Wyszukiwarka gier
1954: Alcatraz

1954: Alcatraz

PC
po premierze

Data wydania: 24 stycznia 2014

Przygodowe, Point-and-click, Singleplayer

1954: Alcatraz to klasyczna przygodówka z interfejsem point-n-click. Wcielamy się w skazańca próbującego uciec z tytułowego więzienia. Zabawa polega na przeszukiwaniu lokacji, prowadzeniu rozmów i rozwiązywaniu zagadek. Fabuła jest w dużym stopniu nieliniowa, a gra oferuje kilka alternatywnych zakończeń.

7.3

Gracze

7.3

Steam

OCEŃ
Oceny

1954: Alcatraz to utrzymana w klimatach thrillera gra przygodowa. Jest to debiutanckie dzieło studia Irresponsible Games. Założył je Gene Mocsy, który wcześniej pracował jako jeden z głównych scenarzystów przy produkcji A Vampyre Story oraz Ghost Pirates of Vooju Island.

Akcja gry rozpoczyna się w San Francisco, w latach 50-tych ubiegłego wieku. Wcielamy się w drobnego kryminalistę imieniem Joe, który za napad z bronią w ręku zostaje skazany na 40 lat więzienia. Bohater nie zamierza spędzić najlepszych lat swojego życia za kratkami, więc postanawia uciec z Alcatraz. Problem w tym, że sztuka ta nie udała się jeszcze nikomu. Joe będzie potrzebował pomocy swojej żony. Niestety, ta ma własne kłopoty, gdyż wspólnik jej męża grozi kobiecie śmiercią jeśli ta nie odda mu całego łupu i nie jest on jedynym kryminalistą, który chce się w ten sposób wzbogacić. Tylko Joe wie jednak gdzie ukrył owoce swojej przestępczej działalności.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC WindowsAngielskie napisy i dialogi

Publicystyka

Wiadomości

Wieści ze świata (Basement Crawl, 1954: Alcatraz, BioShock) 21/2/14

Dziś piszemy m.in. o datach premier Basement Crawl oraz 1954: Alcatraz, dalszych losach BioShocka w wersji na PlayStation Vita, komiksie EVE: True Stories, a także o wersji beta gry Men of War: Assault Squad 2 dostępnej na Steamie. Witamy w wieściach ze świata - codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Marcin Skierski

21 lutego 2014 12:55

Wieści ze świata (Basement Crawl, 1954: Alcatraz, BioShock) 21/2/14

Daedalic Entertainment zapowiedziało przygodówkę 1954: Alcatraz

Niemiecki wydawca Daedalic Entertainment zapowiedział przygodówkę 1954: Alcatraz. Jest to nowy projekt jednego z głównych scenarzystów Ghost Pirates of Vooju Island oraz cyklu A Vampyre Story.

gry

Adrian Werner

7 czerwca 2012 12:52

Daedalic Entertainment zapowiedziało przygodówkę 1954: Alcatraz

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry 1954: Alcatraz.

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry 1954: Alcatraz:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.0 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce GT 240 lub lepsza), 6 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP2)/7(SP1)/8.

Oceny gry

Średnie Oceny:

7.3

Ocena Graczy

Średnia z 60 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

7.3

Ocena STEAM

"W większości pozytywne"

Średnia z 1759 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Ocena STEAM

7.3

W większości pozytywne (1 759)

[title]

Główne zalety gry

  • Wciągająca fabuła i atmosfera: Wiele osób chwaliło narrację gry, opisując ją jako emocjonującą i przypominającą klasyczne filmy o ucieczkach z więzienia. Historyczne tło San Francisco lat 50. dodaje głębi do doświadczenia.
  • Dobre pisanie i aktorstwo głosowe: Jakość pisania i występy głosowe były pozytywnie oceniane, co przyczyniało się do immersyjnego opowiadania historii.
  • Mechanika point-and-click: Gracze cieszyli się stylem rozgrywki point-and-click, zauważając brak nielogicznych zagadek, co czyniło grę prostą i dostępną.
  • Przełączanie postaci: Możliwość przełączania się między dwoma protagonistami (Joe i Christine) była postrzegana jako pozytywna cecha, umożliwiająca zróżnicowaną rozgrywkę i podejmowanie decyzji.
  • Styl wizualny: Choć opinie były różne, niektórzy docenili styl artystyczny gry i grafikę 3D, zauważając, że dobrze pasują do tematu gry.

Główne wady gry

  • Częste softlocki i błędy: Znaczna liczba recenzji wspominała o tendencji gry do softlocków, uniemożliwiających graczom postęp z powodu błędów w rozgrywce, co prowadziło do frustracji i powtarzalnej gry.
  • Słaby interfejs użytkownika (UI): Interfejs był często krytykowany za bycie nieporęcznym i nieintuicyjnym, co powodowało zawieszanie się i utrudniało zapisywanie lub dostęp do ekwipunku.
  • Brak mapowania klawiszy: Użytkownicy wyrazili niezadowolenie z braku możliwości dostosowania mapowania klawiszy, co prowadziło do przypadkowej utraty postępu.
  • Krótki czas rozgrywki: Niektórzy gracze uważali, że gra jest zbyt krótka, zazwyczaj trwająca około 2-4 godzin, co może nie uzasadniać ceny dla niektórych.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Poprawki błędów: Recenzenci wyrazili rozczarowanie brakiem aktualizacji lub łatek od deweloperów w celu naprawy znanych problemów, szczególnie softlocków i błędów związanych z osiągnięciami.
  • Bardziej złożone zagadki: Niektórzy gracze pragnęli bardziej wymagających zagadek, czując, że istniejące nie były wystarczająco angażujące.
  • Opcje pomijania dialogów: Niemożność szybkiego pomijania niektórych dialogów była zauważana jako frustrujący aspekt, szczególnie podczas powtarzania fragmentów.
  • Potwierdzenia działań: Gracze chcieli potwierdzeń dla działań, takich jak ładowanie wcześniejszych zapisów, aby zapobiec przypadkowej utracie postępu.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż "1954: Alcatraz" ma elementy, które wielu graczy doceniło, znaczące problemy techniczne i wady rozgrywki wpłynęły negatywnie na ogólne doświadczenie, prowadząc do mieszanych recenzji.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl