Blackguards [PC]

Blackguards to turowa produkcja RPG autorstwa zespołu Daedalic Entertainment. Gra osadzona jest w krainie fantasy Aventuria i pozwala na pokierowanie bandą morderców oraz złodziei. Kampania utrzymana jest w klimatach mrocznego fanasy i obfituje w trudne wybory moralne.

wersja językowa:
polska i angielska

Blackguards data premiery gry na PC:

23 stycznia 2014 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

23 stycznia 2014 ( premiera w USA )

gry podobne do Blackguards:

Spellcrafter
Dink Smallwood
Avadon 2: The Corruption

RPG, fantasy, turowe, klasyczne RPG

Blackguards to turowe cRPG utrzymane w klimacie mrocznego fantasy. Grę wyprodukowało studio Daedalic Entertainment, mające na koncie takie przygodówki jak The Whispered World, The Dark Eye: Klątwa Wron czy seria Deponia.

Autorzy postanowili na ponure klimaty i poważną historię. Zamiast w bohatera o szlachetnym sercu wcielamy się w skazanego za morderstwo przestępcę, któremu udaje się umknąć przed toporem kata. Podczas kampanii naszymi towarzyszami są głównie szemrane typy, takie jak uzależniony od narkotyków pół-elf Niam, czy chutliwy mag Zurbaran. Na barki tej bandy rzezimieszków spada obowiązek uratowania świata przed siłami zła. Niechętnie podejmują się tego wyzwania, ale jednocześnie w realizacji celu posługują się właściwymi sobie i pozbawionymi skrupułów metodami.

Kampania obfituje w nagłe zwroty akcji i regularnie wymaga podejmowania ciężkich decyzji o dalekosiężnych konsekwencjach. Fabuła została tak skonstruowana, że postacie najczęściej wybierać będą mniejsze zło. W Blackguards nic nie jest czarne lub białe. Zamiast tego wszystko skąpane jest w wielu odcieniach szarości. Opowieść rozgrywa się w południowych rejonach krainy Aventuria. Świat ten powstał na potrzeby stołowej gry fabularnej Das Schwarze Auge i był również tłem wielu interaktywnych adaptacji, w tym przygodówki The Dark Eye: Klątwa Wron oraz serii RPG Realms of Arkania i Drakensang.

Blackguards oferuje bogatą warstwę fabularna, ale mimo to większość czasu spędzamy na toczeniu turowych bitew. Autorzy przygotowali rozbudowany system walki, który kładzie nacisk przede wszystkim na tworzenie sprytnych planów taktycznych. Starcia rozgrywane są na ponad 180 ręcznie zaprojektowanych mapach. Na każdej z nich znajdziemy masę obiektów. Niektóre z nich służą jedynie jako osłona, ale wiele jest interaktywnych, oferując tym samym graczowi dodatkowe sposoby rozprawienia się z wrogami.

Wersja na konsole ósmej generacji została wzbogacona o dodatek Untold Legends zawierający nowe bronie, mapy i zadania do wykonania.

Tryb gry: single player  
Ocena gry 6.3 / 10 na podstawie 241 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.9 / 10 na podstawie 39 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Quad Core i5 2.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 275 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang

Recenzja gry Blackguards – turowy RPG w świecie Drakensang (PC)

"Same potyczki zostały zrealizowane poprawnie. Ich mechanika jest na tyle skomplikowana, by zapewniać wiele możliwości taktycznych, nie przytłacza jednak dziesiątkami opcji. Bardzo istotna jest inicjatywa i mobilność bohaterów, ponieważ, jeżeli działają pierwsi, są w stanie sprawić, że nadchodząca walka będzie o wiele łatwiejsza, a to za sprawą wielu interaktywnych elementów znajdujących się na polu bitwy. Dla przykładu, można przewrócić skrzynki i w ten sposób zmusić wrogów do ich ominięcia lub zniszczenia, co daje naszej drużynie kilka tur przewagi. Ważne jest również odpowiednie ustawienie bohaterów tak, aby nie dać się otoczyć, ponieważ każdy kolejny atak w danej turze, skierowany przeciwko jednej postaci, ma znacznie większą szansę na trafienie. Atakując, należy zaś odpowiednio łączyć ciosy specjalne i zaklęcia różnych bohaterów, ponieważ ich właściwe wykorzystanie zapewnia na polu bitwy ogromną przewagę."  więcej

trailer

trailer [1:29]

Oficjalny zwiastun gry Blackguards, turowego RPG autorstwa zespołu Daedalic Entertainment.

9 graczy poleca tę grę. Ostatnio:

WolfgarPL

Sason

ksys79

Mad

LecterShan

Domino_s

Komentarze Czytelników (49)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.01.2014 12:46
odpowiedz
Kamiru Stete'nei
31
Pretorianin
8.0

Gra jest naprawdę trudna i niestety dość zależna od szczęścia (kto grał to chodzi mi np. o misję gdzie musisz uratować baronową).
Niektóre walki są w ogóle wepchane na siłę (np. walka z lustrami w misji z Magiem Magulo).
Mimo wszystko potrafi wciągnąć + ma bardzo dobry scenariusz (w sumie nie dziwne bo gra jest autorstwa firmy która specjalizuje się w przygodówkach).
Na minus jest to że gra jest liniowa do bólu - po co oni w ogóle robili te "misje poboczne"?

27.01.2014 13:53
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

dziwna sprawa zaczynając grę i wybierając opcję "ekspert" rozwala się tryb wyboru postaci
nie można wybrać łowcy ( pewnie to wina tłumaczenia tak na oko ) ktoś wie jak stworzyć łowce w trybie eksperta ?

27.01.2014 14:18
odpowiedz
matijev89
14
Legionista

Jak dla mnie to mocno przesadzone wymagania. Na moim przedpotopowym AMD 3800+ 2.00GHz z 4 giga ddr 2 i grafiką Radeon HD 7750 asus edition 1GB śmiga na full. Już któryś raz zauważyłem że serwis troszkę naciąga wymagania. A sama gra bardzo przyjemna, poziom trudności ładnie wyważony, system rozwoju bardzo intuicyjny, grafika też przyjemna, ogólnie tytuł godny polecenia każdemu miłośnikowi gatunku.

27.01.2014 20:14
odpowiedz
misteriolalista
21
Generał
8.5

Gra w miare nie za dobra nie za zła normalny produkt lecz ma to cos bo dawno takie gry nie wychodzily i dostanie odemnie tą o to ocene .

29.01.2014 05:15
odpowiedz
standby
37
Umbrella Corporation
8.0

Miłe zaskoczenie. Prawdziwe rpg z turami (nie jakieś minigierki, bannery sagi). Bardzo interesujący system walki, znośna fabuła, wędrówki po mapie, sporo misji pobocznych. Do tego przyjemna muzyka i udany duet (nerwowy krasnolud i łagodny magik). Na minus biedne animacje w przerywnikach, dość skomplikowane zasady rozgrywki i sporo drobnych błędów.
Wciąga i gra się przyjemnie.

30.01.2014 10:03
odpowiedz
aves5
1
Junior

Moim zdaniem gra jest naprawdę świetna, ocena recenzenta 6.5 w świetle czegoś takiego jak M&M X która dostała 8.0 jest trochę krzywdząca dla tego tytułu.

30.01.2014 11:18
odpowiedz
Zbyniu45
14
Chorąży

akurat M&M X to swietna gra

30.01.2014 21:42
odpowiedz
ThisPapa
50
Centurion
8.0

Bardzo udana produkcja, ciekawe potyczki, udane postacie, rozwinięty system rozwoju postaci. Miłe lokacje i intuicyjny interfejs. Słabsze strony gry to banalna fabuła i kłopoty z polską wersją (wycięte polskie czcionki - steam stan na 30 stycznia). Ogólnie, świetna prosta zabawa w trybie walk turowych. Polecam!

31.01.2014 08:20
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

--> ThisPapa
"prosta gra"?? - no ja akurat chyba zacznę od nowa bo w III akcie quest poboczny "nowa dziewica"
jakoś w 7 tur nijak nie mogę przejść . Do tej pory walki były łatwiejsze - trudniejsze ale ta jest jak dla mnie nie do przejścia - losowość gry deczko mnie wkurza

31.01.2014 09:41
odpowiedz
ThisPapa
50
Centurion

@Januszjt przepraszam doprecyzuję, "prosta" w znaczeniu "niezbyt złożona, nie skomplikowana". Poziom trudności faktycznie czasem irytuje. Sam odpuściłem niektóre misje poboczne. Losowość jest uzasadniona skillami postaci, takimi jak szanse na sukces i unik. Ale rzeczywiście jest irytujące :) pozdrawiam.

02.02.2014 16:02
odpowiedz
Trebor Blake
35
Chorąży

Dla mnie gra jest świetna, wciągnęła mnie do reszty :P Jednak najbardziej kuleje balans -> Jedna słuszna broń, Jeden słuszny typ zaklęć itp.
Misja z dziewicą faktycznie była trudna, tym bardziej ze nie słuchałem porad i nie miałem kompletnie czaru który zdejmuje trucizny. Włócznik na początku daje precepcje (bo on ma najwyższą) i taktyka przebiega zależnie jaka jest twoja główna postać. Główną siłą jest Kransolud który potrafi wszystkich na hita ściągnąć. Możesz przeczekać z tą misją aż przemianujesz czarodziejkę na łucznika (OBOWIĄZKOWO), dwóch czystych magów to tragiczny pomysł. Po za tym ona ma zaklęcie które tworzy klona i na 4 tury masz pełnoprawnego kolejnego członka drużyny, który nie potrafi czarować, ale z łuku idealnie przywali :P Wtedy walka będzie prosta bo Czarodziejka z klonem rozwala wszystkich w 3 tury. No właśnie, balans... Gracz np. ze sztyletami nic nie zrobi przez cała grę, jest zbędny.

Najgorsze były zadania z Liljami, szczególnie ta druga. To już jest tragedia. Dubuffy i liczyć że krasnolud wykończy 4 uderzeniach :D

02.02.2014 16:23
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

--> Trebor Blacke
już sobie poradziłem
odczekałem , podpakowałem i już (debuffy pomogły)
magowie ( z kuszami= nie są źli ) u mnie najlepszy łucznik to Takate ( obrażenia 3 strzały nierzadko >50 )
zrobiłem przerwę weekendową - wracam a tu klops . Zaciłem się na misji pobocznej "Niweinność Ciliego" (3 akt )
Jestem pod zakładem stolarskim na najniższym poziomie i nie mam pomysłu jak przejść do pomieszczenia z trójzębem ?? - drzwi zamknięte - brak pomysłów
- proszę o pilną pomoc

02.02.2014 17:28
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

ślepy byłem - już sobie poradziłem

03.02.2014 21:16
odpowiedz
droovihn23
17
Centurion

Całe szczęście, że w dowolnej chwili można sobie przełączyć na easy... Poziom trudności jest tragicznie nierówny, przez jakiś czas gra się przyjemnie, a tu nagle dowalają nam ratunek baronowej w 5 turach, czy Dwarve Games... Lubię wymagające gry, ale czasem już ma się serdecznie dosyć powtarzania tego samego po raz nty i oglądania ciągle tych samych animacji i zdarzeń.

04.02.2014 07:29
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul
8.5

jestem w akcie 4 i mam nadzieję , że nie opuściłem żadnych questów pobocznych.
Gra mi leży - nie jest wbrew pozorom trudna.
Trzeba za maratony( kilka bitew pod rząd ) lub wyjątkowo trudne misje wziąć się w odpowiednim czasie i mieć drużynę rozwiniętą z jakąś myślą przewodnią :)
Moja taktyka na maratony jest prościutka jak konstrukcja cepa :) Kto nam karze zabijać ostatniego przeciwnika ?
Trzeba o jego zdrowie dbać :) w międzyczasie podleczmy całą drużynę i odzyskujemy energię astralną

04.02.2014 11:28
odpowiedz
droovihn23
17
Centurion

Mam pytanie do tych co już sporo pograli - ogólnie dużo doświadczenia da się zdobyć przez całą grę? Jak bardzo da się rozwinąć postać? Powiedzmy, że jeśli dla wojownika skupię się na rozwinięciu do maxa najważniejszych atrybutów, zawężę się do jednego rodzaju broni i nauczę się tych najważniejszych umiejętności jak wszystkie Dodge i Armor Use, to dużo jeszcze zostanie na jakiś dodatkowy rozwój?

06.02.2014 20:23
odpowiedz
Melissana
20
Chorąży

Ktoś rozwiązał to zadanie z świnią w 3 akcie?

06.02.2014 23:21
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

-> melissana
w IV ( albo w III ) akcie bo już nie pamiętam na cmentarzu w miejscowości startowej

08.02.2014 18:31
odpowiedz
Zgrywus1
21
Czarownik z Torunia

Da się kupić w Polsce czy tylko przez Steam'a ?

09.02.2014 23:10
odpowiedz
PLATO
32
Centurion

jak na rpg gra slaba jezeli rpg klasuje wolnosc to tu nawet w walce autozy cie zmuszaj to gry w stylu co autor mial na mysli poprostu tu nawet w bitwach niema sie swobody jak rozegrac walke tylko trzeba szukac sposobu ktory wymyslil autor denerwujace sa momenty (jako ze to tryb turowy) gdy zasypuje nas masa mobow ktore nic nierobia
miedzy turami mozna wtedy isc obiad zjesc
tworcy bardzo sobie upodobali tutaj tryb walki jest masa mobkow ktora ci przeszkadza i trzeba je wyminac i wykonac jakisc cel

11.02.2014 08:40
odpowiedz
Januszjt
104
Konsul

zrobiłem sobie przerwę i gram teraz w M&M10 ale w tej grze zatrzymałem się blisko finału ( chyba 13 próba kapłana) w każdym razie walka na planszy gdzie rozplenia się jakaś ruda trująca roślinność .
Czy trzeba zabijać aż przestaną nowe robaki wyłazić czy jakoś inaczej te planszę przejść ??

15.02.2014 09:34
odpowiedz
h1To
35
OP
6.5

Ja robiłem kilka podejść ale jakoś nie starczyło mi wytrwałości, niestety gra wymusza by dobrze wybrać postać na start (i ją dalej "prowadzić") tak by się uzupełniała z kompanami, którzy do nas dołączają, inaczej gra staje się trudniejsza.

19.02.2014 23:15
odpowiedz
Mancza
2
Junior

--> Januszjt - musisz jak najszybciej zabić Aurelię, tymi Morfami(czy jakoś tak) się nie przejmuj.
Ja praktycznie przeszedlem wszystkie próby bez leczenia - musiałem, bo leczenie/sklep u Jaszczura u mnie nie działało i w sumie bez elek i z ledwie połową życia biłem się z Uriasem - bez szans. Czy po pokonaniu Uriasa jest coś jeszcze czy to już ostatni boss ?

06.03.2014 14:20
odpowiedz
Cubi__
42
Centurion

Gra SUPER.Jasne,że nie da takiej wolności jak Baldur's gate,ale MASAKRYCZNIE wciąga.Trzeba pomyśłeć.Faktycznie trudna gra. A innych proszę o niezdradzanie co się STANIE :P. Jest już DLC,ale ja się z podstawą męczę.Ale niektóre zadania poboczne są bardzo trudne.mimo iż rozpoczynają się na początku 3 aktu,a ja już w 4 to i tak nie daje rady:-/.Szkoda,że nie ma wersji pudełkowej.Nie lubię Steam,ale cóż.GRA SUPER !!!

28.07.2014 10:57
odpowiedz
droovihn23
17
Centurion

@h1To ahaahhaa witaj w świecie prawdziwych cRPG, zabolała rzeczywistość, jak wyglądają takie gry?

26.08.2014 16:30
odpowiedz
h1To
35
OP

droovihn23

Nie wyraziłem się wcześniej dostatecznie jasno, chodzi mi o to, że aby gra była w miarę do przejścia, należy wiedzieć jakie postaci do nas dołącza i tym samym odpowiednio wcześniej zaplanować build. I to jest nie fair.

I to nie jest rzeczywistość, która boli, tylko skopany balans gry.

I zanim zaczniesz mnie dalej wyśmiewać nie wiedząc nic na mój temat to lepiej się zastanów bo nie wiesz nic na temat mojej historii gier.

10.11.2014 17:14
odpowiedz
GunroxPlayer
4
Junior

Gra bardzo mi się podoba. Utknąłem na 13 próbie kapłana.W sali proroków zamiast Aureli walczę przeciw achaskiemu prorokowi. Aurelia jest uwięziona z innymi . Zabijam proroka ale pojawiają się ciągle ślimaki - zabijam kilka pojawiają się nowe i tak w nieskończoność, dodatkowo trująca powierzchnia mnie wykańcza. Nie wiem co zrobić dalej. Do Aurelii nie ma dojścia nie ma też elementów interakcji podświetlonych ( klawisz V) Może wie ktoś co zrobić dalej? Na YT jest są tylko filmiki z walki przeciw Aurelii ja mam inaczej walczę przeciw achaskiemu prorokowi - sądzę ,że przez to ,że wybierałem inne decyzje wcześniej. Gra z najnowszym patchem 1.6 Może ktoś pomoże?

24.01.2015 18:31
odpowiedz
Sayeer
5
Legionista
8.5

Poziom trudności determinuje przydział punktów postaciom przez nas kierowanym. Robiąc wszystkie misje poboczne i równocześnie uzyskując dzięki temu specjalne bronie, problemu z misjami być nie powinno.

Postacie rozwijałem maksymalizując ich dotychczasowe umiejętności.

Dla Zurbarana - przede wszystkim czary defensywne potrzebne do ukończenia gry - Balsam uzdrowienia, Klarum Purum, Magica Infracta i jedno ofensywne, u mnie Ognista Strzała.
Aurelia ze sztyletami + 3 do regeneracji (jeszcze +3 z umiejętności, co daje razem 6 oraz umiejętności zmniejszająca o 1 koszty rzucania wszystkim zaklęć) , może rzucać co turę czary nie obawiając się o manę. Przydatny czar Gniew Żywiołów, powalający przeciwników, dający tym samym innym postaciom 100 % szans na trafienie (pożyteczne combo, powalenie rywala i dopiero atak wręcz).

*UP
Również ratowałem Aurelie, to chyba wynika z tego, że po poznaniu Imienia wzywającego - od razu przerwaliśmy hipnozę (tak też sugerują strony zagraniczne). Po pokonaniu Proroka misja powinna zostać ukończona, a Aurelia pomaga nam w ostatecznym pojedynku.

Porady:
- nie bójcie się wydawać kasy, ja skończyłem z plus 1000 złota
- na start naprawdę opłaca się wydać te 500 pp (jest to mało) za odblokowanie postaci maga i możliwość korzystania z punktów astralnych o ilości chyba ponad 30.
- hybryda mag-wojownik jest bardzo silny, królowa wszy wręcz ucieka z areny na jego widok, a jedyną bronią przeciwników jest regeneracja własnych punktów zdrowia. Nie rozwijamy wtedy oczywiście regeneracji magii, bo i tak nie będzie się ona regenerować, ale jeden czar np. Pioruny, bądź Wstrząs Zimna, a później np. Klon postaci przydadzą się kiedy nie będziemy mieli okazji dostać się do rywala i walczyć wręcz (lepszy czar 4 poziomu, niż rzut sztyletem). W ciężkiej zbroi szanse trafienia spadają, jednak rozwijając jakiś czar maksymalnie, przy wysokich atrybutach, branych pod uwagę przy jego rozliczaniu, szanse rzucenia czaru i tak są wysokie.
- misja nowa dziewica, wymaga silnych ataków dystansowych, rywal ma trutkę powalającą. Nie można wdać się w walkę wręcz, najlepiej wyjść jedną postacią, trafić rywala tym samym zmuszając innych do ataku, osłabić ich z dystansu (łuk i silne czary) a następnie na raz dobić w walce wręcz.
- w instrukcji jest napisane, jakich towarzyszy będziemy mieć, (są to włócznik, łucznik-mag, 2xmag i topornik)
- łowcy nie tworzymy w trybie ekspert, bo jest on takim samym archetypem postaci co wojownik (czyli nie ma zaklęć) z tym, że umiejętności rozdzielone są nam automatycznie i jest ich więcej na starcie,
- w Dwarve Games jedną postacią odciągamy krasnoluda-wojownika, biega za nami, a innymi postaciami w tym czasie zajmujemy się krasnoludem z kuszą
- doświadczenia jest bardzo dużo (robiąc wszystkie misję podoczne) słuszne drogi rozwoju, to dla wojownika max 8 punktów w umiejętności dla sztuka wojny, wiedza o zwierzętach, kontrola ciała, siła woli - więcej nie trzeba. Odblokować też można ucząc się pozostałych, inne można wyuczyć, ale punktów dawać już nie koniecznie - zwłaszcza grając postaciom walczącą wręcz. Postaciom dystansowym - cwaniactwo i tym podobne dające bonusy do walki dystansowej, są przydatne - ale i tak na 8 poziom wystarczy.
- żadnych Charyzm dla wojowników - rozwijamy te atrybuty, które przysłużą się nam do tego by odblokować ostatnie umiejętności specjalne w drzewku rozwoju (głównie - potrójny cios) i resztę, jak unik, ciężka zbroja. Główne atrybuty - odwaga, zwinność, siła, budowa, zdrowie, opcjonalnie odporność na magię (chodź trochę, lecz nie za dużo) i energia astralna (jak gramy hybrydą).

Polecam grę, tym bardziej że jest rozwijana. Być może w przyszłości doczekamy się w niej wielkich bitew, polegających na np. obronie twierdz, prowadzeniu oblężeń.

22.05.2015 20:07
odpowiedz
Mad
22
Chorąży
8.5

Świetna gra. Doskonały klimat i fabuła. Mechanika dość trudna (w końcu to system Dark Eye), ale dla fanów RPG w sam raz. Polecam!

21.06.2016 15:16
odpowiedz
Macieyon
1
Junior

Gra w wielu przypadkach wymaga szczęścia, by ruszyć fabułę do przodu. Bardzo częstym zjawiskiem jest klikanie kilkanaście razy na powtórzenie walki, by przeciwnik w końcu popełnił jakiegoś "babola", by potem to wykorzystać i pokonać rywala. Niepotrzebne loadingi, które widujemy co kilka sekund kiedy chcemy np. przejść z jednego rejonu miasta do innego. Trwają co prawda kilka sekund, ale pojawiają się bardzo często. Bardzo to denerwuje. Bardzo denerwuje też to, że czasem potrzeba trochę punktów doświadczenia, by móc pokonać rywala, więc trzeba przemierzać całą mapę w poszukiwaniu zadań, co sprawia, że musimy przeczekiwać te ekrany wczytywania, by wyciułać te questy i w efekcie punkty doświadczenia. Gra kosztowała 10 PLN w edycji pudełkowej i na początku ładna grafika i naprawdę niezła ścieżka dźwiękowa zachęca do zgłębienia świata. Dialogi też są fajne. Dubbing jak najbardziej w porządku. Więc jeśli wystarczy komuś dobra oprawa audiowizualna, to gra mu się spodoba, lecz ostrzegam. Im dalej w las tym więcej nerwów gra psuje.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze