Takedown: Red Sabre [PC]

Takedown to taktyczna strzelanina skupiająca się na realistycznych starciach małych oddziałów. Za powstanie projektu odpowiedzialne jest niezależne studio Serellan LLC, które uzyskało środki pieniężne bezpośrednio od graczy chcących wspierać rozwój gry.

wersja językowa:
angielska

Takedown: Red Sabre data premiery gry na PC:

20 września 2013 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

20 września 2013 ( premiera w USA )

gry podobne do Takedown: Red Sabre:

Terrorist Takedown 3
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

strzelanki, FPP, taktyczne, FPS, Kickstarter, indie

Takedown to taktyczna gra akcji stworzona przez firmę Serellan LLC, założoną przez Christiana Allena, projektanta gier, który w przeszłości uczestniczył w pracach nad takimi tytułami, jak Tom Clancy’s Ghost Recon: Advanced Warfighter czy Halo: Reach. Oprócz niego w zespole znaleźli się ludzie pracujący wcześniej w studiach Bungie, Monolith i Ubisoft.

Takedown nawiązuje do taktycznych symulatorów pokroju pierwszych części Rainbow Six czy serii SWAT. Akcja tytułu została osadzona w obecnych czasach. Gracz wciela się w szefa prywatnej firmy wojskowej i wykonuje misje dla różnych pracodawców na całym świecie. Wśród dostępnych zadań jest między innymi: odbijanie zakładników, ochrona klientów oraz eliminacja wyznaczonych osób. W grze nie ma trybu kampanii, lecz szereg niepowiązanych ze sobą fabularnie misji.

Autorzy postawili przede wszystkim na realizm i planowanie. Przed każdym z zadań gracz może wybrać odpowiednią broń oraz inny sprzęt. Same starcia koncentrują się głównie na potyczkach w zamkniętych pomieszczeniach. Rozgrywka jest z założenia taktyczna, lecz autorzy nie dali nam możliwości wydawania rozkazów kontrolowanym przez AI członkom oddziału – dostępne są wyłącznie komendy utrzymania pozycji oraz podążania za postacią gracza.

W produkcji zrezygnowano z wielu rozwiązań ułatwiających rozgrywkę, które weszły na stałe do gier akcji. W Takedown nie uświadczymy więc regenerującego się zdrowia, a jeśli któryś z członków oddziału zostanie ranny, schowanie się za ścianą i odczekanie kilku chwil nie odnowi jego sił witalnych i sprawności.

Takedown oferuje również zabawę w trybie multiplayer, zarówno w kooperacji przeciwko wrogom sterowym przez komputerowe AI, jak i w rywalizacji, gdzie walczą ze sobą dwa zespoły graczy.

Takedown jest niezależnym projektem sfinansowanym z środków przekazanych przez graczy. Do stworzenia wersji alfa autorzy zebrali 200 tysięcy dolarów.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 2.2 / 10 na podstawie 298 ocen czytelników.  

wymagania sprzętowe:

Intel Core2Extreme Quad Core Q6800 2.93 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki GeForce GTX 8800 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows XP/Vista/7/8

Recenzja gry Takedown: Red Sabre - kpina z fanów Rainbow Six i SWAT

Recenzja gry Takedown: Red Sabre - kpina z fanów Rainbow Six i SWAT (PC) (X360) (PS3)

"Pomijam już tak wybitnie taktyczne elementy jak pootwierane na oścież drzwi. Wiadomo przecież, że to najskuteczniejszy sposób obrony przed antyterrorystami. Mapy są zresztą sterylne i pozbawione charakteru. Nie znajdziecie na nich żadnych przypadkowych elementów w postaci przewróconych krzeseł, pełnych papierów śmietników czy upaćkanych korytarzy na statku. Wszystko wygląda tak, jakby dopiero co zostało gruntownie wysprzątane. Aha, jeżeli myśleliście o jakiejkolwiek mapie taktycznej dostępnych poziomów, zapomnijcie. Gry stawiające na taktykę nie potrzebują takich bzdetów. Wszak w XXI wieku, dobie rewolucji cyfrowej, wszyscy antyterroryści działają na ślepo. W końcu tak jest bardziej hardkorowo."  więcej

Gramy w Takedown: Red Sabre - parodia Rainbow Six

Gramy w Takedown: Red Sabre - parodia Rainbow Six [11:42]

I to niesmaczna parodia. Ponad 200 tysięcy dolarów na Kickstarterze, znaleziony wydawca i hucznie zapowiadane nawiązania do SWAT 4 i Rainbow Six. Takedown było całkiem ciekawą grą... aż do dnia swojej premiery.

komentarze czytelników (25)


Andre Linoge  2013-09-21 - 01:14

Niestety ale losowego pojawiania sie przeciwnikow w tej grze chyba nie uswiadczysz :/ Mialem nadzieje ze to jest oczywista oczywistosc ze w takiej grze powinno to byc, ale przeciwnicy sa caly czas w tych samych miejscach, zero zaskoczenia.Jakas wybitna inteligencja tez nie grzesza niestety.Moze pozniej bedzie lepiej,ale watpie w to.Losowosc polega tylko na tym, ze w kilku miejscach masz rozgalezienia,i mozesz isc w roznych kierunkacxh.Troszku marnie to wyglada ATM.

demonax  2013-09-21 - 15:01

Zamówiłem w preorderze i jestem rozczarowany. Rdzeń gry oraz feeling broni są bardzo dobre, ale mnogość błędów przytłacza i niszczy przyjemność z rozgrywki. Póki co odradzam zakup, lepiej poczekać aż wyjdą kolejne patche (studio pracuje już nad błędami) i gra stanie się grywalna, bo tym, co prezentuje teraz może wywołać jedynie frustrację i niesmak.

USSCheyenne  2013-09-21 - 15:10

Niestety zgadzam się z kolegą wyżej. Jako ogromny miłośnik starych dobrych R6, SWAT czy oryginalnego Ghost Recon, rzuciłem się na ten tytuł jak szczerbaty na suchary. Ale jest to niestety falstart. Jak naprawią błędy techniczne (a liczę, że tak) to gra ma ogromny potencjał ale wyłącznie jako zabawa z innymi ludźmi. AI własnej drużyny jest tutaj nieistniejące i bardzo wątpię aby to poprawili. Poza tym jest zupełny brak jakiegokolwiek planowania czy wydawania sensowych rozkazów więc wszystko i tak trzeba robić samemu. Co i tak niewiele pomoże ponieważ wróg ma sokole oko i błyskawicznie nas zdejmuje. Bez zgrania z innymi osobami samemu nie ma po prostu czego tutaj szukać.

Andre Linoge  2013-09-21 - 15:17

No to pieknie klamali w zapowiedziach.O zaawansowanym planowaniu, o tym, o tamtym, a zostalo z tego wielkie g... Ai druzyny faktycznie nie istnieje, jak sobie przypomne jak w swacie mozna bylo wydawac rozkazy, otwierac drzwi, wrzucac granaty,oczyszczac pomieszczenia i to wszystko robione przez wlasna druzyne , to ta gra jest jakims zartem :/ Duza ilosc broni?Nie rozsmieszajcie mnie, nie ma nawet 15 do wyboru. Wielka szkoda, tak samo liczylem na dobra gre z losowymi przeciwnikami.Gra nadaje sie do smietnika, wszystkie swaty zjadaja ja na sniadanie.

Krecik1218  2013-09-21 - 16:59

Jak ktoś wyżej pisał - szkielet gry czyli strzelanie, poruszanie się itd. jest ok, niestety diabeł tkwi w szczegółach. Niespecjalnie inteligentne AI, brak wydawania rozkazów poza strzelać/nie strzelać i za mną/stać, brak jakiegokolwiek elementu taktycznego. Nie ma tu planowania, zaglądania pod drzwi, szturmów na pomieszczenia - nic. Bardziej to przypomina każdą inną strzelankę, różnica jest taka, że tutaj biegamy gdzie chcemy a rozgrywka jest realistyczniejsza i tyle. Wejdź do każdego pomieszczenia i zabij każdego kto jest w środku. Może w coopie jest to ciekawsze chodź wątpię aby gra potrafiła nawet zgraną ekipę zatrzymać na dłużej. Lepiej wrócić do o wiele lepszego SWATA 4.

lubie_grac  2013-09-21 - 20:37

Niestety kolega @Krecik1218 ma racje, nie ma w tej grze nic taktycznego, poczekam cierpliwie na poprawki ale luz wiem napewno ze nie kupie wiecej gier debiutantow na steam bez pewnosci ze gra jest chociaz w 70% zrobiona, tu jest jakies 50%, nie ma zadnych opcji poz atotalnymi podstawami, stopni trudnosci, obsluga pada czesciowa, sterowanie i celowanie jest jakies toporne nawet na kb+m, poczekam cierpliwie na aktualizacje ale juz wiem ze bede duzo ostrozniej kupowac gry w ciemno.

Azpals  2013-09-21 - 22:06

To jest coś jak by następca Swat 4. Śmiem twierdzić iż jest to Swat 5. Jednakże nie ma tu takich emocji. Tylko idz zastrzel itp. Największy Plus: Można w multi grać bo niestety w swacie niedziała :(

Andre Linoge  2013-09-21 - 22:16

Nie obrazaj swata ;) Zero emocji, zero adrenaliny.AI w tej grze nie istnieje, zarowno u przeciwnikow, jak i w druzynie.To jest 20% swata.

lubie_grac  2013-09-21 - 22:45

Dokladnie, w SWAT4 AI kompanow potrafilo wkurzyc ale gralo sie fajnie, niestety kiedys nie mialem neta ktory pozwala grac online wiec gralem tylko SP ale milo wspominam ta gre, jak ktos nie gral to polecam tez Rainbow Six 3, gra ma 10lat ale wciaz sie w nia gra z przyjemnoscia, no chyba ze ktos jara sie tylko grafa to raczej nic tam nie znajdzie dla siebie:) Nie zapomne tych emocji gdy na "oparach" zycia powluczac nogami w pelnym skupieniu szukalem ostatniego bandziora ktory mogl sie ukrywac wszedzie. Tu nie ma emocji, wrog Cie zobaczy to ucieka aby zaraz atakowac, taka zwyczajna strzelanka z kiepskim AI i mala iloscia trafien jake wytrzymasz, puki co nic ciekawego. Mam wciaz nadzieje ze chlopaki maja jaja i za jakis czas ukaza sie aktualizaje dodajace brakujace elementy ale obawiam sie ze to nigdy w 100% nie nastapi.

FIBu  2013-09-21 - 22:54

Piąty zrzut - mapka z Bullet Run - Oilrig?

Krecik1218  2013-09-21 - 23:29

Ja jeszcze z rok temu grałem w Swata 4 z dodatkiem po multi i śmigało bez problemów. A na AI bym nie psioczył bo przynajmniej nasi kompani potrafili coś zrobić a tutaj nic. Ostrzeliwuję przez ACOGA przeciwnika w korytarzu, nagle przed lufą pojawia się drugi przeciwnik i ginę. A co robi mój kompan? Stoi tyłem do drzwi i czeka, aż łaskawie go zabiją. Pograłem trochę dłużej i ta gra została zmarnowana. Dziś na samym początku mapy HQ zabito mi wszystkich kompanów. W pojedynkę latałem po całym kompleksie w poszukiwaniu jakichś durnych dysków, robiąc w korytarzach rzeź z przeciwników. W pojedynkę z 15 spokojnie wytłukłem. Jeszcze to nieco toporne sterowanie, gdzie trzeba się zatrzymać w miejscu by się wychylić. Samo wychylanie się to też jakaś kpina. Pozostaje jeszcze nadzieja, że Ground Branch będzie trzymał poziom.

Saguar  2013-09-22 - 11:10

A więc tak - miałem już okazje pograć w tą grę i powiem wam szczerze, że NIE POLECAM ! Ustawienia graficzne są zbugowane co prawda, rozdzielczość możemy normalnie zmienić ale już ustawień graficznych nie zmienimy. Możemy zmieniać z High na Medium lub Low zatwierdzamy i gdy ponownie wchodzimy do ustawień dalej mam High. Optymalizacja jest strasznie zła ! Na laptopie: Procesor Intel® Core™ i7 2630QM (2,00 GHz, 6 MB, L3 Cache) Karta graficzna NVIDIA® GeForce® GT 540M, technologia Optimus™ Pamięć RAM 8 GB, DDR3 1333 MHz Ilość klatek wahała się od 15 do 22 Ocena gry 1/10 - 1 - za chęci.

lubie_grac  2013-09-22 - 11:48

@Saguar zla optymalizacja?, nie ocenia sie optymalizacji na slabym laptopie, 20-30% uzycie GPU i stale 60fps na mojej maszynie, gra ma blokade fps wiec nawet bez vsync nie wiem ile fps poleci ale pewnie z 200 ale co innego mi sie nie podoba. Gra jest zakomufolwanym wczesnym dostepem i wszyscy sie dali nabrac co ja kupili przed premiera, zobaczcie w jakim folderze znajdziecie gre w steam "Takedown Red Sabre Early Access". Tak naprawde kupilismy wersje alpha ktora zostala nazwana wersja finalna, nic dziwnego ze wiele tam nie dziala lub nie istnieje z tego co podaje steam, nie mam problemu z kupnem gry z wczesnym dostepem ale musze o tym wiedziec, steam ostatnio wydaje duzo crapow lub niedorobionych gier jako pelnoprawne finalne produkty.

lubie_grac  2013-09-22 - 12:35

@Saguar problemem w Twoim przypadku jest slaba karta graficzna ktora jest o polowe czy wiecej slabsza od zalecanej 8800GT (dene ze steam nie te bzdury z GOL'a), niestety waska szyna i mala przepustowosc pamieci robia swoje. Duzo nie sprawdzlem ale karta faktycznie jest slaba bo w 1024x768 nie dala rady wyswietlic nawet 60fps na LOW w FC3, na medium ledwo co przekroczyla 30fps, ta gra jest w wersji alpha, niezoptymalizowana z brakami w grafice, ciezko ocenic jej optymalizacje ale na typowym blaszaku do gier powinna smigac bez problemu.

1.5

SKIBAA10  2013-09-25 - 19:02

Gra niestety do kitu. :-/ I te wymagania, chyba wzięte z kosmosu. Grafika ładna, ale jak na te czasy plastyczna.

Rocking  2013-09-25 - 20:51

Hahahah, gra zrobiona na odpier*** jak pewnie jeszcze z braku funduszy na gre... szkoda.. 0/10

mnkh  2013-09-26 - 00:23

Taki odpowiednik LEague of Legends w FPP

kari6i  2013-10-05 - 10:51

Ta gra jest tak słaba ze nie dodalbym jej do gazetki gratis.. 0 systemu oslon interakcji z drzwiami jakies fleshe kopniaki czy cokolwiek nawet rozkazow nie ma A wymagania sa z dupy wziete bo odpalilem na maxa na intel core 2 duo 2,66ghz i grafa gf9800gt

lubie_grac  2013-10-18 - 16:58

Po ostatniej poprawce to już zrobili komedie z tej gry, strzelam do kolesia, to nic ze nie mogę trafić bo sterowanie jest strasznie ociężale, przeciwnik zamiast się bronić zaczyna uciekać i trafia na ścianę na której zatrzymują się jak mucha cały czas walać w nią głowa, padłem:D, w końcu dobiłem biedaka bo by tak zapętlony został na wieczność. W tej grze nie tylko sterowanie jest do bani ale tez balans, my giniemy od jednej kulki a przeciwnicy nie koniecznie nawet jak trafimy w głowę o ile uda nam się wycelować bo jest okropnie toporne celowanie. Za każda poprawka odpalam to badziewie żeby zobaczyć co idioci poprawili i robi się coraz śmiesznej, szkoda tylko ze komedia powstaje za moje i innych zrobionych w balona graczy którzy kupili tan szajs.

1.0

Bartek8000  2014-08-25 - 11:02

Mam takie same zdanie jak Rocking. Dostali fundusze, zrobili grę na odpierdol i pewnie twierdzili, że im nie straczyło funduszy...