obecnie gra dalej boryka się z kiepską optymalizacją (ledwie 40-50 klatek w rozbudowanej bazie na sprzęcie z 1080 Ti kiedy proceduralna generacja NIE jest akurat aktywna - to problem). Przykładowe braki to wciąż:- jednorodne biomy planetarne (gdzie czapy polarne? Gdzie lasy równikowe? Gdzie obszary pustynne w sąsiedztwie zalesionych?)- nieobecna fizyka (identyczna grawitacja [nie, kompensowanie skafandra to idiotyczne wyjaśnienie Sean!]- ciągłe (choć już nieco mniejsze) poczucie bezkarności i boskiej mocy u gracza (nie, tryb Survival tego nie zmienia bo to jedynie sztuczne zmniejszanie paseczków energii).- brak JAKIEGOKOLWIEK wpływu pozycji planet na ich biom, brak ich rotacji wokół własnej osi- ciągłe problemy z synchronizacją odkryć (podstawowa kwestia w grze!)- grafika wciąż infantylna i odbierająca poczucie odwiedzania faktycznie obcych i realnych światów (znacznie się poprawiła, choć dalej czasem czuję się jak w starym, dobrym COLOBOTcie)Pomimo tej sporej listy mankamentów mógłbym stworzyć jeszcze większą listę zalet nabytych od czasu premiery. NEXT dał jednak nieco kredytu zaufania, więc należy być dobrej myśli. Oby został on bardzo szybko i z nawiązką spłacony, bo drugiej szansy gra już od fanów raczej nie dostanie.
KRPL0
Gracz
2018.09.29
Plusy: Piękna grafika Wielka mapa multiplayer tryb kreatywny Minusy: niedopracowane tekstury słaba fabuła źle zrobiony świat i planety słaby model walki sztuczna inteligencja zwierząt kiedy się znudzi już do niej nie wrócicie
Krakex
Gracz
2018.06.04
Jakiś Rok temu zobaczyłem iż jest możliwość kupienia NMS za 70zł i uznałem "A ch*j spróbuje, 70zł to nie tak dużo"...I to było bardzo dobrze wydane 70zł. Jak narazie mam nabite 300 godzin i nie mam ochoty przerywać. Gra mi się świetnie. Gra od premiery zmieniła się diametralnie (na lepsze oczywiście) i jest cały czas coś do roboty :-Kampania to około 30 godzin rozgrywki (Jak na cukierkową grę o zwiedzaniu planet to całkiem "ciężki" klimat tej kampanii),-Zbieranie i eksperymentowanie z coraz to lepszym wyposażeniem broni/statku/frachtowca -Zbieranie Glifów do portali-Budowanie Bazy -Odkrywanie Lore świata-Zadania poboczne dla frakcji/ras-exploracja wszechrzeczyi pewnie jeszcze by się tam znalazło sporo rzeczy do roboty. + pod koniec lipca wychodzi wielki Update, który poza bardziej rozbudowanym Multiplayerem (Multiplayer jest od dawna ale jest bardzo ograniczony) wprowadza wiele nowych rodzajów zajęć do gry. Tl;dr Jeżeli widzisz NMS w promocji za 70zł (lub mniej) to z całego serduszka polecam
zamek9
Gracz
2017.10.17
Kupiłem gre tydzień temu i nie mogę przestać grać, nie wiem jak było na początku ale teraz bardzo mi się podoba, tylko jest jedno ale... ludzie grający szybka akcje.. nie maja raczej co tu szukać, nawet na multi równiez sie nie nastawiajcie chyba.To jest gra o samotnej eksploracji kosmosu a odkrywanie planet sie nie kończy.Lądujesz na planecie i wszystkiemu nadajesz nazwy roślinom, zwierzętom, układom, planetom ponieważ Ty to odkrywasz, jeśli ktoś odkryje ja ponownie wszystkie te rzeczy bedą miały Twoje nazwy... bedzie wszysko takie jak Ty to nazwałeś. Po pierwszym lądowaniu na planecie kształtuje sie ona proceduralnie, ale gdy ktoś na nią po Tobie trafi ona będzie już taka sama jak zrobiła sie przy Twoim odkrywaniu ! Dla mnie to bomba, gra nastawiona na odkrywanie planet, katalogowanie wszystkiego co żyje. Nie nastawiajcie sie tutaj na bitwy kosmiczne, walki i szybką akcję, jest troche walki, handlu, budowania ale głównie to odkrywanie jest tutaj na pierwszym miejscu, rozumiem dlaczego jest tyle negatywnych ocen tej gry ponieważ takiej gry jeszcze nie było, tak wielkiej gry nastawionej w głównej mierze na eksplorację "wszechświata", katalogowanie wszystkiego co żyje i nie tylko, to jest gra dla podróżników i odkrywców, samotników nawet... nie liczcie na wielkie walki kosmiczne, one nie sa tu najważniejsze, nie liczcie na szybka akcję to nie ta gra. Dla mnie gra której od dawna szukałem a takiej nie było... a latanie i odkrywanie wszystkiego wśród 18 446 744 073 709 551616(18,5 tryliona) proceduralnie tworzonych planet robi niesamowita frajdę. Multi.... wiecie co ? ja również mam nadzieję, że multi tu nie wejdzie nigdy......... nie nie, nie w tej grze.... o nie.
Tal_Rascha
Ekspert
2023.09.19
Patrick Homa
GRYOnline.pl Team
2021.05.01
Jordan Dębowski
GRYOnline.pl Team
2016.08.22
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (378 307)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
48% rekomendacji (147)
Game Rant
Anthony Taormina
Nintendo Life
PJ O'Reilly
Forbes
Erik Kain
Eurogamer
Oli Welsh
God is a Geek
Adam Cook