Data wydania: 26 maja 2015
Kontynuacja zręcznościowej gry muzycznej Dylana Fitterera z 2008 roku. W Audiosurf 2 ogólna koncepcja rozgrywki nie uległa zmianie, a podczas zabawy ścigamy się w rytm muzyki na proceduralnie generowanych, futurystycznych trasach, otrzymując punkty za omijanie szarych kul i grupowanie różnokolorowych bloków.
Gracze
Steam
Audiosurf 2 to pełnoprawny sequel zręcznościowej gry muzycznej opracowanej przez Dylana Fitterera. Opublikowana w 2008 roku prekursorka odniosła spory sukces wśród graczy i była jedną z pierwszych w pełni niezależnych produkcji, którą zainteresowali się giganci z Valve Corporation.
Zasadnicza koncepcja gry nie uległa zmianie. Nadal więc ścigamy się w rytm muzyki na generowanych proceduralnie, futurystycznych trasach, otrzymując punkty za grupowanie różnokolorowych bloków i omijanie szarych kul. Kształt i kolorystyka trasy, a także rozkład bloków uzależnione są od odtwarzanej w tle muzyki. Przykładowo, w wolnych fragmentach trasa wznosi się do góry, a bloki poukładane są stosunkowo rzadko, zaś przy szybszych trasa opada, a kolorowych klocków jest coraz więcej. Co jednak najważniejsze, jako podkład posłużyć nam może dowolnie wybrany utwór, zapisany w formacie mp3, m4a, wav, ogg lub audio CD. A dzięki temu każdy z graczy może bawić się przy wybranej przez siebie, ulubionej muzyce.
To, co od razu rzuca się w oczy, to znacznie ulepszona oprawa graficzna gry. Co prawda nadal utrzymana jest ona w tej samej, oryginalnej stylistyce, przypominającej wizualizacje z popularnych odtwarzaczy muzycznych typu WinAmp, wykonano ją jednak w znacznie wyższej rozdzielczości i okraszono dziesiątkami najnowszych efektów wizualnych. Znacznie więcej dzieje się również „w tle” i poza samą trasą, a dzięki temu czas spędzony z grą to prawdziwa uczta, nie tylko dźwiękowa ale i wizualna.
Główną nowością wprowadzoną do mechaniki gry jest możliwość wybicia się w powietrze (którą sugerował już pierwotny tytuł gry Audiosurf Air). Daje to graczom możliwość wykonywania efektownych, wysoko punktowanych ewolucji, pozwalając jednocześnie na ominięcie bardziej skomplikowanych fragmentów trasy, gdzie ilość kolorowych bloków i przeszkód jest największa. W porównaniu do pierwowzoru, zmianie uległa ilość i wygląd postaci, którymi możemy się ścigać. Są one też bardziej realistyczne, jak np. balansujący na desce surfer, wykonujący podczas ewolucji powietrznych efektowne front i back flipy. Każda z postaci ma swoje własne funkcje dodatkowe, ale i też nieco odmienne zasady gry, co w praktyce przekłada się na sporą ilość zróżnicowanych trybów zabawy.
Podobnie jak pierwowzór, Audiosurf 2 oferuje nam możliwość gry w pojedynkę i umieszczania swoich osiągnięć na internetowej tablicy wyników oraz zabawy ze znajomymi w specjalnym trybie Audiosprint. Gra oficjalnie wspiera Steam Workshop, co stwarza ogromne możliwości dla modderów chcących podzielić się efektami swoich prac w internecie.
Autor opisu gry: Krzysztof Brandys
Platformy:
PC Windows
Producent: Dylan Fitterer
Wydawca: Dylan Fitterer
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
Dziś piszemy m.in. o przejściu gry Audiosurf 2 w fazę beta, wydaniu Risen 3: Titan Lords i Abyss Odyssey na PS4 oraz możliwej reedycji kultowej strzelanki Turok: Dinosaur Hunter. Witajcie w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Patryk Greniuk
8 maja 2015
Wymagania sprzętowe gry Audiosurf 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3 3.5 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki Intel HD3000 lub lepsza, 400 MB HDD, Windows Vista/7/8.
Średnie Oceny:
Średnia z 22 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 5308 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
HETRIX22 Legend
Beta beta i po becie...
Teraz mamy pełniaka i to z wszystkimi wadami jakie były w early acces. Zmienił się tylko interfejs, minimalnie wygodniejszy, ale wciąż nie działa to płynnie. Szkoda, że nie udało im się usunąć tych wad, ale mimo wszystko od dnia napisania poprzedniej opinii minęło troche czasu, a ja dalej grywam w najlepsze w audiosurfa. Idea gry nadal pozostaje wyjątkowa. Wszystko jest do bólu proste i wciągające. Ta gra starczy mi na jeszcze bardzo długi czas.
HETRIX22 Legend
Opinia o wersji beta
Plusy:
-Połączenie przyjemności słuchania muzyki i grania w grę
-Przyjemna, prosta oprawa graficzna
-Workshop, czyli wieeeele trybów gry i skinów tras. Niektóre są tak rozbudowane, że gameplay ulega całkowitej zmianie.
-Muzyka tworzy trasę, reguluje szybkość, stawia bloki i powerupy. Działa to lepiej, niż w beat hazard
Wady:
-Menu główne nie działa w pełni płynnie
-Zacina się na najwyższej grafice :O
-Brakuje kilku rzeczy z poprzedniego audiosurf np. systemu medali, wyłączenie autocentrowania
Gry tak proste jak audiosurf powinny być doszlifowane do końca, dlatego wady które wypisałem są według mnie na tyle dotkliwe by dać grze (póki co, bo jednak jest to jeszcze beta) ocene 9.
AvE PainkilleR Chorąży
Kupiłem w ten sam dzień, w którym Steam pokazał mi informację o wczesnym dostępie. Gra dość żwawo się rozwija i mam nadzieje, że nie skończy ona tak, jak Cube World. Uwielbiam gry rytmiczne a ta naprawdę przypadła mi do gustu. Polecam ;)