Project CARS [PC]

Realistyczna gra wyścigowa stworzona przez doświadczone studio Slightly Mad Studios. Aktywny udział w rozwijaniu Project Cars mają sami gracze, zrzeszeni w platformie World of Mass Development. Tytuł oferuje bogaty wybór rzeczywistych samochodów jak i torów wyścigowych. Alias: C.A.R.S..

wersja językowa:
polska i angielska

Project CARS data premiery gry na PC:

marzec 2015 ( światowa data premiery )

marzec 2015 ( data wydania w Polsce )

marzec 2015 ( premiera w USA )

gry podobne do Project CARS:

F1 2014
GRID: Autosport
rFactor 2

wyścigi i rajdy, samochodowe, multiplayer, Oculus Rift

Innowacyjna gra wyścigowa, która powstała przy aktywnym udziale graczy. Tytuł stawia na realistyczny model jazdy, dziesiątki trybów zabawy oraz zróżnicowane rodzaje pojazdów.

Tytuł opracowało brytyjskie studio Slightly Mad Studios, które zdobyło zaufanie graczy głównie dzięki serii Need for Speed: Shift. Co ciekawe, gra powstała we współpracy z World of Mass Development. Platforma zrzesza graczy z całego świata, którzy za pośrednictwem sieci testują wczesne wersje gier, zgłaszają swoje pomysły i sugerują zmiany w nadchodzących projektach.

W Project Cars możemy znaleźć dziesięć trybów gry. Największy z nich to tryb kariery, którą rozpoczynamy od wyścigów gokartami. Później, gdy nabierzemy doświadczenia, możemy zdecydować się jaką dokładnie drogą potoczy się nasza kariera. Deweloper udostępnił kilka, skrajnie różnych od siebie, jeśli chodzi o warunki jazdy czy typy wyścigów.

Możemy więc ścigać się na specjalnych torach wyścigowych, uczestniczyć w rajdach po bezdrożach, a nawet brać udział w prestiżowych wyścigach, takich jak 24h Le Mans. Do naszej dyspozycji oddano szeroką gamę maszyn, włączywszy w to samochody turystyczne, superszybkie bolidy czy samochody sportowe.

Producent postarał się, aby sterowanie pojazdami jak najlepiej oddawało rzeczywistość. Oczywiście, jak w każdym symulatorze, możemy majstrować przy parametrach naszych samochodów. Ponadto deweloper pieczołowicie przeniósł do gry znane z rzeczywistości tory, jak choćby: Brands Hatch i Connecticut Hill.

Wizualnie tytuł zdecydowanie może się podobać. Gra oddaje poczucie prędkości, pogoda zmienia się dynamicznie, a modele pojazdów do złudzenia przypominają ich rzeczywiste odpowiedniki.

Producent dużo uwagi poświęcił na dopracowanie trybów sieciowych. Możemy rywalizować w pojedynkach jeden na jednego lub tworzyć własne zawody zapraszając do nich znajomych.

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer: Internet  
Oczekiwania czytelników: 9.4 / 10 na podstawie 960 głosów czytelników.  

wymagania sprzętowe:

Core 2 Duo Quad 2,66 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1GB (Nvidia GTX 260 / ATI Radeon HD 5770), Windows XP/Vista/7, łącze internetowe

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców

Graliśmy w Project CARS - realistyczne wyścigi nabierają rumieńców (PC) (X360) (PS3) (WiiU)

"W tej chwili można już pobawić się ustawieniami pory, o jakiej odbywają się zmagania na torze, a także określić panujące na nim warunki atmosferyczne wraz z przewidywanymi zmianami. Nie we wszystkich lokacjach działają one sprawnie, ale tam, gdzie zostały już zaimplementowane, spełniają swoją rolę. Jazda po suchej i mokrej nawierzchni to dwa różne światy. Problem w tym, że w dostępnych w menu opcjach nie zauważyłem póki co możliwości wymiany ogumienia samochodu, przez co trudno o złapanie jakiejkolwiek przyczepności. Testowanie odbywało się więc na zasadzie pływania w kałużach i częstego zwiedzania poboczy. Ważne jednak, że jest na co czekać i pełna wersja ma szanse pod tym względem wysoko zawiesić poprzeczkę."  więcej

Project CARS Halloween trailer

Project CARS Halloween trailer [1:42]

1:40

Video Project CARS

trailer #6

2:51

Video Project CARS

Szybkość i Dźwięk - trailer

2:03

Video Project CARS

gamescom 2014 - trailer

komentarze czytelników (125)


Kursorr  2014-10-12 - 10:03

Często jest tak , że kupując pudełko gra posiada klucz instalacyjny na steam . I takie rozwiązanie preferuję , ponieważ mam i pudełko i ułatwiony dostęp do gry , automatyczne patche , podany czas spędzony w danym tytule , coraz częściej są osiągnięcia steam , co daje dodatkowe zadania etc. itp. itd. , same zalety ...

Robosss  2014-10-15 - 17:35

Ta i co? Majac grę na Steam tak naprawdę nie jesteś jej właścicielem.

bizon1807  2014-10-15 - 17:39

I takie rozwiązanie preferuję , ponieważ mam i pudełko i ułatwiony dostęp do gry , automatyczne patche , podany czas spędzony w danym tytule , coraz częściej są osiągnięcia steam , co daje dodatkowe zadania etc. itp. itd. , same zalety ... To wcale żaden plus, kuzyn musiał reinstalować kiedyś skyrima gdy wyszedł patch 1.9 bo miał chyba z 100 modów i wiele było nie kompatybilnych z 1.9 tylko ze starszą wersją. I taki posiadacz wersji nie steamowej czyli zwykłej, w pudełku ma teraz lepiej bo ściąga sobie patcha kiedy chce a taki co ma digital to już ma problem.

Dessloch  2014-10-15 - 17:39

ale gra i tak wymaga steama, wiec majac pudelko z kluczem jestes takim samym wlascicielem jak bez pudelka. Steam to steam.

bizon1807  2014-10-15 - 18:17

Wiem ale chciałem tylko podać przykład że steam jednak nie ma samych zalet.

burakPL  2014-10-18 - 16:36

Heh... A miało być na jesień tego roku... Mogli by wydać jakieś demo to człowiek przynajmniej miał jakieś porównanie z innymi grami...

CesarzBarakus  2014-10-18 - 19:24

Nie wytrzymam! Czekam na ta grę jak na żadną inną a tu znowu odłożona!!! To jest jakaś kpina!

Kserkses  2014-10-19 - 18:06

Dali czadu z ta data, zwlaszcza ciecie wiedzieli, ze sie nie wyrobia na czas. Ta gra tak dlugo powstaje, ze w marcu moglaby to byc druga czesc i to na nowym silniku a tak sraja sie z pierwsza i z kazda nowinka techniczna wymagania gry rosna. Gry sie juz nie odpali z wlaczonymi wszystkimi bajerami w stalych 60 klatkach na GTX980. Najlepsze wiesci sa takie, ze z NFSa (fizyka jazdy) nie istnieje, model jazdy na duzy PLUS. Graficznie tzn warunki pogodowe sa na dosc wysokim poziomie. Choc wydaje mi sie, gdyby gra powstawala na frostB ;) to wygladalaby ladniej i plynniej chodzila. Screen prosto z gry--> na otarcie lez zostaje wersja ....do testowania .

Kserkses  2014-10-20 - 18:54

Po rozgryzieniu gry i przejechaniu paru wyscigow w zmiennych warunkach pogodowych ustawionych na progres 30% doszedlem do wniosku, ze bedzie to najlepsza gra wyscigowa jaka powstala na PC, wszystko za sprawa wyzej wymienionych warunkow atmosferycznych i co by tu nie mowic modelu jazdy. Jak sie to wszystko zacznie przeplatac a robi to w doskonaly sposob to wyscig nabiera rumiencow jakich dotad jeszcze nie bylo. Do tego cholerstwo jest ladne.

Dessloch  2014-10-20 - 19:14

a jak z grafika w porownaniu do trailerow? mocno na trailerach upiekszone wszystko?

arkadius2  2014-10-20 - 19:24

zapowiada się zacnie, warto mieć grę na oku

kermitto  2014-10-20 - 19:40

Dessloch grafika na bardzo dobrym poziomie, tyle że z konkretnym wygładzaniem krawędzi trzeba mieć niezłą maszynę żeby to pociągnąć.

Kserkses  2014-10-20 - 20:39

Dessloch--> graficznie jest tak jak na trailerach tylko tutaj wszystko zalezy od aktualnej pogody jaka wystepuje w danym momencie. Np na poczatku po odpaleniu gry, zdziwilem sie i pomyslalem szalu nie ma ale jak trafilem na filltr wschodzacego slonca laczacym sie swiatlem z poludnia, powoli wysychajaca woda na asfalcie po deszczu i do tego pojawiajaca sie mgla to cycki mi opadly :), od razu pomyslalem o Project Gotham, wszystko kapitalnie sie laczy. Najwiekszy spadek fps jaki wystepuje w grze to podczas deszczu, nie ma spadku na mokrej nawierzchni. Np mam 130 fps, ktory potrafi spasc do 70, na lini startowej mamy kolejne 10 mniej do tego dodamy start + auta to leci do 40 ale po pierwszym zakrecie wraca wszystko do normy. Najwieksza frajda jest na torze Spa-Francorchamps tutaj sie zaczyna pokaz graficzny jak ustawimy pogode i dzieki temu, ze tor jest dlugi to mamy niesamowita zabawe (pierwszy zakret- piekna pogoda) a ostatni sektor pojawiajaca sie mgla, deszcz, ktory przemienia sie w burze z piorunami. Trzeba pamietac, ze jest to bulid 8XX a jak wiadomo optymalizacja zaczyna sie z numerkiem 1.0

AlienShooter  2014-10-21 - 13:59

Optymalizacja kuleje, grafika ładna model jazdy cud malina, chociaż jego pełnie poznać można tylko przy użyciu kierownicy, bo na padzie czy nie daj Boże klawie to tak, jakby zaspakajać kobietę długopisem.... Na minus też menu, bo jest dla mnie mało przejrzyste, poprawiłbym jego funkcjonalność. http://abload.de/img/pcars2014-10-2113-37-auky1.png http://abload.de/img/pcars2014-10-2113-38-u2j6u.png

Kserkses  2014-10-21 - 20:05

https://www.dropbox.com/s/tdjifswoyczha0b/1.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/8xcnckiwmnxboeu/2.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/1rqlmqdtahlx8yv/3.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/usnz3g25w3b1e15/4.jpg?dl=0 https://www.dropbox.com/s/txwo9ipee8radbr/5.jpg?dl=0 prawie max

Dessloch  2014-10-22 - 11:59

ok pogralem z pol godziny na szybko wczoraj i mam pare uwag... nie wiem czy nie ustawilem do konca kierownicy, ale nie czuc na kierownicy po czym sie jedzie... niezaleznie czy trawnik, tarka to zawsze kierownica tak samo sie zachowuje, wiec traci mocno na realizmie gra... o ile same kontry i uciekanie kierownic poprawnie dzialalo, to jednak przez to, ze zawsze jest idealnie rowno to nie czuje sie do konca samochodu. i to prowadzi do nastepnej rzeczy, bo gra sie wydaje bardzo prosta, nawet jak spadnie deszcz. duzy plus grafika i optymalizacja... zero scinek, na full ultra detalach wszystko. W RFACTOR2 byl z tym problem na poczatku, szczegolnie jak wiecej niz jeden samochod... graficznie wyglada bardzo ladnie, aczkolwiek dopiero jak sie odpali pioruny i deszcz i kaluze zaczna powstawac to jest miodnie. Aczkolwiek duzy minus, bo widoczne kaluze na ziemi a jedzie sie tak samo jakby bylo bez kaluz... jak jezdze samochodem to jednak wjezdzajac w kaluze czuje to i samochod tez to czuje... tutaj nie dosc ze kierownica tego nie czuje, to samochod jedzie jakby po prostu mokra droga byla - czyli de facto tylko na dohamowaniach czuc to... Jednak pamietac trzeba, ze w deszczu sie ra ...

Dessloch  2014-10-22 - 17:39

tak z ciekawosci, do narzekajacych na optymalizacje.. czy przypadkiem nie macie ATI? bo zauawzylem, ze wszedzie loga nvidii w grze... to moze sugerowac ze optymalizowane pod nvidie

makaveli1984  2014-10-22 - 22:04

Jak dla mnie będzie to jedna z najlepszych śćigałek na PC jakie wyjdą zapraszam na krótki gameplay z wczesnego dostępu do gy https://www.youtube.com/watch?v=XPhFUlzSdh0&feature=youtu.be

Dessloch  2014-10-22 - 22:16

co do powyzszego filmiku to nie ma to jak jazda na klawiaturze...

Kserkses  2014-10-23 - 20:28

tutaj umieszczam jeszcze kilka zdjec prosto z gry i z wlaczonym najslabyszm alliasingiem i pare opcji wlaczonych na wysokie zamiast ultra, pewnie wiele osob wlasnie tak bedzie mialo wlaczona gre i moze zobaczyc jak sie prezentuje, nadmieniam, ze w ruchu to wyglada zabojczo :) niz na statycznych obrazkach. http://imgur.com/a/4FBuA