Project CARS [PC]

Realistyczna gra wyścigowa stworzona przez doświadczone studio Slightly Mad Studios. Aktywny udział w rozwijaniu Project Cars mają sami gracze, zrzeszeni w platformie World of Mass Development. Tytuł oferuje bogaty wybór rzeczywistych samochodów jak i torów wyścigowych. Alias: C.A.R.S..

wersja językowa:
polska i angielska

Project CARS data premiery gry na PC:

marzec 2015 ( światowa data premiery )

marzec 2015 ( data wydania w Polsce )

marzec 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do Project CARS:

GRID: Autosport
F1 2014
rFactor 2

wyścigi i rajdy, samochodowe, multiplayer, Oculus Rift

Innowacyjna gra wyścigowa, która powstała przy aktywnym udziale graczy. Tytuł stawia na realistyczny model jazdy, dziesiątki trybów zabawy oraz zróżnicowane rodzaje pojazdów.

Tytuł opracowało brytyjskie studio Slightly Mad Studios, które zdobyło zaufanie graczy głównie dzięki serii Need for Speed: Shift. Co ciekawe, gra powstała we współpracy z World of Mass Development. Platforma zrzesza graczy z całego świata, którzy za pośrednictwem sieci testują wczesne wersje gier, zgłaszają swoje pomysły i sugerują zmiany w nadchodzących projektach.

W Project Cars możemy znaleźć dziesięć trybów gry. Największy z nich to tryb kariery, którą rozpoczynamy od wyścigów gokartami. Później, gdy nabierzemy doświadczenia, możemy zdecydować się jaką dokładnie drogą potoczy się nasza kariera. Deweloper udostępnił kilka, skrajnie różnych od siebie, jeśli chodzi o warunki jazdy czy typy wyścigów.

Możemy więc ścigać się na specjalnych torach wyścigowych, uczestniczyć w rajdach po bezdrożach, a nawet brać udział w prestiżowych wyścigach, takich jak 24h Le Mans. Do naszej dyspozycji oddano szeroką gamę maszyn, włączywszy w to samochody turystyczne, superszybkie bolidy czy samochody sportowe.

Producent postarał się, aby sterowanie pojazdami jak najlepiej oddawało rzeczywistość. Oczywiście, jak w każdym symulatorze, możemy majstrować przy parametrach naszych samochodów. Ponadto deweloper pieczołowicie przeniósł do gry znane z rzeczywistości tory, jak choćby: Brands Hatch i Connecticut Hill.

Wizualnie tytuł zdecydowanie może się podobać. Gra oddaje poczucie prędkości, pogoda zmienia się dynamicznie, a modele pojazdów do złudzenia przypominają ich rzeczywiste odpowiedniki.

Producent dużo uwagi poświęcił na dopracowanie trybów sieciowych. Możemy rywalizować w pojedynkach jeden na jednego lub tworzyć własne zawody zapraszając do nich znajomych.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 9.4 / 10 na podstawie 990 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe

Rekomendowane: Core 2 Duo Quad 2,66 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1GB (Nvidia GTX 260 / ATI Radeon HD 5770), Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców (PC) (X360) (PS3) (WiiU)

"W tej chwili można już pobawić się ustawieniami pory, o jakiej odbywają się zmagania na torze, a także określić panujące na nim warunki atmosferyczne wraz z przewidywanymi zmianami. Nie we wszystkich lokacjach działają one sprawnie, ale tam, gdzie zostały już zaimplementowane, spełniają swoją rolę. Jazda po suchej i mokrej nawierzchni to dwa różne światy. Problem w tym, że w dostępnych w menu opcjach nie zauważyłem póki co możliwości wymiany ogumienia samochodu, przez co trudno o złapanie jakiejkolwiek przyczepności. Testowanie odbywało się więc na zasadzie pływania w kałużach i częstego zwiedzania poboczy. Ważne jednak, że jest na co czekać i pełna wersja ma szanse pod tym względem wysoko zawiesić poprzeczkę."  więcej

Project CARS Halloween trailer

Project CARS Halloween trailer [1:42]

2:03

Video Project CARS

gamescom 2014 - trailer

1:43

Video Project CARS

The Ultimate Driver Journey - trailer

2:51

Video Project CARS

Szybkość i Dźwięk - trailer

komentarze czytelników (143)


Dessloch  2014-10-22 - 22:16

co do powyzszego filmiku to nie ma to jak jazda na klawiaturze...

Kserkses  2014-10-23 - 20:28

tutaj umieszczam jeszcze kilka zdjec prosto z gry i z wlaczonym najslabyszm alliasingiem i pare opcji wlaczonych na wysokie zamiast ultra, pewnie wiele osob wlasnie tak bedzie mialo wlaczona gre i moze zobaczyc jak sie prezentuje, nadmieniam, ze w ruchu to wyglada zabojczo :) niz na statycznych obrazkach. http://imgur.com/a/4FBuA

jjackblack  2014-10-28 - 12:21

The Crew zmiecie tę grę z powierzchni ....... półek sklepowych.

Dessloch  2014-10-28 - 12:36

The Crew to Arcade, wiec pewnie bedzie bardziej popularne... jednak takich gier jest pelno i o ile zyja sobie rownolegle do symulacji, to nie sa bezposrednim konkurentem. wiec tak, the crew ma szanse byc duzo popularniejszy i nie, nie jest to konkurent Project Cars, ktory z zalozenia jest symulatorem.

DS3 10/10  2014-10-30 - 12:38

Mam złą wiadomość dla graczy pc ze słabym komputerem. na ultra możecie pomarzyć. grałem w demo i na moim pc i troszeczkę muli. Nie każdy wyścig. ale nie które tak a uważam ze mój pc nie jest taki zły. i5-3550 @ 3.30ghz RAM-16gb zasilacz: ocz stealthxstream 2 500w płyta głowna: asrock p67 pro3 karta graficzna: shapire hd 7870 2gb ddr5 oprogramowanie: windows 7 po za tym gra nie jest az tak wspaniała jak się o niej mówi. Owszem grafika aut jest naprawdę na poziomie ale tory, publika trawa wygląda jak w nfs shift 2 (2011r) taki sam styl jazdy jak w nfs shift 2. ogólnie gra jest praktycznie jak nfs shift tyle ze grafika aut jest dopieszczona oraz w niektórych autach jest prawie realistyczny dźwięk. Daje gierce naciąganą 8 ale do 10 jeszcze daleko!

Dessloch  2014-10-30 - 15:01

zdecydowanie sie nie zgodze z powyzszym.. o ile optymalizacja pod ATI karty moze kulec (u mnie na 680GTX 4gB wszystko ladnie smiga na ultra), to grafika jest zdecydowanie lepsza niz mowi autor powyzszego posta. juz nie mowiac o modelu, gdzie nfs shift to czysty arcade, a tutaj nie do konca dopracowany symulator (jak wczesniej pisalem, nie czuc nakierownicy po jakiej drodze sie jedzie)

Roni92  2014-10-31 - 10:47

I po co ta niecierpliwość? Jak tak to ludzie beczą, że ktoś pogania produkcje i wychodzą takie gnioty bez testowania prawie, bo jakiemuś kapitaliście zależało na premierze na gwiazdke or whatever... Bardzo się ciesze z ich decyzji o opóźnieniu premiery i nie uleganiu naciskom niecierpliwych( i nie mających pojęcia o produkcji gier ) graczy, i gwarantuje wam, że wszyscy na tym dobrze wyjdą, w szczególności gracze. Każdy kto zagrał w arme 3 wersje 1.0 będzie wiedział o co chodzi. Pozdro 600 ;)

Roni92  2014-10-31 - 10:49

Aha no i jeszcze macie wiecej czasu na odłożenie i kupienie dobrego audio i kiery DFGT ;]

leaven  2014-11-01 - 10:25

Czy jest w tym symulatorze tryb swobodnej jazdy, bez wyścigów?

leaven  2014-11-01 - 11:04

Czy jest w tym symulatorze tryb swobodnej jazdy, bez wyścigów?

DM  2014-11-01 - 12:28

jest jazda solo na czas

Roni92  2014-11-03 - 10:46

Grałem, wiec się wypowiem. @leaven oczywiscie, jest swobodna jazda. Powiem wam, że fizyka bez szału, ale niczego lepszego się nie spodziewałem, ale jeździ się przyjemnie na pewno(chociaż narazie jeździłem tylko na klawie więc....). Gra przede wszystkim oczywiście nie jest skończona, brakuje pewnych drobiazgów, ale pojeździć sie da. Pierwsze co mnie uderzyło to niezbyt imponująca ilość samochodów, ale są na najwyższym poziomie, więc to zrozumiałe. Największe wrażenie robi oczywiście grafika, i widać, że to główny aspekt gry, na którym skupili się autorzy. Czegoś takiego jeszcze nie widziałem, żeby grafika renderowana real-time wyglądała tak jak screeny promujące ją(z tym że w real time robi to 10x większe wrażenie :), wygląda momentami jak render, naprawde jest rewelacyjna. Co do płaczu niektórych o optymalizacji: nie jest źle, w szczególności jak na te grafike, jest po prostu jakiś spieprzony anti-aliasing, każde ustawienie wyższy niż to pierwsze(chyba msaa) lub high powoduje u mnie spadek z 55-80fps na 20, tak więc jak nie ustawicie AA na ten DS to gra chodzi idealnie(oczywiście na odpowiednim sprzęcie). Tak więc tragiczną optymalizacje można wsadzić między bajki :)

Dessloch  2014-11-03 - 11:58

Powiem wam, że fizyka bez szału, ale niczego lepszego się nie spodziewałem, ale jeździ się przyjemnie na pewno(chociaż narazie jeździłem tylko na klawie więc i jak chciales ta fizyke na klawiaturze poczuc?

Roni92  2014-11-03 - 15:03

Poczuć da się, tylko fun nie ten ;) Odpal po PC od razu LFS to uwierz, że nie trzeba kiery żeby wyczuć fizyke w grze. A właśnie, PC z fizyką z LFS i ilością aut z GT5/Shift2 i wyścigówka idealna ^^

Kserkses  2014-11-03 - 21:43

Fizyka jest, z kazda wersja coraz lepsza i duzo zalezy jaki samochod sie wezmie bo nie kazdy jest skonczyony w 100%! tutaj gralem na padzie https://www.youtube.com/watch?v=4swcTLcllCE&list=UUNOsjRJOKQnB5qR5Aos1ppQ kalectwo totalne :) (toru nie znalem), jutro odpala kierownice i zobacze wtedy roznice. ustawienia gry prawie ultra .

Apocaliptiq  2014-11-03 - 22:53

Czy C.A.R.S jest już dostępne w formie early access na steamie tak jak Assetto Corsa?

Dessloch  2014-11-03 - 23:14

Roni-> niestety ale chyba nie wiesz co to jest fizyka w tego typu grze, skoro ja na klawiaturze wyczuwasz... jest taka sama jak czlowiek arkajdowa gre wlaczy na kierownicy. Jesli nie wie co to fizyka, to na arkajdowej grze na kierownicy tez ja wyczuje

ZajAraNy  2014-11-08 - 08:16

Można gdzieś pobrać demo dla PC, chętnie bym przetestował, nie chce kupować kota w worku :P

9.0

Priono  2014-11-13 - 20:53

@Zajarany Szukaj na torrentach, jest pare wersji - ja gram obecnie w wersję 831.

fistaszeczek  2014-11-15 - 19:45

super gierka, na xgameboxes można pobrać pełną wersje za darmo