Wyszukiwarka gier
Axiom Verge

Axiom Verge

PCPlayStationXboxNintendo
po premierze

Data wydania: 31 marca 2015

Akcji, Science fiction, Platformówki, 2D, Metroidvania, Indie, Singleplayer

Niezależna gra doświadczonego twórcy, który wcześniej pracował nad takimi tytułami jak End of Nations, Tiger Woods oraz NFL Street. W Axiom Verge wcielamy się w mężczyznę o imieniu Trace, który po śmierci odradza się w tajemniczym świecie, gdzie futurystyczne technologie mieszają się z bardzo starymi rozwiązaniami. Trace szybko stwierdza, że nowe środowisko wraz z zamieszkującymi je istotami za wszelką cenę próbuje go zabić.

8.4

GRYOnline

7.4

Gracze

9.1

Steam

OCEŃ
Oceny

Tom Happ jest programistą, grafikiem i kompozytorem, który w swojej karierze pracował przy wielu popularnych tytułach, takich jak: End of Nations, Tiger Woods oraz NFL Street. Axiom Verge, wydane m.in. na platformie PC, Switch itd., jest jego niezależnym projektem opracowanym w czasie wolnym. Tom samodzielnie stworzył każdy element gry – mechanikę, oprawę graficzną oraz muzykę i dźwięki.

Fabuła

W grze wcielamy się w postać mężczyzny o imieniu Trace, który ginie od śmiertelnej rany. Główny bohater przebudza się jednak w tajemniczym świecie, gdzie futurystyczne technologie mieszają się z bardzo starymi rozwiązaniami. Trace szybko stwierdza, że nowe środowisko wraz z zamieszkującymi je istotami jest do niego nastawiona wrogo i za wszelką cenę próbuje go zabić. Bohaterowi nie pozostaje zatem nic innego, jak rozpocząć walkę o życie i rozwiązać zagadkę enigmatycznego miejsca.

Czytaj więcej

Platformy:

Nintendo Wii U

Nintendo Wii U 1 września 2016

PC Windows

PC Windows 14 maja 2015

PlayStation Vita

PlayStation Vita 19 kwietnia 2016

Nintendo Switch

Nintendo Switch 5 października 2017

PlayStation 4

PlayStation 4 31 marca 2015

Xbox One

Xbox One 30 września 2016

Xbox 360

Xbox 360 Anulowana

Gry podobne:

Gry z serii

Axiom Verge
Axiom Verge

2GRY

Gry z serii Axiom Verge

Gry z serii Axiom Verge

Publicystyka

Opinie

9 stycznia 2018

Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę

Nie każdy hit wymaga ogromnego budżetu, najnowszych technologii i setek pracowników. Często gry wybitne to te tworzone przez niewielkie, niezależne zespoły, czasami zaś to efekt geniuszu i zaangażowania jednego dewelopera z przełomową wizją.

Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę
Ten projekt jest za mały dla nas dwóch! 11 gier stworzonych przez jedną osobę

Wiadomości

Axiom Verge z Epic Store nie dało się przejść przez brak pliku „Steam”

Usuwając biblioteki steamowe ze swojego dzieła, twórca Axiom Verge trochę za bardzo się rozpędził i usunął plik niezbędny do poprawnego działania gry. Wszystko dlatego, że jego nazwa brzmiała identycznie jak nazwa sklepu prowadzonego przez Valve.

gry

Bartosz Krawcewicz

8 lutego 2019

Axiom Verge z Epic Store nie dało się przejść przez brak pliku „Steam”
Axiom Verge od dzisiaj za darmo w Epic Games Store [aktualizacja]

Axiom Verge od dzisiaj za darmo w Epic Games Store [aktualizacja]

Klienci sklepu Epic Games Store mogą pobrać kolejny darmowy tytuł. Mowa o grze Axiom Verge, która powinna przypaść do gustu przede wszystkim miłośnikom pierwszych części serii Castlevania oraz Metroid.

promocje

Krystian Pieniążek

7 lutego 2019

Axiom Verge od dzisiaj za darmo w Epic Games Store [aktualizacja]
Axiom Verge za darmo od przyszłego tygodnia

Axiom Verge za darmo od przyszłego tygodnia

Axiom Verge będzie kolejną grą, która zostanie rozdana za darmo. Metroidvanię autorstwa Toma Happa będzie można przygarnąć od czwartku 7 lutego. Promocja potrwa przez dwa tygodnie.

promocje

Miłosz Szubert

29 stycznia 2019

Axiom Verge za darmo od przyszłego tygodnia

Sony ujawnia terminy premier wyczekiwanych indyków na konsolach PlayStation (m.in. Bastion, Titan Souls)

Firma Sony ujawniła daty premier wyczekiwanych przez użytkowników konsol PlayStation gier niezależnych. Poznaliśmy terminy, w których ukaże się m.in. Bastion, Titan Souls, Shovel Knight czy też Jamestown Plus.

gry

Kamil Zwijacz

27 lutego 2015

Sony ujawnia terminy premier wyczekiwanych indyków na konsolach PlayStation (m.in. Bastion, Titan Souls)
PlayStation 4 - 12 kolejnych gier niezależnych zmierza na konsolę (m.in. Spelunky, Apotheon i Nidhogg)

PlayStation 4 - 12 kolejnych gier niezależnych zmierza na konsolę (m.in. Spelunky, Apotheon i Nidhogg)

Na oficjalnym blogu PlayStation zapowiedziano 12 kolejnych gier niezależnych, które ukażą się na konsoli PlayStation 4. Wśród tytułów znajdują się takie perełki jak Spelunky, Nidhogg, Jamestown Plus i Skulls of the Shogun.

gry

Kamil Zwijacz

1 maja 2014

PlayStation 4 - 12 kolejnych gier niezależnych zmierza na konsolę (m.in. Spelunky, Apotheon i Nidhogg)

Kody i triki

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Axiom Verge:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core 2 Duo 2.0 GHz, 512 MB RAM, karta grafiki Intel HD 4400 lub lepsza, 300 MB HDD, Windows 7.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.4

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
7.4

Ocena Graczy

Średnia z 413 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

9.1

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 5490 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

8.0
May_Day
PC

May_Day

Ekspert

2021.03.10

Jak na pierwsze starcie z metroidvaniami, było całkiem dobrze. Eksploracja jest super - więcej tu znajdziek pożytecznych od niepożytecznych, co wyróżnia grę na tle innych produkcji. Klimacik też niczego sobie, ale po 10,5h spędzonych z grą jestem nią po prostu zmęczony - rozgrywka jest przeważnie dosyć intensywna. I to chyba dobrze, nie?

8.5
Tomasz Piotrowski
PC

Tomasz Piotrowski

GRYOnline.pl Team

2016.04.24

Metroid to jeden z najfajniejszych pomysłów na gry jaki kiedykolwiek się pojawił. Axiom Verge na pierwszy rzut oka wygląda jak klon przygód Samus Aran. Tytuł ten jest jednak czymś zdecydowanie więcej. Czy to oznacza, że warto zainteresować się tą podróżą do innego świata? Czy PlayStation Vita doczekało się w końcu jakiejś genialnej metroidvanii?

10
Seba01
PC

Seba01

Ekspert

2025.05.08

7.0
ArtystaPisarz
PC

ArtystaPisarz

Ekspert

2019.04.10

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2021-03-10
16:34

May_Day Centurion

May_Day

Jak na pierwsze starcie z metroidvaniami, było całkiem dobrze.

Eksploracja jest super - więcej tu znajdziek pożytecznych od niepożytecznych, co wyróżnia grę na tle innych produkcji.

Klimacik też niczego sobie, ale po 10,5h spędzonych z grą jestem nią po prostu zmęczony - rozgrywka jest przeważnie dosyć intensywna.

I to chyba dobrze, nie?

Komentarz: May_Day
2020-04-17
22:56

Admin Senator

Admin

Axiom Verge - recenzje graczy

Komentarz: Admin
2020-04-17
22:55

Radamajka Legionista

Radamajka

Zacznijmy od tego, że punktem wyjścia i materiałem porównawczym będzie dla mnie Hotline Miami. Wiem, że trochę słabo porównywać metroida z akcją, ale ja chciałbym się skupić na poziomie trudności, który jest wręcz podręcznikowo skrajny w obydwu przypadkach. HM wyciska z gracza siódme poty, ale jest przy tym sprawiedliwe i nie zniechęca. Axiom Verge jest frustrujące - i co niewybaczalne - niesprawiedliwe. Dowód - ogrywam AV na Switchu. Drugi boss, 6% ukończonej gry (!) i mój kontakt z grą zostaje zakończony. Po rawie setce (sic!) minut prób pokonania gnojka. Bos wygląda tak - wielki kafar, z dołu miota serią torped przed którymi można w zasadzie tylko uciec do góry lub za zasłonę. U góry zaś ma dwa działka miotające na zmianę pociskami. Działa są (teoretycznie!) statyczne i raz leci kulka, dajmy na to 5 m nad ziemię, drugi raz 7 m nad ziemią. Żeby zniszczyć fajfusa, trzeba strzelać w jego "mózg" na plecach, więc zadanie z gatunku tych, gdzie dużo się skacze. No i jest taka platforma, z której można trafić w "mózg" plus można ignorować torpedy przy samej ziemi.
No i nawalam w kafara. "Mózg" robi się czerwony, muzyka hipnotyzująco przyśpiesza. Pociski z dwóch działek lecą coraz częściej, ba w pewnym momencie odległość między dolnym (5m) a górnym pociskiem (7m) jest tak niewielka, że skok pomiędzy nimi nie wchodzi w grę. Nic to, ileś tam pocisków przyjąć na klatę można. Ale w pewnym momencie kucając dostaję kulkę w łeb z pocisku z górnego działa (tego, jak to określiłem 7 "pieprzonych statycznych metrów nad ziemią"). I po kolejne próbie znów. Potem znowu!
Noob jestem, palce się trzęsą na grzybku joy cona (myślę sobie), więc pewnie w ostatniej milisekundzie nie mam precyzji.
Wracam dzień później, ochłonąłem. Teraz będę kucał przyciskami na lewym joyu. Jak wduszę, to już wduszę, nie ma opcji, żeby mi postać wstała by zarobić kulkę w łeb. I co? I znów pod koniec walki dostaję pieprzonym pociskiem, mimo, że teoretycznie z tego działa pocisk powinien lecieć stałą, prostą trajektorią!
Gra nie jest dedykowana dla mnie, jest dla hardkorów i zawodowców, co w platformerach teog typu wyczyniają cuda, ale do jasnej cholery - ja wydałem na tę mękę i kilkadziesiąt minut irytacji pieniądze! Hotline Miami też jest trudne. W tej grze też trzeba się skupić i maksymalnie doprecyzować każdą podjętą akcję. Ale HM daje ci możliwość, jeśli nauczysz się na błędach, przyjąć strategię jaka ci odpowiada (ja np. ogłuszałem z drzwi, bo było w tej metodzie i trochę kamperstwa połączonego z refleksem, ale i dawało chwilę na taktyczne obmyślenie kolejnych posunięć). I gdy kończyłem HM, to czułem tę słynną "satysfakcję", jednocześnie gra dawała mi do zrozumienia, że do elity nadal mi daleko. A AV tylko pot, łzy i wiązanki K*%^&^.
I niech sobie będą takie gry, tylko dla wąskiego grona fanatyków. Ale niech potem ci fanatycy nie szlochają, że "chlip, chlip branża zła, chlip chlip mainstream niszczy indyki". Całym sercem jestem za niezależnymi twórcami, ale swoimi pieniędzy nie będę wspierał waszego masochizmu.

Komentarz: Radamajka
2019-02-12
21:57

angahm Junior

Mam okazję ograć z okazji udostępnienia jej za darmo w Epic Store. Gra mi przypomina mieszankę Contry i Castlevanii, daje nieco świeże spojrzenie na gry ze starych portów. Trochę ubogo w informacje, mapa jest dość mocno pokręcona, ale na szczęście mamy podgląd do obszarów odkrytych. Śmierć nie jest przykra, teren, który zwiedziliśmy pozostaje odkryty, nawet jeśli wcześniej nie zapisaliśmy gry - te z kolei zapisywane są w określonych miejscach. Przeciwnicy narazie na początkowych etapach nie stanowią większego zagrożenia, chociaż miałem nieprzyjemność już stoczyć nie jeden bój z zombie. Poziom trudności uważam, że jest dobrze dobrany.
Ósemeczka to myślę, że sprawiedliwa ocena.

Komentarz: angahm
2016-04-24
22:13

Danteveli_ Pretorianin

Danteveli_

Metroid to jeden z najfajniejszych pomysłów na gry jaki kiedykolwiek się pojawił. Axiom Verge na pierwszy rzut oka wygląda jak klon przygód Samus Aran. Tytuł ten jest jednak czymś zdecydowanie więcej. Czy to oznacza, że warto zainteresować się tą podróżą do innego świata? Czy PlayStation Vita doczekało się w końcu jakiejś genialnej metroidvanii?

Komentarz: Danteveli_

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl