Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Age of Wonders: Magia Cienia PC

Age of Wonders: Shadow Magic

Trzecia odsłona popularnego cyklu turówowych strategii fantasy wzbogaconych elementami RPG autorstwa zespołu Triumph Studios. W porównaniu z częścią drugą wprowadzono trzy zupełnie nowe nacje oraz kilkadziesiąt dodatkowych zaklęć, artefaktów (istnieje opcja projektowania własnych przedmiotów) i typów krajobrazu.

Strategiczne, turowe, elementy RPG.

Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-08-01 - 17617Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-08-01 - 17616Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-08-01 - 17615Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-08-01 - 17614Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-06-30 - 16452Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-06-30 - 16451Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-06-30 - 16450Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-06-30 - 16449Age of Wonders: Magia Cienia - screen - 2003-06-30 - 16448

wersja językowa:
pełna polska wersja

Data premiery gry Age of Wonders: Shadow Magic | PC

22lipca2003

13stycznia2004

premiera PL

PC Windows
Okładka Age of Wonders: Shadow Magic (PC)
Age of Wonders: Shadow Magic

Age of Wonders: Shadow Magic to trzecia odsłona popularnego cyklu turowych gier strategicznych z elementami RPG, zapoczątkowanego w 1999 roku dzięki zespołowi developerskiemu Triumph Studios. Warstwa fabularna ponownie przenosi nas do fantastycznej krainy Evermore, gdzie wszelkie magiczne formy życia ulegają represjonowaniu z ramienia Imperium Phobiańskiego – rygorystycznego państwa teokratycznego, stworzonego po wielkiej wojnie w atmosferze realnego zagrożenia ze strony przerażających monstrów z mrocznego Świata Cienia. Kres niewesołej sytuacji postanawia położyć opozycyjna grupa bohaterskich czarodziejów, inspirowana przez zdetronizowanego Merlina.

Do zbioru dwunastu podstawowych ras (każdą z nich wyposażono w bonusowy upgrade miasta i jeden nigdzie nie pokazywany dotąd oddział bojowy) wprowadzono trzy zupełnie nowe nacje - wędrujących Nomadów, złowieszcze Demony Cienia i tajemniczych Syronów. Ponadto autorzy zaimplementowali kilkadziesiąt dodatkowych zaklęć, artefaktów (istnieje opcja projektowania własnych przedmiotów) i typów krajobrazu.

Rozbudowaną kampanię single-player (pięć epizodów i szesnaście poziomów) znakomicie wspiera pakiet dziewiętnastu samodzielnych scenariuszy oraz losowy generator map (cztery tryby kreowania) i bogaty w funkcje edytor (plansze, portrety itd.). Całość uzupełnia ulepszona oprawa audio-wizualna (uwagę zwracają szczególnie scenki przerywnikowe, a także ścieżki podkładu muzycznego) i zmodyfikowany interfejs użytkownika, ułatwiający rozpoczęcie zabawy osobom niedoświadczonym.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-8  

Nośnik: 1 CD

Ocena gry 7.56 / 10 na podstawie 555 ocen czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Age of Wonders: Shadow Magic

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Age of Wonders: Shadow Magic

Rekomendowane: Procesor Pentium II 450 MHz, 192 MB RAM, karta grafiki 16 MB, 700 MB HDD

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG GL553

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamięć: DDR4 2400 MHz SDRAM, 2 x SO-DIMM umożliwiające rozszerzenie do 32 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1050 z 2G/4G GDDR5 VRAM | NVIDIA® GeForce® GTX 1050Ti z 4G GDDR5 VRAM
Wyświetlacz: 15.6" 16:9 HD (1366x768)/Full HD (1920x1080)/IPS FHD (1920x1080) przeciwodblaskowa
Magazyn danych: SSD - 128GB (M.2 2280) | SSD - 256GB (M.2 2280) | HDD - 1TB 7200RPM SSH

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Age of Wonders: Magia Cienia - recenzja gry

Recenzja 9 lutego 2004, 10:41

Szkoda tylko, że dopiero na wyższych poziomach trudności stają się naprawdę agresywne. Grając na Beginnerze lub Easy bardziej przeszkadzają w odkrywaniu mapy niż faktycznie zagrażają posiadanym zamkom czy kopalniom. Oczywiście nikt z góry nie zakłada, że każda napotkana jednostka musi być wrogo nastawiona. Może zdarzyć się tak, że dany oddział będzie chciał się do gracza przyłączyć. W zależności od jego charyzmy i siły dana jednostka zostanie zwerbowana za darmo lub za konkretną opłatą. Identycznie jest w przypadku przeciwników, przy czym tu początkowo mamy ustalone, z kim jesteśmy w stanie wojny, a kto proponuje rozejm czy sojusz. Przy okazji warto zaznaczyć, iż mamy tu do czynienia z rozwiniętą dyplomacją. Sprawny gracz może próbować przekupić wrogich lub niezdecydowanych, a zdobyte sojusze wzmacniać drobnymi podarkami czy nawet prowadzić szeroko pojęty handel. Niezwykle istotne, zresztą jak w każdej podobnej grze, są miasta. Ich rola nie ogranicza się wyłącznie do produkowania jednostek i występowania w roli „centrów wypadowych”. Autorzy gry przygotowali całkiem znośny, ale oczywiście mocno uproszczony model ekonomiczny. Niektóre jego aspekty przypominają słynną serię „Civilization”. W niemal identyczny sposób przedstawiono statystyki miasta, czyli stopień jego rozwoju i wpływ otoczenia na to, co w nim się dzieje (dobrze ulokowane wioski będą się szybciej rozwijały, co także przyśpieszy odkrycia technologiczne czy produkcję oddziałów). Gracz może tu rekrutować jednostki, stawiać określone budowle czy próbować zwiększyć populację metropolii. Wszystko to można sobie bardzo łatwo ustawić w kolejce, identycznie jak w wymienionej już wcześniej serii Sida. Podobieństwa do „Civilization” są również widoczne na paskach symbolizujących ilość posiadanego złota czy many. Gra na bieżąco ukazuje, o ile pomniejszy lub powiększy się ich „stan” w kolejnej rundzie. Ilość możliwych do zrekrutowania lub wyszkolenia jednostek (w sumie jest ich kilkaset do wyboru) jest zbliżona do serii „Heroes”. Oczywiście początkowo są to jedynie najprostsze oddziały, ale w miarę jak zacznie stawiać się odpowiednie struktury, pojawią się lepiej wyszkoleni wojownicy, magowie czy łucznicy. W przeciwieństwie do podobnych gier, w „Age Of Wonders” częściej tworzy się grupki pozbawione bohaterów. W szczególności tyczy się to odgrywających istotną rolę magów. Rzadko kiedy włączają się oni do bitew, o wiele częściej barykadują się w twierdzach, nie wdając się w bezpośrednią walkę. Przy okazji warto zaznaczyć, iż gra ukazuje obszar działania ich czarów. Tyczy się to również miast, ale tylko tych, w których postawiono specjalną konstrukcję. O wiele częściej niż w „Heroesach” korzysta się z czarów globalnych, czyli rzucanych bezpośrednio na mapę świata. Bardzo często można sobie w ten sposób przyzywać magiczne potwory (co ciekawe, utrzymują się one na mapie aż do śmierci), leczyć wybrane postaci czy udzielać im błogosławieństwa. Poza głównym bohaterem, wokół którego kręci się cała kampania, można rekrutować nowych. Często przebywają oni w różnych budynkach, czekając tylko na zwerbowanie, niektórzy przyłączają się, widząc nasze poczynania (np. zdobycie ważnego obiektu). Identycznie rozwiązano okno ekwipunku. Każdy heros może zostać obwieszony magicznymi naszyjnikami, założyć specjalną tarczę, do ręki wziąć mityczny miecz, a do plecaka wpakować ciekawe artefakty. Niektóre z nich mają naprawdę interesujące właściwości. Pojawiają się na przykład takie, które zamrażają badane przez drużynę obszary albo zezwalają (oczywiście w bardzo ograniczonym stopniu) na chodzenie po wodzie. Herosi cały czas się rozwijają. Wskakując na wyższy poziom, należy wybrać, która z umiejętności ma być ulepszona. Może to być na przykład siła ataku, odporności na magię czy skuteczność broni strzeleckich.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.11.2007 15:07
Neo12
25
Prince of Persia

Świetna gra z interesującą linią fabularną. Co prawda zmiany względem dwójki są kosmetyczne, ale nadal gra się w to doskonale. Polecam.

10.02.2008 23:40
odpowiedz
alistair80
44
Chorąży

Nie uważam, że gra musi mieć piękną grafikę, by warto było w nią pograć i czerpać z tego radość. Niestety woła o pomstę do nieba to, jak skopano grafikę w tej grze. Age of Wonders z 1999 roku miała o wiele lepszą grafikę od AoW: Magia Cienia. Można się przyczepić do tego, że jednostki są małe, zwłaszcza na polu bitwy. Natomiast w Magii Cienia grafika jest żenująca, jednostki rozmyte, zlewają się z tłem. Wyglądają koszmarnie

18.07.2008 10:51
odpowiedz
dario97
0
Konsul

Fajne

04.01.2009 22:45
odpowiedz
Gieroczłek
30
Magiczny Bochenek Chleba

Zgadzam się z neo12

13.04.2009 16:02
odpowiedz
Tuminure
87
Senator

Gdyby ktoś chciał zagrać przez hamachi niech da znać na GG: 5459497

04.05.2009 07:21
odpowiedz
Navarr
40
Centurion

Najlepsza ze strategicznych turówek! Fabuła i postaci ciekawsze niz w heroes 3, klimat bardziej zrównoważony w stosunku do Disciplesow 2, polecam faom ww. gier, bo sie nie zawiedziecie, a moze nawet znajdziecie nową miłość ;)

23.02.2010 18:55
odpowiedz
Bialy-3
15
Centurion

Szczerze polecam. W tej kategorii jak dla mnie królują Heroes i Disciples ale w tą grę także bardzo przyjemnie się gra.

22.07.2010 23:20
odpowiedz
maniek92sw
8
Legionista

To jest cos pomiedzy Heroes a Disciples. Fani turowek na pewno nie beda zawidzeni. Poprzedniczka bylo bardzo dobra, dlatego mam zamiar zagrac w ta gre i mysle ze sie nie zawiode. pzdr

29.07.2010 14:18
odpowiedz
Baroni
49
Centurion

Doskonala strategiczna gra turowa. Potezna jest zaleta to bitwy na odrebnej mapie taktycznej (coś jak w Disciples 3: Renaissaise - swoją drogą to chyba D3 jest bardziej wzorowany na tej grze niz na D2, jesli chodszi o mechanike gry), oraz bardzo latwa modowalnosc gry. gryby komus gra zaczela sie nudzic to polecam strone http://aow2.heavengames.com - jest tam masa modow i scenariuszy tworzonych przez fanow gry oraz (nieoficjalny ) patch 1.4, ktory usuwa wiele niedorobek (oficjalnego) patcha 1.3. Poza tym edytor scenariuszy w kilka sekund pozwoli wygenerowac losowa mape, w ktora od razu mozna grac

07.02.2011 17:17
odpowiedz
screamo123123121
1
Junior

Chętnych do gry w sieci zapraszam na sieć hamachi, nazwa Shadow PL hasło 123 !!!! w razie problemów piszcie na gg 6046552 : D moge pograć tez w inne gry DoW, Heroes 3, Age of Empires 1,2

22.08.2011 09:50
odpowiedz
UE1993
9
Legionista

Świetna gra, spora grywalność mam tę grę do dziś, szkoda tylko że nie miałem okazji zagrać przez neta

30.10.2012 21:44
odpowiedz
Screamo
11
Legionista

Moja ulubiona część serii, jeśli ktoś chciałby pograć w multi, niech pisze na gg: 6046652 :)

29.05.2013 10:12
odpowiedz
misteriolalista
21
Generał

Wkońcu ci co tu zerkaja a nie wiedza to 3 wychodzi w tym roku prawdopodobnie luknijcie w encyklopedi :) Bedzie cudo przebije nowe heroes 6 i disciples 3 napewno :) Bo widać ze nie jest skopana . A co do magia cienia to moja ulubiona cześć według rankingu to u mnie jest tak : Age of wonders : MAgia cienia potem Age of wonders 1 a potem Aow 2 : Tron czarnoksieznika . Bo Magia cienia jest bardzo rozbudowana i zaawansowana i nie chodzi tu o grafike tylko ogólnie sa filmiki ładna fabula i wogóle nie to co w aow 1 :) Dałem 10/10 to norma :) Więc zapraszam do dawania 10/10 w Age of Wonders 3 :) Żeby ta gra znów wniosła sie w góre .
Aha co do zwyklego rankingu to u mnie jest tak : Aow , Heros , Disciples .

30.12.2013 13:37
odpowiedz
misteriolalista
21
Generał

Ktoś chętny pograć ? Znam fajnego moda Brave new world moje gg : 6758906 :) skype : misteriol

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze