Castle Story [PC]

Niezależna gra RTS osadzona w świecie stworzonym z voxeli. Mechanika rozgrywki łączy strategię ekonomiczną w stylu cyklu Stronghold z elementami sandboxa inspirowanymi przebojowym Minecraftem. Zabawa polega głównie na gromadzeniu surowców i budowaniu zamków, a następnie ich obronie przed najeźdźcami.

wersja językowa:
angielska

Castle Story data premiery gry na PC:

2015 ( światowa data premiery )

obecnie brak planów wydania ( w Polsce )

2015 ( premiera w USA )

24 września 2013 Wczesny dostęp

Zakup na Steam i zagraj we wczesną wersję: http://store.steampowered.com/app/227860/

Beta Testy Gier ... zobacz więcej

gry podobne do Castle Story:

Stonehearth
Timber and Stone
Stronghold

strategiczne, RTS, Kickstarter, indie

Castle Story to gra RTS łącząca elementy wojennej strategii ekonomicznej w stylu serii Stronghold z dynamicznym voxelowym światem przywodzącym na myśl kultowego Minecrafta. Jest to debiutancka produkcja niezależnego kanadyjskiego studia Sauropod.

Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z zawieszonych w powietrzu wysp. Gra powstała na silniku korzystającym z voxeli, co zapewnia w pełni dynamiczną deformację terenu. Dzięki temu można do woli ścinać drzewa, drążyć tunele czy kopać doły. Zabawa polega głównie na budowaniu zamków, a następnie ich obronie przed najeźdźcami. Gracz jest jednak tylko dowodzącym i dlatego musi polegać na posłusznych jego rozkazom osadnikach. Dzięki nim może odkrywać nowe tereny, zbierać surowce i budować struktury.

Wszystkie twierdze trzeba zaprojektować ręcznie, decydując o położeniu każdej cegły. W ten sposób powstaje trójwymiarowy plan architektoniczny, który następnie nasi podwładni przeobrażają w rzeczywistość. Oczywiście, nim to nastąpi konieczne jest zgromadzenie odpowiedniej ilości materiałów. W tym celu musimy wykorzystać osadników w roli górników.

Mechanika rządząca pracami budowlanymi jest bardzo rozbudowana. Nas podwładni są w stanie wspiąć się tylko na niewysokie przeszkody, a na prędkość ich poruszania wpływa niesiony przez nich ciężar. Dlatego kluczem do sukcesu jest zapewnienie osadnikom odpowiedniego dojścia do konkretnych elementów konstrukcji, tak aby obeszło się bez zbędnych opóźnień. Cel ten realizujemy m.in. poprzez stawianie kamiennych schodów i mostów. Po pewnym czasie na planszę wkraczają siły przeciwnika i rozpoczynają oblężenie naszych twierdz.

Castle Story działa na silniku Unity, a cała grafika terenu stworzona jest z voxeli. Nadaje to grze specyficznego uroku i sprawia, że całość wygląda jak zbudowana z klocków Lego. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wykorzystania zaawansowanego systemu fizyki, odpowiedzialnego także za niszczenie terenu i budowli.

Tryb gry: single / multiplayer  
Oczekiwania czytelników: 9.4 / 10 na podstawie 875 głosów czytelników.  

Castle Story – WarCraft i Minecraft w jednym, czyli kreatywność raz jeszcze

Castle Story – WarCraft i Minecraft w jednym, czyli kreatywność raz jeszcze (PC)

"Decydując się na strategiczne podwaliny swojej gry, studio Sauropod wiedziało, co robi. Castle Story przypomina typowe RTS-y tylko od strony interfejsu czy ogólnych założeń. Wizualnie i namacalnie produkcja ta przywodzi raczej na myśl skojarzenia z Minecraftem. W tym sensie, że cały czas czujemy się w niej jak autorzy, a nie oderwani od świata gry dowódcy. Wydawanie nudnych poleceń jest równie integralną częścią rozgrywki jak rzeźbienie w terenie autorskiej wizji czy obserwowanie przebiegu wydarzeń. System fizyki i inne technologie ukryte za przyjemną dla oka, kolorową grafiką niewątpliwie zapewnią sporo frajdy. Szczególnie gdy dotrzemy do momentu, w którym rozpocznie się walka i budowane skrzętnie mury rozpadną się pod naporem wrogich katapult i innych maszyn oblężniczych."  więcej

Castle Story trailer

Castle Story trailer [2:03]

Materiał video z gry Castle Story przedstawiający fragmenty rozgrywki.

komentarze czytelników (32)


Kmarkopl  2012-10-23 - 19:02

Sobrescrito ! wypier**** piracie !

Wielo_PL  2012-10-24 - 21:10

Kmarkopl puki jest prototyp to ja niestety też gram na piracie ;(

Adams Famili  2012-11-07 - 17:21

obecnie brak planów wydania ( w Polsce ). Jak zawsze w Polsce wydawanie gier jest absolutnie nieopłacalne. Bo gry niszowe są nieopłacalne. Jeśli w ogóle się doczekamy na wersję PL to pewnie za jakieś 10 lat. I oczywiście raczej już nikt tego nie kupi bo wszyscy chętni będą dysponować wersją gry z amatorskim spolszczeniem. Co oczywiście potwierdzi tezę wydawcy o nieopłacalności tego rodzaju gier.

GRACJAN1199  2012-11-08 - 11:10

gra jest marna grałem

Shieth  2012-11-09 - 00:37

@Adams Famili Po co ci polska wersja gry do której obsługi będzie potrzebne około 30 angielskich słów? Nie wydaje mi się, że Brickstony będą przeprowadzać między sobą wyrafinowane językowo dialogi.

Raistand  2012-11-09 - 08:18

obecnie brak planów wydania ( w Polsce ). Jak zawsze w Polsce wydawanie gier jest absolutnie nieopłacalne. Bo gry niszowe są nieopłacalne. Jeśli w ogóle się doczekamy na wersję PL to pewnie za jakieś 10 lat. I oczywiście raczej już nikt tego nie kupi bo wszyscy chętni będą dysponować wersją gry z amatorskim spolszczeniem. Co oczywiście potwierdzi tezę wydawcy o nieopłacalności tego rodzaju gier. Takie gry kupuje się bezpośrednio od twórców. Takie czasy.

Adams Famili  2012-11-09 - 21:03

@Shieth Nie chodzi o to żeby mieć koniecznie wersję PL. Natomiast żeby grę zakupić to muszę albo wyjechać z kraju, albo kupić bezpośrednio u twórcy. A w takim przypadku dostanę ją w wersji elektronicznej co mnie nie satysfakcjonuje. Bowiem jestem stary wapniak który preferuje pudełkową wersję gry.

czopor  2012-11-16 - 16:17

@Adams Ta gra zapewne tak jak minecraft nie będzie mieć pudełkowego wydania.

Kubulaa  2012-11-20 - 21:36

MÓJ FILMIK O CASTLE STORY NA YT. ZAPRASZAM http://www.youtube.com/watch?v=ym6KxuTuxIQ

TheNeverhoodNHC  2013-01-10 - 22:24

Będzie grą roku 2013 i lepsze od Minecrafta. Musze kupić!

samaz  2013-01-20 - 12:10

Ciekawi mnie jak ludziki z reklamy Delmy się sprawdzą przy budowie zamków XD

Mattjas  2013-01-24 - 17:42

Jeżeli nie okaże się hitem to będziemy mieli największe rozczarowanie w dziejach gier.

Castle Story PL.  2013-02-20 - 12:59

Najlepsze połączenie stronhold i Minecraft właśnie grałem w prototyp gry castle story to jest tylko prototyp ale mogli by zrobić głód Ludzików i jakieś Farmy małych krów albo świń i więcej rzeczy ;D

Castle Story PL.  2013-02-20 - 13:03

Tylko żeby była wersja pódełkowa !! ! ! tylko żeby była wersja pódełkowa !!!!! PROSZE żeby była Wersja pódełkowa PROSZe !!!!!!!!!!!!!!!1!11

9.5

TheNeverhoodNHC  2013-03-09 - 19:32

Nie mogę się doczekać. Ma ktoś info o wymaganiach gry bo nie wiem czy pójdzie na moim słabym kompie? Mam już dosyć Minecrafta.

sporeman  2013-07-25 - 21:48

up] dokładnie mam to samo pytanie

Lejzo  2013-09-23 - 23:53

No Ja mam bo koleguje sie z tworca, wiec wymagania: z racji, ze to bedzie na next geny, tworcy wyciskaja soki: dwie karty graficzne przynajmniej gf 690 2GB, procesor minimum 6 rdzeni po 3,6, ram okolo 16GB ale probuja to zbic do 14.

8.0

PlayMen  2013-12-12 - 08:14

Ile można przekładać premiere??

UprzejmyZbójANieCH**  2014-01-06 - 00:38

@Lejzo Nawet śmieszny nie jesteś... :\

sdwc3  2014-05-02 - 21:18

Gracze chcą gier na płytach DVD, Blu ray w Pudełku na PC . Cyfrowym grą mówi(ę)my nie >Cyfrowym grą mówi(ę)my nie . Cyfrowym grą mówi(ę)my nie >Cyfrowym grą mówi(ę)my nie . ------ Kupujący powinien mieć wybór czy chcę grę Pudełkową dvd lub (blu ray) czy cyfrową -------