Project CARS [PC]

Realistyczna gra wyścigowa stworzona przez doświadczone studio Slightly Mad Studios. Aktywny udział w rozwijaniu Project Cars mają sami gracze, zrzeszeni w platformie World of Mass Development. Tytuł oferuje bogaty wybór rzeczywistych samochodów jak i torów wyścigowych. Alias: C.A.R.S..

wersja językowa:
polska i angielska

Project CARS data premiery gry na PC:

07 maja 2015 ( światowa data premiery )

08 maja 2015 ( data wydania w Polsce )

07 maja 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do Project CARS:

GRID: Autosport
F1 2014
rFactor 2

Wyścigi, samochodowe, multiplayer, Oculus Rift

Project CARS to symulator wyścigów samochodowych przygotowany przez brytyjską ekipę deweloperską Slightly Mad Studios, twórców m.in. Need for Speed: Shift i Shift 2: Unleashed. Gra powstała przy aktywnym współudziale fanów, którzy nie tylko wsparli twórców finansowo, za pośrednictwem platformy World of Mass Development, ale też pomagali na bieżąco testować produkcję i podsuwali swoje pomysły na jej rozwój.

Project CARS oferuje dziesięć trybów rozgrywki, z których najobszerniejszym jest kariera. Wszystkie klasy pojazdów – w tym, karty, samochody turystyczne, auta retro czy bolidy LMP (łącznie kilkadziesiąt licencjonowanych maszyn) – są dostępne od początku zabawy. Stanowi to odzwierciedlenie zamiarów twórców, aby gracze otrzymali prawdziwą wolność wyboru ścieżki swojej kariery, zamiast podążać z góry wytyczoną drogą rozwoju.

Auta da się szczegółowo tuningować, zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i wygląd karoserii. Model jazdy w Project CARS jest bardzo realistyczny, drobiazgowo odzwierciedlając wpływ najmniejszych elementów samochodu i silnika na prowadzenie. Jednocześnie twórcy zaoferowali możliwość dostosowania poziomu trudności do potrzeb grającego, za sprawą różnego rodzaju wspomagań kierowcy. Niemałe znaczenie na rozgrywkę mają też aktualne warunki na drodze. Ludzie ze Slightly Mad Studios zadbali o dynamiczny system pogodowy oraz cykl dnia i nocy.

W grze zawarto imponującą liczbę torów wyścigowych rozmieszczonych w różnych miejscach świata, z których większość jest wirtualnym odwzorowaniem autentycznych miejsc. Wraz z nimi pojawiły się popularne serie wyścigowe: Clio Cup, Kart, klasa GT3, czy Le Mans. Oprócz trybu dla jednego gracza nie zabrakło rozbudowanego modułu wieloosobowego. Ścigać się można z „duchem” innego gracza lub tworzyć własne zawody i rywalizować z żywymi ludźmi w czasie rzeczywistym.

Komputerowa wersja Project CARS odznacza się wyjątkowo realistyczną grafiką, przy maksymalnych ustawieniach oferującą rozdzielczość 12K. Za oprawę wizualną i fizykę odpowiada ulepszony silnik Madness, wcześniej zastosowany w serii Shift. Ponadto gra zawiera wsparcie dla technologii Oculus Rift – okularów do rzeczywistości wirtualnej.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Ocena gry 8.0 / 10 na podstawie 231 ocen czytelników.  
Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9.3 / 10 na podstawie 1271 głosów czytelników.   Cena gry w dniu premiery: 224,90 PLN

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Intel Core i7 3.5 GHz/AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 660/Radeon HD 7870 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7
Minimalne: Intel Core 2 Quad Q8400 2.66 GHz/AMD Phenom II X4 940 3.0 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 896 MB GeForce GTX 260/1 GB Radeon HD 5770 lub lepsza, 25 GB, Windows Vista/7

Recenzja gry Project CARS - najładniejsze wyścigi w historii

Recenzja gry Project CARS - najładniejsze wyścigi w historii (PC)

"Zupełnie inaczej wygląda wybór dostępnych torów! W tej kwestii Slightly Mad Studios praktycznie rozpieszcza każdego fana sportów motorowych, a liczba znanych i kultowych tras jest większa niż w innych tytułach z tego gatunku. W Project CARS przyjdzie nam ścigać się m.in. na torach: Monza, Imola, Monaco, Laguna Seca, SPA, Donington, Snetterton, Bathurst, Brands Hatch, Watkins Glen, Silverstone i oczywiście w „zielonym piekle” – słynnej północnej pętli Nürburgring, czyli Nordschleife. Lokacje obejmują każdy zakątek świata. Niektóre mają zmienioną nazwę z powodów licencyjnych – np. ciasne ulice Monaco to „Lazurowe Wybrzeże”. Dodatkowo twórcy, na wzór serii Gran Turismo, zawarli dwie fikcyjne trasy widokowe, bazujące na krajobrazie Kalifornii i południowego wybrzeża Francji. W pierwszej chwili wydają się one dodane trochę na siłę, ale stanowią całkiem miłe urozmaicenie na tle innych, dość podobnie wyglądających torów – zwłaszcza w trybie swobodnego treningu. To właśnie na nich znajdziemy górzyste serpentyny czy tunele, które gwarantują chwile zupełnie odmiennych doznań dźwiękowych."  więcej

Deszczowy test Project Cars – wyścigów z efektowną grafiką i rozgrywką

Deszczowy test Project Cars – wyścigów z efektowną grafiką i rozgrywką [11:00]

Odkurzamy kierownicę, by przetestować grę twórców Need for Speed: Shift. Project Cars to dość głośne wyścigi, które stworzyli twórcy Need for Speed: Shift ze studia Slightly Mad. Gra powstała przy pomocy społeczności fanów motoryzacji i wydaje się spełniać ich oczekiwania – jest ładna a przy tym bardziej realistyczna niż przeciętna komercyjna ścigałka. Przekonajcie się sami w naszym deszczowym teście.

2:27

Video Project CARS

zwiastun na premierę

4:53

Video Project CARS

tryb kariery (PL)

1:49

Video Project CARS

tryb kariery - trailer

komentarze czytelników (291)


lubie_grac  2015-05-12 - 22:00

Dziś za nic nie mogłem wejść w MP, sesje niby są ale próba dołączenia do dowolnej kończy się komunikatem że nie ma już miejsca albo coś tam ,porażka.

9.0

ozdoba50  2015-05-13 - 14:40

Witam, mialem troszke ciezko sie przymusic do tej gry na poczatku gdyz dawno nie gralem w inna scigalke niz F1 a tutaj sterowanie i grywalnosc jest zupelnie inna. No ale jak juz dosiadlem Renault Clio :) to postanowilem sie nauczyc grac, ustawilem sobie kontrole trakcji i grywalnosc zaczela mi sie podobac mimo iz nie jest latwo na poczatku nawet z k.t,a gram na padzie od PS 3... Po 7 godz grania wystawiam grze ocene 9. Plusem jest dla mnie Grywalnosc mimo iz wcale nie latwo sie gra, Piękna grafika- mimo iz musialem zejsc troche z ust. aktualnie mam wysokie i dwie opcjie na srednie plus wygladzanie krawedzi to d..4 czy cos takiego, rozdz 1366-768 gra chodzi teraz bardzo plynnie i nie ma przycinek nawet w deszczu. Na plus jest takze AI ktore jezdzi bardzo dobrze a mam ustawione na 70 proc ale chyba przestawie na wyzszy gdyz wygrywam wiekszosc wyscigow z kilko sekunowym zapasem. Minusem tej gry sa dla mnie mimo wszystko wymagania sprzetowe i brak panow obsugujacych samochody w boksach. Chyba ze jakos to sie ustawia? Pozatym innych minusow nie zauwazylem. Polecam gre:)

1.0

FanGta  2015-05-15 - 22:50

Ta gra jest niegrywalna, komuś udało się coś zrobić ze skokami animacji? Niedawny update nic nie dał , tak samo jak zastosowanie ograniczników FPSów. I to się dzieje na niskich jak i na wysokich ustawieniach gdzie jest od 30 do 60 fpsów, paranoja, nigdy tak nie miałem, nawet z niedorobionym AC Unity.

lubie_grac  2015-05-16 - 07:10

@FanGta to już wina Twojego sprzętu lub sterowników, ja gram nawet w deszczu z przeciwnikami (max 11 bo jak więcej to lecą klatki w deszczu) i mam praktycznie stałe 60fps bez żadnych skoków, bardzo płynna gra, zero problemów ale nie gram na "ultra" bo i po co?, płynność i stabilność klatek jest tu najważniejsza. Gdyby gra była zwalona to każdy by miał takie problemy a widać że tak nie jest bo mój ponad 3 letni komp radzi sobie nieźle z nią.

lubie_grac  2015-05-16 - 07:28

Przykład: Azure Coast, 11 przeciwników, pogoda stała: deszcz, użycie GPU-60-95%, vram 1400MB, użycie CPU 60-80% na 4 rdzeniach, ram 4500MB, FPS na starcie lekki spadek a w czasie jazdy 55+, a najczęściej blisko 60. Monitoruj GPU i CPU i ustaw tak opcje aby użycie nie było powyżej 85% bo inaczej nie masz zapasu mocy na miejsca gdzie są chwilowe większe zapotrzebowania. Jeżeli dzieje się to nawet na niskich ustawianiach to ewidentnie problem jest ze sterownikami lub zbyt słabym lub sprzętem.

5.0

acs7  2015-05-16 - 11:51

Witam.Jestem fanem wszelkich ściganek i mam na koncie każdy tytuł zaliczony m.in. udział w zawodach ale do sedna. Zacznijmy od tego,że Project CARS to nie symulator! jest to kolejny shift w nowej szacie i rzeczywiście graficznie wygląda ładnie ale model jazdy jest beznadziejny.W sterowaniu autem mam wrażenie jakbym sterował szybowcem brak wagi,do tego dziwnie pływa na boki przy skrętach.Brak dynamiki: jazdy przy dużych prędkościach tylko replay wygląda fajnie :) Manipulowanie gazem i hamulcem brak precyzji a jazda w deszczu całkiem odpada.Kilka aut bo nie testowałem już reszty prócz bmw gt3 na trójce paliły gume co kończy się płynną jazdą. Asysta wł/wył bez różnicy.Oczywiście można się kulać ale to nie jest wyścig na poziomie Assetto Corsa który zdecydowanie polecam bo PC chciało się zbliżyć do symulatora ale nie wyszło na całej lini.Najgorsze jest to,że kazali długo czekać po to byśmy się cieszyli grafiką,screenami itp nic po za tym. Z mojego zespołu fani wszelkich symulatorów jednoglosnie stwierdzilismy że sterowanie jest jeszcze raz się powtórzę beznadziejne,nawet na kierownicy nie pogracie.

lubie_grac  2015-05-16 - 12:08

Nie wiem jak na kierownicy ale padem steruje się dość łatwo i przyjemnie bez asyst, tylko w deszczu jest ciężej ale też da radę pośmigać, jednak faktycznie do sima to sporo brakuje, jak opaliłem RRRE na zmianę ze PC na tej samej trasie i ten sam samochód to nie mam ochoty wracać do PC (traktują ta grę jako rozrywkową, fajnie że ma długie trasy), nawet grafika mimo tego ze jest prostsza w RRRE to bardziej mi odpowiada. AC tez jest faje ale jednak bardziej lubię RRRE i jego dodatki typu DTM. PC kupiłem tylko dlatego że są pory dnia i pogoda, gra wydawana na kilka rodzajów konsol z definicji nie może być symulatorem, nie wiem na co większość liczyła?. Można było się domyślić że gra celuję w odbiorców którzy lubią GT/FM, ja bardzo milo wspominam GT5 a na kompie brak odpowiednika więc PC przywitałem z radością i grę oceniam na całkiem dobra, jedynie kartami jedzie beznadziejnie.

FanGta  2015-05-16 - 15:37

@lubie_grac Dying Light, Evil Within, GTA, Wolfenstein, AC Unity - wszystko to działa średnich/wysokich to ciekawe dlaczego tylko ta gra szwankuje. Może to wina procesora? (G2030, i do tego GTX 660) Bo sterowniki najnowsze z NVIDII są i wszelkie MS Visual, MS Net Framework, DirectX. Może ta gra potrzebuje czegoś czego nigdy się nie instalowało?

lubie_grac  2015-05-16 - 15:47

Kurczę nie wiem ale zobacz gra używa wszystkich 4 rdzeni równo u mnie, może faktycznie podany w minimum quad ma znaczenie, co prawda stara generacja i nie jest tak wydajny jak nowe ale zawsze 4 rdzenie. Przy jednym rdzeniu Twój procek jest lepszy od tego z minimum ale w kilku testach wydajnościowych jednak nieco odstaje (gdzie pewnie używa się więcej niż dwóch wątków) więc pewnie tu jest problem.

3.0

wrangli  2015-05-16 - 19:13

Podpisuje sie pod masakrycznym sterowaniem samochodow w Projekt Cars, autorzy chyba nigdy nie kierowali samochodem 4x4, jadac z tym napedem najlatwiej mozna zobaczyc jak spaprany zostal sam model jazdy bo reszta tutaj nie ma znaczenia. Zaluje, ze zainwestowalem w te gre.

4.0

wiewior390  2015-05-16 - 22:55

Ta gra to dno ten kto robił grę chyba jezdził rowerem sterowanie tragiczne fizyki nie ma w tym badziewiu po prostu amatorszczyzna. Forza Forever.

8.5

Aga14121  2015-05-17 - 12:29

Mam takie pytanie: chciałabym zmienić język w grze, ale w opcjach nie widzę takiej możliwości. Więc gdzie? Przeszukałam całe menu i albo nie ma takiej opcji, albo ja nie potrafię znaleźć. A jeśli nie tam to w jakich plikach gry? Z góry dziękuję za każdą pomoc :)

grv  2015-05-17 - 23:09

Aga14121 - Wchodzisz w katalog gdzie została zainstalowana gra i otwierasz plik steam_api.ini, wyszukujesz language, zmieniasz english na polish i zapisujesz plik.

AczeOne  2015-05-17 - 23:49

Dałem szanse Project Cars ... Jestem wprawionym kierowcą jak i miłośnikiem symulatorów. Pamiętacie jak szanowny STIG - Ben Collins wypowiadał się około rok może półtora roku temu na temat Project Cars ??, że niby ho ho ho jemu brakuje w simach realistyki, i że właśnie Project Cars będzie tym mega wypasem ... :) Zrobił z siebie idiotę, wiem dostał kasiorę za marketingowy bełkot do Janusza, ale mi by było wstyd na jego miejscu. Grę włączyłem, menu mi się spodobało, ustawiłem realistyke na full. Wybrałem Pagani Huayra ,ponieważ to auto jest nerwowe i powinno sprawiać problemy. Ruszam .. po 15sec jazdy, myślę że chyba nie zatwierdziły mi się ustawienia od realistyki i TC. Wychodzę do menu .. hmm wszystko jest ok .. zagrałem jeszcze 10min i skasowałem .. Podsumowując: Zrobili ładną grafikę, bo power nie idzie na fizykę ... to taki Battlefield, a Assetto Corsa jest Arma. Dla mnie szkoda czasu bo mam już zbyt dużego skilla i po 2 okrążeniach jestem w stanie jechać tu na krawędzi i do tego z kimś rozmawiać, a nawet popijać herbatkę :D cyt mojego kolegi "czyli realizm dostosowany do grania na padzie z synem Mackiem w niedzielę po Familiadzie, jak Łucja robi kotlety ...

AczeOne  2015-05-17 - 23:53

cz2 na obiad :D I żeby Maciek nie popłakał się jak nie będzie umiał wygrać, bo wyrośnie na niepewnego siebie. Za projektem stoi duży budżet marketingowy, grę zapowiada się od lat a o Assetto prawie się nie mówi, to jest ta różnica. Project Cars wydali dużo kasy by wszyscy go chwalili i opłaci sobie recenzje w prasie, będzie robił pokazowe eventy z zawodowymi kierowcami itp. No biznes, Panie. A ludzie mają myślenie na zasadzie, ten telewizor jest dobry bo wszyscy tak mówią. Pozdro Wszystkim

lubie_grac  2015-05-18 - 07:09

Kto się nabrał na marketing i się dał przekonać że to będzie sim może być zawiedziony, ja się spodziewałem od początku że to sim nie może być patrząc na jakie konsole to wychodzi, po czasie gra jednak u mnie wzbudza sprzeczne emocje, z jednej strony świetne długie trasy które dają frajdę a z drugiej duże uproszczenia i model jazdy który nie zachwyca, w weekend była przecena na RRRE i znowu kupiłem kilka dodatków ze 60zl, cóż RRRE,SCE i AC to wciąż moi faworyci ale PC tez znajduje swoje miejsce, tak jak kolega wspomniał mogę wsiąść w Pagani i zapitalać jak szalony, w innych grach ten samochód wymaga delikatności w prowadzeniu i sporo cieplikowości, tu siadam odpalam i jadę na luzie bez spinki. Mnie kompletnie rozwaliło że takim F500 czy innym bolidem steruje się dużo łatwiej niż głupim kartem który ma okropną mechanikę i przez to olałem karierę bo na początku trzeba ileś tam zawodów tym czymś przejechać. Odpalam grę żeby sobie czasówke przejechać albo pojedynczy wyścig, MP to DD więc też olałem i więcej nie ruszam. W sumie zaczynam żałować wydaje kasy, mogłem kupić dodatek GTR2 do RRRE za tą kasę i coś jeszcze, gdyby w AC czy RRRE były wszystkie te długie trasy bym nawet nie myśl ...

8.0

Black Ajgor  2015-05-18 - 12:27

A ja kupiłem sobie tę grę specjalnie do grania padem na PS4. Bardzo fajna i przyjemna zabawa, nawet online ze znajomymi. Jestem obrażony że nie mogę zapiąć do PS4 mojego Fanateca. :) Assetto Corsa jak dla mnie jest rewelacyjne i Project CARS jest zdecydowanie oczko niżej. Choć jestem zdania że AC, to też gra komputerowa z wyśmienitym modelem jazdy. Nie mylić z symulatorem. :)

kartofelek007  2015-05-18 - 19:54

http://www.reddit.com/r/pcmasterrace/comments/367qav/mark_my_word_if_we_dont_stop_the_nvidia_gameworks/ Gra została wydana tylko na karty z PsyhicX, czyli wszyscy posiadacze kart AMD moga zapomnieć o płynnej rozgrywce.

7.5

kammat4  2015-05-19 - 14:18

Nie wiem może mi ktoś o tym powie. LMP1 czyli, pojazdy kosmiczne znane nam z Le Mans 24, czy wyścigów 6, 12 godzinnych. Na pierwszy ogień Audi R18 e-tron. Moje pytanie jest następujące gdzie jest Porsche 919 Hybrid, Toyota? Zamiast nich jakiś Marek i RWD. Wiem napęd na tył i markowy, ale bez jaj... Licencji nie dostali? Dzięki temu jestem zdruzgotany i nie moge spać przez noce. Jak ktoś będzie coś wiedział na ten temat, to prosiłbym o odpowiedź. Pozdr ;)

LopenZo  2015-05-20 - 19:27

Ja mam karte AMD, gram na wysokich i jakoś nie mam żadnych problemów.