Heroes of the Storm [PC]

Gra z gatunku MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) wykorzystująca najpopularniejsze marki firmy Blizzard Entertainment. Gracze mają okazję wziąć udział w emocjonujących pojedynkach kilkuosobowych drużyn złożonych z postaci z uniwersów serii Warcraft, StarCraft i Diablo. Tytuł dystrybuowany jest w formule free-to-play z opcją mikropłatności za niektóre elementy. Alias: Blizzard All-Stars.

wersja językowa:
angielska

Heroes of the Storm data premiery gry na PC:

jeszcze nie ogłoszona ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

jeszcze nie ogłoszona ( premiera w USA )

09 listopada 2013 Zapisy do testów

Zgłoś chęć udziału w zamkniętej becie na: http://us.battle.net/heroes/en/

Beta Testy Gier ... zobacz więcej

gry podobne do Heroes of the Storm:

Strife
Deadbreed
League of Legends

strategiczne, fantasy, MOBA, zagraj za darmo, sieciowe, co-op

Heroes of the Storm to odpowiedź firmy Blizzard Entertainment na cieszące się dużą popularnością gry z gatunku MOBA (League of Legends, Dota 2 i inne). Początkowo produkcja powstawała jako mod do strategii czasu rzeczywistego StarCraft II. Ostatecznie jednak twórcy zdecydowali się przygotować całkowicie odrębny tytuł.

Akcja Heroes of the Storm toczy się w fantastycznym świecie Nexus, w którym zderzają się uniwersa serii Diablo, StarCraft i Warcraft. Zgodnie z regułą gatunku, zabawa skupia się na pojedynkach kilkuosobowych zespołów. Zadaniem drużyn jest przedrzeć się przez fortyfikacje przeciwnika i zająć jego bazę, a także nie dopuścić, by podobna sztuka udała się rywalom.

Każdy z graczy kontroluje poczynania jednej postaci. W galerii dostępnych herosów znaleźli się m.in. Jim Raynor, Tyrael, Kerrigan, Nova, Diablo, Arthas, Tychus Findlay, Anub’arak, Illidan, Lady Sylvanas Windrunner oraz Chen Stormstout. Bohaterowie podzieleni zostali na cztery klasy: zabójcy (specjalizują się w potężnych atak, jednak są podatni na obrażenia), wojownicy (ich atutem jest duża wytrzymałość), wsparcie (leczą lub wzmacniają towarzyszy) oraz specjaliści (np. dowódcy, eksperci od oblężeń). Dodatkowo każda postać dysponuje specyficznymi umiejętnościami, które można rozwijać w oparciu o doświadczenie nabywane podczas rozgrywki.

Pojedynki trwają ok. 20 minut i toczą się na urozmaiconych arenach. Każde pole bitwy posiada odrębne właściwości. Spełnienie określonych warunków (np. zebranie odpowiedniej ilości totemów lub opłacenie daniny) pozwala drużynie uzyskać chwilową pomoc i zarazem przewagę nad zespołem przeciwnym. Wiele elementów umieszczonych na mapach ma znaczenie taktyczne, a sprawowanie kontroli nad nimi może być kluczem do zwycięstwa.

Twórcy Heroes of the Storm położyli duży nacisk na prostotę mechaniki rozgrywki i systemu sterowania, co stanowi ukłon w stronę mniej doświadczonych graczy MOBA. Jednocześnie zadbano o złożoność strategii współpracy w grupie.

Od strony wizualnej, gra Heroes of the Storm utrzymana jest w stylistyce zbliżonej do World of Warcraft. Deweloperzy z Blizzard Entertainment przeprojektowali modele postaci, starając się jednak zachować cechy pozwalające na ich łatwą identyfikację. Uwagę zwraca m.in. rozbudowany mechanizm indywidualizacji wyglądu bohaterów.

Uwaga: Gra oparta jest o model biznesowy free-to-play z opcją mikropłatności. Oznacza to, że w Heroes of the Storm można zagrać za darmo, jednak niektóre przedmioty i udogodnienia mogą wymagać uiszczenia niewielkiej opłaty.

Tryb gry: multiplayer  
Oczekiwania czytelników: 9.3 / 10 na podstawie 827 głosów czytelników.  

Test gry Heroes of the Storm - Blizzard odpowiada na League of Legends i Dotę 2

Test gry Heroes of the Storm - Blizzard odpowiada na League of Legends i Dotę 2 (PC)

"Ostatnią rzeczą, o której warto wspomnieć, jest system płatności zastosowany w Heroes of the Storm. Jak w każdej grze free-to-play tego typu, jest on bardzo istotnym elementem, który w wielu przypadkach decyduje o powodzeniu danego tytułu. Wszystkie osoby obawiające się kolejnej gry pay-to-win mogą odetchnąć z ulgą. Blizzard poszedł w ślady takich firm jak Riot Games oraz Valve i za prawdziwą walutę oferuje jedynie wizualne dodatki lub szybszy dostęp do herosów, których możemy również kupić za monety zdobywane w grze. Nasze ciężko zarobione złotówki wydamy m.in. na zmianę wyglądu naszego podopiecznego lub nowego wierzchowca. Co ciekawe, każdy bohater oraz jego tzw. „skórka” posiada trzy wersje kolorystyczne. Żeby je odblokować, nie musimy jednak nic płacić. Wystarczy, że wykonamy kilka prostych osiągnięć polegających na wygraniu 10 meczy daną postacią lub wielokrotnym użyciu jej umiejętności. Rozwiązanie to sprawdza się naprawdę świetnie i pozwala wyróżnić się z tłumu bez wydawania ani grosza."  więcej

Heroes of the Storm - nowa MOBA od Blizzarda

Heroes of the Storm - nowa MOBA od Blizzarda [5:05]

Arthas kontra Diablo, czyli pojedynki marzeń. Wielu twórców - małych i dużych - próbuje swoich sił w rozchwytywanym gatunku MOBA. Chociaż na tym polu niepodzielnie rządzi League of Legends, co jakiś czas zdarzają się tytuły budzące zainteresowanie. Jednym z nich jest Heroes of the Storm - gra studia Blizzard, która w konwencji charakterystycznej dla gatunku zestawi przeciwko sobie takie gwiazdy jak Kerrigan, Thrall, Arthas, czy sam Diablo.

2:00

Video Heroes of the Storm

gameplay

8:41

Video Heroes of the Storm

rozgrywka w wersji alfa z komentarzem twórców (PL)

1:43

Video Heroes of the Storm

PAX East 2014 - trailer

komentarze czytelników (51)


rabbit77  2014-04-13 - 17:46

Moba od Blizzarda :-) To będzie hit tylko kiedy wyjdzie jeszcze nawet bety nie ma :-(

Coen55  2014-04-14 - 17:06

No sorry ale te wasze komentarze, że moba od blizzarda będzie rządzić są śmieszne, bo nie macie pojęcia na czym to polega. Żeby chociaż utrzymać się w srebrze w lolu trzeba sporo się nauczyć, a ludzi którzy zaszli wyżej nie będzie tak łatwo oderwać od tej gry. Oni poprostu stają się w tym coraz lepsi, a im jesteś lepszy tym więcej chcesz grać. Ci wszyscy ludzie w Hots musieli by zaczynać praktycznie od zera. Po drugie, to co do tej pory pokazał blizzard raczej mnie odstrasza zamiast zachęcać: krótsza rozgrywka, mniejsza mapa, brak złota i przedmiotów, brak fazy linii. Nonstop teamfighty i walka o tego wielkiego stwora. To wszystko niesamowicie spłyca tą grę.

Minas Morgul  2014-04-14 - 17:32

Po drugie, to co do tej pory pokazał blizzard raczej mnie odstrasza zamiast zachęcać: krótsza rozgrywka, mniejsza mapa, brak złota i przedmiotów, brak fazy linii. Wymieniłeś wszystkie powody, dla których z wytęsknieniem wyczekuję tej gry. - krótsza rozgrywka Cudownie. Nie mam czasu na wielogodzinne granie. Godzina, dwie dziennie na MOBA to taki max. Ile gier rozegram w LoLu/Docie? Jak dobrze pójdzie, może ze cztery. Czasami mam godzinę na grę i wówczas ostatnie, czego chcę, to ryzyko 1-godzinnego farmfestu, gdzie ostatecznie przegram i będę mógł sobie "odbić" dzień później. Dla zapracowanego człowieka, krótsze mecze to świetne rozwiązanie. W ciągu dwóch godzin, rozegram z 5-6 takich gier. Dlatego m.in. grywam w Hearthstone i czasami w SC2. W KOŃCU gra z krótkimi meczami. - mniejsza mapa LoL ma mniejszą mapę niż Dota i większość graczy w LoLa powtarza, że zapewnia im to bardziej dynamiczną rozgrywkę i częstsze walki i że Dociarze to dupki. Z kolei Dociarze powtarzają, że LoL to walki psów w klatkach (i dodają, że gracze LoLa to cieniasy). Nie ufam ani jednym, ani drugim. Blizz ma zresztą w planach wypuszczenie nowych map. - brak złota i last hitów To, wraz z dzielonym ex ...

chris17939  2014-04-19 - 19:14

@Minas Morgul polejcie wina temu Panu. Wyjąłeś mi z ust to wszystko co mnie dręczyło w docie. Czasem zdarzały się mecze po 45 min i na koniec masakra przez jeden głupi błąd kogoś z drużyny lub co gorsza mój. Bieganie w kółko za kolekcjonowaniem itemów i ciągłe czytanie słowa "noob" (nie koniecznie ja). Tak zakompleksionego towarzystwa nie spotkałem nawet w Shaiya. Rzuciłem tą grę przez te wszystkie wymienione przez ciebie kwestie wiele lat temu.

alchemiakr  2014-04-19 - 20:25

45 minutowe mecz w Docie 2 to nic często zdarzają się po 50+ co jest tragiczne w tej grze.

7.0

Banan2288  2014-06-01 - 17:46

Jak zgapiać to wszyscy.

B-Keey  2014-06-15 - 17:42

Banan2288 zgapiać z czego ?

M@c''FC  2014-07-03 - 23:58

Gra jest świetna. Miałem okazję pograć i stwierdzam, że wcale nie jest taka banalna jak ludzie opisują. Pomimo że jest to dopiero wczesna alfa, gra wydaje się bardzo grywalna. Do ogarnięcia jest dużo więcej niż w takim LoLu, gdyż jest kilka map, gdzie są zadania, dzięki którym zyskuje się tymczasową przewagę nad przeciwnikiem. Także rekrutowanie sojuszników na polu bitwy jest ciekawym rozwiązaniem, gdyż są silniejsi niż normalne creepy i pomagają przepychać się przez zasieki wroga. Brak kupowania/sprzedawania przedmiotów i farmienia golda powoduje, że rozgrywka staje się bardziej dynamiczna od samego początku. Walki trwają w tej chwili od 15 do 30 minut. Skupianie się na obronie linii, a nie np. pilnowaniu objective'ow może skończyć się szybką katastrofą :D Daję 10/10.

M@c''FC  2014-07-04 - 00:22

Jako że jest to wczesna wersja alfa to niektóre rzeczy pewnie ulegną zmianie. Cele na mapach: Dragon Knight: 1 - zdobycie dwóch kapliczek (top i bottom) umożliwiające kliknięcie na posąg uwięzionego Dragon Knighta. 2 - uwolnienie Dragon Knighta, poprzez kliknięcie na posągu (krótki channeling) 3 - Postać, która tego dokona, staje się śmiercionośną machiną oblężniczą (smokiem), która jest w stanie kruszyć zasieki wroga, odrzucać i solidnie ranić wrogów. Efekt się kończy, gdy życie smoka spadnie do zera, wtedy zostaje znów uwięziony w posągu. Kopalnie: 1 - w momencie, gdy dostaniemy znak schodzimy do kopalni. 2 - zabijamy undeadów i zbieramy czaszki (w kopalni jest 90 czaszek do zebrania) 3 - gdy wszyscy UD zginą i wszystkie czaszki zostaną zebrane na mapie pojawiają się 2 golemy. Siła i wytrzymałość golema zależy od liczby zebranych czaszek, dlatego trzeba przede wszystkim na tym się skupiać, gdy kopalnia jest otwarta. Golem daje przewagę na polu bitwy i ułatwia przedarcie się przez zasieki wroga. Tips: Najlepiej przed otwarciem kopalni przejąć kilka obozów z silnymi sojusznikami, aby podczas nieobecności graczy na "górze", sojusznicy przepychali linię. ...

kamilklos  2014-07-07 - 17:42

Ma ktoś może klucz do tej gry ???

DreadLordPL  2014-07-10 - 14:52

Ja mam dostęp do alfy :D Gra bardzo fajna, choć jak mówią niektórzy za prosta, ale w końcu to dopiero alfa.

badmaker  2014-07-31 - 18:35

Byłbym bardzo wdzięczny za klucz do alfy :)

SethDark  2014-08-02 - 12:32

Żadnego klucza nie dostaniecie, sorry :) Blizzard, prawdopodobnie żeby nie powtórzyła się sytuacja z HS'a, nie rozdaje już kluczy. Dostęp dostajecie od razu na konto, w którym zaznaczyliście HOTSA. Żadnych kluczy :)

badmaker  2014-08-04 - 18:46

Nie będziesz mi ustawiał życia!

Bezi2598  2014-08-04 - 18:52

To prawda, Blizz nie rozdaje już kluczy. Koniec z handlem na allegro. Dostęp dostajecie do konta.

kampa k  2014-08-22 - 22:25

Mam to szczęście że dostałem się do bety, muszę przyznać że gra jest świetna i bardzo wciągająca.

GimbusomNIE  2014-09-13 - 16:52

Nie wiem czemu, ale dostaliśmy ze znajomymi dostęp, chyba, że teraz jest jakaś otwarta beta czy coś - nieważne - w każdym razie gra bardzo miła, ale póki co to tylko kolejna MOBA i nie dużo więcej.

badmaker  2014-10-13 - 22:55

Przecież mam SC2, mogliby mi dać w końcu ten dostęp, moi znajomi już mają ;(

Zapalony_Gracz  2014-10-19 - 19:34

A ja sobie właśnie to instaluję :D

7.5

fatefaye  2014-10-21 - 13:13

Witam, testuje obecnie gre w wersji alpha. Pod wzgledem wizualnym i pomyslu jest bardzo dobrze zrealizowana chociaz to wciaz alpha. Podoba mi sie, ze sa rozne mapy z roznymi zadaniami dla druzyn, ktore pomagaj zdobyc przewage. Minusem jak dla mnie jest brak przedmitow i rozwoj postaci i umiejetnosci na drzewku skilli. Takze zdobywanie doswiadczenia jako cala druzyna a nie pojedynczy gracz co nie umozliwia odwrocenie losu rozgrywki jesli druzyna zdobedzie wiecej doswiadczenia na poczatku gry. Obecnie wystarczy zebrac dobra grupe 5 osob, chodzic razem i niszczyc i zabijac co sie da. Jesli Blizzard chce doruwnac LoL, ktory jest slaby, musi ta gre rozwinac o wiele bardziej. Narazie jest to ladny i grywalny Moba w wersji alpha.