Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Divinity: Grzech Pierworodny PC

Divinity: Original Sin

Klasyczna gra RPG z rozgrywką ukazaną w rzucie izometrycznym i walką toczoną w systemie turowym. Tytuł zawiera rozbudowaną fabułę, którą możemy przechodzić samodzielnie lub w dwie osoby w trybie kooperacji. Akcja Divinity: Original Sin toczy się przed wydarzeniami ukazanymi w Divine Divinity.

RPG, fantasy, turowe, widok izometryczny, multiplayer, na 2 osoby, Kickstarter, kooperacja, klasyczne RPG.

Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285986Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285985Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285984Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285983Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285982Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285981Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285980Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285979Divinity: Grzech Pierworodny - screen - 2014-07-08 - 285978

Larian Studios | producent

Larian Studios | wydawca

CDP | wydawca PL

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

wersja językowa:
patch polonizujący

Data premiery gry Divinity: Original Sin | PC

30czerwca2014

18lipca2014

premiera PL

PC Windows
Okładka Divinity: Original Sin (PC)
Divinity: Original Sin

Divinity: Original Sin to prequel zapoczątkowanej w 2002 roku serii RPG-ów studia Larian. Belgowie zdecydowali się sięgnąć po klasyczne rozwiązania - rozgrywka została ukazana w rzucie izometrycznym, zaś walka toczona jest w turach.

Akcja gry toczy się przed wydarzeniami ukazanymi w Divine Divinity, dzięki czemu gracze dokładniej zgłębią mitologię cyklu, a przy okazji ponownie spotkają wielu starych znajomych - między innymi uwielbianego przez fanów maga Arhu, zanim ten został zamieniony w kota czy chociażby ekscentrycznego Zandalora. Original Sin przy okazji przygotowuje również grunt pod trzecią (pod względem numeracji) część serii, dopowiadając niewyjaśnione dotąd wątki z poprzednich odsłon.

W grze wcielamy się w dwoje młodych Łowców Źródła, którzy nie tylko muszą rozwikłać zagadkę tajemniczej śmierci w jednym z miast Rivellonu, ale także zgłębić arkana zakazanej magii i przeciwdziałać jej skutkom. Oboje szybko odkrywają, że łączy ich swego rodzaju niewyjaśniona więź, która sprawia, że w parze są wyjątkowi i stworzeni do czegoś większego.

W trybie dla pojedynczego gracza możemy kierować drużyną składającą się z maksymalnie czterech osób - wspomnianych powyżej bohaterów oraz kolejnych dwóch osób przyłączających do się nas na zasadzie najemników. Divinity: Original Sin wspiera też dwuosobowy tryb kooperacji. Tytuł zawiera specjalny system konwersacji grupowych pomiędzy członkami drużyny, ze szczególnym uwzględnieniem dwójki głównych bohaterów. Gdy gramy samotnie urozmaica rozgrywkę interesującymi dialogami, przywodzącymi na myśl produkcje BioWare (np. cykl Baldur's Gate). Natomiast jego znaczenie rośnie w trybie kooperacji, gdzie gracze kontrolujący dwójkę protagonistów mogą w takim samym stopniu decydować o losach kompanii, nawet jeżeli mają na dany temat zupełnie inne zdanie. Wypowiadają się na zmianę, aż w końcu losowany jest osobnik, który podejmuje w danej sytuacji ostateczną decyzję.

Pełna współpraca wskazana jest za to w trakcie rozgrywanych w turach walk, ponieważ wiele umiejętności (zwłaszcza magicznych) można łączyć w potężne kombinacje, które znacznie ułatwiają zwycięstwo. Najkorzystniej jest tak poprowadzić (bezklasowy) rozwój postaci tak, aby drużyna mogła w ramach jednej kolejki np. przywołać obszarowo deszcz, po czym świeżo zmoczonych przeciwników zamrozić lub porazić prądem.

W trakcie potyczek możemy posłużyć się również elementami otoczenia. Wszystko, co podnieślibyśmy w prawdziwym życiu, podniesiemy też w grze. Rozbudowaną interakcję z przedmiotami wykorzystujemy zresztą nie tylko w celach ofensywnych, ale również do rozwiązywania zagadek czy tworzenia nowych przedmiotów.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1-2  

Ocena gry 8.855 / 10 na podstawie 1356 ocen czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.0 / 10 na podstawie 310 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 79,90 PLN

Klasyfikacja PEGI Divinity: Original Sin

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe Divinity: Original Sin

Rekomendowane: Core i5 2.5 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 550 lub lepsza), 10 GB HDD, Windows XP(SP3)/Vista(SP1)/7(SP1)/8

Do tej gry rekomendujemy

ASUS ROG Strix GL502VM Titanium Armor

Procesor: Procesor Intel® Core™ i7 7700HQ | Procesor Intel® Core™ i5 7300HQ
Pamieć: 8 GB DDR4 2133MHz SDRAM pamięć zintegrowana z płytą główną, 1 x SO-DIMM umożliwiająca rozszerzenie do 16 GB SDRAM
Grafika: NVIDIA® GeForce® GTX 1060 z 3GB/6GB VRAM
Wyświetlacz: 15.6" (16:9) z podświetleniem LED FHD (1920x1200) 60Hz 72% NTSC, przeciwodblaskowy z 178° szerokim kątem widzenia z G-Sync
Magazyn danych: Dysk twardy: 1TB 5400RPM SATA HDD / 1TB 7200RPM SATA HDD | SSD: 128GB/256GB/512GB SATA3 SSD / 256GB/512GB PCIE Gen3X4 SSD

Sprawdź ceny w:

* Uwaga! Specyfikacja może się różnić w zależności od modelu i sprzedawcy.

Recenzja gry Divinity: Original Sin - klasyczny, turowy RPG warty grzechu

Recenzja 10 lipca 2014, 14:40

Jeśli zdarzy się, że samodzielnie nie jesteśmy jednak w stanie poradzić sobie z daną zagadką lub po prostu znudziło nas samotne granie, możemy do wspólnej gry zaprosić naszych przyjaciół. Choć początkowo do trybu kooperacji byłem nastawiony dosyć negatywnie, okazało się, że dzięki grze we dwoje tytuł zyskuje całkowicie nowe oblicze. Duży wpływ ma na to bez wątpienia system podwójnego prowadzenia dialogów – każdy z głównych bohaterów ma swoje zdanie na dany temat, a kiedy nie zgadza się z towarzyszem, konflikt rozwiązuje przy pomocy niezawodnego „papier, kamień, nożyce”.

Komentarze Czytelników (841)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
26.03.2015 14:06
odpowiedz
p3x
4
Junior
8.0

Wczoraj ukończyłem grę po kilku tygodniach walki ze wszystkim co się rusza ;) Ogólnie wrażenia baaardzo pozytywne - jedyne na czym się zawiodłem to ostatnia walka, która okazała się dość łatwa - fakt faktem baaardzo dużo HP smoczek ma w porównaniu do innych bossów jednak sama walka wręcz banalna - postawić 2/3 summony przed nim o bić xd on skupia się na summonach a gracz nie traci życia w ogóle ;) Jeżeli ktoś zna podobne gry to byłbym baaardzo wdzięczny - kręciłem się niemiłosiernie a teraz odczuwam pustkę xd DA wszystko za mną, Divinity też iii co teraz ? Kupiłem z polecenia Sacred 3 jednak okazało się, że nie moje klimaty ;(

05.04.2015 20:29
odpowiedz
1 odpowiedź
Dovah
40
Centurion
1.5

Gra niedojebana. Pół miasta strażników atakuje Cię za walnięcie toporem w skrzynię, którą (przy posiadaniu wytrychów) da się normalnie otworzyć (i nie, nie jest to kradzież - skrzynia nie należała do nikogo). Idźcie się podniecać tą chujową walką i klepać konia na widok rzutu izometrycznego w RPG'u. Ostatnim prawdziwym klasykiem był (dla mnie) Fallout 2 a to są jedyne żałosne próby ściągnięcia hajsu z ludzi z sentymentem do podobnych tytułów. Pierdole takie chujowo wykonane produkty.

07.04.2015 14:42
odpowiedz
wronczanin
55
Konsul
2.0

Przy Pillars of Eternity nie ma czego szukać.

09.04.2015 20:10
odpowiedz
boy3
45
Pretorianin

Dovah A Baldur Gate 2?

17.05.2015 14:28
odpowiedz
kamis36
7
Legionista

Chyba warto dodać, że istnieje także wersja na PS4 i XOne. (To znaczy ukaże się na rynku, ale w najbliższej przyszłości)

09.06.2015 16:05
odpowiedz
rzaba89nae
51
Aes Sedai

Niedawno kupiłem, wczoraj miałem czas to chwilę na próbę pograłem, powiem tak, jakieś dwie godziny gry podczas których gęba mi się nie przestała cieszyć, tak fajna ta gra jest:) Przynajmniej takie pierwsze wrażenie wywarła.

Niesamowite rozwiązania, "papierowe" zasady rpg, z domieszką klasyki typu BG, z dodatkiem bardzo fajnych rozwiązań rodem z przygodówek point&click, bardzo duża swoboda i daleko idące konsekwencje zachowań- ja np. będę musiał zacząć od nowa bo wybrałem jakiś talent który sprawia, że zaklęcia leczące mnie... ranią :) Super sprawa, Original Sin naprawdę nie prowadzi za rączkę, jednak to wcale nie jest to jej wadą, nareszcie gra w której trzeba uważać co się robi, a nie taka w stylu "nie musisz używać mózgu, wszystko ci wybaczymy".

Już nie moge się doczekać dłuższych sesji z tą grą.

22.06.2015 12:29
1
odpowiedz
Apiseq
6
Junior
9.5

Właśnie wróciłem i przeszedłem szósty raz, wyborna produkcja, zjada Pillars of Eternity na śniadanie bez popitki. 9.5/10.

27.06.2015 07:59
1
odpowiedz
Drakens18
5
Legionista

Polecam gra lepsza i mniej linowa niż pilars of eternity.

05.07.2015 15:58
odpowiedz
vito74m
35
Konsul

Dovah - raczej ty jesteś "niedojebany" idz na miasto z siekierą i wal po np. przystankach :D Zobaczymy czy komus sie to nie spodoba :D

Gra wybitna, a qporoby z PoE z zazdrości walą oceny niskie, jak by coś to miało zmienić :D Poprostu jak ktoś jest przymółem powinien grać w PoE, bo jest mało skomplikowane :D

A tu linki do zmiany grafiki w DoS na znacznie ładniejszą :) - moja modyfikacja.
jednen - zmiana textur itd. --- http://www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/24/?
dwa, zmiana wygladu potworów --- http://www.nexusmods.com/divinityoriginalsin/mods/32/?

05.07.2015 15:59
1
odpowiedz
vito74m
35
Konsul
10

Moja ocena...

07.08.2015 23:27
odpowiedz
Diablos5555
17
Legionista

Siema, jest ktoś chętny pograć w CO-OP'a w tą grę?

19.08.2015 11:58
1
odpowiedz
Velfrig
56
Pretorianin

Divinity: Original Sin, niektórzy również określają jako cud Kickstartera. Moim zdaniem opinia ta jest jak najbardziej mylna. Wymienię kilka powodów czemu tak nie uważam.
Zalety:
- interesujący system walki z wykorzystaniem powierzchni przynależących do różnych żywiołów,
- początek fabuły jest nawet wciągający,
- ciekawy system craftingu,
- przyjemny baśniowy świat z wszelkimi tego konsekwencjami,
- dosyć nietuzinkowe zagadki, których rozwiązywanie sprawia sporą satysfakcję,
- czytając wszystkie wypowiedzi i notatki można fajnie wciągnąć się w świat,
- grafika - ładne modele postaci oraz ciekawe projekty lokacji.
Wady:
- ten sam system walki, który niby ma być zaletą w połowie gry staje się nudny jak flaki z olejem. Zamiast dodać jakieś urozmaicenia to twórcy powielają ten sam schemat z początku gry. Kamień, nożyce, papier to podstawa tej produkcji zarówno w rozmowach jak i walkach. Bardzo proste zależności oraz niewyrafinowany poziom inteligencji przeciwników, którzy zawsze atakują przywołane istoty w pierwszej kolejności nie powala. Pod koniec gry miałem już serdecznie dość jakichkolwiek potyczek.
- z fabułą jest podobnie jak z systemem walki. Początkowe zainteresowanie przeradza się w znudzenie. Te same oklepane schematy - dobro jest wspaniałe, a zło jak wiadomo be. Brak twistów fabularnych, dosyć nudne zadania poboczne mimo swej różnorodności (nie chcę też zbytnio uogólniać bo część zadań jest niesamowicie interesująca). Podstawową wadą tej fabuły jest to, że mamy znikomy wpływ na to jak się potoczy.
- znów to samo z wytwarzaniem przedmiotów. Niby jest to ciekawe ale na dłuższą metę męczące. Twórcy swoim rozwiązaniem chcieli urozmaicić crafting ale powoduje to tym samym brak płynności w wytwarzaniu elementów potrzebnych do gry. Na dłuższą metę nie korzystałem z tej opcji zabawy, tak jak w większości gier zresztą zatem część osób wie co zrobić z tą uwagą...
- świat niby konsekwentny ale tam gdzie doszukałem się powiązania faktów, nie mogłem zrozumieć pewnych rozwiązań. Często nasuwało mi się pytanie: "Dlaczego tak? Nie można by zrobić tego w taki sposób [tu wstaw stosowną do sytuacji solucję]".
- zagadki niby nietuzinkowe ale część z nich jest zwyczajnie trudna do rozwikłania przez sam system gry. Niektóre kwestie wydają się nieintuicyjne.
- możliwości ustawienia kamery to istna katorga. Zdaję sobie sprawę z ograniczeń dotyczących rzutu izometrycznego jaki stosuje się w takich grach lecz czasem można dać graczom większą swobodę. Dla przykładu w trakcie walki mimo tego, że przesunięta zostanie kamera w taki sposób, który mi odpowiadał po zmianie postaci oddającej ruch kamera wyśrodkowuje się na niej i znów ustawiaj sobie poprzednią pozycję.
- ogólna nie intuicyjność gry. Niektórzy odbierają to jako plus i cieszą się, że znów zostali wrzuceni na głęboką wodę. Dla mnie jest to ogromna wada różnych produkcji. Z reguły lubię gdy twórcy powiedzą mi wprost lub jakimś swoim utajonym językiem "OK, to jest świat taki, a nie inny i możesz tu robić wiele rzeczy ale pewne są zabronione". W Divinity: Original Sin nie ma takiej relacji autor-gracz, która jasno by to określała przez co wiele razy łapałem się, że niby komputer coś może, ale ja już nie. Chciałbym coś zrobić ale nie mogę tego zrobić tak tylko muszę tego dokonać tak jak producent tego sobie życzy, pomimo bezsensowności pewnych rozwiązań.
- nie ma co robić z kasą i wieloma zebranymi przedmiotami. Pod koniec gry miałem plecak wypełniony różnymi towarami, które w ogólnym rozrachunku wcale mi się nie przydały. Oprócz tego ogromna suma pieniędzy w wysokości ponad 350 tys. złota, z którą nie wiadomo co robić

Podsumowując, perła Kickstartera, niby jest perłą ale jakąś taką krzywą i wcale się nie błyszczy tak jakbym tego chciał. Niby produkt dobry ale z pewnymi wadami, których nie mogę wybaczyć i przez to obniżają one końcową ocenę. Ostatecznie: 7,5/10

24.08.2015 00:14
odpowiedz
Adexx
65
Generał

Apiseq -

Z tym że zjada PoE to pocisnąłeś. Gra jest dobra i to bardzo ale niestety monotonia tej produkcji kładzie ją w porównaniu do PoE. Tak ktoś powie w PoE stawiasz tanka w drzwiach i wygrywasz walkę, ok ale w ciasnym pomieszczeniu i jak dobrze go wygearujesz a w otwartej przestrzeni liczy się jednak myślenie i nie masz głupkowatej szansy albo trafisz albo nie tylko jednak statystyki się liczą. Czekam na dodatek bo podstawkę raz przeszedłem i nie żałuje

28.08.2015 12:22
1
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul
9.0

Gra dobra jak każda ich gier choć ich najlepszą grą jest divinity 2 i czekam cały czas na 3 część chyba każdy wie jak się skonczył divinity 2 który jak dla mnie jest lepszy od dragon age 2 i inkwizycji :)

30.08.2015 10:21
odpowiedz
jęczmienię
20
Chorąży
7.0

Nie jest idealnie, zwłaszcza z fabularnego względu ale i tak o cały poziom wyżej i lepiej od Pillarsów.

30.08.2015 11:04
odpowiedz
Dede0601
27
Generał
7.0

Jestem fanem Divinity. Moją ulubioną częścią jest już stare Beyond Divinity, choć podobało mi się też
Divinity II: Ego Draconis. Dlatego zafascynowany słowem "Divinity" i dobrymi recenzjami kupiłem część Original Sin.
I widać, że to nie była część dla starych fanów, tylko dla nowych ludzi, którzy z serią nic wspólnego nie mieli. Fabuła mnie w ogóle nie rusza (przynajmniej do tej pory, nie przeszedłem całej gry), a nie wiadomo skąd wytrzaśnięci Łowcy Źródła to kiepski pomysł na głównych bohaterów. Narazie gra mi się nie spodobała, ale jak wspomnialem, nie doszedlem w niej daleko, więc może się to zmieni...

30.08.2015 11:06
odpowiedz
Dede0601
27
Generał

@FanBoyFrytek
Dragon Age 2 to niewypał, za to Dragon Age: Origins to jedna z najlepszyc hgier.

31.08.2015 13:43
odpowiedz
FanBoyFrytek
15
Konsul

@Dede własnie Divinity 2 przegrywa tylko z dragon age origin ale dałem obu taką samą ocenę bo obie gry są rewelacyjne choć cały czas czekam na Divinity 3 :) może kiedyś wydadzą może jak kasy trochę zdobędą zobaczymy . Kto nie wie co to divinity 2 tu link : http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=15763

20.12.2015 18:00
odpowiedz
Dede0601
27
Generał

@FanBoyFrytek
Przeszedłem Dragon Age 2 i zmieniłem zdanie. Ta produkcja również jest udana, choć jedynka była lepsza.

29.04.2016 13:29
odpowiedz
Soku12
27
Flight Lieutenant
10

Izometryczne Fable z rozbudowaną interakcją z otoczeniem i bardzo oryginalną muzyką.

I tylko w tej grze można poznać poglądy filozoficzne kurczaka.

08.06.2016 17:20
odpowiedz
3 odpowiedzi
ErzaScarlet
21
Chorąży
7.5

Pograłem w to jakieś 3 godziny i mnie znudziło to łażenie i szukanie celu ;/ łażę i łażę nuuudy ;/ utknąłem bo nie gdzie mam się udać ;/

20.07.2016 18:10
3
odpowiedz
MojaGlowaRadio
8
Legionista

Jeden z najlepszych RPG w jaki dane mi było grać od wielu lat. Wierzcie mi na słowo, grałem w wiele. Występuje, olbrzymia interakcja z otoczeniem, robisz co ci się podoba. Chcesz wyrżnąć wioskę? Nie ma problemu. Rób na co masz ochotę, zabijaj, wyrzucaj rzeczy z ekwipunku bez pomyślenia, ale wiedz, że przez to możesz pewnych zadań nie zrobić, albo utknąć. Tutaj zostały dobrze zastosowane schematy z dobrego Fallout. Bardzo fajna możliwość grania z drugą osobą, gdzie dopiero wtedy się naprawdę świetnie bawimy, ponieważ występuje masa śmiesznych sytuacji spowodowanych możliwością zabicia towarzysza, albo zwyczajnego robienia sobie jaj. Walka jest bardzo zróżnicowana, masa zaklęć, wrogów, możliwość kombinacji z klasami postaci, zabawa żywiołami. Walka jest wymagająca, najlepiej od razu grać na wyższym poziomie trudności. Grafika jest bardzo dobra, oryginalna, kolorowa. Postacie z bliska są może niezbyt szczegółowe, ale poza tym jest bardzo dobrze. Historia jest dobra ma kilka ciekawych przewrotek, towarzysze też dają radę. Ta gra ma jedną zasadniczą wadę dla niektórych.... Trzeba czytać, jeszcze raz czytać, myśleć i próbować. Nawet żeby ogarnąć crafting trzeba to robić. W porównaniu do takiego Dragon Age Inwizycja, tutaj mamy majstersztyk. Zupełnie inny rodzaj rpg zresztą.... Gra jest lepsza niż Pillars of Eternity, moim zdaniem, które jest grą dobrą robioną na starą modłę co automatycznie powoduje przestarzałość i wtórność. Można odwoływać się do klasyki, ale czy trzeba koniecznie robić prawie identyczne gry? Najnowsze Divinity pokazuje, że nie. Czekam na drugą część.

23.08.2016 21:28
odpowiedz
hemsworth
25
Centurion

pytanie dla tych co grali też w Dragon Age.Oba tytuły są podobne do siebie?przy DA bawiłem się świetnie ale tylko przy jedynce

20.09.2016 13:31
odpowiedz
Korpaks
1
Junior

gra na poczatku niby fajna, ale potem widać, że jest bardzo, bardzo, bardzo monotonna.
Dochodzisz do momentu, gdzie wiesz, że twój zespół jest w stanie zniszczyć każdego wroga, ale już ci się po prostu nie chce walczyć bo jest to bardzo monotonne, questy nie powalają- niby są jakieś zagadki ale na tym samym schemacie przez całą grę
wniosek?
fajnie gra się na początku i na końcu, 80% gry czyli ten "środek" to nuda, nuda nuda i jeszcze raz nuda a przynajmniej dla mnie było ciężko się wciągnąć ze względu na lekko komiksowy styl
jeśli zastanawiasz się czy kupić to czy pillars of eternity- kup pillars of eternity

20.12.2016 15:18
odpowiedz
Texas84
100
Generał

W trakcie wykonywanie misji głównej - eksploracji kopalni Luculla nie odwiedziłem biura Leandry i nie zabrałem Leandra Spell. Zorientowałem się jakiś czas po fakcie i teraz nie da się wejść do tych kopalni a gra nie odhaczyła zaliczenia questu tylko wciąż każe odwiedzić te całe kopalnie. Z tego co wiem ten przedmiot, którego nie zabrałem jest ważnym elementem głównego wątku. Teraz nie da się tam dostać anie teleportem ani poprzednim wejściem. Jest jakaś inna możliwość tam się dostać?

post wyedytowany przez Texas84 2016-12-20 15:19:41
20.12.2016 18:50
odpowiedz
SpecShadow
49
wiZARD of OZ

Na północ od chatki wiedźmy w lesie jest lustro, którym dostaniesz się tam z powrotem do biura.

20.12.2016 20:31
odpowiedz
Texas84
100
Generał

Zgadza się:)
Tak czy inaczej dzięki za odzew;)

post wyedytowany przez Texas84 2016-12-20 20:32:08
09.08.2017 13:52
odpowiedz
paskuda.
2
Junior
7.5

ta gra mogłaby być na prawdę super.
ładna grafika, podoba mi się rozwój postaci, mechanika walki która przełamała moją niechęć do potyczek turowych (a wspólne planowanie przy wysokiej trudności na co-opie to chyba najlepszy element gry). piramidki teleportacji były błogosławieństwem. ciekawy pomysł ze wspólnym podejmowaniem decyzji ale... tu zaczynają się ale: przy tej okazji wybory są strasznie sztywne, czarno-białe. chciałoby się zbudować jakiś charakter postaci ale nie - i system 'cech charakteru' wręcz tu przeszkadza. żaden z towarzyszy mnie jakoś szczególnie nie porwał (no, madora miała swoje momenty, ale z nią nie złożyło się chodzić kiedy grałam bez coop). crafting raczej upierdliwy, sterowanie towarzyszami w coopie jeszcze bardziej upierdliwe - nie można przełączyć kto kogo kontroluje. fabuła szybko zaczyna nudzić. fabuła wybitnie na minus.
z trzeciej strony, elementy humorystyczne :D - rozmowa ze zwierzętami i wishing well - potrafiło rozłożyć na łopatki.
nie będę porównywać do PoE, bo ono też mnie nie przekonuje. ale Tyranny polecam bardziej.

26.09.2017 21:06
odpowiedz
EnGys
8
Legionista

Witam, w grze pamiętam że odbiłem się gdy wyszedłem z całej tej pierwszej mapy, powiedzcie mi tak mniej więcej ile gry ukończyłem jeśli pierwszą mapę zwiedziłem praktycznie całą :)

27.09.2017 14:22
odpowiedz
Don Deszczowiec
1
Junior

Pograłem trochę i wydaje mi się, że oceny gry są nieco przesadzone.

Po wstępnym zachwycie gra wydaje się... męcząca.

Nie wiem - może to dlatego, że jestem już nieco starszym graczem, ale możliwości, nieoczywiste questy i walki po prostu przytłaczają.

Wolę gry w stylu pillarsów z ilością bugów z divinity ;)

Gry, przy których można się zrelaksować, a nie frustrować.

post wyedytowany przez Don Deszczowiec 2017-09-27 14:24:06
Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze