Data wydania: 16 września 2003
RPG bazujące na klasycznym module do gry fabularnej Advanced Dungeons & Dragons z 1985 roku pt. The Temple of Elemental Evil. Akcja ukazana jest z perspektywy izometrycznej, a rozgrywka koncentruje się głównie na turowej walce, wiernej założeniom systemu AD&D.
GRYOnline
Gracze
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”. Akcja gry komputerowej rozgrywa się w tych samych warunkach i tym samym otoczeniu jak to miało miejsce w oryginalnym module, tj. w świecie Oerth, i rozpoczyna się w momencie, w którym drużyna bohaterów przybywa do wioski Hommlet. W zależności od tego czy nasza drużyna ma charter zły, dobry, neutralny, chaotyczny, itp. (dziewięć możliwości) zmienia się powód, dla którego przybywa akurat w to miejsce - może trafić do Hommlet bo jakiś potężny NPC zlecił jej wykonanie pewnej misji czy też przywiodła ją tu mapa znaleziona gdzieś w podziemiach. Dalej zaś czeka już walka z siłami zła, w tym i eksploracja ruin tytułowej świątyni.
Na samym początku przygody możemy stworzyć pięcioosobową drużynę, jednakże w czasie gry można przyłączyć kolejnych trzech NPC-tów. Przy czym gracz może bezpośrednio kontrolować tylko pięć bazowych postaci, a trzy pozostałe, pomimo tego, że stanową część drużyny i uzyskują doświadczenie, są niezależne. Maksymalnie nasza grupa śmiałków może się składać z ośmiu postaci. Gra komputerowa Greyhawk: The Temple of Elemental Evil, w odróżnieniu od papierowego protoplasty zaopatrzona została w zasady najnowszej edycji systemu D&D, tj. 3,5. Znaczy to że znajdziemy tu niemal wszystkie aktualne umiejętności, monstra, zaklęcia, przedmioty, itd.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Recenzja GRYOnline
Świątynia Pierwotnego Zła to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.
Aktualizacja: 9 marca 2004
Poradnik do gry cRPG „Świątynia Pierwotnego Zła” opartą na klasycznym module AD&D z 1985 roku. Akcja przenosi nas w fantastyczne realia świata Oerth gdzie drużynę śmiałków czeka walka z siłami zła oraz eksploracja ruin tytułowej świątyni.
17 lutego 2004
Świątynia Pierwotnego Zła to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.
28 stycznia 2004
Historii świata Greyhawk nie da się oddzielić od historii RPGa, z którym jest nieodłącznie związany. Większość miłośników gier fabularnych – tych klasycznych, papierowych, i tych komputerowych – zna nazwę „Dungeons & Dragons”...
14 maja 2003
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.
Kultowa gra, za której stworzenie odpowiada Tim Cain, twórca Fallouta, zawita niedługo na Steama. Świątynia Pierwotnego Zła wyróżnia się bardzo wiernym odwzorowaniem stołowych zasad DnD 3.5.
gry
Marcin Bukowski
30 lipca 2025
Weterani Josh Sawyer i David Gaider opowiedzieli o tym, co ich zdaniem doprowadziło do zaniku na długi czas izometrycznych dwuwymiarowych RPG-ów na PC.
gry
Adrian Werner
8 stycznia 2024
Reklama potrafi zwieść do tego stopnia, że czekasz na grę nie dla Ciebie. Tak poznałem się ze Świątynią Pierwotnego Zła, RPG Troiki, na które bardzo liczyłem po upadku Black Isle i zmianach w BioWare. A dostałem coś kompletnie nie dla mnie.
opinie
Hubert Sosnowski
5 sierpnia 2023
Wracamy z cyklem Najlepsze Modyfikacje. Zmieniamy przy okazji jego formułę. Od teraz kolejne odcinki będą publikowane raz w tygodniu.
gry
Adrian Werner
18 stycznia 2013
„Najciekawsze modyfikacje” to wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie
gry
Adrian Werner
11 stycznia 2010
Jason Anderson pracuje nad nową produkcją RPG dla firmy inXile. Osobnik ten odpowiedzialny jest między innymi za współtworzenie pierwszego Fallouta, jeszcze w szeregach studia Interplay. Chociaż na razie nie otrzymaliśmy wielu precyzyjnych informacji co do charakteru tego projektu, to pojawiają się pewne sugestie, że być może będzie on swoistą kontynuacją Wastelands, czyli pierwowzoru Fallouta.
gry
Szymon Liebert
19 marca 2009
O czarnych chmurach nad firmą Troika pisaliśmy trzy tygodnie temu. Nikt jednak nie spodziewał się, iż problemy z wydawcą i ewentualne zamknięcie studia są aż tak realnym zagrożeniem. W Internecie krąży od kilku dni anonimowy e-mail, z którego jasno wnika, jakoby Troika zakończyła już swoją działalność.
gry
Daniel Sodkiewicz
17 lutego 2005
Temat drugiej łatki do Świątyni Pierwotnego Zła powraca jak przysłowiowy bumerang. Można by nawet powiedzieć, że twórcy gry, Troika Games i wydawca, Atari, grają patchem w ping ponga, gdyby nie to, że Atari po ostatnim przyjęciu piłeczki, gdzieś ją schowało (vide news z 29.04 tego roku). Wydaje się jednak, że naciski ze strony graczy jak i pracowników studia Troika Games odniosły pożądany skutek i długo oczekiwana łatka ma w końcu szanse ujrzeć światło dzienne.
gry
Maciej Myrcha
10 maja 2004
O Greyhawk: The Temple of Elemental Evil wydanej u nas przez CDProjekt pod nazwą Świątynia Pierwotnego Zła można powiedzieć co najmniej dwie rzeczy. Po pierwsze, była to chyba najbardziej oczekiwana przez graczy komputerowych konwersja papierowej gry Dungeons & Dragons, po drugie była tak najeżona bugami jak babciny, wielkanocny keks rodzynkami. Niecały miesiąc po wydaniu gry ukazał się megapatch, który jednak nie usunął wszystkich niedociągnięć i błędów. Niedługo potem główny programista Troika Games, pan Steve Moret, poinformował o pracach nad drugą łatką Pierwotnego Zła. I ... słuch o niej zaginął.
gry
Maciej Myrcha
29 kwietnia 2004
Greyhawk: The Temple of Elemental Evil to tytuł, który jeszcze przed swoim światowym debiutem (16 września 2003) wywoływał duże zainteresowanie. Niestety po wydaniu okazało się, że ta gra z gatunku cRPG jest obarczona bardzo dużą ilością błędów. Aby naprawić swoją wpadkę pracownicy studia Troika Games wraz z włodarzami Atari (dawne Infogrames) postanowili wydać megapatch poprawiający znajdujące się w programie bugi. Po pewnym czasie wyszło na jaw, że nawet to działanie nie usunęło wszystkich błędów, które zagnieździły się w pełnej wersji Świątyni Pierwotnego Zła. Główny programista odpowiedzialny za TToEE (Steve Moret) obiecał, że zajmie się tą sprawą osobiście. Jednak od dłuższego czasu nie pojawiła się żadna oficjalna wiadomość, która mogłaby potwierdzić te obietnice...
gry
Piotr Siejczuk
16 marca 2004
Popularne pliki do pobrania do gry Świątynia Pierwotnego Zła.
mod Świątynia Pierwotnego Zła - Circle of Eight v.8.1.0 NC - 19 lutego 2018
patch Świątynia Pierwotnego Zła - v.3.0 US - 27 grudnia 2004
demo Świątynia Pierwotnego Zła - - 10 listopada 2003
mod Świątynia Pierwotnego Zła - The Keep on the Borderlands v.1.01 - 19 lutego 2018
mod Świątynia Pierwotnego Zła - Icewind Dale - Total Conversion v.demo - 5 lutego 2018
mod Świątynia Pierwotnego Zła - Circle of Eight Standard Edition v.8.1.0 - 5 lutego 2018
mod Świątynia Pierwotnego Zła - Hobgoblin Map for Keep on the Borderlands Mod v.0.6 - 2 marca 2019
Wymagania sprzętowe gry Świątynia Pierwotnego Zła:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(Steam) CPU 1.8 GHz, 2 GB RAM, karta graficzna 256 MB, 4 GB HDD, Windows 10/11.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 3101 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Borys Zajączkowski
Recenzent GRYOnline.pl
2004.02.26
Świątynia Pierwotnego Zła to gra z gatunku cRPG bazująca na klasycznym module Advanced Dungeons & Dragons (pen-and-paper) z 1985 roku zatytułowanym „The Temple of Elemental Evil”.
Jesion1996 Legionista
Widzę tu sporo negatywnych opinii i wydaje mi się, że większość z nich wynika z błędnych oczekiwań. Temple of Elemental Evil jest adaptacją modułu do papierowego D&D i robi to bardzo wiernie, bo tak wyglądał materiał źródłowy. Więc ludzie, którzy oczekują kolejnego Baldura czy Tormenta powinni jej unikać, bo tutaj tego nie znajdą. Gra jest głównie kierowana do tych co lubią walkę w D&D, a TOEE ma do dziś najlepszą implementację zasad D&D3.5.
zanonimizowany1172697 Chorąży
Dobra produkcja. Daleko mi do zachwytów, ale i ganić jej nie mam zamiaru. Świetne odwzorowanie zasad D&D, bardzo miła oprawa wizualna, momentami gra stanowi wyzwanie...i z mocniejszych stron właściwie tyle. Nie jest to RPG, do którego będę często wracał, ale jako chwilowa odskocznia (bo gra jest za krótka) od bardziej rozbudowanych produkcji jak najbardziej może być.
trejangry Pretorianin
Kiedy Świątynię Pierwotnego Zła w wersji PL wydał CD PROJEKT S.A. który ma teraz platformę GOG. A na platformie GOG oczywiście wersji PL brak.
1. Zgubiliśmy
2. Producent nie pozwala
3. Nie mamy praw autorskich
4. Nie opłaca się
5. Nie chce nam się
6. Bo nie i już
Proszę sobie wybrać powód....
Ponczekus Legionista
Właśnie ukończyłem tą grę i powiem szczerze, że nie jest taka zła. Głównym problemem jest mało przejrzysty interfejs i na początku mocno się motałem o co w tym wszystkim chodzi. Jak już go rozgryzłem, to grało się całkiem przyjemnie. Fabuła wydaje się być bardziej kameralną a głównym celem jest ta tytułowa Świątynia. Podobno jest 21 zakończeń. Ja w jednej rozgrywce miałem 3. Mogłem jeszcze wrócić do Hommlet, by zebrać różne rzeczy i wrócić do Świątyni by na zawsze zniszczyć tą grzybią królowę, ale pospiesznie odinstalowałem grę razem z save'ami.
Gra ma sporo błędów, ale nie blokuje to ukończenia gry. Ja grałem w starą polską wersję i dlatego nie instalowałem moda, który te błędy poprawia i jeszcze dodaje mnóstwo nowych rzeczy.
Generalnie pozycja warta uwagi dla zwolenników D&D na gdzieś 50 godzin na spokojnie z wszystkim. Graczom casualowym nie polecam. Gra nie jest tak przystępna jak BG.
W sumie cieszę się, że w końcu się zmogłem by w to zagrać.
Silvaren Pretorianin
Świątynia Pierwotnego Zła pojawi się we wrześniu na Steam.
Ogrywałem ponownie w tym roku i planowałem kolejne przejście złą drużynką. Wciąż jest to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) adaptacji D&D na pecetach, w tym wypadku w wersji 3.5.